2018-11-09, 20:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja. Läste förhöret och telefonlistorna i FUPen. Klart att dottern blev förbannad. Hur kan man bara föreslå sitt eget barn att ta på sig ansvaret för sina egna skitiga göranden och låtanden? Tror nog att dottern och de övriga barnen har begripit nu vad deras usla morsa har gjort - och vad hon försökte få dem att göra. Det är kanske inte första gången.

Vet du vad som hände med beslaget av Tramadol i JMs lägenhet vid husrannsakan där? Eller är det bara en trådsanning? Kan inte hitta nåt om det i FUPen. (Om det är sant kan jag föreställa mig hur detta lager har använts - och i vilket syfte.)
Menar du inte snarare den tidigare domen mot dottern (JB)?
Beträffande hennes ordval hade det varit intressant att veta vad hon riskerade leverera om JM, det fick henne iaf inte vara mer drivande i frågan om att skylla på dottern för att rädda sitt eget arsle.
Undrar vad i hela friden hon menar att JM gjort - det verkar inte vara speciellt rart..
Citat:
" Våga bara hitta på att det är jag! Jag kommer fucka ditt liv. Tro mig kommer se till att alla får veta hur du är."
"Nej nu är du körd."
"Nu kommer allt komma fram."
"Det ska jag se till"
"Du ska få se"
Citera
2018-11-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Menar du inte snarare den tidigare domen mot dottern (JB)?
Beträffande hennes ordval hade det varit intressant att veta vad hon riskerade leverera om JM, det fick henne iaf inte vara mer drivande i frågan om att skylla på dottern för att rädda sitt eget arsle.
Undrar vad i hela friden hon menar att JM gjort - det verkar inte vara speciellt rart..

Frågan är vad dottern menade med "allt". Om det var just den grejen eller om det var flera saker som JM kan ha varit inblandad i.

Jag tror - både när det gäller såna som Peter Madsen och Johanna Möller - att de inte tycker att sånt som har hänt förr är intressant. "Hänt är hänt, nu vänder vi blad" - ungefär. Att det inte är viktigt eftersom de inte känner andras människovärde. För dem är det enbart de själva som är viktiga, alla andra är spelpjäser i deras livs teater. Som schackpjäser man flyttar dit där man anser att de ska vara, sätter dem i risksituationer och föser sen ut dem ur spelplanen när de inte passar in längre..
Senast redigerad av zilvereko 2018-11-09 kl. 21:09.
Citera
2018-11-09, 21:12
Avslutad
Citat:
Kränkt är mer korrekt ordval om innebörden av att bli utskämd ska utvecklas och jag har hennes grava narcissism i åtanke.

Dödslistan levererad i Norge:
"Även när vi var i Norge pratade hon om pratade om det och hon vände sig och sa att Sami, Beshir, Chalet, Nasser, alla ska dö."
" Hon sa inte att just jag skulle göra det här, men hon sa att det här måste hända antingen gör du det eller någon annan."

"Det är dom som har skapat problem i mitt liv, annars mitt liv skulle inte ha blivit så och det enda rätta för dom det är att dö."

JM anser att sexfilmens spridande har totalförstört hela hennes liv.
Hon har förlorat anseende, status, företag/jobb och påstår hon tänkte ta livet av sig. Sistnämnda framgår via henne själv i rätten. Hon berättar i förhör hur fruktansvärt det var:
"Förstår du vad fruktansvärt det var? För hela min familj?"

Finns filmen tillgänglig på nätet?

Vilken intervju kommer hans uttaLANDEN ifrån btw?
Citera
2018-11-09, 21:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Frågan är vad dottern menade med "allt". Om det var just den grejen eller om det var flera saker som JM kan ha varit inblandad i.

