2018-11-04, 18:59
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Har sökt hjälp men psykologen satt bara och skrattade och sa att han inte märker något avvikande alls med mig. Egentligen vet jag inte om det är nåt fel på mig, jag har levt mitt liv helt enligt min personlighet. Relationer kan omöjligen vara för alla.

Jag har ingen aning hur jag skulle agera.

Sök dig till en kvinnodominerad arbetsplats och bor du i en mindre ort - sök dig till storstaden. Tror du låst fast dig vid tanken att ingen vill ha dig och så blir det som det blir.
Citera
2018-11-04, 19:19
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Sök dig till en kvinnodominerad arbetsplats och bor du i en mindre ort - sök dig till storstaden. Tror du låst fast dig vid tanken att ingen vill ha dig och så blir det som det blir.

Jag kan inte ge upp mitt nuvarande jobb som ger bra betalt och värdefulla kontakter inför ännu bättre jobb eller eget företag. Dessutom passar det mig bättre än nåt annat. Men totalt mansdominerat är det. Är redan i storstaden. Ironiska är att jag fick ett nummer när jag bodde i en småstad, men jag flyttade samtidigt så hon hade tydligen en på G.

Kanske, men samtidigt finns dom med betydligt sämre självförtroende som skaffar tjejer.

Om jag jämför med vanliga människor som har relationer så har dom ett betydligt större umgänge. Å andra sidan är dom rätt låsta, jag har flyttat runt i hela Sverige senaste tiden och förbättrat min ekonomiska situation.
Citera
2018-11-04, 19:25
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Jag kan inte ge upp mitt nuvarande jobb som ger bra betalt och värdefulla kontakter inför ännu bättre jobb eller eget företag. Dessutom passar det mig bättre än nåt annat. Men totalt mansdominerat är det. Är redan i storstaden. Ironiska är att jag fick ett nummer när jag bodde i en småstad, men jag flyttade samtidigt så hon hade tydligen en på G.

Kanske, men samtidigt finns dom med betydligt sämre självförtroende som skaffar tjejer.

Om jag jämför med vanliga människor som har relationer så har dom ett betydligt större umgänge. Å andra sidan är dom rätt låsta, jag har flyttat runt i hela Sverige senaste tiden och förbättrat min ekonomiska situation.

Vad säger din psykolog om dina problem? Hen måste haft några förklaringar och kanske till och med råd att komma med. I tidigare inlägg skrev du att du haft sexuellt umgänge med kvinnor. Fanns det något där som du upplevde som nervöst/obehagligt? Har du komplex för något specifikt som hindrar dig att närma dig en kvinna?
Citera
2018-11-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Vad säger din psykolog om dina problem? Hen måste haft några förklaringar och kanske till och med råd att komma med. I tidigare inlägg skrev du att du haft sexuellt umgänge med kvinnor. Fanns det något där som du upplevde som nervöst/obehagligt? Har du komplex för något specifikt som hindrar dig att närma dig en kvinna?

Jag har nån form av social fobi, men som sagt blev inte tagen på allvar och fick lite piller. Samtidigt jobbar jag med b2b och kan gå på fester helt ensam där jag känner en enda person.

Inget med kvinnor är det minsta obehagligt. Historiskt så har jag alltid kommit framåt med telefonnummer då jag har bra röst, därav också att jag enkelt fixar arbete. Brukar få komplimanger då jag dejtat och är över medel utrustad. Är bra på att tillfredställa på andra sätt givet min ringa erfarenhet. Men sen Tinder blivit allt mer populärt har jag för dåliga bilder för att konkurrera.

Sen är det väldigt sällan singelkvinnor funnits i min vardag överhuvudtaget. Mitt umgänge har alltid bestått av upptagna personer och män. Har aldrig varit i närheten av någon slags attraktion som har grundats i en kontakt i verkliga livet. Har alltid haft låg social status på tex uni eller krogmiljö eftersom jag känner väldigt få personer.
Citera
2018-11-04, 19:43
Medlem
Kan tillägga att jag inte gillar att ta på andra människor, framförallt inte kvinnor. Jag känner att jag måste ge största respekt för andras komfort zone. Om jag ska bli intim med någon måste jag nästan föreslå massage eller något och bygga därifrån. Steget där känns obehagligt eftersom jag inte vet vad hon vill.
Citera
2018-11-04, 20:31
Medlem
Jag tror inte att kvinnor inser hur samhället är anpassat för att dom ska ha det bra. I mitt nästa liv vill jag verkligen bli kvinna.
Citera
2018-11-04, 20:33
Medlem
Mooons avatar
Nej, det inser jag inte. Berätta.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonelyness
Jag tror inte att kvinnor inser hur samhället är anpassat för att dom ska ha det bra. I mitt nästa liv vill jag verkligen bli kvinna.
Citera
2018-11-04, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Nej, det inser jag inte. Berätta.
Dom har det så otroligt mycket enklare på relationsmarknaden. Om jag hade varit tjej idag så hade jag kunnat gå på hur många dejter som helst.
Citera
2018-11-04, 20:40
Medlem
Mooons avatar
Kanske det men hur är kvaliteten på dessa dejter?

Citat:
Dom har det så otroligt mycket enklare på relationsmarknaden. Om jag hade varit tjej idag så hade jag kunnat gå på hur många dejter som helst.
Citera
2018-11-04, 20:44
Bannlyst
Citat:

Enkel sannolikhetslära säg att dom har något så ofantligt högre chanser att få dejter av bra kvalitet än någon som KNAPPT ENS FÅR NÅGRA DEJTER.

Har du 4000000 att välja mellan så kommer den statistiska sannolikheten för att du hittar någon du klickar och passar med vara MYCKET högre än om du har 0, 2 eller 4.
Citera
2018-11-04, 20:47
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Problemet är väl att den som inte får till några dejter alls har små chanser att ligga?

Fast bland unga har visst tjejer numera ännu mindre sex än vad killar har. Tvärtemot vad man skulle tro med tanke på hur det ser ut på dejtingsidorna.
Citera
2018-11-04, 20:49
Medlem
Mooons avatar
Är ni ute efter förhållande eller bara sex? Träffar ni inte kvinnor i irl? Att hänga på olika dejtingsidor ger ju knappast något.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av geznor
Enkel sannolikhetslära säg att dom har något så ofantligt högre chanser att få dejter av bra kvalitet än någon som KNAPPT ENS FÅR NÅGRA DEJTER.

Har du 4000000 att välja mellan så kommer den statistiska sannolikheten för att du hittar någon du klickar och passar med vara MYCKET högre än om du har 0, 2 eller 4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in