2018-11-08, 23:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
JM känner sig inte utskämd, där tror jag du har fel. Däremot gillar hon inte att sånt kommit ut till allmänheten eftersom det är emot hennes syfte att se ut som en bullbakande oskyldig mamma. Bara att höra henne säga "barna" med flickröst får mig att rysa av obehag.
Kränkt är mer korrekt ordval om innebörden av att bli utskämd ska utvecklas och jag har hennes grava narcissism i åtanke.

Dödslistan levererad i Norge:
"Även när vi var i Norge pratade hon om pratade om det och hon vände sig och sa att Sami, Beshir, Chalet, Nasser, alla ska dö."
" Hon sa inte att just jag skulle göra det här, men hon sa att det här måste hända antingen gör du det eller någon annan."

"Det är dom som har skapat problem i mitt liv, annars mitt liv skulle inte ha blivit så och det enda rätta för dom det är att dö."

JM anser att sexfilmens spridande har totalförstört hela hennes liv.
Hon har förlorat anseende, status, företag/jobb och påstår hon tänkte ta livet av sig. Sistnämnda framgår via henne själv i rätten. Hon berättar i förhör hur fruktansvärt det var:
"Förstår du vad fruktansvärt det var? För hela min familj?"
Citera
2018-11-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kränkt är mer korrekt ordval om innebörden av att bli utskämd ska utvecklas och jag har hennes grava narcissism i åtanke.

"Även när vi var i Norge pratade hon om pratade om det och hon vände sig och sa att Sami, Beshir, Chalet, Nasser, alla ska dö."
" Hon sa inte att just jag skulle göra det här, men hon sa att det här måste hända antingen gör du det eller någon annan."

"Det är dom som har skapat problem i mitt liv, annars mitt liv skulle inte ha blivit så och det enda rätta för dom det är att dö."

Hon har förlorat anseende, status, företag/jobb och påstår hon tänkte ta livet av sig. Sistnämnda framgår via henne själv i rätten. Hon berättar i förhör hur fruktansvärt det var:

Ja. Jo. Men jag är övettygad om att hon inte skäms, i ordets rätta bemärkelse. En psykopat skäms aldrig. De enda känslor såna individer har är vrede hat och avundsjuka.
Citera
2018-11-08, 23:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Vad blir det av det här nu då? Nytt åtal och rättegång månntro? Förutom JO-anmälan som skett.
Möllermanland. Hahaha. Det kan de döpa hennes isoleringcell till.

Det där sista citatet kändes ju bara som ett tomt medietränat blablabla-svar. Med tanke på att de inte ens informerat mamman om de nytiikomna försöken till stämpling. Borde vara tjänstefel

”Citat:
Kriminalvården tar uppgifterna på allvar och har polisanmält.

Nu har Kriminalvården upprättat en polisanmälan efter uppgifter om att Möller fortsatt använda sina manipulativa drag i fängelset – för att styra andra fångar att hämnas på hennes mamma.

– Det här är allvarligt. Kriminalvårdens uppdrag är att minska återfall i brott. Kriminell verksamhet får inte förekomma på våra anstalter. När vi får kännedom om sådant så polisanmäler vi, säger tillförordnad anstaltschef Micael Johansson.
Citera
2018-11-08, 23:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja. Jo. Men jag är övettygad om att hon inte skäms, i ordets rätta bemärkelse. En psykopat skäms aldrig. De enda känslor såna individer har är vrede hat och avundsjuka.
Jag har nog rätt bra koll på psykopati... oavsett om JMs diagnos inte är offentliggjord.

Utskämd är det samma som att bli kränkt, förnärmad eller oförrättad.

Det framgår tydligt att hon blir förbannad och känner sig kränkt i förhör och det råder ingen tvekan heller då hela hennes gloria i imperiet föll på sned.
Hon var ordagrant utskämd i hela Sverige då sexfilmen levererades i media.

Citat:
Fhl Men hur har det känts för dig? Efter den här? När du kom fram i massmedia?
Mt Ja, fruktansvärt. Förbannad har jag varit."

"Fhl Ja, kan du beskriva?
Mt Ledsen, kränkt. Hela min familj blev uthängd på nätet. Hela, hela min släkt, hela min familj blev utmålad på Flashback och där framkom det massor med saker och folk, folk tror att jag åker omkring i en röd Ferrari."
För att förklara ytterligare lägger jag ett redan skrivet citat från 8 oktober och Rajabi verkar ha rullat in på hitlistan.
Citat:
Hennes reaktionsmönster är extremt primitivt om hon blir kränkt, ifrågasatt eller gränssatt. Hon hämnas omgående som en reptil med hot och hatobjekt ska sonika dödas.
Tjop, tjop som hon sa till förhörsledarna - typ att huvuden ska rulla. Hennes mor gränssatte och ÅK Wenna likaså, samma avsky - samma hotbild.
Hon är extremt avundsjuk och svartsjuk. Får hon inte vara nr 1 på sin piedestal reagerar hon med hat och verbal hämnd som mot Nadja.
Aki fick sätta livet till.
Alla som är ett potentiellt hot i hennes sfär agerar hon som hämndens gudinna mot och gör en kognitiv förvrängning i skallen till sin egen fördel. Mamman var ett andrahandsval för pappan - hon var minsann prinsessan i hans liv.

