Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Du missar att Trump enbart vill ha muren och att han inte ens accepterar mer pengar till gränsvakterna, för att inte tala om att det har kommit fram att administrationen vill invadera Iran.
Så mycket av det du säger stämmer inte
Så allt det jag skrev stämde men jag hade inte skrivit att han inte ville ge mer pengar till gränsvakterna och vill invadera Iran.
Re: Iran, Israel pushar helt klart stenhårt mot Iran.
Trump gick ju ut och sa att USA skall lämna Syrien och D gick full bananas...
Trumps administration har bett Pentagon att förbereda invasionsplaner mot Iran.
Om du vill ha min åsikt så tror jag att Iran bara behöver en liten push till för att det skall bli full colour revolution. det är mycket missnöje i landet så det kanske inte behövs ett krig.
Israel och Turkiet är båda aktiva i Syrien. det här diskuteras inte så mycket i västmedia annat än som notiser men i laglig mening driver Turkiet och Israel anfallskrig mot syrien och det skulle fördömas stenhårt av FN och international community.
Personlig reflektion, jag jobbade med en kristen syrier som sa att dom väl egentligen inte gillade Asaad men att han varit tolerant mot kristna och andra muslimska grupper och att han i jämförelse med de islamistiska rebellerna var nästan ett helgon och att dom/han hoppades att Asaad skulle vinna kriget och inte avgå. Alternativet, de USA stödda "moderata" rebellerna var snäppet bättre än genocide tydligen