2018-10-12, 23:21
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vet inte riktigt hur du tänker här men antagligen har du bara hoppat in mitt i en diskussion utan att läst vad som sagts innan.
Jag ifrågasatte FHs påstående att Obama skulle rundat senaten mer frekvent än Trump - jag har inte på något vis ifrågasatt att det kan ske, att det sker, eller att det ibland kan vara befogat.

Den naive här är väl snarast du själv som utgår ifrån att vi inte kan tycka lika i en fråga enbart utifrån våra tidigare meningsskiljaktigheter i andra frågor.

Ja, rätt ska vara rätt, jag förutsatte saker jag inte borde förutsatt.
Citera
2018-10-12, 23:29
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Kan du förklara vilken koppling George Soros har med det här att göra, varför drar Donald Trump in honom i det?

Han är en av demokraternas största bidragsgivare, i 2018 års cykel ligger han på tredje plats av demokratiska donatorer. Han har gett pengar till båda organisationerna som aktivisterna bakom konfrontationen av Flake är medlemmar i. Det finns ingen konspiration här utan Soros är en av Republikanernas största fiende.
Citera
2018-10-12, 23:42
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Nikki Haley 2020 är nog ingen omöjlighet. Med det tempot Trump har med att rensa ut och genomföra sina reformer kommer presidentskapet efter 2020 mest handla om förvaltning. Jag tror inte att Trump gör detta för makten och absolut inte för pengarna. Han har rasat på Forbes 500, alltså minskat sin förmögenhet. Vem vet om han ens ställer upp för omval.

Finns ingen som kommer våga konkurrera med Trump 2020, gör man det finns det en risk att man bränner sig för alltid. Det är tydligt för alla att Trump älskar detta mer än något annat och även han inser att presidentskapet är ett större arv än Forbes 500, och arv är han besatt av! Det kommer vara minst två(hehe) terms och 2024 kommer antagligen både Kanye och Nikki ställa upp.
Citera
2018-10-13, 01:51
Medlem
Daniel501s avatar
Trump har slått rekord efter rekord i år, antalet sealed indictments är på rekordnivåer och nu kan även GOP ställa sig bland rekordslagarna;

https://www.peoplespunditdaily.com/news/elections/2018/10/12/rnc-breaks-record-50-million-volunteer-voter-contacts-3-weeks-before-midterm-elections/

Denna rysska, kinesiska, LARP, FBI konspirationsteorin levererar på bra, till alla shills förtret, vad ska deras nästa derail handla om? Ett till EO eller något nytt kaoS i valfritt ökenland?

Tiden lär visa oss mina vänner!

EDIT: Tydligen har HRC förlorat sin security clearance samt 4 av hennes medarbetare däribland hennes advokat!

https://www.washingtontimes.com/news/2018/oct/12/hillary-clinton-lost-security-clearance/

Men det är ju klart, allt rullar på som vanligt, inget nytt har hänt, inga nya krafter arbetar i bakgrunden! Allt är Ryska bots på twitter!!

Tydligen var det viktigt att det framgår att det var på "hennes egen begäran", ska vi tro på det lika mycket som vi tror att Nimrata Randhawa (Nikki the Paki Haley) avgick för att hon var "sliten"?

Jag småler litegran varje gång dessa rövhål försöker skydda sina vanärade rykten..
Senast redigerad av Daniel501 2018-10-13 kl. 01:57.
Citera
2018-10-13, 02:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Trump har slått rekord efter rekord i år, antalet sealed indictments är på rekordnivåer och nu kan även GOP ställa sig bland rekordslagarna;
Källa på att
a) Trump ligger bakom dessa selade indictments
b) Att de är ens avvikande emot tidigare år. Den enda jämförelse jag sätt hittills är mot år 2006 [sic] och då helt utan beaktande av huruvida rutiner och/eller lagstiftning skiljer sig mot idag..

Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Finns ingen som kommer våga konkurrera med Trump 2020, gör man det finns det en risk att man bränner sig för alltid. Det är tydligt för alla att Trump älskar detta mer än något annat och även han inser att presidentskapet är ett större arv än Forbes 500, och arv är han besatt av! Det kommer vara minst två(hehe) terms och 2024 kommer antagligen både Kanye och Nikki ställa upp.

Håller helt med - det vore rätt korkat att forcera fram och troligen bränna en kandidat emot Trump inför 2020.
Citera
2018-10-13, 09:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Lär dig läsa innan du börjar skrika om "KÄLLA KÄLLA!! MÅSTE HA KÄLLA!! CNN HAR INTE SKRIVIT OM DETTA FAKE NEWS!!!"

