2018-11-04, 09:31
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Har en fru som ja varit i hop med i 14 år. Skulle tippa på att vi ligger minst 300 dagar om året. Att vi inte ligger fler dagar beror på att vi har 2 barn som gör det svårt i alla lägen.
Men att de finns gott om beta hannar som inte får ligga är jag fullt medveten om. Men dessa avskrap till sk män får skylla sig själva.
När man tyvärr råkar hamna på södermalm så blir man inte annat än full i skratt hahah stackars jävlar

Det här är ju ett ganska typiskt inlägg från "alfahanar". Lite nyfiken, var finns ni, vad jobbar ni med? Jag har jobbat på golvet, nu jobbar jag som tjänsteman. Säljer och sköter affärer med människor från företag av varierande storlek. Var finns ni alfamän som tycker jag är avskrap? Jag får inte bilden av att man föraktar mig på någon nivå i samhället från svetsare till styrelseproffs/företagsägare från Stockholm. Men ni kanske låtsas för att det ingår i spelet, det gör man ju själv ibland. Min barndomsvän är knegare men legat runt som fan. Han verkar tro att det är lika lätt för mig att ligga runt.
Citera
2018-11-04, 09:40
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Det här är ju ett ganska typiskt inlägg från "alfahanar". Lite nyfiken, var finns ni, vad jobbar ni med? Jag har jobbat på golvet, nu jobbar jag som tjänsteman. Säljer och sköter affärer med människor från företag av varierande storlek. Var finns ni alfamän som tycker jag är avskrap? Jag får inte bilden av att man föraktar mig på någon nivå i samhället från svetsare till styrelseproffs/företagsägare från Stockholm. Men ni kanske låtsas för att det ingår i spelet, det gör man ju själv ibland. Min barndomsvän är knegare men legat runt som fan. Han verkar tro att det är lika lätt för mig att ligga runt.

Han har ett fast förhållande och då är det lättare att få sex i jämförelse med att ligga runt med olika kvinnor. Då måste man orka jaga
Citera
2018-11-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Han har ett fast förhållande och då är det lättare att få sex i jämförelse med att ligga runt med olika kvinnor. Då måste man orka jaga

Jo men andemeningen var ju att han också hade lätt för att fixa ligg om så inte var fallet. Sen kan man undra vad det om södermalm var om. Menar han att han tvingar sig på sin käresta när hon inte är sugen och att det är manligt? Eller kanske att man inte står i bar överkropp och jobbar utomhus så hon blir pilsk på Södermalm.

I mitt fall har det ingen större betydelse om jag jagar. Det är nånting i min person som skrämmer. Jag är ju introvert, men högt fungerande socialt på vissa plan. Ser halvdan ut men enligt mig snygga tjejer är i min liga uppenbarligen. Vet inte om det är mer frustrerande än om man är helt körd. Men det gör väl antagligen att jag inte sitter och gräver ner mig i MGTOW eller incel-forum. Relaterar inte riktigt till dom människorna.
Citera
2018-11-04, 09:57
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Jo men andemeningen var ju att han också hade lätt för att fixa ligg om så inte var fallet. Sen kan man undra vad det om södermalm var om. Menar han att han tvingar sig på sin käresta när hon inte är sugen och att det är manligt? Eller kanske att man inte står i bar överkropp och jobbar utomhus så hon blir pilsk på Södermalm.

I mitt fall har det ingen större betydelse om jag jagar. Det är nånting i min person som skrämmer. Jag är ju introvert, men högt fungerande socialt på vissa plan. Ser halvdan ut men enligt mig snygga tjejer är i min liga uppenbarligen. Vet inte om det är mer frustrerande än om man är helt körd. Men det gör väl antagligen att jag inte sitter och gräver ner mig i MGTOW eller incel-forum. Relaterar inte riktigt till dom människorna.

Tror att han överdrev lite smått. I förhållande ligger man en hel del men ibland går det upp och ner också. Man kan inte tvinga sig på sin partner. Är det barn i bilden så blir det ännu torrare förhållande.

Han menar nog männen på Södermalm är inget vidare på att ragga. Saknar lite förmågan att vara charmiga och framåt. Männen är lite mer på och det är nästan uppenbart att man är efter sex.

Tror inte att du är skrämmande. Jag är kvinna och introvert. Jag har svårt för det sociala sammanhanget och när en man tilltalar mig/kanske skojar så har jag inget att säga tillbaka vilket gör att det känns obehagligt för motparten/eller att man kanske tror att vi inte vill prata/vara med på det sociala samspelet
Citera
2018-11-04, 10:12
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

En till sak! Man behöver inte vara ful som man bara för att man ligger med färre kvinnor.

