2018-11-13, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Du har två okända gärningsmän i ett okänt fordon med ett okänt motiv att mörda Vatchareeya. Det finns ingen anledning till en transportstyckning (även om jag köper din anledning att få bort händerna).(Kristoffer hade rivmärken på kroppen).
De har lyckats med konststycket att mörda, transportera, stycka, flytta delar, använda Kristoffers tejp, lämna tillbaka tejpen, få in blod och liklukt i hans bil, allt det här utan att bli sedda eller lämna det minsta spår. Det är ovanligt att en mördare undgår vittnen och att lämna spår, du har två stycken.
Det här är bara en liten del av mycket som inte är logiskt. Det är så otroligt enkelt att skylla på två okända personer. Det är mycket svårare att bortförklara allt som pekar på Kristoffer. Bara en sån sak som att han visste var i bilen de hittat blod! Det hade inte en oskyldig vetat om.

Motivet kunde vara pengar, det var inte KJ:s tejp utan den tillhörde Bangsuan och fanns i hennes ficka.
De har inte försökt fåin blod och lukt i hans bil det har inte skett någon plantering i KJ:s bil som är mycket lätt att bevisa.
Det finns starka indicier att det var två personer,överfallet och kidnappningen visar att det var två personer och att föra kroppsdelarna till värnet och sedan placera dem i Gula huset och där bredvid.
Kroppsdelarna täktes till viss del och det kunde vara att skydda dem för djur.
Jag nstämmer att det var skickligt av gärningsmännen men jag ser dem som proffs inom branschen.
Bangsuan försvann den 4 maj och MB och KJ blev misstänkta, MB hade alibi den tiden Bangsuan försvann därför kan han inte blimisstänkt för mordet.
Då var det många som såg att det måste vara KJ som är den skyldige och nu drogs drevet igång att få fram bevis och alla möjliga anklagelser, därför blev KJ utsedd till gärningsmannen och det gällde att hitta bevis mot honom.
Anstiftade mord tycks det vara ingen som känner till vad det är, därför det har aldrig nämnts i sammanhanget.

Bangsuan försvann den 4 maj men det tog till den 23 juli innan bagageutrymmet söktes med hund, det fanns inte mera bevis mot KJ den 23 juli än det som fanns den 4 maj.
Varför så lång tid med kontroll av bagageutrymmet när han var misstänkt.
Citera
2018-11-13, 10:51
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så någon sitter med handskar på sig när man reparerar elektronikprylar? Mindre troligt eller....?

Men visste inte KJ att han använt tejp på offret? Det skulle han väl ha vetat om han gjort det eller....?

Förklara, tack. Jag väntar med spänning.

Jag tror inte att Kristoffer använt tejpen till det han sa. Den var säkert oanvänd när han tejpade sitt offer. Varje dag i hela världen används landstingstejp i samband med vård med handskar på (det ska väl ingen ifrågasätta hoppas jag). Det spelar ingen roll om Kristoffer tejpade Vatchareeya hemma i badrummet eller på en annan plats. Om han ens tänkte på spår så hamnade tejpen på skåpet igen. Det kan ligga någon sanning i det han sa, att han förmodligen tömt sina fickor innan han tvättade sina kläder.
Om han tänkte på spår så såg han väl inga problem med det då det var hans rulle.
Citera
2018-11-13, 11:56
Medlem
Någon plantering har inte skett mot KJ och hans bil, därför när kroppsdelarna togs till Gula huset och där bredvid kände de till att KJ hade spaning på sig, därför skulle det varit omöjligt att han utförde något sådant.
Därför är det självklart att det var andra personer som placerade kroppsdelarna i Gula huset och där omkring som kom från värnet på Mjösjöberget.
Men den stora chocken kom när chefen för spaningen påstod att spaningen var indragen de dagarna när kroppsdelarna kom till Gula huset och där omkring och därför hade KJ inget alibi för den tiden.
Den som har spaning på sig skulle väl aldrig ha placerat kroppsdelarna där, en sådan person skall inte veta att spaningen var indragen.
Nu kom det fram att spaningsprotokollet hade blivit ändrad, att det passade in att KJ hade inget alibi när kroppsdelarna kom till Gula huset och där i närheten.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-13 kl. 12:05.
Citera
2018-11-13, 14:50
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Någon plantering har inte skett mot KJ och hans bil, därför när kroppsdelarna togs till Gula huset och där bredvid kände de till att KJ hade spaning på sig, därför skulle det varit omöjligt att han utförde något sådant.
Därför är det självklart att det var andra personer som placerade kroppsdelarna i Gula huset och där omkring som kom från värnet på Mjösjöberget.
Men den stora chocken kom när chefen för spaningen påstod att spaningen var indragen de dagarna när kroppsdelarna kom till Gula huset och där omkring och därför hade KJ inget alibi för den tiden.
Den som har spaning på sig skulle väl aldrig ha placerat kroppsdelarna där, en sådan person skall inte veta att spaningen var indragen.
Nu kom det fram att spaningsprotokollet hade blivit ändrad, att det passade in att KJ hade inget alibi när kroppsdelarna kom till Gula huset och där i närheten.
Visst är det underligt att Kristoffer helt ensam letar efter Vatchareeya i det gula huset där benen senare hittas plus att han fortfarande ensam letar i det värn där liklukten uppräcktes och som du tror var första gömstället för delarna? Han ringde också polisen för att berätta att han sökt i dessa byggnader så de inte också skulle får för sig att leta där. Varför informerade han inte om andra ställer han sökt på? Nej, bara dessa två ville han informera om.

