2018-11-09, 17:38
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Enligt de här forskningsrapporterna som svt hänvisar till, så har båda könen mindre sex numera

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/forskning-90-talister-har-mindre-sex

Edit:snavfel
Det är mindre män som får mer sex av flera olika kvinnor. Kvinnor har inget emot att dela "alfas". Så vet inte om det knullas mindre överlag faktiskt.
Citera
2018-11-09, 17:40
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Enligt de här forskningsrapporterna som svt hänvisar till, så har båda könen mindre sex numer
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/forskning-90-talister-har-mindre-sex
Visst är det förvånande?
Jag länkade till en av rapporterna tidigare

Tänk om detta är förklaringen till männens upplevelse? Att det faktiskt inte beror helt på dem och deras oförmåga/oattraktivet att de inte hittar någon att ha sex med. Inte heller har det då med mansöverskott att göra. Förändringen ska dessutom ha gått fort.
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Det är mindre män som får mer sex av flera olika kvinnor. Kvinnor har inget emot att dela "alfas". Så vet inte om det knullas mindre överlag faktiskt.
Dags att ta av sig foliehatten, kanske?
Senast redigerad av DoraF 2018-11-09 kl. 17:43.
Citera
2018-11-09, 17:59
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Dags att fatta att där finns fler variabler som studier som den skiter i?
Citera
2018-11-09, 18:04
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Dags att fatta att där finns fler variabler som studier som den skiter i?
Tja, jag kan backa upp mina påståenden med vetenskapliga studier.
Du har inget att komma med förutom vad du tror, eller hur?
Vad du tror har inget bevisvärde. Sorry.
Citera
2018-11-09, 18:13
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Tja, jag kan backa upp mina påståenden med vetenskapliga studier.
Du har inget att komma med förutom vad du tror, eller hur?
Vad du tror har inget bevisvärde. Sorry.
En studie som gynnar "offerkoftor". Men visst försök spela smart så du inte behöver känna dig dum, fejk konsensustroll
Citera
2018-11-09, 18:26
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
En studie som gynnar "offerkoftor". Men visst försök spela smart så du inte behöver känna dig dum, fejk konsensustroll
Vad menar du med att studien gynnar offerkoftor?

Eftersom nativiteten minskar vore det bättre om fertila, unga människor hade mer sex så att fler barn blev till.
https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/studie-det-fods-for-fa-barn-i-rika-lander/
Citera
2018-11-09, 18:26
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Är det verkligen på henne offerkoftan sitter..?
Citera
2018-11-09, 18:29
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Visst är det förvånande?

Tänk om detta är förklaringen till männens upplevelse? Att det faktiskt inte beror helt på dem och deras oförmåga/oattraktivet att de inte hittar någon att ha sex med. Inte heller har det då med mansöverskott att göra. Förändringen ska dessutom ha gått fort.

Med tanke på hur snabbt teknikutveklingen gått, så är det inte det minsta förvånande. Det räcker med att titta sig omkring, så ser man att väldigt många går med näsan i telefonen mer eller mindre konstant (Det gäller båda könen och upp i åldrarna)

Så om folk kunde inse att man faktiskt har större chans att få pippa om man lade undan telefonen och var lite social och trevlig mot omgivningen...
Citera
2018-11-09, 18:37
Moderator
Amirons avatar
Citat:

Källa på det tack. (endast vetenskapliga studier publicerade i erkända vetenskapliga publicationer duger)
Citera
2018-11-09, 22:38
Medlem
Den här tråden har fått mig att uppskatta den lilla närhet jag får mycket mer.
Citera
2018-11-09, 23:11
Medlem
Ankdammsmans avatar
Tycker vinklingen i SVT-artikeln är skum.

I Time (som också citerar Twenge) nämns uttryckligen senare partnerbildning som den kanske viktigaste faktorn men SVT fokuserar helt på skärmar, porr och psykisk ohälsa. Känns lite agendastyrt.
Citera
2018-11-12, 11:02
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Visst är det förvånande?

Jag tror att du har en poäng, och du underbygger väl observationen att även kvinnor har mindre sex. Jag är dock fortfarande inte övertygad om att den allmänna sexnedgången inte slår hårdare mot män. Man måste också vara väldigt försiktig med att blanda ihop äpplen och päron: Har tjejerna mindre sex för att de väljer bort sex framför sex som inte är så bra? Om en kvinna känner att det gått för lång tid sedan hon fick till det och att kåtheten börjar växa sig för stor så kan hon fixa det. För män är det mycket svårare, och jag tror det är mycket mer psykiskt påfrestande att vara 25 och ofrivillig oskuld än att vara 25 och få ligga kanske en gång per år, oavsett vad man har för kön.

Internet och sociala medier trasar i rask takt sönder våra sociala liv, sexet inkluderat, och både kvinnor och män är offer. Att påvisa detta ger inte stöd till att män inte skulle ha det mycket svårare att få ligga än kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Är det verkligen på henne offerkoftan sitter..?
Word.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in