2018-11-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Du kan fråga Branne själv och få samma svar.

Har alltså Branne sagt detta till dig?
Jag känner inte Branne så kan därför inte få samma svar från honom.
Citera
2018-11-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Har alltså Branne sagt detta till dig?
Jag känner inte Branne så kan därför inte få samma svar från honom.

Du kan fråga Branne själv som sagt, du har tillgång till sociala medier och är väl inte dum i huvudet?

Blir bara irriterad på dig, då jag uppenbarligen inte vill svara på hur informationen har kommit till mig.

Va en vettig människa och ställ följdfrågor på angående Nowo:s trovärdighet istället.

T.ex: Om du gör en insättning på Nowo kan du INTE ångra den. Nowo är ett blufförretag av rang och bör varnas för istället för att promotas.

Edit: Sätter du in dina pengar på Nowo kastar du dina pengar i sjön. Att både Martin Soneby och Adam Alsing väljer att stå som ansikte utåt för detta företag visar hur genomusla dem båda är som människor.
Senast redigerad av pogba 2018-11-05 kl. 19:59.
Citera
2018-11-05, 23:03
Medlem
Citat:
Jag ber dig fortsätta vår icke relevanta konservation via PM istället för att smutsa ner tråden. Att du ignorerar det och väljer att fortsätta via denna tråd finner jag inte bara omoget, utan komplett narcissistiskt.

Det är helt och hållet Ontopic att diskutera Nowo med tanke på att det är ett diskussionämne i podden. Att du beter dig som om du gick på dagis är dock helt och hållet oft, så diskutera det som är väsentligt istället. Tack.

Om folk är så korkade så dom inte läser på om något dom ska börja spara pengar i, får dom väl nästan skylla sig själva?

Martin läste ju till och med upp att investerade pengar är inte garanterade att öka i värde.
Citera
2018-11-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Om folk är så korkade så dom inte läser på om något dom ska börja spara pengar i, får dom väl nästan skylla sig själva?

Martin läste ju till och med upp att investerade pengar är inte garanterade att öka i värde.

Martin läste inte upp att företaget som förvaltade fonden gjorde en förlust på 92 miljoner svenska kronor förra året.

Snälla, om du vill något mer PM:a mig. Kommer inte svara dig mer i denna tråd.
Citera
2018-11-05, 23:14
Medlem
Citat:
Martin läste inte upp att företaget som förvaltade fonden gjorde en förlust på 92 miljoner svenska kronor förra året.

Snälla, om du vill något mer PM:a mig. Kommer inte svara dig mer i denna tråd.

Herre gud... Skulle Martin läsa upp det när dom sponsrar hans podcast?

Ingen tvingar någon att använda Nowo.
Om Martin tackar ja till att ha dom som sponsor spelar väl ingen roll?

Du har en allvarlig hangup på Nowo och AMK. Låter inte hälsosamt.

Skönt att du inte ska svara mer. 👍

Vill veta mer om Jonathan Rollins. Varför är han aldrig med längre?
Citera
2018-11-06, 07:14
Medlem
Run3s avatar
Aldrig har jag hört Martin prata så entusiastiskt om pensionssparande. Martin verkar kunna sälja sitt hjärta till vad som helst. Säkert att han kommer använda Novo längre än under den här veckan, fram till pensionen...
Citera
2018-11-06, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Aldrig har jag hört Martin prata så entusiastiskt om pensionssparande. Martin verkar kunna sälja sitt hjärta till vad som helst. Säkert att han kommer använda Novo längre än under den här veckan, fram till pensionen...

Om Martin hade lagt in en miljon på Nowo för ett halvår sedan hade Martin tappat 50 000. Nowos fonder har nämligen gått minus med 5 procenteneheter på ett halvår...

Det är usla siffror, och Martin tycker att man ska långtidsspara i denna högriskfond.....
Citera
2018-11-06, 11:52
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Om Martin hade lagt in en miljon på Nowo för ett halvår sedan hade Martin tappat 50 000. Nowos fonder har nämligen gått minus med 5 procenteneheter på ett halvår...

