2018-11-06, 10:34
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den saga jag framförde var en tolkning av dina inlägg.

Jag håller med om att det är foliehatt. Jag frågar igen, har jag tolkat rätt? Om inte, vad är fel?

Skåpkanten finns inom armlängds avstånd från axeln när Vatchareeya stod upp, det gör inte badkarskanten. Det finns inget som talar för att badkaret skulle ha sett annorlunda ut 21 januari, och även om det gjorde det så ligger skåpkanten närmare inom räckhåll.

Jag har ett liknande badkar. Kantens ovansida är krökt så att den sluttar inåt innerst och successivt blir horisontell ju närmare ytterkanten man kommer för att avrundas till vertikalt ytterst. Tändaren ligger på den horisontella delen av kanten och ligger jämns med badkarskanten för att hela tändaren ska ligga horisontellt. Smörlocket ligger nära det horisontella hörnet där även flaskor kan stå.

Vatchareeya rev tejpen längsmed, både på den rulle som hon glömde hos Kim och den hon skaffade som ersättning.

Att anta att Kim tog till stora risker och stort besvär för att rädda en tejprulle värd ett par tior är våld på logik. Det är logiskt att en mördare som riskerade att polisen knackade på dörren när som helst tog risker.

Du har alltså inget svar.

Du får gärna läsa vad jag skriver innan du bemöter så slipper det bli så pinsamt. Tejprullen glömdes sannolikt 22 januari vilket jag har skrivit sex gånger, de flesta gångerna i gensvar till dig. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan, (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan, (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan, (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan, (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan, (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan Vatchareeya hade gott om tid att skaffa en ny rulle och riva den fram till 4 maj.

Det är inte konstigt att jag ändrar mig när jag blir rättad. Många på Flashback vägrar att ändra sig oavsett argument, jag är inte sådan.

Men, låt oss vända på det. Utgå från att planteraren inte har särskilda kunskaper i medicin och hade tillgång till de verktyg och hjälpmedel som kan hittas i ett normalt hushåll, samt att det är 15 minuters bilväg från styckplatsen till Kims parkering. Hur skulle planteraren bära sig åt för en lyckad plantering?

Kristoffer har bland annat Asperger, något du antingen glömmer bort eller så försöker du normalisera honom? Det där med att tänka och agera logiskt är svårt för att inte säga omöjligt för en del med Asperger.
Citera
2018-11-06, 11:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Köper man färskt biffkött från marknaden som inte är hängd, och det skärs från ett stycke, och sätts i en plastpåse, när du kommer hem, finns det en vattnig blodpöl i botten av påsen.
Nej, färskt kött från köttdisk/marknaden förpackas vanligen inte i plastpåse, utan i slås in i papper - och blodar inte ner utanför emballaget.

Kött du köper är dessutom i allmänhet redan flått, vilket ger en större yta som skulle kunna blöda -- men köttet "blöder" inte.

Citat:
Jag skulle tro att människokroppen fungerar liknande.
Ja människokroppen fungerar ungefär lika, den avblodas när man skär upp den, hjärtat slutar pumpa när personen dött och därmed slutar också blod pumpa ut i sår, snittytor etc.

Och återigen kött du köper är flått, V var inte flådd.

Citat:
Jag kan aldrig tro att KJ var kapabel att plasta in en hel kropps delar att inte blodvatten kom ut från den inplastningen, därför blod är mycket lättflytande, det där med inplastningen kan du nog glömma.
Nej, blod är inte lättflytande, i synnerhet inte hos en död person.

Blodvatten??????

Citat:
Sedan var torson i ett stycke, alla delar måste i så fall slås in väl med plast och sedan noggrant tejpas.
Nejdå, slaktavfall kan du frakta i en svart/blå sopsäck-- och det borde inte vara något hinder för att göra det med en styckad kropp heller .....

Eller mer exakt, vi vet ju att det inte är ett hinder eftersom styckade kroppar har hittats förr i sopsäckar.