8000 sealed indictments är avvikande, 10.000 är väldigt anmärkningsvärt, 55.000 är enligt dig "avvikande".. jag tror de flesta ser att du är lika ärlig som en Jude som förespråkar öppna gränser för Europa men murar runt ISrael.
Va?
Jag bad dig om en källa som visar att antalet indictments inte är fullt normalt, och du bara upprepar antalet och svamlar om CNN?? Hur många sealed indictments registrerades t.ex förra året? Förrförra?
Innan man har något relevant att jämföra med vet vi ju inte om 55,000 är högt, lågt eller fullt normalt för de senaste åren.
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om man tittar på de Sealed indictments som hittills öppnats så verkar det inte vara någonting som avviker från tidigare år - men som sagt vet vi ju inte vad som döljs i PACER.

Här är t.ex. de fall som hittills utfärdats och låsts upp i McLennan County, Texas under 2018:
2018-172-C1 AGGRAVATED SEXUAL ASSAULT OF A CHILD
2018-173-C2 AGGRAVATED ASSAULT ON A PUBLIC SERVANT
2018-174-C2 HARASSMENT OF A PUBLIC SERVANT
2018-175-C2 HARASSMENT OF A PUBLIC SERVANT
2018-177-C2 ASSAULT ON A PUBLIC SERVANT
2018-178-C1 HARASSMENT OF A PUBLIC SERVANT
2018-265-C2 THEFT OF LESS THAN $2,500 WITH TWO OR MORE PRIORS
2018-325-C2 AGGRAVATED ROBBERY
2018-458-C1 AGGRAVATED ASSAULT
2018-537-C2 INVASIVE VISUAL RECORDING
2018-604-C1 THEFT OF $2,500 OR MORE BUT LESS THAN $30,000
2018-617-C2 ENGAGING IN ORGANIZED CRIMINAL ACTIVITY
2018-623-C1 THEFT OF LESS THAN $2,500 WITH TWO OR MORE PRIORS
2018-654-C1 TRAFFICKING OF PERSONS- COUNT I, SEXUAL ASSAULT- COUNT II, SEXUAL ASSAULT- COUNT III, SEXUAL ASSAULT- COUNT IV
2018-655-C1 TRAFFICKING OF PERSONS- COUNT I, SEXUAL ASSAULT- COUNT II, SEXUAL ASSAULT- COUNT III
2018-664-C1 INDECENCY WITH A CHILD BY CONTACT
2018-668-C1 INDECENCY WITH A CHILD BY CONTACT
2018-778-C1 TRAFFICKING OF PERSONS
2018-862-C2 THEFT OF $2,500 OR MORE BUT LESS THAN $30,000
Samma period, samma distrikt 2017:

