2018-11-02, 18:17
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Ja nu var det tydligen det andra knäet som han fick en smäll på, inte det knäet som höll han borta ett par månader i början av säsongen.

Jupp.. Väldigt tråkigt när det händer, men såg inte så mysigt ut det som skedde igår. Missar matchen mot united och förmodligen mot chelsea med. Nåväl B.Silva finns ju alltid att ha på mittfältet.
Citera
2018-11-02, 23:05
Medlem
Tenedors avatar
Det verkar som att den där äckliga miljardärsligan drar igång väldigt snart. Inom tre år ska ersättningen för CL och ligorna vara igång, sägs det nu. Då har man alltså tre år på sig att skaffa en ny hobby. Det här kommer förstöra den lilla sista själen som fanns i fotbollen.

Senast idag kom de senaste bevisen för mutorna till Uefa (PSG och City). FA och Fifa ska vi inte ens prata om. Man blir äcklad, för att uttrycka sig snällt.

Fotbollen är döende. Kan vi inte bara döda den på ett vackert sätt istället för detta? Att dränka familjer i The Sims är finare än vad som händer med fotbollen.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Mycket tråkigt. KDB som nyss kom tillbaka från skada blir borta igen 5-6 veckor.

Otroligt tråkigt. Han är inte bara en av de bästa i ligan, utan en av de mest sympatiska också. Hoppas att han återhämtar sig lika snabbt som den senaste knäskadan. För övrigt måste Man City berömmas. En av världens bästa spelare har varit borta i några veckor. City blir ändå inte sämre. Världens bästa bredd, utan tvekan.
Citera
2018-11-03, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Det verkar som att den där äckliga miljardärsligan drar igång väldigt snart. Inom tre år ska ersättningen för CL och ligorna vara igång, sägs det nu. Då har man alltså tre år på sig att skaffa en ny hobby. Det här kommer förstöra den lilla sista själen som fanns i fotbollen.

Senast idag kom de senaste bevisen för mutorna till Uefa (PSG och City). FA och Fifa ska vi inte ens prata om. Man blir äcklad, för att uttrycka sig snällt.

Fotbollen är döende. Kan vi inte bara döda den på ett vackert sätt istället för detta? Att dränka familjer i The Sims är finare än vad som händer med fotbollen.

Otroligt tråkigt. Han är inte bara en av de bästa i ligan, utan en av de mest sympatiska också. Hoppas att han återhämtar sig lika snabbt som den senaste knäskadan. För övrigt måste Man City berömmas. En av världens bästa spelare har varit borta i några veckor. City blir ändå inte sämre. Världens bästa bredd, utan tvekan.
kommer bli mer spännande med en europeisk super liga. sen skulle man på sikt kunna ha en inter-nationell champions league där europeiska mästren tävlar mot syd amerikanska o usas osv men de kommer dröja ett tag mls o andra ligor e fortf efter europeiska imo
Citera
2018-11-03, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det här med att Iwobi börjar blomma ut... Herrejävla gud. Citera inlägget om han spelar i ett topp-6-lag om två år. Så ruggigt speldum och med en usel touch. Poor mans Welbeck.
alla unga spelare i arsenal över skattas. ramsay, iwobi, wilshere som enligt forum konsensus var bättre än götze o kroos etc
Citera
2018-11-03, 18:30
Medlem
Ustyugov3s avatar
Någon som följt Arsenal noga under säsongen som kan säga exakt hur bra Smith-Rowe varit? Såg honom pyttelite under försäsongen och tyckte han ägde. Vit, engelsk, egen produkt, skön jävla mittfältare som ofta försöker bryta linjerna i motståndarlaget. Som Wilshere som jag också tyckte mycket om.

Sett att Smith-Rowe gjort en del mål när han fått spela i alla fall.
Citera
2018-11-03, 22:02
Medlem
LFCYNWAs avatar
Jahapp där försvann Liverpool ur titelstriden tills City tappar poäng. Jag tror inte att Liverpool kommer slå United i båda mötena sammtidigt som man inte kommer vinna mot City borta. Sen väntar jag fortfarande på att vi ska tappa poäng mot "sämre" lag och jag har svårt att se hur vi ska orka tampas med Chelsea och framför allt City hela säsongen. Spelet når fortfarande inte höjderna från förra säsongen i ligan och jag är orolig för att vi har tappat högsta nivån. Fan att det ska bli en säsong till när vi snubblar på mållinjen.

Jag mår fan dåligt när jag tittar i tabelen och ser lag som United, Spurs och Arsenal så pass nära trots att vi har vunnit åtta matcher av elva. Fan vad jag känner oro inför varje omgång, det är som at vi måste vinna varje match nu annars blir det att slåss om fjärde platsen. Det är bara att hoppas på sämre spel från toppkonkurrenterna sammtidigt som Liverpool har visat sin lägsta nivå i inledningen av säsongen men har kvar höjden att ta fram efter jul. Är fan rädd att gå en omgång mot Everton i nuläget....

Positivt i Championship är att Leeds har chansen att klättra högst upp i tabellen imorgon borta mot ett Wigan som har tappat fart efter sin fina innledning. Dock är Wigan fortsatt starka hemma så det blir en hård nöt att knäcka för Yorkshire laget. Väntar dock fortfarande på ett flertal dåliga omgångar i rad av Leeds som sig bör när vi närmar oss jul. Det ser onekligen bra ut så här långt men det är också tack vare en jämn liga där lagen i toppen dräller poäng var och varannan omgång.
Citera
2018-11-04, 02:27
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
James Milner - är det tidernas mest värdefulla spelare i PL sett till prislapp? Richarlison kostade en halv miljard, men han slår aldrig Milners assists/poäng i en enda tävling. I Liverpool är nog Milner bäst sett till pris.

