2018-11-04, 23:38
Medlem
Branne Brasse Pavlovic kommer inte delta något mer i AMK.

Anledningen var för att han ställde in samma kväll som han efterfestade med Chapell. Martin blev sur och startade en dispyt med Branne. Det fick Branne att inte vilja vara med något mer med tanke på att dem som deltar inte ens får betalt.

Martin är ganska korkad som gång på gång tar upp interna strider i podden.....
Citera
2018-11-05, 00:05
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba

Anledningen var för att han ställde in samma kväll som han efterfestade med Chapell. Martin blev sur och startade en dispyt med Branne. Det fick Branne att inte vilja vara med något mer med tanke på att dem som deltar inte ens får betalt.

Det var ju tråkigt.
Citera
2018-11-05, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Det var ju tråkigt.

Japp, en av poddens bästa gäster och det väljer Martin att slänga bort pga själviska anledningar. Han har redan glömt att Branne var den som var mest frekvent gäst efter Kringlan-gate bara för att stötta podden...

Han gräver ju sin egna grav.....
Citera
2018-11-05, 07:08
Medlem
Den enda återkommande gästen med någon typ av kvalitet är alltså gärdenfors. Är Martin verkligen nöjd med utbudet? I den takten som han gör sig ovän med alla kommer han väl att bjuda in luffarna från chatten som utfyllnad.
Citera
2018-11-05, 10:01
Medlem
Hur känner ni som är Patreons att programmet har tagits över av reklam?
Citera
2018-11-05, 10:55
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Japp, en av poddens bästa gäster och det väljer Martin att slänga bort pga själviska anledningar. Han har redan glömt att Branne var den som var mest frekvent gäst efter Kringlan-gate bara för att stötta podden...

Han gräver ju sin egna grav.....
Har egentligen inga problem med gästerna som frekventerar programmet nu. Tycker allt som oftast att det är roligt men på sikt kan ju givetvis brist på rotation av gäster bli ett problem.

Citat:
Hur känner ni som är Patreons att programmet har tagits över av reklam?
Svårt att bry mig om det är något företag som sponsrar någon vecka då och då, då finns det andra saker som man som Patreon bör störs sig på. Martins sk principfasthet håller jag däremot inte särskilt högt.
Citera
2018-11-05, 11:06
Medlem
Citat:
Har egentligen inga problem med gästerna som frekventerar programmet nu. Tycker allt som oftast att det är roligt men på sikt kan ju givetvis brist på rotation av gäster bli ett problem.

Svårt att bry mig om det är något företag som sponsrar någon vecka då och då, då finns det andra saker som man som Patreon bör störs sig på. Martins sk principfasthet håller jag däremot inte särskilt högt.

Har självklart inte heller några problem med gästerna som är med just nu, annars hade jag inte lyssnat. Men problemet är att han verkar se det som gästerna som betalande anställda, vilket inte är fallet.

Sedan att han går ut och kritiserar gästerna öppet i programmet är ganska osmakligt det med.

Vad går hans sk principfasthet ut på?
Citera
2018-11-05, 11:17
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Har självklart inte heller några problem med gästerna som är med just nu, annars hade jag inte lyssnat. Men problemet är att han verkar se det som gästerna som betalande anställda, vilket inte är fallet.

Sedan att han går ut och kritiserar gästerna öppet i programmet är ganska osmakligt det med.

Vad går hans sk principfasthet ut på?
Det jag tänkte främst på är att han har orerat i åratal om att han inte ska sätta i knä på företag pga att han vill vara fri som kreatör.
Citera
2018-11-05, 11:21
Medlem
Citat:
Det jag tänkte främst på är att han har orerat i åratal om att han inte ska sätta i knä på företag pga att han vill vara fri som kreatör.

Jajo, det är något som även jag tänkt på.

Känns väl mer som ett säljargument för att få fler Patreons som användes, nu i efterhand.
Citera
2018-11-05, 16:42
Medlem
Lite reklam skadar inte så länge man lyssnar gratis, tråkigare för patreon... Gästerna ska jag väl heller inte klaga på då dom också ställer upp gratis, var och en efter sin egen förmåga. Synd bara att han gör sig osams med dom bästa hela tiden.. Han verkar inte ha något konsekvenstänk över huvud taget?? Allt för att verka som den coola oberoende killen med allsmäktiga åsikter..
Citera
2018-11-05, 17:02
Medlem
Citat:

Hur vet du detta?
Citera
2018-11-05, 19:02
Medlem
Jag får för övrigt riktigt starka Allravibbar angående sponsorn: Nowo. För den som inte vet så googla bara "allra-affären" eller stötta Sveriges enda dagstidning som står för kvalitét: https://www.svd.se/allra-skandalen-detta-ar-vad-som-hande

Pengarna läggs i en fond som förvaltas av Alfred Berg: https://www.alfredberg.se/

https://www.allabolag.se/5564721149/alfred-berg-kapitalforvaltning-ab

Alfred Berg gjorde en förlust 2017 på 91 421 000 kr. Hade absolut aktat mig för att ens ge en enda krona till Nowo av mina pensionspengar och Adam Alsing har sjunkit riktigt långt ner på min lista för att vara detta företags ansikte utåt.

Att Martin Soneby saknar moral/för korkad för att förstå vilka företag han gör samarbeten med är en annan femma. Gå inte in i Nowo, finns seriösa pensionssparare och förvaltare att vända sig åt istället. Att ens föra reklam via en grabbig pod skriker ju blåseri.

Den som är medlem i patreongruppen får gärna länka mitt inlägg. Det finns fog för att akta sig för Nowo.

Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Hur vet du detta?

Du kan fråga Branne själv och få samma svar.
Senast redigerad av pogba 2018-11-05 kl. 19:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in