Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Du är arg för att tråden finns? Jag är övertygad om att Tess hade känt väldigt stor uppskattning för att tråden finns. Hon hade velat att så många som möjligt hade engagerat sig i hennes mord. Dig hade hon förmodligen med en gång bett dra åt helvete. Du kände knappast henne speciellt väl. Eftersom du inte vill att tråden ska existera i ditt liv, varför låter du då den vara en del av ditt liv?
Tror Tess bad ett flertal personer dra åt h-vete. Tror inte att Tess hade några starka behov av att kontrollera sin omgivning. I så fall hade hon inte bytt vänner mest hela tiden och vänt ryggen åt tidigare vänner (inklusive dem som valt att bryta med henne).
Några av hennes många bekantskaper kan ha haft svårare för det, dvs de har blivit sårade, bittra och/eller känt att de tappat kontrollen när Tess rört sig bortåt. En ev mördare skulle kunna vara en kille hon varit med kortvarigt för länge sedan och som hon knappt kom ihåg.
Citat:
Ursprungligen postat av
FedupFlorence
All heder till att anamma principen. Ville föra fram att maskeringar inte har till syfte att göra det svårläst på Flashback

Det räcker därför med en * för att maskera ett namn. Heter jag Anna Andersson och brukade umgås med Tess är det ok att kalla mig Anna och även Andersson, men inte "Anna Andersson".
Sen får jag editera och skriva att forumets regel 1.06 finns av en princip och enligt mig viktig princip.
När det gäller att uttrycka sig vagt - 'Kan något missförstås blir det missförstått', lätt omtolkning av Murphys lag
1.06. är användarnas anonymitet.