Citat:
Nu hade ju inte KJ någon god man med sig vare sig vid polisförhören eller vid rättegången så det saknar nog fullständigt betydelse. Om det dessutom är som du påstår att det egentligen är JJ som styr KJ så saknar det ju än mindre betydelse eftersom KJ givetvis kan överklaga själv. Om det är/var JJ som styr KJ är det än mer anmärkningsvärt att målet inte överklagades till Högsta domstolen.Om det nu är som så att JJ fortfarande god man för KJ så tror jag inte det spelar så värst stor roll om KJ vill eller inte vill, JJ kommer att tala om för KJ vad det är han vill innerst inne, den uppfattningen har jag fått om JJ.
Men frågan är ju om JJ fortfarande är god man åt KJ?
Men frågan är ju om JJ fortfarande är god man åt KJ?
Ni som ändå drömmer om en resning för KJ bortser helt från hur bevisvärderingen i målet har skett, det är ett indicemål som två domstolar har bedömt att utan tvekan utpeka KJ som VB:s baneman. För och ens drömma om beviljande av resning så räcker det givetvis inte att traggla om samma bevisning som tidigare och ifrågasätta relevansen hos den bevisningen, en sådan ansökan stannar i postrummet på HD. För att det ens skall vara aktuellt med ett beviljande så måste krävas ny och direkt friande bevisning. Eftersom det i efterhand aldrig kommer att gå att fastställa exakt när VB dödades och då KJ haft massor av tid utsn alibi så är det uteslutet med framgång den vägen, det kommer aldrig att gå att bevisa stt KJ inte kan ha mördat VB. Vad som behövs är således direkt bindande bevisning som utpekar en helt annan person som VB:s baneman och som samtidigt utesluter KJ. Vad behövs? Hitta VB:s kläder med annans DNA i form av blod eller sperma. Hitta VB:s händer med annans DNA under naglarna. Nu är det enligt mig fullständigt uteslutet att någon annan än KJ vet var händer och kläder finns och det förklarar nog varför KJ inte överklagade domen och varför han inte kommer att ansöka om resning.