2018-11-12, 11:58
Moderator
OT raderat tillsammans med onödiga personangrepp och förolämpningar.
Ett bra sätt att inte få sina inlägg raderade är att helt skippa allt onödigt trams.

/Moderator
Citera
2018-11-14, 23:38
Medlem
Om det var en CD hur gömmer man alla sladdar eller trådlös teknik? Med super Termit? Skulle det inte synas mer? Den filmen man ser att det riner lite smält järn på wtc är det inte på fel plats?

https://www.youtube.com/watch?v=4RNyaoYR3y0&pbjreload=10

Hur lägger man ditt alla flygplans delar? Som landnings hjul?

Ni som säger att flygkrashen ser udda ut en pingis boll kan ju flyga rätt igenom ett pingis rak bara om det är rätt hastighet.
Citera
2018-11-15, 01:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Om det var en CD hur gömmer man alla sladdar eller trådlös teknik?
Om det var trådlös teknik så behövs ju inga sladdar.

Citat:
Med super Termit? Skulle det inte synas mer?
Varför skulle sådan synas mer än traditionella sprängmedel?

Citat:
Den filmen man ser att det riner lite smält järn på wtc är det inte på fel plats?

https://www.youtube.com/watch?v=4RNyaoYR3y0&pbjreload=10
Varför är det fel plats, menar du?

Citat:
Hur lägger man ditt alla flygplans delar? Som landnings hjul?
Jag personligen är övertygad om att det var två Boeing’s som kraschade in i de två WTC-tornen. Jag tvivlar däremot starkt på att det var respektive Flight och att fyra muslimska självmordspiloter tillhörande Al Qaida som rattade något av de påstått kapade planen.

Det rimligaste antagandet är att planen kapades av de verkliga förövarna, växlades ut i luften med ombyggda Boeings som fjärrstyrdes in i de två tornen.

Vad gäller Pentagon så tyder det mesta på att det var apterade bomber i kombinationen med någon typ av missil eller drone som orsakade förödelsen.

Vad gäller planet som påstås ha försvunnit spårlöst ner i marken i ett hål Shanksville, så är den mest rimliga förklaringen att den riktiga flighten sköts ner och spreds ut över ett större område och att den lilla kratern i marken orsakades även den av någon typ av missil eller drone.

Citat:
Ni som säger att flygkrashen ser udda ut en pingis boll kan ju flyga rätt igenom ett pingis rak bara om det är rätt hastighet.
Pingisboll vet jag inte, men om man tittar på inslagsplatserna i respektive fasader så ser man att flygplanen slår av stålbalkarna där de är fastbultade i varandra.

Så enkelt var det.
Citera
2018-11-15, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om det var trådlös teknik så behövs ju inga sladdar.

Varför skulle sådan synas mer än traditionella sprängmedel?

Varför är det fel plats, menar du?

Jag personligen är övertygad om att det var två Boeing’s som kraschade in i de två WTC-tornen. Jag tvivlar däremot starkt på att det var respektive Flight och att fyra muslimska självmordspiloter tillhörande Al Qaida som rattade något av de påstått kapade planen.

Det rimligaste antagandet är att planen kapades av de verkliga förövarna, växlades ut i luften med ombyggda Boeings som fjärrstyrdes in i de två tornen.

Vad gäller Pentagon så tyder det mesta på att det var apterade bomber i kombinationen med någon typ av missil eller drone som orsakade förödelsen.

Vad gäller planet som påstås ha försvunnit spårlöst ner i marken i ett hål Shanksville, så är den mest rimliga förklaringen att den riktiga flighten sköts ner och spreds ut över ett större område och att den lilla kratern i marken orsakades även den av någon typ av missil eller drone.

Pingisboll vet jag inte, men om man tittar på inslagsplatserna i respektive fasader så ser man att flygplanen slår av stålbalkarna där de är fastbultade i varandra.

Så enkelt var det.

Här pingis boll https://www.youtube.com/watch?v=qV4xVAYCK8Q&pbjreload=10

Trådlös tekning kan ju sättas igång av annat mobilsignar eller kanske?

