2019-01-20, 22:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Från Voat. Är det detta som är stormen? När allt släpps på en gång, tänk dag efter dag med avslöjanden om korruption och kriminalitet. The perfect storm.

Det har tjatats om att allt skulle släppas "snart" så länge nu att det börjar bli dags att inse att det aldrig kommer att hända.

Vi skulle ha haft avslöjande dossierer som skulle släppas den 5:e januari 2019 som folk har tjatat om sedan mars 2018.

Det kommer inget som stödjer Q, Q är fejk.
Citera
2019-01-21, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jaha?Gula västarna i Frankrike är alltså Q? Briljant ju ha ha

Medveten fultolkning?
Citera
2019-01-21, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Trump är en rik snubbe som är totalt obildad gillar att använda stora ord, mogen som en treåring. Hans rådgivare styr allt som han inte klarar av. Alltså 99%

Jag får känslan av att det inte spelar någon roll vad Trump skulle göra, du skulle ändå se det som något negativt

Jag försökte lista det positiva och ditt svar blev ovan...
Citera
2019-01-21, 08:56
Medlem
Citat:
Fittahora
En teori värd att nämna handlar om anledningen till varför Trump stoppade Pelosi's utlandsresa, var för att militären snappat upp information om att Deep State planerat att mörda Trump och Pence och att Pelosi under attentatet behövde vara utomlands. Att opposionen som vid ett maktskifte kommer att överta makten befinner sig utom nationen är en vanlig taktik som utnyttjats flitigt genom historien, bl a när John F Kennedy mördades.

Nu blev jag nyfiken, vilka USA politiker åkte utomlands innan Kennedy mördades?
Citera
2019-01-21, 09:36
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det har tjatats om att allt skulle släppas "snart" så länge nu att det börjar bli dags att inse att det aldrig kommer att hända.

Vi skulle ha haft avslöjande dossierer som skulle släppas den 5:e januari 2019 som folk har tjatat om sedan mars 2018.

Det kommer inget som stödjer Q, Q är fejk.

Mitt inlägg handlade om allt det som faktiskt händer och vad som sker OM allt exploderar på en gång, hur det påverkar folk.

Men ok, Q är fejk, har du en djupare teori om detta, eller orkar du bara inte tänka klart? Varför låter Trump Q hållas? Varför vågar ingen journalist ställa frågan till honom trots ett extremt stort mediaintresse om Q, speciellt om man jämför med andra konspirationsteorier? Vad är syftet med Q om inte att förbereda folk på ”the hammer”?

Oavsett vad man tror, så är det ju så att vi som följer Q har tusen gånger bättre koll på vad som sker i USA och världen än alla NPC’s tillsammans. Framförallt här i Sverige där de flesta tror att det som står i tidningen är sant och allt annat är tokerier.
Citera
2019-01-21, 09:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu blev jag nyfiken, vilka USA politiker åkte utomlands innan Kennedy mördades?
Knappast Lyndon B. Johnson i alla fall. Han blev insvuren på planet på väg tillbaka från Dallas.
Citera
2019-01-21, 10:09
Medlem
Citat:
Du missar att Trump enbart vill ha muren och att han inte ens accepterar mer pengar till gränsvakterna, för att inte tala om att det har kommit fram att administrationen vill invadera Iran.

Så mycket av det du säger stämmer inte

Så allt det jag skrev stämde men jag hade inte skrivit att han inte ville ge mer pengar till gränsvakterna och vill invadera Iran.

Re: Iran, Israel pushar helt klart stenhårt mot Iran.
Trump gick ju ut och sa att USA skall lämna Syrien och D gick full bananas...
Trumps administration har bett Pentagon att förbereda invasionsplaner mot Iran.

Om du vill ha min åsikt så tror jag att Iran bara behöver en liten push till för att det skall bli full colour revolution. det är mycket missnöje i landet så det kanske inte behövs ett krig.

