2018-11-16, 02:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför skulle det förklaras med gravitation enbart?
Menar du de bränslede skador som uppstod från planen? Eld?
Citera
2018-11-16, 02:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Menar du de bränslede skador som uppstod från planen? Eld?

Nej. Men t.ex kinetisk energi och materialspänningar..
Citera
2018-11-16, 07:45
Avstängd
Citat:
Jag låtsas inte att jag inte förstår vad han menar, jag anser att det är totalt irrelevant - gravitation är inte den enda orsaken till att de kollapsande byggnaderna sprätte iväg rasmassor..
Sprätte iväg ett ton tunga stålbalkar rakt upp i luften och mer än 100 meter rakt ut åt sidorna + pulvriserade nästan all betongen.

Ja, jag håller med, det kan knappast ha skett med gravitation som enda kraftkälla. Därav olika former av sprängmedel och termit som detonerar och skapar det mesta av förödelsen.

Men du tycks mena att det fanns en annan kraftkälla än gravitationen här och som inte inbegriper sprängmedel/termit?

Du nämnde något om kinetisk energi. Hur menar du att den uppstod?
Citera
2018-11-16, 07:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
1. något som uppfattas som oviktigt, omoget eller (larvigt) felaktigt; något som uppfattas som tramsigt
Jag har inte tid med ditt trams.
Astrologi är rent trams.
Synonymer: bus, ofog, nonsens
Besläktade ord: tramsa, tramsig
Vi tar det för TREDJE gången:
- Skälen till att jag tror att det sköts ner är att ett helt Boeing annars försvann spårlöst rakt ner i marken.
Du har problem att förstå den här meningen? Är det ordet ”annars” du har svårt att förstå? Annars/i så fall/istället ... vilket jag har mycket svårt att tro.

Fattar du? Eller ska du tramsa några rundor till?

Här förstår jag det som att du tror det sköts ned eftersom det annars skulle krävts att planet försvann helt i gropen:
Citat:
Skälen till att jag tror att det sköts ner är att ett helt Boeing annars försvann spårlöst rakt ner i marken. Var tog till exempel allt flygbränsle vägen? Massorna under den lilla gropen borde ha varit helt genomdränkta av fotogen. Ingen brand? Lukt? Dessutom finns det vittnesuppgifter om vrakdelar spridda över ett mycket stort område. Tunga delar som inte blåser hit och dit.

Meningen efter skriver du ändå att det försvann i gropen..:
Citat:
Ja, fast här fanns ju inte ett spår av planet synligt. Bara en liten grop?

Meningen efter det fortsätter du på samma spår med liknelser att det inte fanns några vrakdelar i Pentagon heller..
Citat:
Ja, i Pentagon infinner sig samma problem som med gropen i Shanksville. Var fanken är alla vrakdelar från ett jättelikt Boeing som brakar in i byggnaden? Var tog allt flygbränsle vägen?

Är det verkligen underligt att jag finner detta självmotsägande?
Men visst, om du nu menar det du skrev i förklaringen så får vi väl bortse från ditt påstående att planet försvann i gropen, inte mig emot...
Citera
2018-11-16, 07:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Sprätte iväg ett ton tunga stålbalkar rakt upp i luften och mer 100 meter rakt ut åt sidorna + pulvriserade nästan all betongen.

Ja, jag håller med, det kan knappast ha skett med gravitation som enda kraftkälla. Därav olika former av sprängmedel och termit som detonerar och skapar det mesta av förödelsen.

Men du tycks mena att det fanns en annan kraftkälla än gravitationen här och som inte inbegriper sprängmedel/termit?

Du nämnde något om kinetisk energi. Hur menar du att den uppstod?

Menar du att t.ex. kinetisk energi och spänningar i material och konstruktion inte kan få t.ex. en balk att sprätta iväg uppåt? Hur kommer det sig att det bildas vågor och att vattendroppar flyger upp om du kastar en sten i vattnet? Är det gravitationen som lokalt och temporärt byter riktning?
Citera
2018-11-16, 07:52
Bannlyst
SnakePlisssken, om onopono säger att stålbalkar sköts ut 100 meter ifrån byggnaderna så har antingen onopono fel, eller så användes det sprängämnen.
Citera
2018-11-16, 07:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba33
SnakePlisssken, om onopono säger att stålbalkar sköts ut 100 meter ifrån byggnaderna så har antingen onopono fel, eller så användes det sprängämnen.