Trermi syns ju mycket när den brinner! Om vart det är plaserat i källaren eller på toppen av bygnaden det borde synnas mer!

Jag vet inte vad jag ska tro men många frågetecken som en hund begraven här!

Men det i shankville svängde mycket för att få passagerarna omkull för dom hålde på att ta sig in i cokpiten! En sväng vart så kraftigt att planet vände sig neråt!

Men ska ha i åtake att dom flesta flygplans krasher vill dom rädda många så dom planar ut på någon slätt mark mycket finns då kvar av flyget! Annars rätt ner i marken finns inte mycket kvar av planet!

Ja medans pentagon strimmlade planet med stora kolumer
Citera
2018-11-15, 07:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Här pingis boll https://www.youtube.com/watch?v=qV4xVAYCK8Q&pbjreload=10
Osäker på hur/om just det kan förklara hur planen gick in byggnaderna, men det är inga konstigheter som sagt.

Citat:
Trådlös tekning kan ju sättas igång av annat mobilsignar eller kanske?
Nja, det går nog rigga på ett sätt som är hyfsat pålitligt.

Citat:
Trermi syns ju mycket när den brinner! Om vart det är plaserat i källaren eller på toppen av bygnaden det borde synnas mer!
Ja, vanlig termithe och thermate verkar utveckla enorma rökmassor och det var ju vad som skedde när byggnaderna kollapsade. Nanothermite/superthermithe vet jag inte men poängen med sådan är att den kan anpassas väldigt exakt till vad den ska göra. Så där blir det antagligen avsevärt mindre rökutveckling per aktiv laddning.

Citat:
Jag vet inte vad jag ska tro men många frågetecken som en hund begraven här!
Poängen med att använda olika former av termit är att man framförallt får ner ljudvolymerna, vad jag förstår.

Det finns fler skäl.

Citat:
Men det i shankville svängde mycket för att få passagerarna omkull för dom hålde på att ta sig in i cokpiten! En sväng vart så kraftigt att planet vände sig neråt!
Fast det vet vi inte. Låt säga att passagerarna tog sig in cockpit och försökte övermanna kaparna. Det finns inget som säger att inte planet sköts ner precis efter det.

Skälen till att jag tror att det sköts ner är att ett helt Boeing annars försvann spårlöst rakt ner i marken. Var tog till exempel allt flygbränsle vägen? Massorna under den lilla gropen borde ha varit helt genomdränkta av fotogen. Ingen brand? Lukt? Dessutom finns det vittnesuppgifter om vrakdelar spridda över ett mycket stort område. Tunga delar som inte blåser hit och dit.

Citat:
Men ska ha i åtake att dom flesta flygplans krasher vill dom rädda många så dom planar ut på någon slätt mark mycket finns då kvar av flyget! Annars rätt ner i marken finns inte mycket kvar av planet!
Ja, fast här fanns ju inte ett spår av planet synligt. Bara en liten grop?

Citat:
Citat:

Ja medans pentagon strimmlade planet med stora kolumer
Ja, i Pentagon infinner sig samma problem som med gropen i Shanksville. Var fanken är alla vrakdelar från ett jättelikt Boeing som brakar in i byggnaden? Var tog allt flygbränsle vägen?

Och viktigast, varför redovisar inte FBI de serienummer som måste finnas på varje liten del ett flygplan består av och det just för att bland annat underlätta identifiering och felsök vid haveriutredningar?

Nämn ett hypotetiskt giltigt skäl till att inte redovisa dessa.