Israel och Turkiet är båda aktiva i Syrien. det här diskuteras inte så mycket i västmedia annat än som notiser men i laglig mening driver Turkiet och Israel anfallskrig mot syrien och det skulle fördömas stenhårt av FN och international community.

Personlig reflektion, jag jobbade med en kristen syrier som sa att dom väl egentligen inte gillade Asaad men att han varit tolerant mot kristna och andra muslimska grupper och att han i jämförelse med de islamistiska rebellerna var nästan ett helgon och att dom/han hoppades att Asaad skulle vinna kriget och inte avgå. Alternativet, de USA stödda "moderata" rebellerna var snäppet bättre än genocide tydligen
Citera
2019-01-21, 11:01
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Varför låter Trump Q hållas?
Vad förlorar han på det? Varför skulle han bry sig? (oavsett om Q är på riktigt eller ej)
Citat:
Varför vågar ingen journalist ställa frågan till honom trots ett extremt stort mediaintresse om Q, speciellt om man jämför med andra konspirationsteorier?
Vilken fråga? Vad menar du egentligen? Alla journalister är deepstate och de vill inte att Q skall avslöjas? Eller hur tänker du här?
Citat:
Vad är syftet med Q om inte att förbereda folk på ”the hammer”?
Det går inte att ta dig på allvar om du menar att det enda tänkbara syftet med Q är detta.
Vad sägs om:
- Utländsk påverkan för att splittra/polarisera landet?
- Rep. påverkan för att öka stödet (mobilisera support) för Trump.
- Någon som trollar och har skitkul.
- Tjäna pengar
Citera
2019-01-21, 12:05
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vad förlorar han på det? Varför skulle han bry sig? (oavsett om Q är på riktigt eller ej)

Vilken fråga? Vad menar du egentligen? Alla journalister är deepstate och de vill inte att Q skall avslöjas? Eller hur tänker du här?

Det går inte att ta dig på allvar om du menar att det enda tänkbara syftet med Q är detta.
Vad sägs om:
- Utländsk påverkan för att splittra/polarisera landet?
- Rep. påverkan för att öka stödet (mobilisera support) för Trump.
- Någon som trollar och har skitkul.
- Tjäna pengar

Du verkar vare sig följt tråden eller mina inlägg, så jag förtydligar. Om Q är en LARP eller ännu värre en utländsk psyop, så spelar det ingen roll om Q för tillfället verkar stötta Trump, när det passar kan man skifta narrativet, alternativt att man gör som MSM gjorde förr innan de drabbades av TDS, dvs att man talar sanning 90% av tiden , men låter 10% av sitt narrativ hjärntvätta folk. Det räcker och är egentligen mer effektivt då det är svårare att avslöja. Trump är en idiot om han inte tar avstånd från något som sammankopplas med honom och som han inte har kontroll över. Det är ju i och för sig den konspirationsteori MSM försöker sprida nonstop och som de flesta svenskar svalt utan att blinka. Att Trump är en idiot alltså.

Frågan som ingen journalist ställt, diskuterades flitigt ett tag. Står Trump bakom Q eller finns det någon koppling till Vita Huset? Att publicera hundratals artiklar om fenomenet, men aldrig ställa frågan till Trump är ju märkligt. Vad ska hända? Är det inte en journalists jobb att ställa frågor?

Jag har i tråden skrivit om många andra teorier om Q än att det skulle vara Trump som ligger bakom, t ex att det skulle vara AI. I nuläget finns det ingen teori som är mer trovärdig än att Trump ligger bakom, och ingen i tråden har lyckats få ihop något som håller ihop för fem öre, som pekar åt något annat håll. Du är välkommen att försöka.
Citera
2019-01-21, 12:13
Medlem
Citat:
Mitt inlägg handlade om allt det som faktiskt händer och vad som sker OM allt exploderar på en gång, hur det påverkar folk.