Jag tror - både när det gäller såna som Peter Madsen och Johanna Möller - att de inte tycker att sånt som har hänt förr är intressant. "Hänt är hänt, nu vänder vi blad" - ungefär. Att det inte är viktigt eftersom de inte känner andras människovärde. För dem är det enbart de själva som är viktiga, alla andra är spelpjäser i deras livs teater. Som schackpjäser man flyttar dit där man anser att de ska vara, sätter dem i risksituationer och föser sen ut dem ur spelplanen när de inte passar in längre..
Hon har tydligen ess i rockärmen att dra mot sin mor, hållhakar.
Att en sån stolle som JM hjärntvättar den inre kretsen råder ingen tvivel om, men är det nåt av större värde (tänker Aki i första hand) så vore hon snarare en hjältinna om hon sjöng ut om sin rabiata mor. Med hennes fortsatta utspel så lär de väl begripa att det inte är nån tillfällig desperation i stundens hetta.
Johanna SKA vedergälla alla som vänder sig emot henne, hon har tappat exakt allt som representerar moderskap redan för länge sen, helt utan skrupler.
Det spelar ingen roll i ett sånt läge, blod är inte tjockare än vatten.
Senast redigerad av develi 2018-11-09 kl. 21:27.
Citera
2018-11-09, 21:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Finns filmen tillgänglig på nätet?

Vilken intervju kommer hans uttaLANDEN ifrån btw?
Det är ur förhör, kan tyvärr inte speca närmre då det är ett enda gytter av filer.
Citera
2018-11-09, 21:18
Avslutad
Citat:
Det är ur förhör, kan tyvärr inte speca närmre då det är ett enda gytter av filer.

Tackar!
Citera
2018-11-09, 21:34
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappgubben
En rättelse till alla idioter som försöker lösa frågor:ANKI Möller heter ANITHA, inte alls den kvinna som är anhållen, det framgår ju klart om ni läser åklagarens tilldelning av advokat, blir så förbannad på Ni som söker sensationer , och bara kastar ur er påstånden
Där hade du fel
Citera
2018-11-09, 22:36
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Där hade du fel
Vad , är Anki anhållen ??
Citera
2018-11-09, 23:09
Medlem
Ibland kan jag fråga mig: "Finns JM i verkligheten?"
Citera
2018-11-10, 00:19
Medlem
Eftersom folk diskuterar om diagnoser. Med all sannolikhet har JM NPD med ett gäng drag av ASPD.

NPD (5 av 9 kriterier skall vara uppfyllda för diagnos)
[X] A grandiose logic of self-importance
[X] A fixation with fantasies of infinite success, control, brilliance, beauty, or idyllic love
[ ] A credence that he or she is extraordinary and exceptional and can only be understood by, or should connect with, other extraordinary or important people or institutions
[ ] A desire for unwarranted admiration
[X] A sense of entitlement
[X] Interpersonally oppressive behavior
[X] No form of empathy
[ ] Resentment of others or a conviction that others are resentful of him or her
[X] A display of egotistical and conceited behaviors or attitudes

ASPD (Även känt i folkmun som "psykopati")
[X] Failure to obey laws and norms by engaging in behavior which results in criminal arrest, or would warrant criminal arrest
[X] Lying, deception, and manipulation, for profit or self-amusement
[X] Impulsive behavior
[ ] Irritability and aggression, manifested as frequently assaults others, or engages in fighting
[X] Blatantly disregards safety of self and others,
[X] A pattern of irresponsibility
[X] Lack of remorse for actions

Bockat för de jag tolkat utifrån det jag läst om hennes beteende, hur hon gick tillväga med morden och hur hon behandlat MR, de andra flyktingarna, sin familj och rätten. Dock inte läst närapå ens en tiondel av materialet, så mycket sannolikt att hon prickar in flera. Vissa kriterier är också rena tolkningsfrågor; hon verkar inte ha direkt angripit någon utan använt sig av andra när våld behövts. Var hennes jobb som socionom ett sätt att söka beundran??

Konkret kan man iaf säga att hennes personlighet är extremt farlig och hon tog sig an en position där hon kunde komma åt tämligen försvarslösa/desperata och potentiellt farliga individer (MR, de andra flyktingarna, familjen). Hennes tjatighet och sätt att reagera på gränssättande kan även de förstås utifrån dessa personlighetsstörningar. NPD och ASPD tillhör det s k "Kluster B" av personlighetsstörningar (Borderline räknas även hit), där många individer har drag av samtliga störningar inom klustret. Känns dock mindre sannolikt att Borderline skulle vara centralt här iom att hon inte förefaller ha t ex haft instabila relationer (snarare en stabil kontroll med hot och manipulation).
Senast redigerad av FlasherGordon 2018-11-10 kl. 00:24.
Citera
2018-11-10, 01:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Eftersom folk diskuterar om diagnoser. Med all sannolikhet har JM NPD med ett gäng drag av ASPD.