Citat:
Någon brottsplats har aldrig hittats fastän mycket noggrant sök gjordes efter brottsplatsen med hundar och människor.
Jag tror själv brottsplatsen fanns i en bil och sannolikt en skåpbil och då måste den hittas, jag tror aldrig brotts och styckningsplatsen funnits i en personbil och inte ute i naturen.
Jag får den uppfattningen att de som mördade och styckade Bangsuan var erfarna personer inom branschen, det är min spekulation.
Jag får uppfattningen att du sprattlat länge nu men ändå inte lyckats simma så mycket som ett simtag.
Citera
2018-11-06, 11:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Söket i KJ:s bil gällde inte bomber eller narkotika utan det var en likspårhund som skulle söka spår om KJ transporterat kroppsdelar med bilen.
Det fanns blodstänk i bagageutrymmetoch frågan är om det kom från Bangsuan när hon levde eller var avliden, blodet kom från Bangsuan enligt analys som gjordes.
Eftersom hunden Uno är en likspårhund och jag har sett videon med söket tror inte jag att blodet kom från kroppsdelar, utan det kom från när Bangsuan levde.
Jag har själv haft spårhund och när den känner vittringen för det som den är tränad för, den får ett väldigt drag att söka källan, det är instinkten som den har och är tränad för.
Det var också vindstilla där söket gjordes, därför vinden påverkar vittringen, med den erfarenhet som jag har av hundar skulle Uno ha reagerat på helt annat sätt, om det var lik blod , som fanns i bagageutrymmet och på listen.

Blodet i bagageutrymmet är mycket viktigt i fallet därför KJ fälldes i Tingsrätten att han skulle ha transporterat Bangsuans kroppsdelar med bilen sin.
Skilj på spårhund och specialsökshund.
Nej du vet inte vad du pratar om när det gäller hundsöket.

Att du har haft spårhund tror jag inte på -- du borde i så fall veta skillnaden på spår och specialsök/saksök.

Edit:
Dock - din tes är således att han fraktat henne i bagaget levande.......
Citera
2018-11-06, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skilj på spårhund och specialsökshund.
Nej du vet inte vad du pratar om när det gäller hundsöket.
Att du har haft spårhund tror jag inte på -- du borde i så fall veta skillnaden på spår och specialsök/saksök.
Edit:
Dock - din tes är således att han fraktat henne i bagaget levande.......
Jag bedömer söket i bagageutrymmet från videon som visade söket.
Blodspåret borde ha testats om det kom från Bangsuang när hon levde eller var avliden.
På tejprullen som fanns i badrummet på skåpet fanns en blodfläck som testades och visade att den kom från Bangsuang när hon levde, samma test borde gjorts med bagageutrymmets blodfläck.
Citera
2018-11-06, 12:26
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag bedömer söket i bagageutrymmet från videon som visade söket.
Blodspåret borde ha testats om det kom från Bangsuang när hon levde eller var avliden.
På tejprullen som fanns i badrummet på skåpet fanns en blodfläck som testades och visade att den kom från Bangsuang när hon levde, samma test borde gjorts med bagageutrymmets blodfläck.

