2018-11-08, 07:54
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisgeten8
Jag fick göra det en gång i början när jag bytte läkare men hade redan fått medicin då.
En del verkar ha fått göra det vid ett års kontrollerna.
Har ingen aning om de skickas på analys.

Jag fick göra ett i början, har ingen i vården känd droghistorik. Ja, det skickas på analys.
Citera
2018-11-08, 10:41
Medlem
Grisgeten8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag fick göra ett i början, har ingen i vården känd droghistorik. Ja, det skickas på analys.

Hur länge har du haft medicin?
Citera
2018-11-08, 15:30
Medlem
populopiduss avatar
.
Senast redigerad av populopidus 2018-11-08 kl. 16:18.
Citera
2018-11-08, 16:19
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
...

Plz rensa din inkorg, vill skicka PM
Citera
2018-11-08, 17:33
Medlem
Grisgeten8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Plz rensa din inkorg, vill skicka PM

Jobbar på att få ihopa 50 inlägg.
Kan inte skicka PM innan det och det verkar inte som att andra kan skicka till mig heller. :/
Citera
2018-11-08, 18:30
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Jobbar på att få ihopa 50 inlägg.
Kan inte skicka PM innan det och det verkar inte som att andra kan skicka till mig heller. :/

Ah, ser det nu. 19 inlägg till, bara att gå in i random trådar och svara nåt som hör till topic. Går snabbt!

OnT: Kan ångest/depression bero på omedicinerad ADHD?
Citera
2018-11-08, 18:53
Medlem
Grisgeten8s avatar
Citat:
Ah, ser det nu. 19 inlägg till, bara att gå in i random trådar och svara nåt som hör till topic. Går snabbt!

OnT: Kan ångest/depression bero på omedicinerad ADHD?

Jupp

Det är ganska vanligt hos människor med ADHD och det blir säkert ännu värre när man inte vet om det.

Jag har blivit kvitt nästan all min sedan jag fick min diagnos/medicin. Nu känns det som att det finns så mycket mera möjligheter.
Det enda som är lite tungt ibland är uppförsbacken jag har hamnat i på grund av just ångest/depression.
Senast redigerad av Grisgeten8 2018-11-08 kl. 18:58.
Citera
2018-11-08, 19:22
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Jupp

Det är ganska vanligt hos människor med ADHD och det blir säkert ännu värre när man inte vet om det.

Jag har blivit kvitt nästan all min sedan jag fick min diagnos/medicin. Nu känns det som att det finns så mycket mera möjligheter.
Det enda som är lite tungt ibland är uppförsbacken jag har hamnat i på grund av just ångest/depression.

Det låter lovande då jag lidit av skiten hela mitt liv. Ingen har misstänkt ADD tidigare (förutom en psykolog) pga att jag är introvert och har skiten i huvudet istället för utanpå.

Jag förstår precis vad du menar med uppförsbacke... när jag då och då kommer ur depressionen och ångesten och kan börja känna att jag lever inser jag hur mycket tid man ägnat i onödan åt att må dåligt.. Mååååånga år, och allt skit det fört med sig med trasiga förhållanden och jobb som man inte klarat av.

Hoppas fan att jag blir diagnosticerad för detta (vilket jag kommer blir till 95%) och att jag får rätt medicin. Inget jäkla Strattera heller för jag behöver något som fungerar.

Grattis till ditt nya liv förresten När fick du diagnosen?
Citera
2018-11-08, 20:14
Medlem
Grisgeten8s avatar
Citat:
Det låter lovande då jag lidit av skiten hela mitt liv. Ingen har misstänkt ADD tidigare (förutom en psykolog) pga att jag är introvert och har skiten i huvudet istället för utanpå.

Jag förstår precis vad du menar med uppförsbacke... när jag då och då kommer ur depressionen och ångesten och kan börja känna att jag lever inser jag hur mycket tid man ägnat i onödan åt att må dåligt.. Mååååånga år, och allt skit det fört med sig med trasiga förhållanden och jobb som man inte klarat av.

Hoppas fan att jag blir diagnosticerad för detta (vilket jag kommer blir till 95%) och att jag får rätt medicin. Inget jäkla Strattera heller för jag behöver något som fungerar.

Grattis till ditt nya liv förresten När fick du diagnosen?

Ungefär samma för mig.
Fast jag har haft så mycket ångest att jag har fastnat i samma skit jobb alldeles för länge, fått social fobi osv. Trots att jag innerst inne vet att jag kan så mycket mer och egentligen är jätte social. Skammen och känslan av att vara misslyckad har varit total.

Tack! 😃 Fick diagnos för ganska exakt ett år sedan och började med elvanse i mars.

Snackar gärna på PM sen.
Citera
2018-11-08, 21:27
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ungefär samma för mig.
Fast jag har haft så mycket ångest att jag har fastnat i samma skit jobb alldeles för länge, fått social fobi osv. Trots att jag innerst inne vet att jag kan så mycket mer och egentligen är jätte social. Skammen och känslan av att vara misslyckad har varit total.

Tack! 😃 Fick diagnos för ganska exakt ett år sedan och började med elvanse i mars.

Snackar gärna på PM sen.

Samma här, tyvärr har jag låtit för många år passera i onödan. Men nu ska jag fan se till att ordna upp detta. Jag addar dig och håller koll när du har 50 mess så vi kan PM:a. Annars kommer moderator och varnar oss för chatt.
Citera
2018-11-08, 22:55
Medlem
Citat:
Jag fick göra det en gång i början när jag bytte läkare men hade redan fått medicin då.
En del verkar ha fått göra det vid ett års kontrollerna.
Har ingen aning om de skickas på analys.
Jo det verkar variera. Jag får göra det varje årskontroll men det är ju ingen big deal, det är bara se till att vara förberedd om man så vill
Citera
2018-11-09, 12:01
Medlem
Grisgeten8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Jo det verkar variera. Jag får göra det varje årskontroll men det är ju ingen big deal, det är bara se till att vara förberedd om man så vill

Säger de till att det är årskontroll? Eller du har haft medicin så länge att du slipper kontroller i mellan?

Gick en gång i månaden och kollade blodtryck men nu har det varit 2,5 månad mellan det senaste.
Medicinen började jag med i Februari/Mars så det har inte gått 1 år än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in