2018-11-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det är mycket snicki snack om Tess. Jag påstår inte att jag sitter inne med hela sanningen.

Men, att påstå att hon var våldsam och elak är trams. Jag har träffat henna tillräckligt för att se att de inte stämmer. Hon var diskutionsbenägen 100% och jobbig ibland, framörallt på fyllan, absolut.. Men elak? nej, hon hade ett gott hjärta och ville gott om alla. Tyvärr fanns ett missbruk av framförallt alkohol som ställde till det ibland.

Jag har haft många diskutioner med Tess där vi inte varit överens om saker. Politik, samhället, ditt och mitt levende, ska vi ha sex.... etc. etc.

Hon har vid dessa tillfällen aldrig varigt elak eller högljudd. Däremot snackig som få så man vill dra. Men som sagt inte elak.

De tillfällen då vi inte connectat så har det snarare varit en kommentar och vänt på klacken från hennes sida.

Nej Tess har aldrig varit elak mot mig heller, vi kanske inte var eniga i allt men aldrig har vi varit osams.
Tack för du skriver det du också. Att andra uppfattade Tess som elak är väl för att dem inte fick som dem ville.
Det finns så många människor som är elaka i sina handlingar/gärningar och det är ju därför nu Tess är död. Tess är brottsoffret här och det sitter en man misstänkt för mord på Tess.
Vad alla andra säger är sådant som faktiskt sker i fyllan och villan på krogarna som allt oftast av en del men så ser tyvärr samhället ut och har gjort i decennier.
De som är elaka nu mot mig och säger sig vara Tess vänner är ju dem man undviker irl, varför ens ha sådana vänner? Men Tess ville umgås med vem hon ville för hon gjorde ingen skillnad på människor.
Jag var en gång också godtrogen men det går inte, man blir klokare med åren sägs det och det är nog så.
Citera
2018-11-09, 21:32
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nency
Ingen av hennes pojkvänner har misshandlat henne de senaste åren. Men hon ringde gladeligen till polisen och anmälde dom om hon inte fick som hon ville.
Citat:
Ursprungligen postat av nency
Jag vet minst 3 som har varit falsk anklagade för misshandel för att hon inte fått som hon velat.
Citat:
Det förstår jag. Men som sagt, våldsam och elak. Nej, 90% av tiden jag träffade henne var hon påverkad av alkhol och eller droger. Elak eller våldsam var hon aldrig. Men som sagt diskussionsbenägen och vändapåklacken atityd. Ja...

Fanns det vissa människor hon använde härskarteknik mot? Att hota med anmälan utan grund (om det var på det viset) skulle kunna ha väckt både vrede och frustration hos vissa människor.

Fanns det personer hon inte använde några fula metoder mot alls, men andra som hon kunde vara hård och orättvis mot?
Senast redigerad av pudellus 2018-11-09 kl. 21:37.
Citera
2018-11-09, 21:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Hur glömmer man så lätt vem som var med på en midsommarafton med inte ens ett halvdussin människor?

Säker på att det gällde G*ran på krogen? (Det stod G & S och iaf jag fick tänka efter.)

Om det var så att midsommarhelgen firades på ett likartat sätt som någon annan helg i någorlunda närtid?
Citera
2018-11-09, 21:38
Medlem
Citat:
Hur glömmer man så lätt vem som var med på en midsommarafton med inte ens ett halvdussin människor?

Säker på att det gällde G*ran på krogen? (Det stod G & S och iaf jag fick tänka efter.)

Nej jag antog att hen avsåg G*ran, eftersom det väl är denne det undrats över?

(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna

"...
Det har ju varit lite undringar kring G & S i denna tråd
..."
Citera
2018-11-09, 21:45
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej jag antog att hen avsåg G*ran, eftersom det väl är denne det undrats över?

"...
Det har ju varit lite undringar kring G & S i denna tråd
..."

Det måste väl vara Gl*n och hans särbo S*ga som avses här? Det har varit frågor om dessa flera gånger. Vem är isf annars S? Vet man något öht om vem Gö**n är?
Senast redigerad av pudellus 2018-11-09 kl. 21:54.
Citera
2018-11-09, 21:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Nej Tess har aldrig varit elak mot mig heller, vi kanske inte var eniga i allt men aldrig har vi varit osams.
Tack för du skriver det du också. Att andra uppfattade Tess som elak är väl för att dem inte fick som dem ville.
Det finns så många människor som är elaka i sina handlingar/gärningar och det är ju därför nu Tess är död. Tess är brottsoffret här och det sitter en man misstänkt för mord på Tess.
Vad alla andra säger är sådant som faktiskt sker i fyllan och villan på krogarna som allt oftast av en del men så ser tyvärr samhället ut och har gjort i decennier.
De som är elaka nu mot mig och säger sig vara Tess vänner är ju dem man undviker irl, varför ens ha sådana vänner? Men Tess ville umgås med vem hon ville för hon gjorde ingen skillnad på människor.
Jag var en gång också godtrogen men det går inte, man blir klokare med åren sägs det och det är nog så.

