2018-11-07, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Oerhört trist med kongressen men det finns ju inga andra alternativ än att kalla det en succe för varken Trump, Q eller de som läser Q. Detta ska bli intressant att följa, är ju bara 20ish dagar kvar på Qclock, vad som händer efter det har jag ingen bra gissning på, endera räknar man med en snabb wrap-up eller så blir det förlängning. Det är uppenbart att Q är stressad över att det tar tid, finns väl en tre-fyra inlägg där man kan se det lysa igenom, och jag gissar att allt inte går enligt tidsplan.

Om Qs intentioner är falska så förändrar det inte teorin om vem som är avsändaren enligt mig. Det finns bara en person som tjänar på Q och samma person flörtar hårt med Q och gör INGET för att punktera Q.

Eller så var det precis detta Q var till för och han har nu tjänat sitt syfte. Q clock var ju lite lämpligt fram tills midterms som var det första stora hindret för Trump att överkomma.

Eller så drar den riktiga purgen igång snart...
Citera
2018-11-07, 11:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q post:

Korthuset håller på att rämna när declas startar. Det är bara en tidsfråga nu. Planeringen har med andra ord gått över förväntan.

Jag förstår nog inte riktigt.

Blev Gowdy av med sin plats? Har man satt honom någon annanstans? Han verkar vara synnerligen skärpt och modig.
Citera
2018-11-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag förstår nog inte riktigt.

Blev Gowdy av med sin plats? Har man satt honom någon annanstans? Han verkar vara synnerligen skärpt och modig.

Gowdy ställde inte upp för omval i kongressen, som jag förstår det.
Citera
2018-11-07, 14:24
Medlem
JulietsBleedings avatar
I ett av sina sista rallys tecknade Pres Trump ett tydligt Q i luften. För en gångs skull så tydligt att det var omöjligt att missa och dedt fångades såklart på ett klipp.

Q var verkligen bra på att peppa och retoriken var härligt pompös. Jag log hela kvällen igår när jag följde resultaten.

Flera politiker har sagt att de ställer upp i presidentvalet 2020. Är det någon som vet hur mycket det kommer skydda dem från eventuell impeachment?
Citera
2018-11-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja men hela FISA var ju en operation mot Trump, om nu UK eller Australien är så pass oroliga att dom ber trump att inte declassa för att den innehåller namn på agenter eller liknande som sätts i direkt fara om namn eller platser kommer ut så är det väl för i helskotta enormt explosivt och bör/måste declassas snarast.

Nja, vet inte om du överdriver med flit eller till stor del har missat vad FISA är. FISA är lagstiftning från 1978 (!) som reglerar signalspaning inom USAs gränser riktad mot icke amerikanska medborgare (formellt är formuleringen "foreign powers and agents of foreign powers", vilket idag tolkas som alla icke amerikanska medborgare oavsett var de är (dvs åk inte till USA om du inte är intresserad av att bli signalspanad på)). Det som väckt mycket kritik mot FISA och senare mot Patriot Act (en av de större amendments av FISA) är ett system av "skuggdomstolar" som kan agera till stor del under radar.

Att det var någon i Trumps initiala kampanjteam som det signalspanades på är inte konstigt, då han har haft väldigt mycket samröre med "agents of foreign powers" (vilket ex Manafort klassas som och dömts för), det finns med säkerhet fler som det har signalspanats på inom andra kampanjteam med.

Trump-familjen (inkl pappa Trump) har ett långt gående samarbete med äldre generationens mobsters på båda sidor plaskdammen, för att finansiera, tvätta pengar och undvika skatt kring fastighetsaffärer. Se exempelvis https://www.ft.com/trumptoronto (en välskriven FT-artikel som handlar både om fastighetsfinansiering och privata affärer). Vilket är ytterligare indicier på att undersöka en presidentkandidats oberoende.

I skrivande stund är jag väldigt kritisk mot Q, det verkade vara något kul och intressant från början, men Q har de senaste månaderna mest tramsat runt och lekt politisk kommentator. Om Q var på riktigt hade Q snarare jobbat för att minska det federala underskottet, återställa maktbalanser, fixa till gerrymandering, kampanj-finansieringslagar, osv, inte dillat om färgen på lagtröjan.