Blodet på listen och i bagaget var hennes blod. Likhunden markerade alltså har någon del av Vatchareeya legat i bilen. Jag är osäker på om det går genom analys bekräfta ifall blodet kommer från en död eller levande person. Det är vet jag, svårt att åldersbestämma blod. Ditt förslag att en likhund skulle avgöra saken undrar jag om det skulle övertyga dig? Hade du litat på hundens förmåga i det fallet? Det är ju redan gjort och du tvivlar ändå.
Citera
2018-11-06, 12:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Blodet på listen och i bagaget var hennes blod. Likhunden markerade alltså har någon del av Vatchareeya legat i bilen. Jag är osäker på om det går genom analys bekräfta ifall blodet kommer från en död eller levande person. Det är vet jag, svårt att åldersbestämma blod. Ditt förslag att en likhund skulle avgöra saken undrar jag om det skulle övertyga dig? Hade du litat på hundens förmåga i det fallet? Det är ju redan gjort och du tvivlar ändå.
Nej, det gör det inte. Nedbrytning av blodet börjar ju när det lämnar kroppen även om personen lever.
Det går inte heller att tidsbestämma blod mer än väldigt brett -- färskt och inte färskt typ.
Citera
2018-11-06, 13:04
Medlem
Citat:
Nej, det gör det inte. Nedbrytning av blodet börjar ju när det lämnar kroppen även om personen lever.
Det går inte heller att tidsbestämma blod mer än väldigt brett -- färskt och inte färskt typ.
När en person avlider stoppar blodflödet i kroppen och kadaverine lukten bildas.
Eftersom polisen undersökte med likspårhund om blodet på tejpen kom från när Bangsuang var avliden, borde samma sak ha gjorts med blodfläckarna i bagageutrymmet.
Citera
2018-11-06, 13:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
När en person avlider stoppar blodflödet och kadaverine lukten bildas.
I kroppen - ja.

Citat:
Eftersom polisen undersökte med likspårhund om blodet på tejpen kom från när Bangsuang var avliden, borde samma sak ha gjorts med blodfläckarna i bagageutrymmet.
De hade hund som markerade i bagaget.
Citera
2018-11-06, 13:32
Medlem
Citat:
I kroppen - ja.
De hade hund som markerade i bagaget.

Med det blod som fanns på listen om det var likblod borde hunden Uno känt mycket stark vittring, som jag anser den inte gjorde, utan blev kommenderad upp i bagageutrymmet av hundföraren.

När hunden Uno markerade på högra sidan av bagageutrymmet där fanns inget blodspår och de blodspåret som fanns på vänstra sidan var utskuret från mattan av polisen för att bestämma om det var Bangsuans blod, som det var.
Att hunden Uno markerade som hundföraren påstod är inget bevis, och den markeringen leder inte till något bevis.
Sanningen är kanske den att blodspåren som fanns i bagageutrymmet kom från när Bangsuan levde, som gör att det fanns inga bevis att KJ transporterat kroppsdelar med bilen.

En hunds markering måste leda till bevis om det har något värde, jag kan inte se att Unos markering leder till något bevis.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-06 kl. 13:44.
Citera
2018-11-06, 13:41
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, låt oss vända på det. Utgå från att planteraren inte har särskilda kunskaper i medicin och hade tillgång till de verktyg och hjälpmedel som kan hittas i ett normalt hushåll, samt att det är 15 minuters bilväg från styckplatsen till Kims parkering. Hur skulle planteraren bära sig åt för en lyckad plantering?

Varför ska andra hjälp till med dina hyptoeser? Börjar det bli desperat under hatten?
Citera
2018-11-06, 14:36
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Tack för svaret! Det är logiskt när man tänker till :-)
Citera
2018-11-06, 14:42
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Med det blod som fanns på listen om det var likblod borde hunden Uno känt mycket stark vittring, som jag anser den inte gjorde, utan blev kommenderad upp i bagageutrymmet av hundföraren.

När hunden Uno markerade på högra sidan av bagageutrymmet där fanns inget blodspår och de blodspåret som fanns på vänstra sidan var utskuret från mattan av polisen för att bestämma om det var Bangsuans blod, som det var.
Att hunden Uno markerade som hundföraren påstod är inget bevis, och den markeringen leder inte till något bevis.
Sanningen är kanske den att blodspåren som fanns i bagageutrymmet kom från när Bangsuan levde, som gör att det fanns inga bevis att KJ transporterat kroppsdelar med bilen.

En hunds markering måste leda till bevis om det har något värde, jag kan inte se att Unos markering leder till något bevis.

Det är doften hunden markerar. Han markerade i bagageutrymmet där kroppen legat. Har du aldrig sett att hundar markerar för liklukt på platser fast det inte finns ett för oss synligt spår? Det betyder att en död har legat där för att sedan flyttats. Det måste inte ha läckt ut något alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in