2018-11-04, 12:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du är dessvärre fullkomligt emostyrd, jag har inte trampat på henne. Det du vägrar acceptera är att beteende styr risk och att med intag av alkohol och droger följer ökande risk att hamna i trubbel. Och att ge sig i lag med fel människor.

Plus att hon kanske lättare "tappat fotfästet" om det nu är så att hon hade alkoholproblem och "dåligt ölsinne". Även om man gillar en vän så är det nog svårt att helt enkelt stå ut om denne frekvent helt enkelt blir bråkig och elak när den dricker och dessutom kanske börjat dricka ofta. Det kan ju vara en anledning till att några som säger sig känt Tess uppger att de inte umgicks mycket med henne. Det blir ganska symptomatiskt att man inte riktigt har vetskap om vilka hon umgicks med, om hon skaffar nya vänner när gamla eventuellt drar sig undan.
Citera
2018-11-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tror varenda Polis skriver under på att använder man droger så har man ett så kallat riskbeteende, vilket innefattar mindre trevliga saker som ökad risk att dö i förtid av överdos, våld etc. Droger och i synnerhet knark försämrar omdömet väsentligt OCH minskar dina chanser att försvara dig om du blir angripen.

Här har vi alltså en MGM som verkar alkad (drar den slutsatsen på basis av rattfylla) och en kvinna som sysslar med Kokain(!), Benso och alkohol. Kombinationen är inget vidare om t ex mannen får för sig att ha sex mot kvinnans vilja eller om kvinnan gör slut och han blir förbannad. Båda partner har kraftigt försämrat omdöme och allt kan sluta jäkligt illa.

Jag kollar gärna på polisprogram och vet att dem inte gillar att ta hand om berusade människor mm osv.
Men Tess var inte berusad jämnt. Då hade hon inte kunnat medverka i kören eller varit i skolan mm osv.
Jag är inte så säker på att MGM som sägs vara en "hygglig kille" är så djäkla hygglig.
Han sitter häktad på sannolika skäl till mord och dessutom ville åklagaren lägga till brott mot griftefriden.
Senast redigerad av Adlax 2018-11-04 kl. 12:21.
Citera
2018-11-04, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tror varenda Polis skriver under på att använder man droger så har man ett så kallat riskbeteende, vilket innefattar mindre trevliga saker som ökad risk att dö i förtid av överdos, våld etc. Droger och i synnerhet knark försämrar omdömet väsentligt OCH minskar dina chanser att försvara dig om du blir angripen.

Här har vi alltså en MGM som verkar alkad (drar den slutsatsen på basis av rattfylla) och en kvinna som sysslar med Kokain(!), Benso och alkohol. Kombinationen är inget vidare om t ex mannen får för sig att ha sex mot kvinnans vilja eller om kvinnan gör slut och han blir förbannad. Båda partner har kraftigt försämrat omdöme och allt kan sluta jäkligt illa.

Ja, typiskt våld i missbrukarrelation (som inte behöver betyda att de haft ett förhållande) i såfall. Bristande impulskontroll hos bägge på grund av missbruk. Hade hon dessutom dåligt ölsinne kanske det också var så att hon startade något bråk. Ofta landar ju sådant i dråp då också.
Citera
2018-11-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, typiskt våld i missbrukarrelation (som inte behöver betyda att de haft ett förhållande) i såfall. Bristande impulskontroll hos bägge på grund av missbruk. Hade hon dessutom dåligt ölsinne kanske det också var så att hon startade något bråk. Ofta landar ju sådant i dråp då också.

Eller så var det en man som startade bråk och Tess sa ifrån, det räcker tydligen idag för att man ska "åka på stryk" enligt er oavsett om man dricker något med alkohol i eller inte.

Ja jösses, inte underligt samhället ser ut som det gör.
Citera
2018-11-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Jag kollar gärna på polisprogram och vet att dem inte gillar att ta hand om berusade människor mm osv.
Men Tess var inte berusad jämnt. Då hade hon inte kunnat medverka i kören eller varit i skolan mm osv.
Jag är inte så säker på att MGM som sägs vara en "hygglig kille" är så djäkla hygglig.
Han sitter häktad på sannolika skäl till mord och dessutom ville åklagaren lägga till brott mot griftefriden.

Om åklagaren vill lägga till en punkt som har avsevärt lägre straffvärde och således konsumeras av det första så är det väl mer ett utslag av att man vill ha hängslen och livrem? Är man helt säker på att det man har räcker till det högre lägger man väl inte ned någon ansträngning för det det lägre.
Citera
2018-11-04, 12:44
Medlem
Citat:
Eller så var det en man som startade bråk och Tess sa ifrån, det räcker tydligen idag för att man ska "åka på stryk" enligt er oavsett om man dricker något med alkohol i eller inte.

Ja jösses, inte underligt samhället ser ut som det gör.

Så kanske det var men trots allt så finns uppgifter från mer än en som berättar om att Tess hade alkoholproblem och "dåligt ölsinne". Och att hon gärna umgicks med andra som förmodligen i hög utsträckning också hade bristande impulskontroll likt henne själv. Man måste ju ändå inför rätten till sist presentera en ett händelseförlopp som subsumeras i en gärningsbeskrivning där händelseförloppet må vara förankrat i verklig händelse som måste kunna styrkas.
Citera
2018-11-05, 01:12
Medlem
X-limers avatar
Citat:

Varför inte? Någon har ju flyttat kroppen, ett av de (många) objektiva rekvisiten för brottet ifråga.
Citera
2018-11-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marguelis
Stackars polisen som du terroriserar med dina samtal... dem har säkert mycket att göra och har inte tid att lyssna på dig. Respektera polisens arbete och tid ,låt dem jobba ,du har ingenting att komma med

Nu var det polisen som ringde mig, lägg bara ned ditt skitsnack. Jag sa att dem fick ringa mig.
Dessutom så vet T´s syster P att jag har pratat med polisen. Det har många gjort. En del pratar faktiskt gott om Tess också.
Senast redigerad av Adlax 2018-11-05 kl. 18:53.
Citera
2018-11-05, 19:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Nu var det polisen som ringde mig, lägg bara ned ditt skitsnack. Jag sa att dem fick ringa mig.
Dessutom så vet T´s syster P att jag har pratat med polisen. Det har många gjort. En del pratar faktiskt gott om Tess också.

Tyckte polisen att du hade något att komma med?
Citera
2018-11-05, 23:00
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frallan1973
Har du lust att dela med dig av FUP? Eller finns den någonstans i tråden?

Jag har den sparad som bilder men vet fan inte hur jag får ihop dem till ett dokument. Jobbigt med en länk till varje sida. Men är helt off på sånt, kanske finns det nåt plättlätt sätt?
Citera
2018-11-06, 00:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
Jag har den sparad som bilder men vet fan inte hur jag får ihop dem till ett dokument. Jobbigt med en länk till varje sida. Men är helt off på sånt, kanske finns det nåt plättlätt sätt?

Sök på nätet. Det finns onlinesajter där du kan göra bilder till pdf, och sedan kan du välja en sajt som kan utföra "merge pdf", så att olika pdf:er blir till en å samma.
Citera
2018-11-06, 15:54
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Sök på nätet. Det finns onlinesajter där du kan göra bilder till pdf, och sedan kan du välja en sajt som kan utföra "merge pdf", så att olika pdf:er blir till en å samma.

Tack!
Om jag gjort allt korrekt så borde det här vara FUP till misshandeln 2017.

https://minfil.com/R1cc92k6be/6209EA61-4D5B-4EBE-85D6-DC2D925A7B3E-converted_pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in