F2: Får jag säga en sak Kristoffer, kan du förstå mig om jag tycker att det är jävligt märkligt
att du som sitter nu här, blir delgiven misstanke om mord…
H: Mmm.
F2: …det är grövsta brottet vi har.
H: Ja.
F2: …i all rättsskipning i hela världen, att du av alla personer söker av ett antal byggnader…
F2: …söker av byggnader, rapporterar till någon form av polis som har med skallgångskedjan
att göra, att de där byggnaderna är avsökta. De är klara, det finns ingenting där.
H: Ja, sen var ju Hemvärnet där och sökte också.
F2: Och ungefär en vecka senare så anträffas det rester av en människa…
F2: …i den byggnad som du ensam har varit och sökt igenom. Kan du tycka, utifrån sett, att
det är ganska märkligt?
H: Ja, det kan jag. Jag är inte dum.
F2: Vi…det har jag aldrig sagt.
Senast redigerad av Combival 2018-11-13 kl. 15:04.
Citera
2018-11-13, 17:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Visst är det underligt att Kristoffer helt ensam letar efter Vatchareeya i det gula huset där benen senare hittas plus att han fortfarande ensam letar i det värn där liklukten uppräcktes och som du tror var första gömstället för delarna? Han ringde också polisen för att berätta att han sökt i dessa byggnader så de inte också skulle får för sig att leta där. Varför informerade han inte om andra ställer han sökt på? Nej, bara dessa två ville han informera om.

F2: Får jag säga en sak Kristoffer, kan du förstå mig om jag tycker att det är jävligt märkligt
att du som sitter nu här, blir delgiven misstanke om mord…
F2: …det är grövsta brottet vi har.
F2: …i all rättsskipning i hela världen, att du av alla personer söker av ett antal byggnader…
F2: …söker av byggnader, rapporterar till någon form av polis som har med skallgångskedjan
att göra, att de där byggnaderna är avsökta. De är klara, det finns ingenting där.
H: Ja, sen var ju Hemvärnet där och sökte också.
F2: Och ungefär en vecka senare så anträffas det rester av en människa…
F2: …i den byggnad som du ensam har varit och sökt igenom. Kan du tycka, utifrån sett, att
det är ganska märkligt?
H: Ja, det kan jag. Jag är inte dum.
F2: Vi…det har jag aldrig sagt.
Ja, det är bra märkligt.
Får mig osökt att erinra mig hur Lisa Holms mördare, Nerijus Bilevicius, vid mötet med folk
från MissingPeople som närmar sig platsen där hon kom att påträffas en stund senare,
försöker avstyra vidare sök genom att påstå att andra redan letat igenom området ifråga.

Hur kan man inte förstå att Johansson är skyldig?
När så otroligt mycket pekar på honom och ingen annan.
Senast redigerad av Grandioso 2018-11-13 kl. 17:38.
Citera
2018-11-13, 17:55
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, det är bra märkligt.
Får mig osökt att erinra mig hur Lisa Holms mördare, Nerijus Bilevicius, vid mötet med folk
från MissingPeople som närmar sig platsen där hon kom att påträffas en stund senare,
försöker avstyra vidare sök genom att påstå att andra redan letat igenom området ifråga
.

