2018-08-15, 09:00
Medlem
Sportbladet skriver i en artikel att ett tiotal klubbar behöver ingen hemmapublik för att gå runt. Pengarna finns där ändå.
Citera
2018-08-15, 13:17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Angående championship tror jag lagen som går upp blir, Middlesbrough, Swansea och Stoke, där de två förstnämnda tar direktplatserna. Middlesbrough var en av favoriterna förra säsongen men misslyckades rejält. Nu får pulis en hel säsong på sig med laget och det kommer göra dem gott. Roligt? Nej. Vägvinnande? Ja. Swansea har äntligen plockat åt sig potter. Har tjatat om det ända sedan öfk tog steget upp i allsvenskan. Historian med klubben finns där. Dessutom står han för den fotbollsfilosofin som tog swansea upp i systemen, med martinez och brendan. Vet inte varför man övergav den? Val väl typ när monk sparkades och man tog in guidolin eller något. Där tappade man allt som byggt deras framgång. När det gäller stoke är det helt enkelt så att dem har den bästa spelartruppen enligt mig. Behållt stommen, med butland, shawcross och allen exempelvis. Rowett är en tillräckligt bra manager också.

Utmanar gör forest, leeds, aston villa, och derby. Leeds har börjat bra men som jag varit inne på tidigare. Bielsas lag gör oftast det, sen är dem slutkörda framåt jul. Derby är ju alltid med, och misslyckas alltid i slutändan ochså. Forest har värvat stort, och har bra tränare i karanka. Villa är en storklubb och med en rutinerad bruce som gör att dem iallafall ska utmana.

Åker ur gör rotherham. Helt enkelt sämst. QPR. Mycket stökigt. Dessutom har man en clown vid rodret. (steve mclaren om nu någon missat det). Sen tror jag reading får det svårt, trots en mer kompetent tränare. Stökigt där också, med en fet darren bent på läktaren.

Klart att championship hamnar i skymundan. PL går först. Men uppskattar ligan väldigt mycket. Extremt svårtippat och öppet. Brukar vara sjukt jämnt ochså, framförallt kring play off platserna med upp mot 8-9 lag som tävlar långt fram i säsongen. Tycker även fotbollen som spelas är bättre än "ryktet". Visst det är fortfarande mycket av den gamla brittiska krigarfotbollen, med långbollar och sånt, men precis som i PL utvecklas ligan och blir mer internationell. Vi hittar fortfarande bakåtsträvare som steve bruce och pulis där. Men nya influenser som bielsa, karanka spetsar till. Lägg därtill ett mer internationellt snitt på inhemska managers som lampard och graham potter. Ska bli spännande och följa.
Citera
2018-08-15, 17:09
Medlem
Scrip7s avatar
Ryktas om att De Bruyne blev skadad på träning idag. Sägs vara en liknande skada som han fick mot Everton 2016 och då vara han borta i 10 veckor. Väldigt tungt tapp för City om det är sant.

https://twitter.com/City_Watch/status/1029738600462778369
Citera
2018-08-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Ryktas om att De Bruyne blev skadad på träning idag. Sägs vara en liknande skada som han fick mot Everton 2016 och då vara han borta i 10 veckor. Väldigt tungt tapp för City om det är sant.

https://twitter.com/City_Watch/status/1029738600462778369
Sky Sport säger två till fyra månader
Citera
2018-08-16, 11:50
Medlem
Har en misstanke att storlagen kan drabbas av en hel del skador på grund av VM. Vi får hoppas att så inte blir fallet.
Citera
2018-08-16, 15:52
Medlem
Varför i helvete ska Moses och Lukaku,(om två år) lägga ner landslagskarriären?
Båda gjorde mål i VM och de är unga killar. Hoppas att de ändrar sig. Även Mandzukic och Subasic borde fortsätta fast de är ju äldre
Citera
2018-08-16, 16:26
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Varför i helvete ska Moses och Lukaku,(om två år) lägga ner landslagskarriären?
Båda gjorde mål i VM och de är unga killar. Hoppas att de ändrar sig. Även Mandzukic och Subasic borde fortsätta fast de är ju äldre
Jag skulle säga att det beror på de "nya" förändringarna inom internationell fotboll. Det kommer bli många fler matcher totalt per säsong och då de får i stort sett all inkomst från klubblagen så förstår man varför de prioriterar som de gör.
Citera
2018-08-16, 23:36
Medlem
Tenedors avatar
James Milner - är det tidernas mest värdefulla spelare i PL sett till prislapp? Richarlison kostade en halv miljard, men han slår aldrig Milners assists/poäng i en enda tävling. I Liverpool är nog Milner bäst sett till pris.

Citat:
Jag skulle säga att det beror på de "nya" förändringarna inom internationell fotboll. Det kommer bli många fler matcher totalt per säsong och då de får i stort sett all inkomst från klubblagen så förstår man varför de prioriterar som de gör.

Tror samma sak. Stor respekt för Moses, särskilt som stjärna i sitt land. Ingen engelsman hade vågat göra detta. Hoppas att Moses gynnas av det här!
Citera
2018-08-17, 06:18
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:

Kan det i Lukakus fall vara pga Qatar 2022? Hans sista mästerskap är just innan det mästerskapet, och vi vet hur förberedelserna för det mästerskapet ser ut. Pissiga villkor för arbetarna.
Citera
2018-08-17, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Kan det i Lukakus fall vara pga Qatar 2022? Hans sista mästerskap är just innan det mästerskapet, och vi vet hur förberedelserna för det mästerskapet ser ut. Pissiga villkor för arbetarna.

Isåfall hade han nog basunerat ut det så att hela fotbollsvärlden kan säga naaawwwww och tycka att han är en hyvens kille. Annars är det ju ingen poäng för honom att hoppa över just Qatar av den anledningen.
Citera
2018-08-17, 11:58
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastefallarn
Isåfall hade han nog basunerat ut det så att hela fotbollsvärlden kan säga naaawwwww och tycka att han är en hyvens kille. Annars är det ju ingen poäng för honom att hoppa över just Qatar av den anledningen.
Man vet aldrig. Så många mutor som har kommit till de stora fotbollsförbunden från Qatar så kanske det är dumt att nämna Qatar som orsaken. Kan de få ett land att få VM så kan de nog få en spelare att åka dit för "doping" och få hela sin karriär förstörd.

Men jag tror att det handlar om pengar och för många matcher han måste spela per säsong om han ska spela i landslaget också. På detta sätt så kommer han förlänga sin karriär.
Citera
2018-08-17, 12:16
Medlem
sunsidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor

Tror samma sak. Storrespekt för Moses, särskilt som stjärna i sitt land. Ingen engelsman hade vågat göra detta. Hoppas att Moses gynnas av det här!

????

Vad är då Lukaku som gjort flest mål i Belgiens historia? En dussinlirare? Varför Moses slutar i landslaget skiter jag i eftersom han är en nobody och Nigeria är inget för mig. Men egoistiskt av Lukaku som är en av de stora i Belgiens landslag och gör mycket mål. Han gör det många killar drömmer om han har chansen att göra det och han väljer att tacka nej bara för att kunna förlänga sin karriär och tjäna mer pengar.

Varken Moses eller Lukaku är värd någon respekt varför tycker du det ens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in