Citat:
Ursprungligen postat av
Tenedor
Den såg jag inte komma. Alli tycker nog själv att han är bäst i världen. Kul att han har lite lojalitet i sig. Man kan inte ogilla lojala spelare.
Njaa lite överraskande kanske, men ändå inte.
Jag har supportat Spurs i över 20 år och jag har nog aldrig uppfattat sammanhållningen som så bra som för någon säsong sedan fram tills nu.
Alli, Dier och Son verkar vara riktiga "skitungar" fast på ett bra sätt, dom flamsar och håller på som 3 st 14-åringar. Men dom är vansinnigt populära bland övriga spelare.
Att denna säsongen skulle bli ryckig fattade ju alla som är normalt funtade.
Ny arena där premiären har flyttats fram ett antal gånger.
Det hålls hårt i pengarna (arenabygget ska betalas av) så spelarköp uteblev i somras.
Ett VM där Spurs hade en hel uppsjö av spelare som gick till semifinal eller längre.
Skulle Spurs nå en CL-plats vore det mycket imponerande.
Lika imponerande som det skulle vara en underprestation om Man U eller Arsenal missar.
Arsenal har harvat i EL i någon säsong nu men lyckas ändå inte ta en CL-plats året efter, trots att hela startelvan i regel vilas i EL-matcherna.
Jag tror att Alli, Kane och kompani vill vara med och starta den nya eran på den nya arenan nästa säsong. Det handlar nu bara om att spela av denna säsongen och försöka knipa en CL-plats samt kanske vinna någon av cuperna som en bonus.