Finns inget.
Senast redigerad av onopono 2018-11-15 kl. 08:26.
Citera
2018-11-15, 09:22
Medlem
Har man fått några kommentarer angående telefonsamtalen från dom inuti planen? t.ex flygvärdinnan som i slutet av samtalet ska ha viskat "its a frame", Eller hur man överhuvudtaget lyckades ringa ifrån ett flygplan år 2001. Det tycker iallafall jag är spännande, dessutom att det är så tyst i bakgrunden gör så det kliar i huvvet på mig.
Citera
2018-11-15, 11:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fisken19
Har man fått några kommentarer angående telefonsamtalen från dom inuti planen? t.ex flygvärdinnan som i slutet av samtalet ska ha viskat "its a frame", Eller hur man överhuvudtaget lyckades ringa ifrån ett flygplan år 2001. Det tycker iallafall jag är spännande, dessutom att det är så tyst i bakgrunden gör så det kliar i huvvet på mig.
Om jag fattat det rätt så ska FBI har landat i att endast ett telefonsamtal gjordes med mobil. Det mellan makarna Olsen och som varade i exakt 0 sekunder. Resten ska ha använt flygplanstelefonerna.

Kolla gärna upp det.
Citera
2018-11-15, 11:44
Medlem
Citat:
Om jag fattat det rätt så ska FBI har landat i att endast ett telefonsamtal gjordes med mobil. Det mellan makarna Olsen och som varade i exakt 0 sekunder. Resten ska ha använt flygplanstelefonerna.

Kolla gärna upp det.

Okej, har även hört att man enbart lyckades hitta en svart låda, stämmer även detta? Och att då enbart de närmsta fick lov att lyssna under sekretess samt att dom inte fick höra hela uppspelningen.
Ska absolut kolla om jag hittar något.
Citera
2018-11-15, 16:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisken19
Okej, har även hört att man enbart lyckades hitta en svart låda, stämmer även detta? Och att då enbart de närmsta fick lov att lyssna under sekretess samt att dom inte fick höra hela uppspelningen.
Ska absolut kolla om jag hittar något.

Man hittade 4 svarta lådor - både CVR samt FDR från Flight 93 (shanksville) och Flight 77 (Pentagon).

Det stämmer att enbart de närmsta fick lyssna (normalt får anhöriga aldrig någonsin ta del av dessa inspelningar men 9-11 ansågs så speciellt att man gjorde ett undantag). Skälet att det endast var de närmsta som fick lyssna och att de ombads inte tala med media var att utredningen mot Zacarias Moussaoui ännu pågick och läckor skulle kunna förstöra utredningen.

Efter rättegången 2006 släpptes utskrifter av inspelningarna till allmänheten vilket publicerades i mängder av tidningar.

Detta är FBI's transkription av Flight 93s CVR - den är extra utförlig med förklaringar om vem som säger vad, vilken mikrofon som plockat upp ljuden och vad vissa inspelade bakgrundsljud är.

https://www.flight93friends.org/pdf/learning-center/crime-scene-investigation/CVR_Transcript_long_version.pdf

Delar av flygledarnas inspelningar har även spridits på nätet och av dagspress - här t.ex:
https://www.theguardian.com/world/audio/2011/sep/09/9-11-air-traffic-control-recordings-audio

Jämför man dessa inspelningar så stämmer de med vad som sägs i transkriptionen av VCR'en. T.ex Ziad Jarras " "please sit down and remain sitting. We have a bomb on board, so (indistinct)."
Citera
2018-11-15, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Man hittade 4 svarta lådor - både CVR samt FDR från Flight 93 (shanksville) och Flight 77 (Pentagon).
Man PÅSTÅR att man hittade 4 svarta lådor. Inga publicerade serienummer.

Citat:
Det stämmer att enbart de närmsta fick lyssna (normalt får anhöriga aldrig någonsin ta del av dessa inspelningar men 9-11 ansågs så speciellt att man gjorde ett undantag). Skälet att det endast var de närmsta som fick lyssna och att de ombads inte tala med media var att utredningen mot Zacarias Moussaoui ännu pågick och läckor skulle kunna förstöra utredningen.

Efter rättegången 2006 släpptes utskrifter av inspelningarna till allmänheten vilket publicerades i mängder av tidningar.