Det är usla siffror, och Martin tycker att man ska långtidsspara i denna högriskfond.....
Haha, låter ju klockrent. Gillar att han inte mer än det plikttrogna meddelandet förklarar att det är i högriskfonder pengarna hamnar. Det är ju något varje individ måste ta ställning till om huruvida man vill spara sina pengar på det sättet. Bl.a. beror det på sparhorisont och hur stor andel av ens kapital det rör sig om. Känns ju som att det vore på sin plats att informera om det, och inte helt upphöja det till skyarna... Men har man sålt sin själ till Mammon är man väl beredd att göra vad som helst.
Citera
2018-11-06, 16:50
Medlem
Run3s avatar
I tisdagens avsnitt fick Martin frågan av en gäst om vilken avgift det är på fonden. Martin hade ingen aning. Låter som en seriös säljare vars omdöme man ska lita på...

Jag tycker att det är ganska harmlöst när Martin försöker lura på sina lyssnare att köpa läderväskor och Rick & Morty-kepsar. Men när det börjar handla om folks pensionsbesparingar tycker jag att han har lite mer ansvar och borde vara mer försiktig med vad han rekommenderar. Speciellt när han själv har noll kunskap i ämnet. Tycker det är väldigt osmakligt att han tar så lätt på folks besparingar, bara för att gynna sig själv.
Senast redigerad av Run3 2018-11-06 kl. 17:04.
Citera
2018-11-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
I tisdagens avsnitt fick Martin frågan av en gäst om vilken avgift det är på fonden. Martin hade ingen aning. Låter som en seriös säljare vars omdöme man ska lita på...

Jag tycker att det är ganska harmlöst när Martin försöker lura på sina lyssnare att köpa läderväskor och Rick & Morty-kepsar. Men när det börjar handla om folks pensionsbesparingar tycker jag att han har lite mer ansvar och borde vara mer försiktig med vad han rekommenderar. Speciellt när han själv har noll kunskap i ämnet. Tycker det är väldigt osmakligt att han tar så lätt på folks besparingar, bara för att gynna sig själv.

Nowo är inte en del av pensionsmyndigheten och kommer ALDRIG få tillstånd att förvalta ens "riktiga" pensionspengar så är dessutom ren och kär falsk marknadsföring. Dvs, är inte ens pensionspengar utan ett hittepåbegräpp från Martin med NOWO.

Självklart tar NOWO en avgift och att man kan plocka ut sina pengar när som helst är inte heller någon sanning. Du måste fylla i en blankett som ska godkännas och sedan tillförs en skatt på 30% på en eventuell vinst.

Håller helt med dig, kräng väskor och merch bäst du vill. Men när man säger att 66kr om dagen kommer bli en miljon om ett år är rena zigenarfasoner - vilken kurs går man efter då?.... Inte är det Nowo:s kurs iallfalll... Man hade tjänat mer pengar på att öppna ett sparkonto och lägga in pengarna där. Och det säger en hel del.
Citera
2018-11-07, 11:30
Medlem
Citat:
Nowo är inte en del av pensionsmyndigheten och kommer ALDRIG få tillstånd att förvalta ens "riktiga" pensionspengar så är dessutom ren och kär falsk marknadsföring. Dvs, är inte ens pensionspengar utan ett hittepåbegräpp från Martin med NOWO.

Självklart tar NOWO en avgift och att man kan plocka ut sina pengar när som helst är inte heller någon sanning. Du måste fylla i en blankett som ska godkännas och sedan tillförs en skatt på 30% på en eventuell vinst.

Håller helt med dig, kräng väskor och merch bäst du vill. Men när man säger att 66kr om dagen kommer bli en miljon om ett år är rena zigenarfasoner - vilken kurs går man efter då?.... Inte är det Nowo:s kurs iallfalll... Man hade tjänat mer pengar på att öppna ett sparkonto och lägga in pengarna där. Och det säger en hel del.

Ingen i tråden utom du bryr sig om NOWO. Denna tråd är om AMK inte pensioner.
Citera
2018-11-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000procent
Ingen i tråden utom du bryr sig om NOWO. Denna tråd är om AMK inte pensioner.

Okej, om du inte vill att ett ämne ska diskuteras rekommenderar jag starkt att inte fortsätta babbla om det. Jisses, hjärnkapaciteten på vissa medlemmar i den här tråden är ju likartad med dem som sitter i studion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in