NPD (5 av 9 kriterier skall vara uppfyllda för diagnos)
[X] A grandiose logic of self-importance
[X] A fixation with fantasies of infinite success, control, brilliance, beauty, or idyllic love
[ ] A credence that he or she is extraordinary and exceptional and can only be understood by, or should connect with, other extraordinary or important people or institutions
[X] A sense of entitlement
[X] Interpersonally oppressive behavior
[X] No form of empathy
[ ] Resentment of others or a conviction that others are resentful of him or her
[X] A display of egotistical and conceited behaviors or attitudes

ASPD (Även känt i folkmun som "psykopati")
[X] Failure to obey laws and norms by engaging in behavior which results in criminal arrest, or would warrant criminal arrest
[X] Lying, deception, and manipulation, for profit or self-amusement
[X] Impulsive behavior
[ ] Irritability and aggression, manifested as frequently assaults others, or engages in fighting
[X] Blatantly disregards safety of self and others,
[X] A pattern of irresponsibility
[X] Lack of remorse for actions

Bockat för de jag tolkat utifrån det jag läst om hennes beteende, hur hon gick tillväga med morden och hur hon behandlat MR, de andra flyktingarna, sin familj och rätten. Dock inte läst närapå ens en tiondel av materialet, så mycket sannolikt att hon prickar in flera. Vissa kriterier är också rena tolkningsfrågor; hon verkar inte ha direkt angripit någon utan använt sig av andra när våld behövts. Var hennes jobb som socionom ett sätt att söka beundran??

Konkret kan man iaf säga att hennes personlighet är extremt farlig och hon tog sig an en position där hon kunde komma åt tämligen försvarslösa/desperata och potentiellt farliga individer (MR, de andra flyktingarna, familjen). Hennes tjatighet och sätt att reagera på gränssättande kan även de förstås utifrån dessa personlighetsstörningar. NPD och ASPD tillhör det s k "Kluster B" av personlighetsstörningar (Borderline räknas även hit), där många individer har drag av samtliga störningar inom klustret. Känns dock mindre sannolikt att Borderline skulle vara centralt här iom att hon inte förefaller ha t ex haft instabila relationer (snarare en stabil kontroll med hot och manipulation).
Vad hon är vet jag inte, men du kan bocka i det här också, det är väl ett av hennes starkaste narcissistiska drag:

Hon är avundsjuk på sin syster, svartsjuk på sin mor och vill stå i centrum för sin fars beundran som hon lindat runt sitt lillfinger.
.. vilket sammanfaller med att hon anser sig ska särbehandlas.
Så länge pengarna rullade in hölls det väl i schack och hon fick prinsesskänslan mättad.
Citera
2018-11-10, 10:38
Medlem
Vlt:
En av Johanna Möllers medfångar på Ystadanstalten har JO-anmält att Johanna Möller vid flera tillfällen ska ha erbjudit andra kriminella pengar för att döda hennes mamma. Medfången vittnar om att Johanna Möller i flera fall erbjudit pengar för olika tjänster som hon ska ha velat ha utfört.

"Hon har under en lång tid försökt manipulera mig och sätta mig i problem! Hon har bland annat försökt vid flera tillfällen få mig att fixa ett falskt alibi till henne.”

Hon vill bli förflyttad så att Johanna Möller inte kan fortsätta att fråga henne om kriminella gärningar mot pengar, alibi eller att försöka frita henne. Medfången uppger i sin JO-anmälan att Johanna Möllers manipulativa förmåga även påverkat chef och personal på Ystad anstalt.

Hon skriver att hon fått avslag på sin ansökan om förflyttning till och känner sig orättvist behandlad.

”Detta är som psykisk tortyr och jag mår väldigt dåligt”.

I kontakt med Johanna Möllers advokat Byron Törnström säger han till Bbl/AT att han inte känner till polisanmälan. Han uppger att han inte varit i kontakt med sin klient Johanna Möller angående den nya polisanmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in