2018-11-10, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Vlt:
En av Johanna Möllers medfångar på Ystadanstalten har JO-anmält att Johanna Möller vid flera tillfällen ska ha erbjudit andra kriminella pengar för att döda hennes mamma. Medfången vittnar om att Johanna Möller i flera fall erbjudit pengar för olika tjänster som hon ska ha velat ha utfört.

"Hon har under en lång tid försökt manipulera mig och sätta mig i problem! Hon har bland annat försökt vid flera tillfällen få mig att fixa ett falskt alibi till henne.”

Hon vill bli förflyttad så att Johanna Möller inte kan fortsätta att fråga henne om kriminella gärningar mot pengar, alibi eller att försöka frita henne. Medfången uppger i sin JO-anmälan att Johanna Möllers manipulativa förmåga även påverkat chef och personal på Ystad anstalt.

Hon skriver att hon fått avslag på sin ansökan om förflyttning till och känner sig orättvist behandlad.

”Detta är som psykisk tortyr och jag mår väldigt dåligt”.

I kontakt med Johanna Möllers advokat Byron Törnström säger han till Bbl/AT att han inte känner till polisanmälan. Han uppger att han inte varit i kontakt med sin klient Johanna Möller angående den nya polisanmälan.

Kan förstå hur påverkade alla på anstalten, både intagna och personal, är av JMs förbannade tjatande. Ändå är Lisa Granvold, som anmälde, själv ingen dununge.

Det kan inte vara lätt att vara JMs barn och släkt när JM sätter igång. Psykiska sammanbrott och allmänt taskigt mående har nog varit legio.

Plötsligt en vacker dag kommer kanske någon irriterad fånge ger JM på truten ordentligt. Ser nästan fram emot att få läsa om det i tidningen.
Citera
2018-11-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Vlt:
En av Johanna Möllers medfångar på Ystadanstalten har JO-anmält att Johanna Möller vid flera tillfällen ska ha erbjudit andra kriminella pengar för att döda hennes mamma. Medfången vittnar om att Johanna Möller i flera fall erbjudit pengar för olika tjänster som hon ska ha velat ha utfört.

"Hon har under en lång tid försökt manipulera mig och sätta mig i problem! Hon har bland annat försökt vid flera tillfällen få mig att fixa ett falskt alibi till henne.”

Hon vill bli förflyttad så att Johanna Möller inte kan fortsätta att fråga henne om kriminella gärningar mot pengar, alibi eller att försöka frita henne. Medfången uppger i sin JO-anmälan att Johanna Möllers manipulativa förmåga även påverkat chef och personal på Ystad anstalt.

Hon skriver att hon fått avslag på sin ansökan om förflyttning till och känner sig orättvist behandlad.

”Detta är som psykisk tortyr och jag mår väldigt dåligt”.

I kontakt med Johanna Möllers advokat Byron Törnström säger han till Bbl/AT att han inte känner till polisanmälan. Han uppger att han inte varit i kontakt med sin klient Johanna Möller angående den nya polisanmälan.

Undrar vem som manipulerar? Tror faktiskt Den Heliga Johanna är oskyldig denna gång.
Citera
2018-11-10, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Undrar vem som manipulerar? Tror faktiskt Den Heliga Johanna är oskyldig denna gång.
Den tanken har även slagit mig. Eller att båda manipulerar för att få förflyttning till Hinseberg. Bägge vill hellre sitta av straffet där. Men det skulle vara mycket förvånande om Möller slutat manipulera och att hennes hämndbegär helt lagts sig. Jag tror inte att hon ens landat mentalt i att hon sitter på ett livstidsstraff. Kanske om ett år har hon lyckats ta in detta i sitt medvetande.
Citera
2018-11-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan förstå hur påverkade alla på anstalten, både intagna och personal, är av JMs förbannade tjatande. Ändå är Lisa Granvold, som anmälde, själv ingen dununge.

Det kan inte vara lätt att vara JMs barn och släkt när JM sätter igång. Psykiska sammanbrott och allmänt taskigt mående har nog varit legio.

