2018-11-09, 22:38
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad går inte ihop? Jag är usel på att minnas namn så när SadEyes kommenterade om att det undrats om G så förutsatte jag G*ran som precis dryftats.
Men vem är S då?
Tror nog du fattat fel denna gång.
Citera
2018-11-09, 22:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus

Visst är det nog så, men maskas ett vanligt förnamn har man åtminstone visat att man förstått principen.

All heder till att anamma principen. Ville föra fram att maskeringar inte har till syfte att göra det svårläst på Flashback Det räcker därför med en * för att maskera ett namn. Heter jag Anna Andersson och brukade umgås med Tess är det ok att kalla mig Anna och även Andersson, men inte "Anna Andersson".

Sen får jag editera och skriva att forumets regel 1.06 finns av en princip och enligt mig viktig princip.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-11-09 kl. 22:53.
Citera
2018-11-09, 23:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Men vem är S då?
Tror nog du fattat fel denna gång.

Ja det har jag.
Citera
2018-11-09, 23:41
Medlem
Rosamunds avatar
Har åklagaren satt datum för åtal?
Citera
2018-11-09, 23:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Lägg bara ned, se ditt egna beteende, jag ser mitt. Jag är arg för att denna tråd finns och att en del av er är så förbannat respektlösa och hänsynslösa.
Sluta och svara mig i allt så jag slipper försvara mig i allt!

Du är arg för att tråden finns? Jag är övertygad om att Tess hade känt väldigt stor uppskattning för att tråden finns. Hon hade velat att så många som möjligt hade engagerat sig i hennes mord. Dig hade hon förmodligen med en gång bett dra åt helvete. Du kände knappast henne speciellt väl. Eftersom du inte vill att tråden ska existera i ditt liv, varför låter du då den vara en del av ditt liv?
Citera
2018-11-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du är arg för att tråden finns? Jag är övertygad om att Tess hade känt väldigt stor uppskattning för att tråden finns. Hon hade velat att så många som möjligt hade engagerat sig i hennes mord. Dig hade hon förmodligen med en gång bett dra åt helvete. Du kände knappast henne speciellt väl. Eftersom du inte vill att tråden ska existera i ditt liv, varför låter du då den vara en del av ditt liv?
Kan du sluta och svara mig?
Jag kände Tess väl, nej hon skulle inte vilja att detta finns på detta forum. Hon vill att polisen utreder fallet då hon hade stort hjärta för civilkurage och ett stort hjärta för polisens arbete. Tess var med i FRG bland annat. Sluta tramsa och låt polisen och åklagare sköta allt.
Det du inte förstår är inte mitt problem!
Citera
2018-11-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har åklagaren satt datum för åtal?

Den 15 november ska åtal väckas
Citera
2018-11-10, 08:33
Moderator
pudelluss avatar
Citat:

Tror Tess bad ett flertal personer dra åt h-vete. Tror inte att Tess hade några starka behov av att kontrollera sin omgivning. I så fall hade hon inte bytt vänner mest hela tiden och vänt ryggen åt tidigare vänner (inklusive dem som valt att bryta med henne).

Några av hennes många bekantskaper kan ha haft svårare för det, dvs de har blivit sårade, bittra och/eller känt att de tappat kontrollen när Tess rört sig bortåt. En ev mördare skulle kunna vara en kille hon varit med kortvarigt för länge sedan och som hon knappt kom ihåg.

Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
All heder till att anamma principen. Ville föra fram att maskeringar inte har till syfte att göra det svårläst på Flashback Det räcker därför med en * för att maskera ett namn. Heter jag Anna Andersson och brukade umgås med Tess är det ok att kalla mig Anna och även Andersson, men inte "Anna Andersson".

Sen får jag editera och skriva att forumets regel 1.06 finns av en princip och enligt mig viktig princip.

När det gäller att uttrycka sig vagt - 'Kan något missförstås blir det missförstått', lätt omtolkning av Murphys lag

1.06. är användarnas anonymitet.
Senast redigerad av pudellus 2018-11-10 kl. 08:52.
Citera
2018-11-10, 12:59
Medlem
Citat:
Tror Tess bad ett flertal personer dra åt h-vete. Tror inte att Tess hade några starka behov av att kontrollera sin omgivning. I så fall hade hon inte bytt vänner mest hela tiden och vänt ryggen åt tidigare vänner (inklusive dem som valt att bryta med henne).

Några av hennes många bekantskaper kan ha haft svårare för det, dvs de har blivit sårade, bittra och/eller känt att de tappat kontrollen när Tess rört sig bortåt. En ev mördare skulle kunna vara en kille hon varit med kortvarigt för länge sedan och som hon knappt kom ihåg.

När det gäller att uttrycka sig vagt - 'Kan något missförstås blir det missförstått', lätt omtolkning av Murphys lag

1.06. är användarnas anonymitet.

Mmm. Håller öppet för att det skulle kunna vara fråga om någon gammal vän, dock inte nödvändigtvis bara killar. Men svårt att veta vad människor avser med att hon var "elak", och i vilken grad det eventuellt blivit oftare hon visat det humöret. Det ären sak att Tess ev ber någon "dra åt helvete" om någon tjatar om hennes livsföring, det är ju något som snarare avser att hålla borta från henne själv än att kränka någon annan. Jag tror det kan vara mer "illa sett" om hon sagt mer kränkande saker till någon gammal vän, förlöjligat den eller så. Eller att hon öst ovett över någon som kanske verkligen brytt sig, som bett henne ta det lungt med festande ett tag om hon klagat över ångest eller liknande.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-10 kl. 13:03.
Citera
2018-11-10, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Den 15 november ska åtal väckas

Har de fastställt tillvägagångssättet och kopplat MGM till själva gärningen, ev. mordvapen/redskap el dylikt? Det brukar ju kunna ta flera månader innan analyssvar kommer från NFC annars?
Citera
2018-11-10, 15:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har de fastställt tillvägagångssättet och kopplat MGM till själva gärningen, ev. mordvapen/redskap el dylikt? Det brukar ju kunna ta flera månader innan analyssvar kommer från NFC annars?

Det lär inte väckas åtal förrän långt fram i tiden. GA lär bli omhäktad. Det är väldigt ovanligt att någon som blivit omhäktad så här tidigt i utredningen inte blir det igen i närtid.
Citera
2018-11-10, 15:54
Medlem
Citat:
Det lär inte väckas åtal förrän långt fram i tiden. GA lär bli omhäktad. Det är väldigt ovanligt att någon som blivit omhäktad så här tidigt i utredningen inte blir det igen i närtid.

Jo, tror det jag också. Det låter väldigt optimistiskt med 15 november som datum för åtal. Även i de fall MGM händelsevis erkänner vill man väl ha tekniska utredningen klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in