Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Visst är det förvånande?
Jag länkade till en av rapporterna tidigare
Tänk om detta är förklaringen till männens upplevelse? Att det faktiskt inte beror helt på dem och deras oförmåga/oattraktivet att de inte hittar någon att ha sex med. Inte heller har det då med mansöverskott att göra. Förändringen ska dessutom ha gått fort.
Dags att ta av sig foliehatten, kanske?
Jag tror att du har en poäng, och du underbygger väl observationen att även kvinnor har mindre sex. Jag är dock fortfarande inte övertygad om att den allmänna sexnedgången inte slår hårdare mot män. Man måste också vara väldigt försiktig med att blanda ihop äpplen och päron: Har tjejerna mindre sex för att de väljer bort sex framför sex som inte är så bra? Om en kvinna känner att det gått för lång tid sedan hon fick till det och att kåtheten börjar växa sig för stor så kan hon fixa det. För män är det mycket svårare, och jag tror det är mycket mer psykiskt påfrestande att vara 25 och ofrivillig oskuld än att vara 25 och få ligga kanske en gång per år, oavsett vad man har för kön.
Internet och sociala medier trasar i rask takt sönder våra sociala liv, sexet inkluderat, och både kvinnor och män är offer. Att påvisa detta ger inte stöd till att män inte skulle ha det mycket svårare att få ligga än kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Betongbaletten
Är det verkligen på henne offerkoftan sitter..?
Word.