Tror samma sak. Stor respekt för Moses, särskilt som stjärna i sitt land. Ingen engelsman hade vågat göra detta. Hoppas att Moses gynnas av det här!

Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
????

Vad är då Lukaku som gjort flest mål i Belgiens historia? En dussinlirare? Varför Moses slutar i landslaget skiter jag i eftersom han är en nobody och Nigeria är inget för mig. Men egoistiskt av Lukaku som är en av de stora i Belgiens landslag och gör mycket mål. Han gör det många killar drömmer om han har chansen att göra det och han väljer att tacka nej bara för att kunna förlänga sin karriär och tjäna mer pengar.

Varken Moses eller Lukaku är värd någon respekt varför tycker du det ens?
Sarri tycker inte heller om Moses. Moses and Drinkwater don't fit my style of play, says Sarri
Citera
2018-11-04, 10:43
Medlem
Tredje raka losen för Wolves.

Jag tycker att vi förtjänade mera än så emot Spurs,men då vi kombinerade en för dagen dålig defensiv med att fortsätta bränna chanser offensivt så är det inte lätt att ta poäng emot en topp sex klubb.

Next up Arse borta.Blir inte lättare det.
Citera
2018-11-04, 10:46
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
nu kommer perioden oktober-december där laget underpresterat varje år under Pochettino. De sex kommande matcherna i ligan ser ut som följer:

West Ham (B) Vinst 0-1
City (H) Förlust 0-1
Wolves (B) Vinst 2-3

Palace (B)
Chelsea (H)
Arsenal (B)

Däremellan ska det spelas matcher i CL mot PSV x2 och Inter samt mot West Ham i ligacupen.

Så som spelet sett ut så får 11 poäng (3-2-1) från ovanstående anses vara godkänt. 13 poäng (4-1-1) vore riktigt bra utdelning.

Hälften av matcherna på listan ovan avverkade med vinster mot West Ham och Wolves samt en förlust mot City.

Trots att poängen trillar in så är det väl egentligen ingenting som stämmer för Tottenham nu. Man verkar ha tappat sitt presspel, innermittfältet är skadedrabbat (Dier, Wanayama och nu senast även Dembélé), försvaret är en clown-fiesta utan dess like där Trippier och Davies tyvärr inte alls axlar manteln väl efter Rose och Walker, Kane ser slutkörd ut osv.

Men tidigare år har man spelat dåligt och tappat poäng, nu spelar man dåligt och vinner. Får man bara ordning på spelet och kan komma igång och spela så bra som man kan så kan det nog bli en rätt trevlig säsong till slut.
Citera
2018-11-04, 13:03
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
alla unga spelare i arsenal över skattas. ramsay, iwobi, wilshere som enligt forum konsensus var bättre än götze o kroos etc

lanka till dem inlaggen
Citera
2018-11-04, 18:24
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Jahapp där försvann Liverpool ur titelstriden tills City tappar poäng. Jag tror inte att Liverpool kommer slå United i båda mötena sammtidigt som man inte kommer vinna mot City borta. Sen väntar jag fortfarande på att vi ska tappa poäng mot "sämre" lag och jag har svårt att se hur vi ska orka tampas med Chelsea och framför allt City hela säsongen. Spelet når fortfarande inte höjderna från förra säsongen i ligan och jag är orolig för att vi har tappat högsta nivån. Fan att det ska bli en säsong till när vi snubblar på mållinjen.

Jag mår fan dåligt när jag tittar i tabelen och ser lag som United, Spurs och Arsenal så pass nära trots att vi har vunnit åtta matcher av elva. Fan vad jag känner oro inför varje omgång, det är som at vi måste vinna varje match nu annars blir det att slåss om fjärde platsen. Det är bara att hoppas på sämre spel från toppkonkurrenterna sammtidigt som Liverpool har visat sin lägsta nivå i inledningen av säsongen men har kvar höjden att ta fram efter jul. Är fan rädd att gå en omgång mot Everton i nuläget....

Liverpool borta ur titelstriden? Lugn nu. Ni har alltså inte torskat en match än och besegrat Tottenham b) och undvikit förlust mot Chelsea, Arsenal och Man City. Det är starka papper om något. Ni kommer mer eller mindre gå rent mot de lag ni möter härnäst, d.v.s. Fulham, Watford, Everton, Burnley, Bournemouth innan Man Utd väntar hemma. Den kan ni också vinna.

LFC kommer vinna ligan. Tro mig.
Citera
2018-11-04, 20:01
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA

Positivt i Championship är att Leeds har chansen att klättra högst upp i tabellen imorgon borta mot ett Wigan som har tappat fart efter sin fina innledning. Dock är Wigan fortsatt starka hemma så det blir en hård nöt att knäcka för Yorkshire laget. Väntar dock fortfarande på ett flertal dåliga omgångar i rad av Leeds som sig bör när vi närmar oss jul. Det ser onekligen bra ut så här långt men det är också tack vare en jämn liga där lagen i toppen dräller poäng var och varannan omgång.

Men vad du lipar...

Vi har spelat 11 omgångar och har ännu inte förlorat och vi har mött och besegrat Tottenham borta samt spelat oavgjort mot Chelsea och Arsenal på bortaplan samt Man City hemma. City hemma får ju anses vara enda lilla smolket i bägaren, det var match vi borde vunnit. Vi var dessutom ett felaktigt bortdömt mål från att besegra Arsenal.

Titelracet är definitivt inte över, lång därifrån

YNWA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in