Detta är FBI's transkription av Flight 93s CVR - den är extra utförlig med förklaringar om vem som säger vad, vilken mikrofon som plockat upp ljuden och vad vissa inspelade bakgrundsljud är.

https://www.flight93friends.org/pdf/learning-center/crime-scene-investigation/CVR_Transcript_long_version.pdf

Delar av flygledarnas inspelningar har även spridits på nätet och av dagspress - här t.ex:
https://www.theguardian.com/world/audio/2011/sep/09/9-11-air-traffic-control-recordings-audio

Jämför man dessa inspelningar så stämmer de med vad som sägs i transkriptionen av VCR'en. T.ex Ziad Jarras " "please sit down and remain sitting. We have a bomb on board, so (indistinct)."
Framkommer det i dessa transkriptioner att det som hände, hände precis så som beskrivs av ansvariga utredare? Att Flight 93 störtade och försvann i ett hål i marken i Shanksville och att Flight 77 flögs in och försvann i ett hål i Pentagon?

Vet du varför ansvariga utredare inte publicerar serienummer från svarta lådor eller alla de flygplansdelar som påstås upphittade på respektive katastrofplats?

Det borde ju i ett slag skingra alla ”konspirationsteorier” åtminstone vad gäller dessa två event? Dvs, de säger att de har hårda odiskutabla bevis, men vägrar att visa dem.

Varför?
Citera
2018-11-15, 21:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Man PÅSTÅR att man hittade 4 svarta lådor. Inga publicerade serienummer
Vadi hela friden skulle DET göra för skillnad menar du?
Hade man velat ljuga ihop en story hade det knappast varit svårt att publicera serienumren om det nu fanns något som hängde på den saken. Däremot är jag ytterst tveksam till om man kunde se några serienummer på dessa svarta lådor.
Här är en oskadad sådan svart låda som användes i Flight 77: https://imgur.com/a/hQPAGxf
(Notera gärna klistermärkena md serienumret på)...
Här är en black box som räddats från en flygplanskrasch: https://imgur.com/a/imJGeE0
(Knappast omöjligt att se serienummer på den kan jag hålla med om)
Här är Flight 77's blackbox voice recorder/CVR (uppochned): https://imgur.com/a/waOfsqO
Hade man kunnat se några klisterlappar med serienummer på den hade jag blivit imponerad..

Citat:
Framkommer det i dessa transkriptioner att det som hände, hände precis så som beskrivs av ansvariga utredare? Att Flight 93 störtade och försvann i ett hål i marken i Shanksville och att Flight 77 flögs in och försvann i ett hål i Pentagon?
Om du läste inlägget du svarade på så framgår det att transkriptionen åtminstone delvis (de delar som finns återgivna) stämmer överens ordagrant med de inspelningar som gjordes av flygledarna.
Dessutom har alltså dessa inspelningar spelats upp både för anhöriga till de omkomna samt för juryn i rättegången mot Zacarias Moussaoui.

Citat:
Vet du varför ansvariga utredare inte publicerar serienummer från svarta lådor eller alla de flygplansdelar som påstås upphittade på respektive katastrofplats?
Nej det vet jag inte men jag gissar på att de inte kunde se dem - se bilderna ovan.

Citat:
Det borde ju i ett slag skingra alla ”konspirationsteorier” åtminstone vad gäller dessa två event? Dvs, de säger att de har hårda odiskutabla bevis, men vägrar att visa dem.
Det skulle givetvis inte skingra någonting alls. Det enda det skulle göra är att flytta fokus för en liten stund till nästa sak oväsentlighet som trutherrörelsen skulle välja att haka upp sig på.. I en utredning som denna, med ett flertal delutredningar, tiotusentals sidor fakta, åratal av undersökningar, insamlande, analys och ifrågasättande så kommer det givetvis alltid finnas något "varför gjorde man inte så" som man kan haka upp sig på istället för att faktiskt se till vad utredningen säger..

"We are just asking questions" används ju inte för att driva med truthers av en slump om man så säger...
Citera
2018-11-15, 22:28
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba33
Jag håller med dig.
Det känns bättre att veta hur det gick til, man får en mer nyanserad bild av världen.

Förklara gärna exakt hur det gick till och vilka som låg bakom det 🙂
Jag har alltid velat veta så dela gärna med dig och berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in