Plötsligt en vacker dag kommer kanske någon irriterad fånge ger JM på truten ordentligt. Ser nästan fram emot att få läsa om det i tidningen.
Det är hemskt för alla som varit i JM.s närhet. Tänker på när JB kom till rättegången och sa. En mamma är ändå en mamma. Skulle bara vilja säga till henne. På papperet ja, inget mer av moderskänslor kan du räkna med. Plocka fram din självbevarelsedrift och stick och klara dig utan henne. Försök hitta en annan person som kan vara ställföreträdande mor. Den som söker den finner.
Citera
2018-11-10, 14:01
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Vad , är Anki anhållen ??
Inte ens Anitha
. Vem hon nu är.
Citera
2018-11-12, 07:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Samma uttalande till Bergman gällande Wenna så hon verkar väl vara i sitt esse gällande sin favoritsysselsättning - hota, vilja döda vissa väl utvalda samt köpa upp folk att ränna hennes ärenden.
Citat:
– Hon sa: ”Jessica Wenna skulle jag kunna tänka mig att besöka”. I samma mening sa hon också: ”Henne skulle jag kunna tänka mig att sitta 14 år för”.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/filmaren-johanna-moller-dodshotade-aklagaren/
Rajabi påtalar det samma och fick kontaktförbud. Lockar med pengar, färdigskrivna manus med detaljerade planer - hon styr och ställer.
Citat:
”Det finns på grund av särskilda omständigheter risk att Möller, Johanna kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera Rajabi, Mohammad.”
”Möller, Johanna har tidigare lagförts för brott mot närstående. Även pågående utredning ger stöd åt ansökan."
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-forbjuds-att-kontakta-mohammad-rajabi/
Klientelet lär tas med en nypa salt, de har säkert sina egna intentioner för vinstvinning.
Det som däremot får mig fundersam är att KV borde väl ha nåt sorts underlag (grad av misstanke) om det sker en polisanmälan snarare än enbart stannar vid en intern utredning.
Senast redigerad av develi 2018-11-12 kl. 08:06.
Citera
2018-11-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Finns filmen tillgänglig på nätet?

Nej, det finns inget som tyder på det. Bara pixlade bilder från E-kuriren som visats.
Citera
2018-11-18, 18:26
Medlem
Både Kuriren och Nyhetsmorgon har haft tillgång till sexfilmen, men det vore ju väldigt oetiskt om de droppade den. Fast, grävande journalister brukar ju kunna röra sig lite här och varstans. Kanske någon droppar den, men vad skulle det tjäna till? Jag tycker det vore taskigt mot pojkarna som fortfarande inte fått upprättelse för den grova misshandeln.
Citera
2018-11-18, 18:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Både Kuriren och Nyhetsmorgon har haft tillgång till sexfilmen, men det vore ju väldigt oetiskt om de droppade den. Fast, grävande journalister brukar ju kunna röra sig lite här och varstans. Kanske någon droppar den, men vad skulle det tjäna till? Jag tycker det vore taskigt mot pojkarna som fortfarande inte fått upprättelse för den grova misshandeln.
Det vore nog inte det lämpligaste, nej.
Det vore oerhört dumt om JM får skadestånd beträffande nån sorts kränkning eller vad det nu faller under och mer pengar att härja med..

Vad hände överhuvudtaget med utredningen? Har det stått nåt i media, det var ju väldokumenterat innan med videointervjuer, filmad lägenhet osv?
Citera
2018-11-18, 19:19
Medlem
Citat:

Konstigt att denna kvinna inte har fått en smäll ännu, är väl en tidsfråga. Måste kännas svårt att sitta inlåst och inte kunna få ung afgankuk. För 4 år sedan levde hon i lyx och kaxig. Nu gråtande och oskyldig, hoppas att någon trycker till henne så hon får känna hur smärta känns.
Citera
2018-11-18, 19:20
Medlem
Citat:

Någon som vet hur det går för hennes barn?
Citera
2018-11-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

I SVTs 0ch Nils Bergmans 6 delar om arbogafallet får man se en liten bit av filmen (utan pixlar) om det nu är så intressant. Att det är JM som ligger i underläge med en ung flykting ovanpå och skrattar mot fotografen är fullkomligt glasklart. Kanske hon hade druckit för mycket Cava? Hon gillar ju det - och sen ångrade hon sig visst när hon såg sig själv i den pinsamma positionen med en flykting från hennes eget flyktingmottagning - och filmen hade kommit ut på nätet.

Hennes dotter ville inte alls ta på sig skulden för lilla bullbakande mamma och låtsas som om det vore hon. Det kan man ju fatta! Om detta kan man läsa i FUPen om JM och dotterns sms-konversation. . Hur kan man ens som mamma vilja att ens egen dotter ska ta på sig en sån roll?

Att den åklagaren (en man) lade ner fallet (av okänd anledning) är makalöst illa. Kanske hade inte mordet och mordförsöket på JMs föräldrar skett om hon hade tvingats schavottera i en rättegång gällande flyktingsexet? JM måste ha blivit fullkomligt rasande när hon förstod vad som hände.

Sen hände allt annat i en rasande fart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in