2017-05-10, 22:46
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pseudos
Nån som vet hur den gode KJ har det i fångenskapen?
Han har det säkert bra, lugn och strukturerad tillvaro.Man kan ju undra om han har fredagsmys med smör och ölflaska emellanåt.. 😊
Citera
2017-05-21, 15:23
Medlem
Efter att ha läst Fup nu under helgen, så är jag relativt säker på att KJ är skyldig till mordet men tror att han har haft en medhjälpare till att få iväg kroppen.
Kanske därför han åkte till brodern på kvällen för att han gjort något hemskt och behövde hjälp.

Tror inte KJ har nog med psyke för att stycka och gömma kroppen.

Det som jag tycker talar för detta är att bostaden ej är styckningsplatsen. Det borde tala för att det skett hemma hos någon annan. Med KJ städsinne i färskt minne kan han inte dölja det för den som äger bostaden.

Glad amatör som spånar lite
Citera
2017-05-21, 22:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACAB90
Efter att ha läst Fup nu under helgen, så är jag relativt säker på att KJ är skyldig till mordet men tror att han har haft en medhjälpare till att få iväg kroppen.
Kanske därför han åkte till brodern på kvällen för att han gjort något hemskt och behövde hjälp.

Tror inte KJ har nog med psyke för att stycka och gömma kroppen.

Det som jag tycker talar för detta är att bostaden ej är styckningsplatsen. Det borde tala för att det skett hemma hos någon annan. Med KJ städsinne i färskt minne kan han inte dölja det för den som äger bostaden.

Glad amatör som spånar lite

Att den dömdes bostad inte är styckningsplatsen är klarlagt genom utredningen, inte heller har bostaden kunnat påvisas vara mordplatsen.

En intressant detalj är att benen hittades i en mindre byggnad ganska snart efter det att någon i tråden tyckte att om KJ har med försvinnandet att göra så kan kroppen möjligtvis kunna hittas i en mindre byggnad, fortifikation eller skyddsgrop med anknytning till den militära verksamheten eftersom att KJ var militärt intresserad och kände till en mängd sådana platser.

Frågan är om KJ efter att ha läst här i tråden tyckte att det var smart att dumpa benen på en sådan plats eller om någon annan tyckte det. Pup!

EDIT;

Det har ältats fram och tillbaks om varför benen fanns i huset och resten av kroppen på en annan plats. Jag tycker inte att det har presenterats en enda vettig och rimlig förklaring.
Senast redigerad av OY 2017-05-21 kl. 22:04.
Citera
2017-05-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att den dömdes bostad inte är styckningsplatsen är klarlagt genom utredningen, inte heller har bostaden kunnat påvisas vara mordplatsen.

En intressant detalj är att benen hittades i en mindre byggnad ganska snart efter det att någon i tråden tyckte att om KJ har med försvinnandet att göra så kan kroppen möjligtvis kunna hittas i en mindre byggnad, fortifikation eller skyddsgrop med anknytning till den militära verksamheten eftersom att KJ var militärt intresserad och kände till en mängd sådana platser.

Frågan är om KJ efter att ha läst här i tråden tyckte att det var smart att dumpa benen på en sådan plats eller om någon annan tyckte det. Pup!

EDIT;

Det har ältats fram och tillbaks om varför benen fanns i huset och resten av kroppen på en annan plats. Jag tycker inte att det har presenterats en enda vettig och rimlig förklaring.

Han kanske har en handlingskraftig far
Citera
2017-06-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Jag tror fortfarande att Vatchareeyas gode vän KJ är oskyldig. All deras FACEBOOK- och sms-konversation finns kvar resp. har gått att återskapa, och det finns inget som tyder på något annat än att VB och KJ verkligen var goda vänner. KJs lägenhet avfördes som brottsplats. KJs funktionsnedsättning ADD innebär i huvudsak uppmärksamhetsproblem, låg aktivitetsnivå, samt trötthet/försämrad vakenhetsgrad, svårigheter med tidsuppfattning, och han har svårt att hålla ordning i sin bil och i sin lägenhet; städa, diska, tvätta. ADD innebär att man är glömsk har svårt att hålla reda på saker och ting som tex nycklar och att låsa (det har hänt att KJ låst ut sig) och därför blir det lätt att han lämnar lägenhets- och bildörrar olåsta, att han har svag exekutiv förmåga som verkligen behövs för alla komplicerade moment i detta allvarliga brott. Dessutom brukar han ofta ha persiennerna i sin lägenhet fördragna. Kolla gärna tex bilderna på s 368 och 373-374 i FUP (Förundersökningsprotokollet som finns länkat på första sidan i denna tråd). Det skulle vara lätt för någon att röra sig obehindrat vid/i KJs bil utan att bli upptäckt av KJ med tanke på hans funktionsnedsättning ADD. Kom även ihåg att kupén var helt ren från blod. Y-DNA kan ha avsatts vid sex som de kan ha haft, ingen av dem var främmande för sex. Dessutom är det så med Y-DNA (som ärvs från far till son till son till son osv) att många har samma. Man kan ha en gemensam anfader för evigheter sen, det kan t o m vara före skriftliga källor. Det märks om man är man, och tex släktforskar med DNA vilket många i hela världen gör idag, det har blivit omåttligt populärt, man får många matchningsträffar även om man köper den dyraste varianten "BigY" eller "YFull". Alltså många har samma Y-DNA. Dessutom kan Y-DNA ha avsatts på VBs vrist från KJs klädhög i toan, eller från hans kläder, filtar mm i hans lägenhet.