Att hon hade som en slags "lista" över vilka som skulle dö gällande flyktingarna betvivlar jag inte en sekund (sagt till R i Norge). Jag antar att R har hamnat på listan nu när han sett till att hon fått kontaktförbud, dess innan inbillade hon sig väl att han skulle springa hennes ärenden fortfarande...
Mitt i allt elände verkar hon extremt grandios då hon tycks inbilla sig att hon har vind i seglen via karma och nåt övernaturligt tänk. Hon självrättfärdigar via att diskutera att de dog på vissa sammanfallande datum, ett tecken på att det var ödet. Det grandiosa ses även då hon gör nån Freudiansk nyversion i rätten om att ingen annan än hon har rätt att döda sin far.
Hon är extremt störd och hon är garanterat inte mindre hämndbenägen nu då hon tappat kontrollen.
Citera
2018-11-08, 23:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det där sista citatet kändes ju bara som ett tomt medietränat blablabla-svar. Med tanke på att de inte ens informerat mamman om de nytiikomna försöken till stämpling. Borde vara tjänstefel

”Citat:

Nu har Kriminalvården upprättat en polisanmälan efter uppgifter om att Möller fortsatt använda sina manipulativa drag i fängelset – för att styra andra fångar att hämnas på hennes mamma.

– Det här är allvarligt. Kriminalvårdens uppdrag är att minska återfall i brott. Kriminell verksamhet får inte förekomma på våra anstalter. När vi får kännedom om sådant så polisanmäler vi, säger tillförordnad anstaltschef Micael Johansson.
Frågan är väl när anmälan aktiverades eftersom det inte upplevdes tas på allvar av den som nu vänt sig till media och JO-anmälde om jag inte minns fel?
Senast redigerad av develi 2018-11-08 kl. 23:49.
Citera
2018-11-09, 01:34
Medlem
swimmingpools avatar
Han hon fått en psykopat-diagnos? Eller finns det inte som diagnos, vad kallas det då?
Senast redigerad av swimmingpool 2018-11-09 kl. 01:36.
Citera
2018-11-09, 01:38
Avslutad
När man läser den här texten (mitten) så förstår man ju att Ystadanstalten inte meddelar mamman om mordplanerna, dom kan ju ingenting.
Citera
2018-11-09, 09:54
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

”Citat:

-Det här är allvarligt jo visst men de har ju inte ett jävla pillevitten att sätta in för att hejda Mördar-Johannnas våta drömmar att mörda sin mamma. Hon blir på sin höjd erbjuden några samtal med en kurator
Citera
2018-11-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Den här damen Linda som anmälde henne. Vad är det för typ. Narcissist?
(FB) Mordet på Gert Lindgren, Ställdalen (2017-03-13)
Citera
2018-11-09, 14:26
Medlem
Citat:

Det har du rätt i; kränkt är ett bättre ordval. JM har sina egna lagar och regler och är oförmögen att se sin egen del i allting som hon själv har ställt till med. Att det har varit hennes eget beslut, sina egna val och sitt eget agerande. Att de övriga runt omkring henne, även hennes egna barn, är brottsoffer i varierande grad - sånt fattar inte JM. Hennes personlighet (psykopatin) och narcissism (störningen) förhindrar självkritik.
Senast redigerad av zilvereko 2018-11-09 kl. 14:29.
Citera
2018-11-09, 15:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Det har du rätt i; kränkt är ett bättre ordval. JM har sina egna lagar och regler och är oförmögen att se sin egen del i allting som hon själv har ställt till med. Att det har varit hennes eget beslut, sina egna val och sitt eget agerande. Att de övriga runt omkring henne, även hennes egna barn, är brottsoffer i varierande grad - sånt fattar inte JM. Hennes personlighet (psykopatin) och narcissism (störningen) förhindrar självkritik.
Jo då, visst blev hon utskämd alltid - vanhedrad, förlöjligad - och rejält kränkt:
Nyheten svepte över hela Sverige och underminerade hennes smutsiga verksamhet.

Att det var hon själv som skämde ut sig via sitt gränslösa och störda beteende är väl irrelevant i hennes värld där hon konstant är ett stackars offer.

Hon förväntade sig att dottern skulle rädda hennes skinn men det sket sig. JB reagerade med verbalt motvärn:
" Våga bara hitta på att det är jag! Jag kommer fucka ditt liv. Tro mig kommer se till att alla får veta hur du är."
"Nej nu är du körd."
"Nu kommer allt komma fram."
"Det ska jag se till"
"Du ska få se"

.. Sen skulle de gå i landsflykt pga av skandalen enligt sonen och JJ.
Citera
2018-11-09, 20:07
Medlem
Citat:
Jo då, visst blev hon utskämd alltid - vanhedrad, förlöjligad - och rejält kränkt:
Nyheten svepte över hela Sverige och underminerade hennes smutsiga verksamhet.

Att det var hon själv som skämde ut sig via sitt gränslösa och störda beteende är väl irrelevant i hennes värld där hon konstant är ett stackars offer.

Hon förväntade sig att dottern skulle rädda hennes skinn men det sket sig. JB reagerade med verbalt motvärn:
" Våga bara hitta på att det är jag! Jag kommer fucka ditt liv. Tro mig kommer se till att alla får veta hur du är."
"Nej nu är du körd."
"Nu kommer allt komma fram."
"Det ska jag se till"
"Du ska få se"

.. Sen skulle de gå i landsflykt pga av skandalen enligt sonen och JJ.

Ja. Läste förhöret och telefonlistorna i FUPen. Klart att dottern blev förbannad. Hur kan man bara föreslå sitt eget barn att ta på sig ansvaret för sina egna skitiga göranden och låtanden? Tror nog att dottern och de övriga barnen har begripit nu vad deras usla morsa har gjort - och vad hon försökte få dem att göra. Det är kanske inte första gången.

Vet du vad som hände med beslaget av Tramadol i JMs lägenhet vid husrannsakan där? Eller är det bara en trådsanning? Kan inte hitta nåt om det i FUPen. (Om det är sant kan jag föreställa mig hur detta lager har använts - och i vilket syfte.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in