Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Att den dömdes bostad inte är styckningsplatsen är klarlagt genom utredningen, inte heller har bostaden kunnat påvisas vara mordplatsen.
........
EDIT;
Det har ältats fram och tillbaks om varför benen fanns i huset och resten av kroppen på en annan plats. Jag tycker inte att det har presenterats en enda vettig och rimlig förklaring.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Var inte föräldrarna bortresta?
Citat:
Ursprungligen postat av
solidaritet_NOT
Japp, jag tror det var en referens till Linda Chen-fallet. KJ's airsoft-kompisar var nog handlingskraftiga där emot.
Det faktumet att benen var tvättade och hittas på en plats där dom helt uppenbart skulle hittas är den saken i det hära fallet som jag tycker mest pekar på att Kristoffer inte har varit själv med att städa.
Jag har hela tiden misstänkt att pappan Jonny har något med saken att göra.
Han har alibi (p g a bortrest) när Vachareeya mördades, men det finns gott om tid när han kom hem till dess att kroppsdelarna hittades för honom att hjälpa sonen.
Om man antar att KJ är mördaren, vilket är uppenbart så länge man inte spelar Djävulens advokat så kan man oxå anta att mordet faktiskt har skett utomhus. Det är mest rimligt: inga spår egentligen i lägenheten och ingen som har sett honom släpa ut en kropp mitt i ett bostadsområde. Han börjar stycka henne i skogen och tar med händerna och kanske någonting mer till föräldrarnas hus eller till stugan där han har eldat. Det är väl också då blodet i bagaget hamnar där. När föräldrarna är tillbaka så erkänner han förmodligen för pappa som alltid hjälpt honnom innan med hund e t c och pappan hjälper till att städa undan kroppen.
Jonny värkar ju ändå vara en ganska skärpt människa och har säkert ett stort samvete, så vad gör man då när man vill skydda sin son men samtidigt har dåligt samvete för en familj saknar sin mördade dotter? :
Jo man ser till att ta bort spår genom att tvätta benen och lägger dom sen på ett ställe där dom förr eller senare kommer att hittas. Kanske finns kroppen kvar i skogen för att han inte hann eller för att han inte klarade mer. Men nog jälpte pappa Kristoffer och nog har han dåligt samvete. Det kommer brista förr eller senare. Det finns fler här uppe som vet. AnnaLena vet.