Citat:
Jag skiljer på män som anser sig ha rätt till sex och män som söker partner. Den förstnämnda har jag ingen sympati för, vilket dock är irrelevant.
De män som använder sex på samma sätt som sexuellt frigjorda kvinnor är precis lika skyldiga som dessa kvinnor. De som blir drabbade är de män som söker längre förhållanden/familjebildande. Men det är långt ifrån alla män som vill ha det, i synnerhet när de är i åldern mellan 18 och 30. Jag hade inte velat placera dem på den "riktiga" toppen av pyramiden i spelet mellan män och kvinnor, för de kvinnor som går på dessa mäns spel är oftast yngre tjejer som inte har fått lära sig självrespekt - och därmed är de inte till något större värde för män längre upp i hierarkin. Idag lär kvinnor sig självrespekt den hårda vägen. Unga tjejer med taskig självkänsla ligger med ett antal pojkar/män för att de inte vet bättre och blir behandlade som skit, och undrar vad de gör för fel. De ses som needy och veka, vilket ju kan ses som positiva egenskaper om man ser till konservativa värden (kvinnors undergivenhet) och till slut så lär de sig att män bara vill ha en sak, nämligen casual sex.
De män som befinner sig på den faktiska toppen, affärsmän med massa stålar, de väljer ju inte småflickorna. De väljer välvårdade, kompetenta kvinnor som vill ha barn. Oftast. Men dessa kvinnor har antingen A) lärt sig den hårda vägen enligt ovan, eller B) blivit uppfostrade enligt konservativa värderingar.
Enligt ovan hade jag då velat peka på vissa män och vissa kvinnor som bovarna i det hela, främst bristen på värdesättande av nakentango inom ramen av monogami och allmän dekadens i samhället.
Citat:
Det kan fungera på individuell nivå, enstaka gånger. Problemet kommer dock att kvarstå då vi dels har ett överskott av unga män men även - detta är den viktigaste faktorn - 100% kvinnlig sexuell frihet vilket gör att de kan leva ut sin hypergami, vilket i sig betyder att bara en minoritet av män blir sexuellt intressanta.
Det hade varit intressant att se hur män i de länder där det faktiskt är brist på kvinnor lever sina liv och ser på kvinnor, jämfört med här i väst. Kina, tänker jag väl främst på. Har de samma syn på det hela, alltså: är det bristen av kvinnor att bilda familj med eller är problemet att vissa män får sex/familj och resten blir uteslutna ur leken?
Citat:
Jag hänger inte riktigt med på resonemanget här. Utveckla gärna om varför det inte är samma.
Citat:
Det finns mycket som per automatik av naturen inte är en mänsklig rättighet men som vi ändå inrättat som just det, för allas bästa.
Det nuvarande systemet är självdestruktivt och leder till civilisationens nedgång. Monogami är en grundsten till civilisation, utan monogami får vi hypergami vilket i sin tur återigen betyder att bara en liten del av män är åtrovärda för reproduktion och parbildning, kvar blir då en stor del män som till slut skapar revolution och kraschar samhället. Vi ser starten på det redan nu, ge det 20-30 år till och vi kommer ha fullständig kaos.
Du stirrar dig blind på det irrelevanta. Att många incels är barnsliga och har vredesutbrott är inget nytt, det är inte poängen här, poängen är att det nuvarande (destruktiva) samhällssystemet skapar bittra män, bittra kvinnor, ensamma människor utan samhörighet och en enorm polarisering mellan män och kvinnor, det är som upplagt för krasch och om något inte görs väldigt, väldigt snart så kommer vi få enorma problem framöver.
Det nuvarande systemet är självdestruktivt och leder till civilisationens nedgång. Monogami är en grundsten till civilisation, utan monogami får vi hypergami vilket i sin tur återigen betyder att bara en liten del av män är åtrovärda för reproduktion och parbildning, kvar blir då en stor del män som till slut skapar revolution och kraschar samhället. Vi ser starten på det redan nu, ge det 20-30 år till och vi kommer ha fullständig kaos.
Du stirrar dig blind på det irrelevanta. Att många incels är barnsliga och har vredesutbrott är inget nytt, det är inte poängen här, poängen är att det nuvarande (destruktiva) samhällssystemet skapar bittra män, bittra kvinnor, ensamma människor utan samhörighet och en enorm polarisering mellan män och kvinnor, det är som upplagt för krasch och om något inte görs väldigt, väldigt snart så kommer vi få enorma problem framöver.
Håller till stor del med. Har du någon tanke om vad som bör göras åt saken?