2018-11-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
T*m har bara en bror och det är L*rs. Han har två systrar också, tvillingar.

Okej och Tess säger åt L*rs=L*sse i FUPen att hon måste polisanmäla denna misshandel för det är så man gör. Vad jobbar L*rs med?
Citera
2018-11-09, 13:38
Medlem
L*rs och T*m är bröder, är G*ran And*rs bror?
Citera
2018-11-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Gw har påtalat flera ggr att ofta (99%) är pojkvänner/manliga vänner(som e olyckligt kär i person i fråga orsaken till försvinnandet.
Tess förra pojkvän misshandlade väl henne ordentligt om jag inte hört helt fel och en aktuell rättegång för honom var att vänta.

Tror nog säkert fd pojkvännen vet nått.

Ingen av hennes pojkvänner har misshandlat henne de senaste åren. Men hon ringde gladeligen till polisen och anmälde dom om hon inte fick som hon ville.
Citera
2018-11-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Jag vet om minst fem män som tidigare misshandlat henne, så mönstret är väldigt destruktivt när det rör relationer.

Jag vet minst 3 som har varit falsk anklagade för misshandel för att hon inte fått som hon velat.
Citera
2018-11-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nency
Jag vet minst 3 som har varit falsk anklagade för misshandel för att hon inte fått som hon velat.
Fått som hon velat? Hur exakt menar du då?
Citera
2018-11-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Nej, Tess hade inget riskbeteende, däremot finns det elaka män i hennes närhet som inte kunde ta hennes stark åsikter.

Nu väntar jag på svar på vad som hänt henne och f*n säger jag om det kommer fram att någon bragt henne om livet, ja då är det en man eler kanske fler som ni som sitter och är så överdjävliga mot mig, samma slags överdjävliga beteenden och mönster.

Vidrigt!

Jag inser nu att du kände inte Tess alls. Hon levde definitivt ett högriskliv i allra högsta grad.
Citera
2018-11-09, 19:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
Jag tänker att han var med den kvällen iaf, och undrar varför han inte vill tala om det. Varför skulle hans namn nämnas alls om han inte var där, och vem var annars den fjärde mannen som var där om det nu inte var han?
Kanske är det helt irrelevant för det som hände med Tess nu, men med tanke på hur lite vi vet så får man vända på de stenar som finns. Och nåt skumt är det ju när helt plötsligt ingen minns vem som var där, det var ju ingen jättefest direkt. De var fem stycken.
Någon borde minnas.
Om man inte skyddar någon.
Och då blir ju följdfrågan varför?

Jo, fast då frågar man sig vad som skulle döljas, Tess har ju inte indikerat något annat än att T*m skulle varit den som gjorde henne illa. Jag tror heller inte att T*m skulle vara värst benägen att ta på sig något någon annan gjort.

Min tanke är att de träffas rätt frekvent och har groggkväll. Den här midsommaraftonen verkar de skålat ganska rejält och därav möjligtvis blandat ihop det med någon annan helg när Göran var med?
Citera
2018-11-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
Jag undrar precis samma saker.
Vad fick honom att flippa så pass mycket?
Om det var så att hon störde deras manliga balans borde han ju som sagt vara glad att hon åkte. De var ju ändå några machomän kvar.
Kan man ens ta strafföreläggande i ett sånt läge?
Och ja. Vem fan är Göran??

Är Tess bekant med denne Göran, ifall de inte dragit jämt och Göran berättat för T*m och denne då från start möjligtvis haft en avog inställning till Tess? Ett långskott, men jag har lite svårt att tro att T*m inte minns vad som hände, han godtar att det hänt men det är som att han inte vill kännas vid varför han gjort det.

Edit: såg nu av SadEyes inlägg att Göran brukade besöka samma krog som Tess, antagligen var de bekanta även om de händelsevis kanske inte direkt brukade umgås (sannolikt kände han till ifall hon brukade bli på dåligt humör när hon drack).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-09 kl. 20:13.
Citera
2018-11-09, 20:32
Medlem
SadEyess avatar
Det är mycket snicki snack om Tess. Jag påstår inte att jag sitter inne med hela sanningen.

Men, att påstå att hon var våldsam och elak är trams. Jag har träffat henna tillräckligt för att se att de inte stämmer. Hon var diskutionsbenägen 100% och jobbig ibland, framörallt på fyllan, absolut.. Men elak? nej, hon hade ett gott hjärta och ville gott om alla. Tyvärr fanns ett missbruk av framförallt alkohol som ställde till det ibland.

Jag har haft många diskutioner med Tess där vi inte varit överens om saker. Politik, samhället, ditt och mitt levende, ska vi ha sex.... etc. etc.

Hon har vid dessa tillfällen aldrig varigt elak eller högljudd. Däremot snackig som få så man vill dra. Men som sagt inte elak.

De tillfällen då vi inte connectat så har det snarare varit en kommentar och vänt på klacken från hennes sida.
Senast redigerad av SadEyes 2018-11-09 kl. 20:35.
Citera
2018-11-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det är mycket snicki snack om Tess. Jag påstår inte att jag sitter inne med hela sanningen.

Men, att påstå att hon var våldsam och elak är trams. Jag har träffat henna tillräckligt för att se att de inte stämmer. Hon var diskutionsbenägen 100% och jobbig ibland, framörallt på fyllan, absolut.. Men elak? nej, hon hade ett gott hjärta och ville gott om alla. Tyvärr fanns ett missbruk av framförallt alkohol som ställde till det ibland.

Jag har haft många diskutioner med Tess där vi inte varit överens om saker. Politik, samhället, ditt och mitt levende, ska vi ha sex.... etc. etc.

Hon har vid dessa tillfällen aldrig varigt elak eller högljudd. Däremot snackig som få så man vill dra. Men som sagt inte elak.

De tillfällen då vi inte connectat så har det snarare varit en kommentar och vänt på klacken från hennes sida.

Men det är tillfällena när hon varit berusad som postare som varit bekant med henne avsett.
Citera
2018-11-09, 20:51
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det är tillfällena när hon varit berusad som postare som varit bekant med henne avsett.

Det förstår jag. Men som sagt, våldsam och elak. Nej, 90% av tiden jag träffade henne var hon påverkad av alkhol och eller droger. Elak eller våldsam var hon aldrig. Men som sagt diskussionsbenägen och vändapåklacken atityd. Ja...
Citera
2018-11-09, 21:09
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Jo, fast då frågar man sig vad som skulle döljas, Tess har ju inte indikerat något annat än att T*m skulle varit den som gjorde henne illa. Jag tror heller inte att T*m skulle vara värst benägen att ta på sig något någon annan gjort.

Min tanke är att de träffas rätt frekvent och har groggkväll. Den här midsommaraftonen verkar de skålat ganska rejält och därav möjligtvis blandat ihop det med någon annan helg när Göran var med?

Hur glömmer man så lätt vem som var med på en midsommarafton med inte ens ett halvdussin människor?

Citat:
Är Tess bekant med denne Göran, ifall de inte dragit jämt och Göran berättat för T*m och denne då från start möjligtvis haft en avog inställning till Tess? Ett långskott, men jag har lite svårt att tro att T*m inte minns vad som hände, han godtar att det hänt men det är som att han inte vill kännas vid varför han gjort det.

Edit: såg nu av SadEyes inlägg att Göran brukade besöka samma krog som Tess, antagligen var de bekanta även om de händelsevis kanske inte direkt brukade umgås (sannolikt kände han till ifall hon brukade bli på dåligt humör när hon drack).

Säker på att det gällde G*ran på krogen? (Det stod G & S och iaf jag fick tänka efter.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in