Hur kan man inte förstå att Johansson är skyldig?
När så otroligt mycket pekar på honom och ingen annan.

Det stämmer. Den mördaren försökte också avstyra söket när det började brännas. Det får bara vettiga människor att förstå att där ska man titta extra noga.
I det här fallet lade folk (missing people) också märke till att Kristoffer inte letade efter Vatchareeya, han var där men letade liksom inte. Han låtsasletade precis som han låtsasringde till tjejen. Däremot var han mycket intresserad av att lyssna på polisen vad de sa.
Citera
2018-11-13, 18:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det stämmer. Den mördaren försökte också avstyra söket när det började brännas. Det får bara vettiga människor att förstå att där ska man titta extra noga.
I det här fallet lade folk (missing people) också märke till att Kristoffer inte letade efter Vatchareeya, han var där men letade liksom inte. Han låtsasletade precis som han låtsasringde till tjejen. Däremot var han mycket intresserad av att lyssna på polisen vad de sa.
Precis, han ville ha koll på vad man hade för sig.
Det var vad det handlade om.
Citera
2018-11-13, 18:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om det var någon som ville sätta dit K varför lade de då inte helt sonika kroppen eller kroppsdelarna i hans bagage?
Den frågan har givitvis ställts och besvarats tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Du talar som att en mördare, oavsett vem du tror det är, är kapabel att utföra det perfekta brottet, att tänka på allt osv. Det sker aldrig och även om saker kan tyckas logiskt i efterhand så är det inte lätt att tänka på allt just då. Grannarna låg sannolikt och sov då dessa aktiviteter inte sker bäst på dagtid.
Men att gå hem med en tejprulle som det troligen finns DNA på är inte att glömma något, det är att utsätta sig avsiktligt för en risk helt i onödan. När skulle han ha gjort det? Det finns elektroniska spår och annat som ger honom alibi, och han fick tidigt span på sig. Du svarade inte på varför han hade handskar på sig.
Citat:
Måste insett läckage? Bara för att man utför ett mord så innebär inte det att man har en perfekt plan i alla avseenden. Hans bil är redan smutsig och eftersom han transporterade kroppsdelarna nattetid (solnedgång 21:24 uppgång: 03:34) så såg han sannolikt inte spillet.
Han lät kompisar fylla bagageutrymmet minst två gånger. Det måste ha fått honom att tänka sig för, "tänk om det finns blod och kompisarna ser det". Han kunde ha letat igenom bagageutrymmet i fullt dagsljus utan att det hade sett misstänkt ut.
Citat:
Du ställde frågan och jag svarade.

Och dessutom: ska du komma med mikroskopiska chanser? Snälla du, vi hade inte haft den här diskussionen om du hade släppt mikroskopiska, för att inte säga obefintliga, sannolikheter (blodplantering!?). Att samma sorts tejp dyker upp igen, med en liknande form som den delen som saknas på rullen, den sannolikheten är mikroskopisk om något, snarare än att DNA-avsättning inte skett eller blivit förstört i något skede (inte nödvändigtvis med vilje), eller missats av SKL.

För att inte tala om följande:

Att allt detta skulle sammanfalla och bara råka peka mot oskyldiga Kristoffer, den sannolikheten är försvinnande liten, precis som rätten anser.
Du måste se bevisen ett och ett. Bara för att ett bevis är sant behöver inte ett annat bevis vara sant. Det är långt större än mikroskopisk chans att Vatchareeya glömde en rulle hos Kim 22 januari och ersatte den med en likadan.
Citat:
Jag har inte hört rättegångsförhören. Säger han själv att han missförstod? Om han inte gör det så kan vi lägga ner den här diskussionen om missförstånd.
Han ifrågasatte att det var hans rulle.
Citat:
Jag kan inte släppa att han kan ha utfört styckningen i badkaret men lyckats avlägsna blodet. Men det är endast en spekulation och inget jag har det minsta belägg för.
Jag kan belägga motsatsen med teknikernas rapport och vittnesmål i TR.
Citera
2018-11-13, 19:05
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den frågan har givitvis ställts och besvarats tidigare.

Det finns inte en enda fråga som du inte tjatat ett par tusen gånger nu -- så du kan ju börja med att besvara den innan du tuggar vidare.

