2018-12-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Jag förstår fortfarande inte att det ska vara så djävulskt viktigt att just Soran hängs ut i specifikt AMK, det är ju ungefär lika töntigt att kräva det som när folk kräver att komiker ska ta avstånd pedofiler.

Förstår inte din liknelse alls, du får gärna utveckla.

Du ser inte hycklerin när Martin gotta sig i Timell-affären och ansåg att folket omkring Timell på Äntligen Hemma var nästan lika skyldiga som Timell?...

Jag tycker man ska vara konsekvent. Metoo handlade om att göra upprop och bryta tystnadskulturen, att göra det motsatta när man diskuterar Metoo övergår mitt förstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av frantik
På vilket sätt duckade han? Dom diskuterade ju saken.

Skrev det när jag lyssnade, i första timmen försökte Petter ta upp det men Martin svamlade nånting om att ta det i paus.

Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Nä. Han sa ordagrant: "vi tar det sen".

Allright? Du fick inte intrycket av att han inte ville ta upp det eller var rädd att sparka på Linnéa Claesson?
Senast redigerad av pogba 2018-12-05 kl. 11:59.
Citera
2018-12-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flawful
Absolut, sen att man fick lite skit av Nisse gjorde allt bara roligare.

Men lite on topic då, Soran har ju gjort "COMEBACK" och är "OSKYLDIG" så kanske därför han inte namnges.

Timell friades, Anders aldrig ens polisanmäld, cmon....
Citera
2018-12-05, 11:55
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Förstår inte din liknelse alls, du får gärna utveckla.

Du ser inte hycklerin när Martin gotta sig i Timell-affären och ansåg att folket omkring Timell på Äntligen Hemma var nästan lika skyldiga som Timell?...

Jag tycker man ska vara konsekvent. Metoo handlade om att göra upprop och bryta tystnadskulturen, att göra det motsatta när man diskuterar Metoo övergår mitt förstånd.

Skrev det när jag lyssnade, i första timmen försökte Petter ta upp det men Martin svamlade nånting om att ta det i paus.
Nä. Han sa ordagrant: "vi tar det sen".
Citera
2018-12-05, 12:21
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Jag förstår fortfarande inte att det ska vara så djävulskt viktigt att just Soran hängs ut i specifikt AMK, det är ju ungefär lika töntigt att kräva det som när folk kräver att komiker ska ta avstånd pedofiler.
Vet inte om det är så himla viktigt men de har fan pratat om exakt alla andra som kommit på tal i sammanhanget men använder någon slags imaginär princip när det kommer till Soran. En princip som de ändå slänger ut när det passar.
Citera
2018-12-05, 19:38
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ännu mer pinsamt att Martin duckade att prata om att Linnea Claesson blev årets jurist. Herregud, när man inte trodde att Martin kunde bli en större tönt så blev han det.

Är det hans nya brud som är hans nya mediastrateg eller?....
Vem är Martins nya brud?
Citera
2018-12-05, 20:34
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Förra veckan togs det upp flera gånger av Martin om man skulle hålla på Ryssland eller Ukraina i kriget mellan dom.

Han ville inte hålla på Ryssland, för att Ryssland är Ryssland, mins inte exakta orsakerna.
Men han ville inte hålla på Ukraina för att de är Nazister. Tänkte att de kanske är grisiga mot judar och något jag bara missat, eller att de har strikta invandringslagar som Ungern, där det svenska narrativet gällande folk som vill skydda kultur är samma sak som Nazism.

Men sen senare i veckan så tog han upp samma fråga, och nämnde då att de är Nazister för att det finns ett par svenska nazister som frivilligt krigat för dom när ryssen anföll deras land.

Var han seriös där eller var han bara sugen på att trolla?

En hel nation på 45 miljoner invånare är alltså Nazister för att de inte nekar ett par svenskar att frivilligt kriga för deras nation när de blir attackerade av nationen med flest kärnvapen i hela världen och löjligt mycket större militär styrka än de själva.
Där felet på dessa frivilliga svenskar var att de inte hade korrekt åsikter enligt folket på Södermalm, Stockholm.

Jag hoppas verkligen Martin tillhör den lilla extrema klick av högljudda icke-tänkande xenofob-fober och att standardsvensken inte fungerar på detta sätt. Om det är den generella svensken så är Sverige verkligen i behov av ett krig, för så verklighetsfrånvända från hur resten av världen fungerar kan vi inte fortsätta vara. Att man inte ens kan sätta sig in lite i hur det är att vara i krig, varken med inlevelseförmåga eller empati. Det är bara något som sker på en skärm på häftiga filmer....
Att ha det så bra att man tvingas hitta på saker att bli kränkt av verkar vara en naturlig del av människans samhällen, jag har viss förståelse för det. Man bygger sin lilla bubbla av skit som spelar så otroligt lite roll, och bryr sig om de sakerna, för man har inga viktigare saker att bry sig om. Men att ta den skiten och applicera på folk som lever utanför bubblan, med riktiga saker att bry sig om, det har jag fan noll och ingen förståelse för.

Let them eat cake.
Citera
2018-12-05, 23:11
Avslutad
Min favorit var ju när "Nisse Hallberg drar historier", innan det blev en morgonshow. Gör en sökning @ youtube så ska ni få höra.
Citera
2018-12-06, 05:27
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ännu mer pinsamt att Martin duckade att prata om att Linnea Claesson blev årets jurist. Herregud, när man inte trodde att Martin kunde bli en större tönt så blev han det.

Är det hans nya brud som är hans nya mediastrateg eller?....

Vad är grejen med Martin och Linnéa Claesson?
Har helt missat det.
Nån som vet får gärna fill me in.
Citera
2018-12-06, 07:07
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Vad är grejen med Martin och Linnéa Claesson?
Har helt missat det.
Nån som vet får gärna fill me in.
Det är igen grej. De pratade om hennes utnämning på förvisso ett ganska nyanserat sätt men knappast så att hon hålls om ryggen.
Citera
2018-12-06, 08:48
Medlem
Run3s avatar
Gillar Petter Bristav, speciellt hans skratt är så skönt mot trumhinnorna. Thomas Eriksson är inte dum han heller.

Synd att Clara Kristiansen inte har varit med sedan 12:e november, då gammal-mjölk-gate inträffade och Martin ballade ur och fick spel på henne. Undrar om hon väntar på att Martin ska be om ursäkt.
Citera
2018-12-06, 10:10
Medlem
sk0gens avatar
Att dom inte pratar om soran beror väl på att de kände honom.

Tycker det blir allt oftare som folk i amk är ganska tydliga med solklara anspelningar på soran dock.
Citera
2018-12-06, 12:32
Avslutad
Vad är det specifik Soran har gjort? Jag verkar ha levt under en sten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här