Har inte lagt märke till en enda som varit elak mot dig här. Däremot att du varit elak mot de flesta härinne. Jag tycker faktiskt inte det är ett dugg synd om dig. Och jag tvivlar dessutom starkt på att du var nära vän med Tess.
Citera
2018-11-09, 21:54
Medlem
Citat:
Det förstår jag. Men som sagt, våldsam och elak. Nej, 90% av tiden jag träffade henne var hon påverkad av alkhol och eller droger. Elak eller våldsam var hon aldrig. Men som sagt diskussionsbenägen och vändapåklacken atityd. Ja...

Här är några kommentarer som indikerar att hon blev osams med en del.

Det är tre olika postare som synes hyfsat väl bekanta med henne som ganska tydligt hintar att hon inte var speciellt trevlig när hon var berusad.
Om hon nu hade alkoholproblem som eskalerat senaste tiden så är det inte heller konstigt om hon börjat dra sig till annat umgänge, ett par av de som säger sig känt henne säger att de inte umgåtts mycket med henne på senare tid. Vilket givetvis kan bero på att jämnåriga gamla vänner skaffat familj och inte haft tid men likaväl kanske för att hon måhända oftare var i mindre trevlig sinnesstämning. Hon beskrivs också som en partytjej men verkar inte haft det särskilt lattjo på senare tid.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-09 kl. 22:00.
Citera
2018-11-09, 22:02
Medlem
FedupFlorences avatar
Bara generellt om att återge och att maskera namn. Folk maskerar namn utan eftertanke utan att förstå varför. Att sätta * i ett namn är för att tex So*ninen inte ska träffas av en sökning man gör på namnet av en annan orsak. Det är inte för att förhindra läsförståelsen i ämnet här. Det räcker med en markering och behöver inte användas vid vanliga förnamn eller efternamn om de står separat. Att maskera vanliga förnamn är helt onödigt.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-11-09 kl. 22:07.
Citera
2018-11-09, 22:04
Medlem
Citat:
Det måste väl vara Gl*n och hans särbo S*ga som avses här? Det har varit frågor om dessa flera gånger. Vem är isf annars S? Vet man något öht om vem Gö**n är?

Möjligt. Inlägget från SadEyes kom dock i tid när G*ran diskuterades och varför de frågat specifikt om honom, så jag kopplade det till G*ran (som skulle varit bror till någon av dem på festen om jag inte missminner mig?)
Citera
2018-11-09, 22:22
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Möjligt. Inlägget från SadEyes kom dock i tid när G*ran diskuterades och varför de frågat specifikt om honom, så jag kopplade det till G*ran (som skulle varit bror till någon av dem på festen om jag inte missminner mig?)

Tycker inte det gick riktigt ihop. Verkar oklart om han är bror till någon annan omnämnd.

Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Bara generellt om att återge och att maskera namn. Folk maskerar namn utan eftertanke utan att förstå varför. Att sätta * i ett namn är för att tex So*ninen inte ska träffas av en sökning man gör på namnet av en annan orsak. Det är inte för att förhindra läsförståelsen i ämnet här. Det räcker med en markering och behöver inte användas vid vanliga förnamn eller efternamn om de står separat. Att maskera vanliga förnamn är helt onödigt.

Visst är det nog så, men maskas ett vanligt förnamn har man åtminstone visat att man förstått principen.
Senast redigerad av pudellus 2018-11-09 kl. 22:34.
Citera
2018-11-09, 22:28
Medlem
Citat:
Det går ju i alla fall inte ihop, eller hur? Jag tror inte han är bror till någon annan omnämnd heller.

Man maskar nog vanliga förnamn isf för att visa att man förstår att namn bör maskas. Att bara skriva en bokstav = risk för missförstånd.

Vad går inte ihop? Jag är usel på att minnas namn så när SadEyes kommenterade om att det undrats om G så förutsatte jag G*ran som precis dryftats.
Citera
2018-11-09, 22:31
Medlem
Citat:

Om hon varit "bannad" på en del krogar i Jakobsberg och Kallhäll så är det väl knappast hon som "vänt på klacken" och det är väl inte vanligt att någon blir portad från krogen för att de är överdjävligt trevliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in