2018-10-31, 08:01
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor

Den såg jag inte komma. Alli tycker nog själv att han är bäst i världen. Kul att han har lite lojalitet i sig. Man kan inte ogilla lojala spelare.
Njaa lite överraskande kanske, men ändå inte.
Jag har supportat Spurs i över 20 år och jag har nog aldrig uppfattat sammanhållningen som så bra som för någon säsong sedan fram tills nu.

Alli, Dier och Son verkar vara riktiga "skitungar" fast på ett bra sätt, dom flamsar och håller på som 3 st 14-åringar. Men dom är vansinnigt populära bland övriga spelare.

Att denna säsongen skulle bli ryckig fattade ju alla som är normalt funtade.
Ny arena där premiären har flyttats fram ett antal gånger.
Det hålls hårt i pengarna (arenabygget ska betalas av) så spelarköp uteblev i somras.
Ett VM där Spurs hade en hel uppsjö av spelare som gick till semifinal eller längre.

Skulle Spurs nå en CL-plats vore det mycket imponerande.
Lika imponerande som det skulle vara en underprestation om Man U eller Arsenal missar.
Arsenal har harvat i EL i någon säsong nu men lyckas ändå inte ta en CL-plats året efter, trots att hela startelvan i regel vilas i EL-matcherna.

Jag tror att Alli, Kane och kompani vill vara med och starta den nya eran på den nya arenan nästa säsong. Det handlar nu bara om att spela av denna säsongen och försöka knipa en CL-plats samt kanske vinna någon av cuperna som en bonus.
Citera
2018-10-31, 15:05
Medlem
Vi har ju spuds hemma på Lördag.De befinner sig i ett hektiskt matchprogram och Wolves spelar en i huvudsak bra fotboll utan att hittills fått dit alla skapade målchanser på ett acceptabelt sätt.

Jag tror att vi har goda chanser till en trea faktiskt.
Citera
2018-10-31, 23:14
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Njaa lite överraskande kanske, men ändå inte.
Jag har supportat Spurs i över 20 år och jag har nog aldrig uppfattat sammanhållningen som så bra som för någon säsong sedan fram tills nu.

Alli, Dier och Son verkar vara riktiga "skitungar" fast på ett bra sätt, dom flamsar och håller på som 3 st 14-åringar. Men dom är vansinnigt populära bland övriga spelare.

Att denna säsongen skulle bli ryckig fattade ju alla som är normalt funtade.
Ny arena där premiären har flyttats fram ett antal gånger.
Det hålls hårt i pengarna (arenabygget ska betalas av) så spelarköp uteblev i somras.
Ett VM där Spurs hade en hel uppsjö av spelare som gick till semifinal eller längre.

Skulle Spurs nå en CL-plats vore det mycket imponerande.
Lika imponerande som det skulle vara en underprestation om Man U eller Arsenal missar.
Arsenal har harvat i EL i någon säsong nu men lyckas ändå inte ta en CL-plats året efter, trots att hela startelvan i regel vilas i EL-matcherna.

Jag tror att Alli, Kane och kompani vill vara med och starta den nya eran på den nya arenan nästa säsong. Det handlar nu bara om att spela av denna säsongen och försöka knipa en CL-plats samt kanske vinna någon av cuperna som en bonus.

Spurs är ett sympatiskt lag i grunden, och Pochettino gör dem inte direkt mindre sympatiska. Det är definitivt ett lag jag önskar framgångar. Däremot tycker jag att de borde bestraffas för att skjuta upp arenan så här länge. De borde inte få spela på Wembley längre, utan snarare förlora på WO i varje hemmamatch.

Personligen höll jag Spurs som bäst efter City och Liverpool inför säsongen. Nu har jag nog ändrat mig, men jag tycker nog att en CL-plats för Spurs är lika rimligt som en missad CL-plats för United. United är inget topplag längre. De är där Liverpool var på 90-talet, och lär vara titellösa ungefär lika länge. United ska vi nog räkna ut i ett tiotal år. I maj kommer de snarare slåss mot Everton och Wolves än City och Liverpool.
Citera
2018-11-01, 11:21
Medlem
BarryHeros avatar
Mycket underligt att Arsenal låter mittfältsdynamon Aaron Ramsey lämna på free transfer efter säsongen:

Citat:
Aaron Ramsey will leave Arsenal for free at the end of the season after the club told him in person why he will not be offered a new contract, Sky Sports News understands.

https://www.skysports.com/football/news/11670/11541153/ramsey-to-leave-arsenal-next-summer
Citera
2018-11-01, 13:25
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Mycket underligt att Arsenal låter mittfältsdynamon Aaron Ramsey lämna på free transfer efter säsongen:

Antar att de inte vill slanta upp pengarna han begär.
Citera
2018-11-01, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Antar att det finns lönekrav som klubben anser vara absurda, tycker dock att det är rimligare att man går med på det än att behålla dem äldre Mkhitaryan/Özil; att Iwobi börjat blomma ut på allvar tror jag också spelar in, så man kanske inte ens letar efter en direkt ersättare.

Men det blir ju kalas för nästa klubb, även om det inte är gratis bara för att han kommer som Bosman, då Ramsey själv vet att han kan begära lite mer, så brukar det åtminstone bli billigare, samt att pengarna man lägger går till en spelare istället för en konkurrerande klubb.

Spontant känner jag att en United-klubb borde värva honom, Manchester eller kanske en lågoddsare som West Ham.
Citera
2018-11-01, 14:31
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Antar att det finns lönekrav som klubben anser vara absurda, tycker dock att det är rimligare att man går med på det än att behålla dem äldre Mkhitaryan/Özil; att Iwobi börjat blomma ut på allvar tror jag också spelar in, så man kanske inte ens letar efter en direkt ersättare.

Men det blir ju kalas för nästa klubb, även om det inte är gratis bara för att han kommer som Bosman, då Ramsey själv vet att han kan begära lite mer, så brukar det åtminstone bli billigare, samt att pengarna man lägger går till en spelare istället för en konkurrerande klubb.

Spontant känner jag att en United-klubb borde värva honom, Manchester eller kanske en lågoddsare som West Ham.
Dessvärre är ju hans baklår lika söndertrasade som en slaktad gris.
Betala x-antal miljoner i veckan till en spelare som kanske bara kan delta i 20 matcher per år är riskabelt.

Men han är absolut en bländande fotbollsspelare när han är hel och har en bra dag på jobbet.
Citera
2018-11-02, 14:43
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Mycket tråkigt. KDB som nyss kom tillbaka från skada blir borta igen 5-6 veckor.
Citera
2018-11-02, 15:17
Medlem
anteri17s avatar
Det här med att Iwobi börjar blomma ut... Herrejävla gud. Citera inlägget om han spelar i ett topp-6-lag om två år. Så ruggigt speldum och med en usel touch. Poor mans Welbeck.
Citera
2018-11-02, 15:21
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det här med att Iwobi börjar blomma ut... Herrejävla gud. Citera inlägget om han spelar i ett topp-6-lag om två år. Så ruggigt speldum och med en usel touch. Poor mans Welbeck.

Har också svårt att se att han blir långvarig i Arsenal. Känns mer som en spelare för ett lag i mitten av PL.
Citera
2018-11-02, 15:48
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

dagens skratt tack
Citera
2018-11-02, 17:38
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Mycket tråkigt. KDB som nyss kom tillbaka från skada blir borta igen 5-6 veckor.

Ja nu var det tydligen det andra knäet som han fick en smäll på, inte det knäet som höll han borta ett par månader i början av säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in