2017-155-C2 THEFT OF LESS THAN $1,500 WITH TWO OR MORE PRIORS
2017-167-C2 POSSESSION OF A CONTROLLED SUBSTANCE, TO-WIT: COCAINE
2017-206-C1 ASSAULT ON A PUBLIC SERVANT
2017-244-C1 SEXUAL ASSAULT- COUNT I, SEXUAL ASSAULT- COUNT II
2017-254-C2 AGGRAVATED ROBBERY- COUNT I, AGGRAVATED ROBBERY- COUNT II, EVADING ARREST OR DETENTION WITH A VEHICLE- COUNT III
2017-295-C2 INJURY TO A CHILD
2017-350-C1 AGGRAVATED ASSAULT
2017-381-C1 SEXUAL ASSAULT- COUNT I, SEXUAL ASSAULT- COUNT II, SEXUAL ASSAULT- COUNT III
2017-382-C2 SEXUAL ASSAULT- COUNT I, SEXUAL ASSAULT- COUNT II, SEXUAL ASSAULT- COUNT III
2017-419-C2 POSSESSION OF A CONTROLLED SUBSTANCE, TO-WIT: METHAMPHETAMINE
2017-427-C1 TAMPERING WITH A GOVERNMENTAL RECORD
2017-430-C1 DRIVING WHILE INTOXICATED- FELONY
2017-510-C2 ASSAULT ON A PUBLIC SERVANT
2017-517-C2 THEFT OF LESS THAN $2,500 WITH TWO OR MORE PRIORS
2017-518-C2 THEFT OF LESS THAN $2,500 WITH TWO OR MORE PRIORS- COUNT I
THEFT OF LESS THAN $2,500 WITH TWO OR MORE PRIORS- COUNT II
THEFT OF LESS THAN $2,500 WITH TWO OR MORE PRIORS- COUNT III
2017-602-C2 CONTINUOUS SEXUAL ABUSE OF A CHILD- COUNT I, INDECENCY WITH A CHILD BY EXPOSURE- COUNT II
2017-671-C1 POSSESSION OF A CONTROLLED SUBSTANCE, TO-WIT: TETRAHYDROCANNABINOL- COUNT I, POSSESSION OF A CONTROLLED SUBSTANCE, TO-WIT: METHAMPHETAMINE- COUNT II
2017-701-C1 ASSAULT ON A PUBLIC SERVANT
2017-702-C2 ASSAULT ON A PUBLIC SERVANT
2017-703-C1 ARSON
2017-704-C2 ARSON
2017-736-C1 PROSTITUTION OF A MINOR
2017-737-C2 AGGRAVATED SEXUAL ASSAULT OF A CHILD
2017-803-C1 ENDANGERING A CHILD
2017-804-C1 ENDANGERING A CHILD
2017-811-C1 ENDANGERING A CHILD
2017-812-C1 ENDANGERING A CHILD
2017-817-C1 THEFT OF $2,500 OR MORE BUT LESS THAN $30,000- COUNT I, THEFT OF $2,500 OR MORE BUT LESS THAN $30,000- COUNT II
2017-888-C1 TAMPERING WITH A GOVERNMENTAL RECORD
2017-826-C2 FORGERY
2017-1014-C1 AGGRAVATED SEXUAL ASSAULT OF A CHILD- COUNT I, AGGRAVATED SEXUAL ASSAULT OF A CHILD- COUNT II, AGGRAVATED SEXUAL ASSAULT OF A CHILD- COUNT III, INDECENCY WITH A CHILD BY CONTACT- COUNT IV, INDECENCY WITH A CHILD BY CONTACT- COUNT V
2017-1063-C2 ASSAULT FAMILY VIOLENCE BY OCCLUSION- COUNT I, ASSAULT FAMILY VIOLENCE- COUNT II
2017-1135-C1 CREDIT CARD ABUSE- COUNT I, CREDIT CARD ABUSE- COUNT II
Mycket småstölder och tjafs med tjänstemän, men även trafficking och pedofili alltså - dock alltså något fler 2017 än i år, även om det knappast är någon uppseendeväckande förändring.

Källa https://www.co.mclennan.tx.us/576/Grand-Jury-Indictments
(Jag har rensat bort alla 2017 indictments som låstes upp efter dagens datum förra året så jämförelsen blir "rättvis" - det är därför det är ännu fler 2017 indictments i källan än jag visat här ovan)

Om detta är samma Sealed Indictments som hittas i pacer vet jag dock inte - en del påstår att det rör sig om olika nivåer av indictments för Countys respektive stater/landet (federala indictments). Dock känns ju en del av åtalspunkterna som sådant som diskuterats just i samband med "Q's indictments".
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-10-13 kl. 09:13.
Citera
2018-10-13, 12:36
Medlem
Senaten, R tröskar på framåt
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2018/senate/2018_elections_senate_map.html

Jag vågar nog påstå att det kommer blir R majoritet i kongressen, D backar och R går framåt senaste veckorna,
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2018/house/2018_elections_house_map.html

Det här kommer tippa vågskålen något enormt till Trumps fördel, SC, senate, house alla republikansk majoritet + att det rebelliska R i senaten och house inte ställer upp till omval.

kan någon förklara hur detta stämmer överrens med att Trump är hatad No.1 i USA?
för min del har jag ansett att midterms skulle vara en mätare på trumps popularitet i USA och sittande president brukar historiskt ofta förlora huset och fanken vet när en president hade hela kongressen + SC på sin sida senast?

Jag TROR också att Trump är på väg att ge svarte petter till Kina i denna kris/krasch som nu startat.
USA klarar sig, Kina får ta smällen.
Citera
2018-10-13, 12:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Senaten, R tröskar på framåt
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2018/senate/2018_elections_senate_map.html

Jag vågar nog påstå att det kommer blir R majoritet i kongressen, D backar och R går framåt senaste veckorna,
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2018/house/2018_elections_house_map.html
Ytterst osäkert - 538 säger 79,1% chans att demokraterna vinner i kongressen (och det omvända i senaten), men allt kan förstås ännu hända..
https://projects.fivethirtyeight.com/2018-midterm-election-forecast/house/

Citat:
Det här kommer tippa vågskålen något enormt till Trumps fördel, SC, senate, house alla republikansk majoritet + att det rebelliska R i senaten och house inte ställer upp till omval.
kan någon förklara hur detta stämmer överrens med att Trump är hatad No.1 i USA?
Trump har polariserat folket något oerhört - (de flesta) demokraterna avskyr honom samtidigt som (de flesta) republikanerna älskar honom. Alltså kan han både vara hatad #1 och älskad #1 samtidigt, dock i olika läger..