Men ok, Q är fejk, har du en djupare teori om detta, eller orkar du bara inte tänka klart? Varför låter Trump Q hållas? Varför vågar ingen journalist ställa frågan till honom trots ett extremt stort mediaintresse om Q, speciellt om man jämför med andra konspirationsteorier? Vad är syftet med Q om inte att förbereda folk på ”the hammer”?

Oavsett vad man tror, så är det ju så att vi som följer Q har tusen gånger bättre koll på vad som sker i USA och världen än alla NPC’s tillsammans. Framförallt här i Sverige där de flesta tror att det som står i tidningen är sant och allt annat är tokerier.

Varför skulle någon seriös journalist fråga Trump om Q? Är du helt stollig? Brukar seriösa journalister ställa frågor om galna konspirationsteorier?

Extremt stort mediaintresse om Q säger du. Var någonstans? Det enda som skrivits om Q i seriösa medier är ju att det är idioti som tas på allvar endast av idioter.

Varför skulle Trump inte låta Q hållas? Vad skulle han kunna göra åt det menar du? Varför låter Trump plattjordarna hållas? Lika korkad fråga. Han ger väl, som alla andra något så när normalfuntade människor, blanka fan i vad några totalt verklighetsfrämmande dårar sysslar med på nätet.
Citera
2019-01-21, 13:07
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Varför skulle någon seriös journalist fråga Trump om Q? Är du helt stollig? Brukar seriösa journalister ställa frågor om galna konspirationsteorier?

Extremt stort mediaintresse om Q säger du. Var någonstans? Det enda som skrivits om Q i seriösa medier är ju att det är idioti som tas på allvar endast av idioter.

Varför skulle Trump inte låta Q hållas? Vad skulle han kunna göra åt det menar du? Varför låter Trump plattjordarna hållas? Lika korkad fråga. Han ger väl, som alla andra något så när normalfuntade människor, blanka fan i vad några totalt verklighetsfrämmande dårar sysslar med på nätet.

Det har inte skrivits mycket om Q i svensk media, om det är det du tänker på, men i USA har det skrivits hundratals artiklar. Förr i tiden så ingick det i en journalists jobb att kolla upp fakta om det man skrev, sa man i varje fall. Ett enkelt sätt att kolla om Q teorin håller är att ställa frågan på någon av de presskonferenser där Trump bjuder in journalister så gott som varje vecka. Om Q är tillräckligt stort att skriva om, är det tillräckligt stort att fråga om. Hade du varit insatt i ämnet så hade du vetat att Q länkat till mängder med artiklar som MSM släppt i koordinerade attacker.

Ditt andra påstående har jag redan besvarat, jag vet inte hur jag ska kunna uttrycka det enklare så att även du förstår, men antingen tror man på det som journalister påstår att de tror, dvs att Trump vaknar på morgonen och tänker; vad ska jag hitta på för sattyg idag. Eller så tror man att han har en plan som han följer och att det är anledningen till att hans politik är så framgångsrik. Så framgångsrik att Obama nu tar åt sig äran av den.
Citera
2019-01-21, 13:46
Medlem
Citat:
Skulle vi inte ha alla bevis presenterade för allt vad "Deepstate" heter nu?

Jo, det utlovades ju det av de troende i tråden. Men precis som vanligt (faktiskt samtliga gånger) när något större utlovas ett specifikt datum (eller till och med månad) så händer ingenting. Sen försvinner de troende ett tag och återkommer sedan med helt andra saker som utlovas. Självklart vägrar de kommentera alla sina och Q:s fel med annat än att Q medvetet ljuger ibland, att allting är Fake News eller att vi andra inte förstår någonting (dock förstår de själva aldrig vad Q menar heller utan får i efterhand omtolka det de gissat tidigare). Just nu verkar muren vara det som de vill diskutera, dock helt utan kopplingar till Q.

Edit: sen har ju ingen Q-troende kunnat förklara vad/vilka Deepstate är ännu. Det verkar liksom lite oklart förutom att de är elaka och inte gillar Trump
Senast redigerad av DanielDO 2019-01-21 kl. 14:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in