Menar du att tejprullen skulle vara placerad av någon annan? Han erkänner ju i förhör att det är han som tagit med tejprullen hem själv. Han hittade den (lämpligt nog) i en övergiven bil och tog därefter med sig den hem. Så ingen plantering vad avser tejprullen behöver ens diskuteras.
Citera
2017-06-11, 17:50
Medlem
Tejpbitarna som satt fast i VBs hår gick ej att sammanpassa med tejprullen som låg på plåtskåpet i Kjs toalett. På tejpbitarna som satt fast i VBs hår och tejprullen på skåpet fanns enbart DNA/blod från VB, inte från någon annan. Källa: FUP s 253, och s 299-300.
Citera
2017-06-11, 19:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACAB90
Han kanske har en handlingskraftig far

Var inte föräldrarna bortresta?
Citera
2017-06-11, 19:49
Medlem
solidaritet_NOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Japp, jag tror det var en referens till Linda Chen-fallet. KJ's airsoft-kompisar var nog handlingskraftiga där emot.
Citera
2017-06-11, 20:34
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

........
EDIT;

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Citat:
Ursprungligen postat av solidaritet_NOT
Japp, jag tror det var en referens till Linda Chen-fallet. KJ's airsoft-kompisar var nog handlingskraftiga där emot.

Det faktumet att benen var tvättade och hittas på en plats där dom helt uppenbart skulle hittas är den saken i det hära fallet som jag tycker mest pekar på att Kristoffer inte har varit själv med att städa.

Jag har hela tiden misstänkt att pappan Jonny har något med saken att göra.
Han har alibi (p g a bortrest) när Vachareeya mördades, men det finns gott om tid när han kom hem till dess att kroppsdelarna hittades för honom att hjälpa sonen.

Om man antar att KJ är mördaren, vilket är uppenbart så länge man inte spelar Djävulens advokat så kan man oxå anta att mordet faktiskt har skett utomhus. Det är mest rimligt: inga spår egentligen i lägenheten och ingen som har sett honom släpa ut en kropp mitt i ett bostadsområde. Han börjar stycka henne i skogen och tar med händerna och kanske någonting mer till föräldrarnas hus eller till stugan där han har eldat. Det är väl också då blodet i bagaget hamnar där. När föräldrarna är tillbaka så erkänner han förmodligen för pappa som alltid hjälpt honnom innan med hund e t c och pappan hjälper till att städa undan kroppen.
Jonny värkar ju ändå vara en ganska skärpt människa och har säkert ett stort samvete, så vad gör man då när man vill skydda sin son men samtidigt har dåligt samvete för en familj saknar sin mördade dotter? :
Jo man ser till att ta bort spår genom att tvätta benen och lägger dom sen på ett ställe där dom förr eller senare kommer att hittas. Kanske finns kroppen kvar i skogen för att han inte hann eller för att han inte klarade mer. Men nog jälpte pappa Kristoffer och nog har han dåligt samvete. Det kommer brista förr eller senare. Det finns fler här uppe som vet. AnnaLena vet.
Citera
2017-06-11, 20:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Det faktumet att benen var tvättade och hittas på en plats där dom helt uppenbart skulle hittas är den saken i det hära fallet som jag tycker mest pekar på att Kristoffer inte har varit själv med att städa.

Jag har hela tiden misstänkt att pappan Jonny har något med saken att göra.
Han har alibi (p g a bortrest) när Vachareeya mördades, men det finns gott om tid när han kom hem till dess att kroppsdelarna hittades för honom att hjälpa sonen.

Om man antar att KJ är mördaren, vilket är uppenbart så länge man inte spelar Djävulens advokat så kan man oxå anta att mordet faktiskt har skett utomhus. Det är mest rimligt: inga spår egentligen i lägenheten och ingen som har sett honom släpa ut en kropp mitt i ett bostadsområde. Han börjar stycka henne i skogen och tar med händerna och kanske någonting mer till föräldrarnas hus eller till stugan där han har eldat. Det är väl också då blodet i bagaget hamnar där. När föräldrarna är tillbaka så erkänner han förmodligen för pappa som alltid hjälpt honnom innan med hund e t c och pappan hjälper till att städa undan kroppen.
Jonny värkar ju ändå vara en ganska skärpt människa och har säkert ett stort samvete, så vad gör man då när man vill skydda sin son men samtidigt har dåligt samvete för en familj saknar sin mördade dotter? :
Jo man ser till att ta bort spår genom att tvätta benen och lägger dom sen på ett ställe där dom förr eller senare kommer att hittas. Kanske finns kroppen kvar i skogen för att han inte hann eller för att han inte klarade mer. Men nog jälpte pappa Kristoffer och nog har han dåligt samvete. Det kommer brista förr eller senare. Det finns fler här uppe som vet. AnnaLena vet.

Vem är AnnaLena, vad vet hon, och hur kan hon veta?

Prata ur skägget.
Citera
2017-06-11, 21:03
Medlem
Chirpas avatar
Det märks att detta mordet börjar falla lite i glömska. Resten av världen utanför Kristoffers familj och familjen Bangsuan håller på att glöma bort. Tröstar mig med att det aldrig kommer försvinna från minnet hos dom som varit med och försökt städa för Kristoffer.

Hans mamma heter Anna Lena.
Citera
2017-06-11, 21:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Det märks att detta mordet börjar falla lite i glömska. Resten av världen utanför Kristoffers familj och familjen Bangsuan håller på att glöma bort. Tröstar mig med att det aldrig kommer försvinna från minnet hos dom som varit med och försökt städa för Kristoffer.

Hans mamma heter Anna Lena.

Tack för att du friskar upp mitt minne.

Hur vet du att Anna Lena vet, och vad vet hon?

Kan du utveckla ditt påstående?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in