USA håller på att förlora ledartröjan i världspolitiska sammanhang (i många fall redan förlorat den), och det finns många intressenter på att ta över efter USD:en som de facto handelsvaluta (se exempelvis hur Iran tar sig runt den USD-baserade handelsblockaden). Den som gräver en grop åt andra...
Citera
2018-11-07, 14:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietsBleeding
I ett av sina sista rallys tecknade Pres Trump ett tydligt Q i luften. För en gångs skull så tydligt att det var omöjligt att missa och dedt fångades såklart på ett klipp.

Q var verkligen bra på att peppa och retoriken var härligt pompös. Jag log hela kvällen igår när jag följde resultaten.

Flera politiker har sagt att de ställer upp i presidentvalet 2020. Är det någon som vet hur mycket det kommer skydda dem från eventuell impeachment?

Han har tecknat Q tecken sedan innan 2016, så det är tyvärr inget bevis
Citera
2018-11-07, 14:55
Medlem
JulietsBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han har tecknat Q tecken sedan innan 2016, så det är tyvärr inget bevis

Jag har sett dem. Tyckte dock inte det var så tydligt som gårdagens eller om det var i förrgår.
Ett fan frågade Trump rakt ut om Q var på riktigt. Trump hade slagit ut med armarna och sagt ungef; Jag vet inte. Men "they are good people".
Media skulle kunna fråga honom rakt ut, men då måste de ju även börja rapportera om Q på ett annat sätt än en höger-konspiration.

Jag tycker fortfarande att Q är spännande att följa och tror åtm inte på LARP. Frågan är hur stort inflytande han/de har.
Citera
2018-11-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ett fan frågade Trump rakt ut om Q var på riktigt. Trump hade slagit ut med armarna och sagt ungef; Jag vet inte. Men "they are good people".
Så på en direkt frågan så säger Trump att han inte vet om Q är på riktigt. OM de är på riktigt, då borde han vetat detta.
Men säger att de är "they are good people". DET förstår jag, de är ju supportrars till honom. Då måste de ju vara goda, enligt honom.
Citera
2018-11-07, 15:38
Medlem
JulietsBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Så på en direkt frågan så säger Trump att han inte vet om Q är på riktigt. OM de är på riktigt, då borde han vetat detta.
Men säger att de är "they are good people". DET förstår jag, de är ju supportrars till honom. Då måste de ju vara goda, enligt honom.

Ja.
Mannen hade dessutom fotograferats med presidenten. Vita Huset skickade bilden och på baksidan står där;

(((+)))

Detta har tolkats som Q plus och en del menar att Q+ är Trump själv.
Jag vet då inte.
Citera
2018-11-07, 16:00
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Jag har sett dem. Tyckte dock inte det var så tydligt som gårdagens eller om det var i förrgår.
Media skulle kunna fråga honom rakt ut, men då måste de ju även börja rapportera om Q på ett annat sätt än en höger-konspiration.

Jag tycker fortfarande att Q är spännande att följa och tror åtm inte på LARP. Frågan är hur stort inflytande han/de har.
Jag har för mig Trump svarade angående om Q är på riktigt "I know there are good people". Vilket verkar mer logiskt i sammanhanget. Jag hittar dock inte någon referens till citatet.
Citera
2018-11-07, 17:14
Medlem
Citat:

(((+)))

Detta har tolkats som Q plus och en del menar att Q+ är Trump själv.
Jag vet då inte.

Hur får man (((+))) till Q+?
Jag tycker det påminner om någon sorts hårkors.
Citera
2018-11-07, 17:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag har för mig Trump svarade angående om Q är på riktigt "I know there are good people". Vilket verkar mer logiskt i sammanhanget. Jag hittar dock inte någon referens till citatet.

"VIP Anon" kallas han - och detta är vad han skrev:
So after the photo was taken, I asked him the question:
Me - "I have a question."
Trump - "OK"
Me - " Is Q real? "
Trump - (He looked me right in the eye, paused for an uncomfortable second, then threw out his hands to the side and said) "I don''t know, maybe." (another pause then said) "I do know they are great people!"
Så det varju inte mycket till bekräftelse från Trump precis, snarare tvärtom...

http://blogdogcicle.blogspot.com/2018/10/vip-anon-reports-that-he-asked.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in