Citat:
Tack!
Om jag gjort allt korrekt så borde det här vara FUP till misshandeln 2017.
https://minfil.com/R1cc92k6be/6209EA61-4D5B-4EBE-85D6-DC2D925A7B3E-converted_pdf
Om jag gjort allt korrekt så borde det här vara FUP till misshandeln 2017.
https://minfil.com/R1cc92k6be/6209EA61-4D5B-4EBE-85D6-DC2D925A7B3E-converted_pdf
Tack för dina filer. Har gjort en kort sammanfattning men återkommer kanske mer utförligt. Jag anser inte att det här var någon ringa misshandel. Har ingen synpunkt på den eventuella juridiska bedömning som aldrig kom till stånd men händelsen och hennes skador tycker jag inte är ringa. Och det skaver i mig att hon skulle vittna i rätten angående den här händelsen en månad efter att hon mördades. Midsommar -17 var första gången Tess träffade Tom.
Jag anser inte att det är trovärdigt hur Tom beskriver sitt förhållande till alkohol då det inte är förenligt med att alkohol är förklaringen till att han inte minns något av händelsen (eller reagerade som han gjorde /min anmärkning).
Händelse enligt Polismyndighetens anmälan: Målsägande Therese uppger att hon varit på fest i Upplands Väsby. På festen var det målsägande samt fyra andra män. Målsägande uppger att misstänkt blivit arg på henne och därefter börjat slå och sparka henne.
Therese berättar i förhör att Tom blev arg och sa ”du ska åka hem din lilla hora”… Tom slet tag i hennes armar och drog upp henne från soffan. ”Han slog mig flera gånger. De andra killarna såg vad som hände och tog bort Tom. Tom slet sig från killarna och slog mig igen så att jag ramlade till marken. Sedan sparkade han mig flera gånger i ansiktet på näsan.”… ”Det var flera slag överallt på min kropp. Knytnävsslag, hårda slag. Han slängde runt med mig. Han sparkade mig flera gånger i ansiktet också...”
Enligt läkare på vårdcentral så fick hon en sluten fraktur på näsbenen som reponerades på vårdcentralen.
Tom uppger i förhör: ”Tom dricker alkohol i samband med vissa högtider... sällan till berusning… han tillstår ingen problematik i samband med alkoholkonsumtion. Soininen tar på sig skuldbördan då han enligt egen utsago verkar ha orsakat skador på målsägande. Dock kan han inte redogöra för hur skadorna uppkommit då han inte minns något av händelsen eftersom har var alkoholpåverkad.”
Skador fotograferade av patrull på plats:
- Blåmärke vänster överarm
- Blåmärke höger underarm
- Blåmärke under höger öga
- Blåmärke på höger lår.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-11-06 kl. 18:40.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-11-06 kl. 18:40.