Vad bygger du det påståendet på?
Citera
2018-11-16, 08:01
Avstängd
Citat:
Här förstår jag det som att du tror det sköts ned eftersom det annars skulle krävts att planet försvann helt i gropen:

Meningen efter skriver du ändå att det försvann i gropen..:

Meningen efter det fortsätter du på samma spår med liknelser att det inte fanns några vrakdelar i Pentagon heller..

Är det verkligen underligt att jag finner detta självmotsägande?
Men visst, om du nu menar det du skrev i förklaringen så får vi väl bortse från ditt påstående att planet försvann i gropen, inte mig emot...
Ah,du inser nu att du slarvade lite med läsförståelsen men att du självklart inte vill erkänna det.

Nej, det finns inget motsägelsefullt i något av det du citerar. Ingenting.

Problemen med både den lilla gropen i Shanksville och det lilla hålet i Pentagon är att det inte syns ett spår av att ett jättelikt Boeing 757 har kraschat på respektive plats. Inte ett spår.

Vidare, vi väntar fortfarande på att hårda bevis för att det verkligen var Flight 93 och Flight 77 som i så fall försvann in i hålen. Inga serienummer på vrakdelar eller svarta lådor har presenterats av respektive haveriutredning. Trots en hel folkrörelse som kräver bevis för att den officiella storyn i varje kritiskt avseende stämmer med vad som verkligen hände.

Du menar nu att det är omöjligt att visa att de vrakdelar och svarta lådor man hävdar återfanns faktiskt kom från respektive flight/plan och att detta faktiskt återfanns i respektive hål?
Citera
2018-11-16, 08:09
Avstängd
Citat:
Menar du att t.ex. kinetisk energi och spänningar i material och konstruktion inte kan få t.ex. en balk att sprätta iväg uppåt?
Var kom kraften ifrån som pulvriserade betongen, raserade stålstrukturen och skickade tusentals kilo tunga stålbalkar uppåt och utåt mer än hundra meter?

Jag menar att det dels var gravitationen som stod för en del av den kraften, men att också sprängmedel/former av termit användes.

Du menar att det fanns något helt annat som orsakade förödelsen?

Citat:
Hur kommer det sig att det bildas vågor och att vattendroppar flyger upp om du kastar en sten i vattnet? Är det gravitationen som lokalt och temporärt byter riktning?
Om jag släpper en sten rakt ner i vattnet så är är det gravitationen, enbart, som utgör den kraft som orsakar vågor och flygande vattendroppar, ja.

Vad händer om man släpper ett troll ner i helvetet?
Citera
2018-11-16, 08:16
Avstängd
Citat:
Räknade NIST på mängden energi som gick åt när tornen totalförstördes, flygande tusen kilo tunga stålbalkar inkluderade?

Har du själv räknat på det och om den energin fanns tillgänglig från gravitationen, enbart?
Senast redigerad av onopono 2018-11-16 kl. 08:19.
Citera
2018-11-16, 08:20
Bannlyst
Citat:
Om vi pratar nästan rakt ut är det fysiskt omöjligt, om vi pratar från hög höjd och parabel så kan jag snabbt räkna ut initialhastigheten som behös om jag får höjd och avtånd.
Sedan kan man börja fundera på rimligheten, men jag måste först ha delta-y och delta-x.
Citera
2018-11-16, 08:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Var kom kraften ifrån som pulvriserade betongen, raserade stålstrukturen och skickade tusentals kilo tunga stålbalkar uppåt och utåt mer än hundra meter?

Jag menar att det dels var gravitationen som stod för en del av den kraften, men att också sprängmedel/former av termit användes.

Du menar att det fanns något helt annat som orsakade förödelsen?

Om jag släpper en sten rakt ner i vattnet så är är det gravitationen, enbart, som utgör den kraft som orsakar vågor och flygande vattendroppar, ja.

Vad händer om man släpper ett troll ner i helvetet?
Börjar alltmer låta som om du blandar ihop kraft med energi...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in