Citat:
Jag TROR också att Trump är på väg att ge svarte petter till Kina i denna kris/krasch som nu startat. USA klarar sig, Kina får ta smällen.
Hur kom du fram till den teorin?
Citera
2018-10-13, 13:51
Medlem
Citat:
SnakePlisssken|65523289]Ytterst osäkert - 538 säger 79,1% chans att demokraterna vinner i kongressen (och det omvända i senaten), men allt kan förstås ännu hända..

Ja vi får väl se hur mitt antagande åldras
(jag tittar på hur R gått upp och D gått ned över tid)

Citat:
Trump har polariserat folket något oerhört - (de flesta) demokraterna avskyr honom samtidigt som (de flesta) republikanerna älskar honom. Alltså kan han både vara hatad #1 och älskad #1 samtidigt, dock i olika läger..

Eller så är det lite som i Sverige, en liten aktivistklick sitter på twitter och i etablerad media och tycker sådant som de bredare lagren i befolkningen inte håller med om. Blir det majoritet i hela kongressen så är det en stark inikation på att Trumps politik är populär för annars hade det nog blivit som med de flesta sittande presidenter att dom förlorar majoriteten i huset (om dom hade den).

Citat:
Hur kom du fram till den teorin?
Som glad amatör gissar jag att USA försöker tvinga fram en kris i Kina lagom till kraschen så att dom får ta den största smällen. Lyckas man måla upp Kinas problem som enorma samtidigt som det blir en lågkonjunktur och dom börjar slira så kommer kapitalet söka sig från Kina till "safe heavens", tex. USA, statspapper, USD
Sen kan man ju underblåsa det hela lite genom högre räntor så kapitalet strömmar snabbare in i usa och direkt genom att hedge funds och banker abrupt drar sig ur Kina, typ Soros style.
Ryssland trodde jag länge skulle vara nästa kandidat men obalanserna i Kina är nog större.
Gör ju inte Trump direkt mindre deep state när han agerar så men ett smart sätt att exportera lågkonjunkturen till någon annan.
Citera
2018-10-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Putin hatar väl honom rejält ja med flera . vad fan har han eg lovat dessa svenska politrucker för att de ska överhuvudtaget träffa honom ?
Evigt liv,evig ungdom, åka till mars ?

Tror folket i USA kommer o kräva D Trump sitter som president 4 perioder minst ! hehe

Just det, var väl en lista med 20 svenska politiker som jobbade med Soros, Peter Eriksson från MP bla.
Och hon Cecilia någonting från EU parlamentet lät sig glatt fotograferas tillsammans med Soros.
Jag tycker personligen att ingen svensk riksdagspolitiker skulle ha något samröre alls med honom.
Likalite som jag tycker att Annie Lööf skall få blir statsminister eller minister efter att hennes medlemskap i trilateral commision kom ut.
Är man svensk politiker tycker jag man kan hålla sig under den internationella arenan, annars kan man jobba internationellt eller i EU. Finns risk för intressekonflikter.
Man skall göra det som är bäst för sverige som svensk skatteavlönad politiker.
Citera
2018-10-13, 13:58
Medlem
Citat:
SnakePlisssken|65523289]Ytterst osäkert - 538 säger 79,1% chans att demokraterna vinner i kongressen (och det omvända i senaten), men allt kan förstås ännu hända..

OM R vinner i huset, skulle det då vara en indikation på att Valkampanjen Q varit effektiv?
Trots allt de 40% soffliggarna som Q försöker nå ut till...
Citera
2018-10-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Tror folket i USA kommer o kräva D Trump sitter som president 4 perioder minst ! hehe
Mycket möjligt!
Inte 100% av befolkningen, men tillräckligt många att han ska vara president 1 period till, lagligt.
Sedan kan ni räkna med att han försöker ta bort Tjugoandra tillägget.
Med detta, så kan Q vara till hjälp, om den rörelsen lever tillräckligt länge.
TrumpNation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in