Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Du kanske inte har uppfattat det, men jag håller inte med HR om allt. Som du säkert kunde räkna ut själv kan planteraren ha strukit blod på listen, kassen och mattan.
Det vet jag, men du hänvisade till HR som konstaterar att blodet fanns på mattan innan vattenläckaget och det håller du med om numera, sen du återigen ändrat hypotes från:
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag förtydligar min hypotes: /...../ När vattenryggsäcken läckte en vecka senare drog vattnet med sig blodet från kassen till handskarna och mattan.
Till dagens version:
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Vattenryggsäcken blötte ner mattan som avsatte blod på handskarna.
Rätt tröttsamt att diskutera med någon som byter hypotes dagligen och uppenbarligen inte kan lägga fram ens en teoretiskt möjlig hypotes.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
När det gäller hur blodet kom på handskarna är HR:s förklaring betydligt rimligare än TR:s.
Nej, det är den inte och i vilket fall skriver HR att det gäller ena handsken. Den andra skriver de inget om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Nja, blod som har dragits med av vattnet ser utspätt ut, inte blod som har sköljts över.
Om torkat blod på påsen ska dras med av vatten måste blodet på påsen sköljas över av vatten och då kommer det se utspätt ut både på påsen och på platsen där det som dras med hamnar, om du nu inte tänkte att allt blod som sköljs över löses upp och försvinner helt från påsen.
Fast den hypotesen är ju i vilket fall förkastad. Inget blod har längre dragits med från plastkassen. Numera kom ju blodet från mattan...
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Det kanske inte behövdes ett vått tygstycke vid planteringen, och i så fall kan inte blodet se utspätt ut.
Gårdagens hypotes:
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag förtydligar min hypotes: /...../ blodet ströks ut med en fuktad tygbit på listen och plastkassen.
I dagens hypotes behövdes inget vått tygstycke...
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Du förstod att det var det du kallar serum jag menade.
Du förstod att det heter serum när jag skrev det. Finns ingen anledning att hitta på en ny benämning och kalla det gult blod.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Dessutom måste man ta det kriminalteknikern sa med en nypa salt. Han sa om blodet på listen att det kom från Vatchareeya. Det blodet analyserades inte.
Du har bytt hypotes i stort sett dagligen sista tiden och påstår att blodkoagulering upphör om man placerar blodet i en glasburk med lock. Mycket som du skriver bör man ta med en nypa salt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Du ser blodfläckar som SKL missade.

Det skrev jag inte. Däremot skrev jag:
Citat:
På bilderna sidan 346 och 347 ses flera områden med rödaktig ton på handskarnas greppytor. Tex mellan vänster tumme och pekfinger, höger ringfinger och flera fingertoppar, men om det är blod går inte avgöra på bilderna.
SKL's skrev att de iakttog
besudlingar av blod på handskarna och sedan förtydligar de angående utseendet på
besudlingarna på tygytorna vilket jag tolkar som att det konstaterats blodbesudlingar på fler ytor än tyget, men det var fläckarna på tyget som testades för DNA.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Var står det, eller när sade hon det?
I TR.
(Fritt översatt till svenska och med reservation för småfel)
Citat:
"Skadan i hjärtat var väldigt liten."
"Sannolikt har det inte varit en pulserande blödning utåt då skadan i hjärtat är så pass liten så blödning från hjärtat har sannolikt först gått till hjärtsäcken som är en påse runt hjärtat och så när den har varit fylld upp så har det runnit över i lungsäckarna, men även har det varit en viss förblödning dels från hjärtat, men även från hud och muskler som är skadade och det gäller både ryggsidan och på framsidan, men mer en sipprande blödning än en pulserande utifrån skadornas utseende"
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Hur vet du att det inte hittades någon mer tejprulle? Kriminaltekniker NN kan ha hittat någon utan att veta att tejp var intressant.
Det vet jag inte utifrån vad som står i FUP, men hade teknikerna hittat ytterligare en rulle, som var så lik den i badrummet att den på bild kan misstas för samma så är det rimligt anta att de undersökt den med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Nej, jag tror att han tog en mer ändamålsenlig tejp och lämnade de två rullarna sårtejp som han inte hade nytta av.
För 8 dagar sedan skrev du:
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Det är alltså troligt att Kims tejprulle också var Leukopor och annan än rullen på skåpet.
Och upprepade två dagar senare:
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Är min ursprungliga mening mer klar? "Det är alltså troligt att Kims tejprulle också var Leukopor och annan än rullen på skåpet."
Men den hypotesen är alltså också förkastad och det till förmån för en rulle du inte har förslag på typ, eller ens en bild på möjligt alternativ.
Tveksamt om jag orkar fortsätta bemöta dina misslyckade och återkommande byten av hypotes så mycket mera.