Om det var någon som ville sätta dit K varför lade de då inte helt sonika kroppen eller kroppsdelarna i hans bagage?
Citera
2018-11-13, 20:46
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Men att gå hem med en tejprulle som det troligen finns DNA på är inte att glömma något, det är att utsätta sig avsiktligt för en risk helt i onödan. När skulle han ha gjort det? Det finns elektroniska spår och annat som ger honom alibi, och han fick tidigt span på sig. Du svarade inte på varför han hade handskar på sig.

Ja, det är att utsätta sig för risk, förmodligen omedvetet, men mördare begår misstag hela tiden, så även Kristoffer. Du pendlar mellan att idiotförklara Kristoffer till beskriva honom som en fulländad brottsling som tänker på allt.

Att han lämnade telefonen hemma är inte ett alibi. Om det funnits solida alibin hade han inte dömts.

När skulle han gjort vad?

Citat:
Han lät kompisar fylla bagageutrymmet minst två gånger. Det måste ha fått honom att tänka sig för, "tänk om det finns blod och kompisarna ser det". Han kunde ha letat igenom bagageutrymmet i fullt dagsljus utan att det hade sett misstänkt ut.

Vad säger att han inte kollade bagaget? Bagaget är rejält skitigt så fler bruna fläckar var nog inget han lade märke till. Den vid kanten på luckan sitter dessutom knepigt till för att man ska tänka på den. I dagsljus när blodet torkat ser det dessutom bara ut som rost och är inte lätt att identifiera.

Citat:
Du måste se bevisen ett och ett. Bara för att ett bevis är sant behöver inte ett annat bevis vara sant. Det är långt större än mikroskopisk chans att Vatchareeya glömde en rulle hos Kim 22 januari och ersatte den med en likadan.

Nej, man behöver inte se bevisen ett och ett, det är något som du verkar hålla benhårt på.
Flera indicium bildar en kedja, vilken styrker ett påstående.

Wiki:

Citat:
Indicium är en juridisk term för vissa omständigheter som är svagare än ett faktum, men ändå kan leda till att en anklagad i ett brottmål kan frias eller fällas. Tillsammans kan flera indicier användas för att styrka ett påstående, men är dock aldrig lika starkt som ett bevis.

Det som jag citerade i förra inlägget lägger bara tejpen till högen av indicium som finns mot Kristoffer. Att samma sorts tejp dyker upp på brottsoffret och med en form som blir smalare, precis som tejpen som saknas på rullen, så är det rejält graverande, i.e. ett indicium bland många andra.

Citat:
Han ifrågasatte att det var hans rulle.

Det är inte samma sak som att han missförstod, nej. Så glöm det nu.
Senast redigerad av letspanic 2018-11-13 kl. 20:53.
Citera
2018-11-14, 00:31
Medlem
Citat:
Om det funnits solida alibin hade han inte dömts.
KJ hade mycket säkert alibi, därför när kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring hade KJ spaning på sig som han själv kände till också.
Efter att kroppsdelarna hade kommit till Gula huset och där omkring, ändrades spaningsprotokollet att KJ hade ingen spaning på sig de dagarna när kroppsdelarna kom till Gula huset.
Därmed var hans alibi borta och det blev möjligt att åtala och döma honom för mordet som skett på Bangsuang.

Orsaken att KJ fälldes för mordet på Bangsuang var att spaningsprotokollet ändrades och har ingenting med att hunden Uno markerade i bagageutrymmet och att det fanns blodspår i bagageutrymmet.
Om inte spaningsprotokollet hade ändrats hade det varit omöjligt att åtala och döma KJ.
Det som hunden Uno markerade vet man inte vad det var och varifrån det kommit dit och när, sannolikt var det någon lukt på högra sidan av bagageutrymmet.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-14 kl. 00:59.
Citera
2018-11-14, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fanns inga planer att sätta dit KJ av gärningsmännen, om sådana planer funnits skulle de aldrig tagit kroppsdelarna från gömstället och placerat dem i Gula huset och däromkring.
När det gjordes blev KJ rentvådd av dem, därför de kände till helt säkert att han hade spaning på sig.
Man kan påstå att de ville inte medverka till att någon oskyldig skulle drabbas, utan istället sade de till spaningsledningen med flyttningen av kroppsdelarna, "kom och ta oss om ni kan".
Att det var oerhört fräckt att ta kroppsdelarna och placera dem i Gula huset är en sanning, men de ville visa att de hade full kontroll på det som hade hänt med Bangsuang.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-14 kl. 01:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in