Män som har ett fördelaktigt utseende brukar vara mer kräsna än lite mer oattraktiva män som tar det man får bara för att få ligga. Man tar varje chans man får
Citera
2018-11-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geznor
PRECIS så är det. De enda män som ens KAN få "massor med kvinnor i säng!!" är den lilla minoritet av män som kvinnor enbart har intresse för idag. Kvinnor fullkomligt ignorerar resterande män då de för henne inte längre är sexuellt attraktiva.

Kvinnan blir därmed arg på ALLA män, för att denna kvinna inte kan få ett förhållande med top 10% av männen, då dessa män blir fullkomligt överöst av kvinnors snuskiga förslag, PÅ GRUND AV den kvinnliga hypergamin som dikterar att bara 10-20% är attraktiva.

Med andra ord: Kvinnlig sexualitet som är fri = Kvinnor blir bittra och män likaså.
Men de där 20% som ni påstår inte får ligga, varför kan ni 80% inte ta dom?
Ni gör ju likdant som kvinnorna, ni vill bara ha toppen.

Gå in på badoo eller liknande, välj alla tjejer i en stad sen kollar ni hur många ni skulle vilja ha som flickvän. Hur många är det? är det verkligen 80%
Jag tror ni faktiskt är ännu mer selektiva än kvinnornas 20%.
Nu ska ni liksom välja alla inte 20-25 när ni själva är 45 utan välj bland alla tjejer som finns tllbuds.
Citera
2018-11-04, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Men de där 20% som ni påstår inte får ligga, varför kan ni 80% inte ta dom?
Ni gör ju likdant som kvinnorna, ni vill bara ha toppen.

Gå in på badoo eller liknande, välj alla tjejer i en stad sen kollar ni hur många ni skulle vilja ha som flickvän. Hur många är det? är det verkligen 80%
Jag tror ni faktiskt är ännu mer selektiva än kvinnornas 20%.
Nu ska ni liksom välja alla inte 20-25 när ni själva är 45 utan välj bland alla tjejer som finns tllbuds.

Man vill naturligtvis inte ha alla 80%, varje individ verkar inom ett spann. Men se på vad ett spann med killar accepterar och samma spann tjejer så får i se.

På badoo får jag inte ens svar av Anna, halvdan 38årig undersköterska från Säter med några trivselkilon och rotweiler med munkorg.
Citera
2018-11-04, 11:00
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Man vill naturligtvis inte ha alla 80%, varje individ verkar inom ett spann. Men se på vad ett spann med killar accepterar och samma spann tjejer så får i se.

På badoo får jag inte ens svar av Anna, halvdan 38årig undersköterska från Säter med några trivselkilon och rotweiler med munkorg.

Har du prövat utländska tjejer?
Ser du bra ut så får du napp där
Citera
2018-11-04, 11:08
Medlem
F.Hansens avatar
Det ena problemet tror jag ligger i människans natur. Det andra är vart i samhällsprocessen Sverige befinner sig nu.

Det första med människans natur är ju uppenbar. Män måste göra sig förtjänt av sex genom att ha attraktiva kvaliteter. Ledaregenskaper, att kunna vara sig själv, att ha humor, intelligens, veta hur man för sig socialt etc.

Den andra med samhällsprocessen beskriver jag som en kväll på krogen. Om man går ut vid 21 så är det inte många ute. De flesta är öppna och vänliga i sitt beteende gentemot andra. Sociala grupper börjar formas. Från 21-23 pågår denna process av gruppformeringar tills tydliga grupper skapats vid 24. Från 24 till 2 eller hur länge stället nu har öppet kommer folk ha en minskad benägenhet för nya kontakter samt ett starkare vidhållande av det som man upplever som kärngruppen.

Så om man tänker, på 60-talet var det säkert lätt för en medelsvensson att ha lite olika sexpartners. Den tid som vi befinner i oss just nu är ungefär som 1 på nattklubben för medelsvenssonkillen. Det är inte lätt att skapa nya sociala kontakter med kvinnor eftersom de flesta kvinnor antingen redan har bestämt sig för en kille, eller att gruppmentalitetsfaktorn blivit väldigt stark i det här skedet mellan tjejjer och de vill inte gärna lämna sin grupp samt att gruppen är mer beskyddande.

Varför har det blivit såhär? Riskerna med ett öppet beteende gentemot andra har större risker än förut. Samhället är mycket otryggare. Dvs massinvandringen har pajjat rejält för etniska svenska killar att få till det. I längden också destruktivt för den etniska svenska kvinnan eftersom hon måste tumma på sin egen frihet för att få ännu mer trygghet.
Senast redigerad av F.Hansen 2018-11-04 kl. 11:10.
Citera
2018-11-04, 11:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Beläggen är att kvinnor lever i öppen hypergamiskt samhälle där det finns nästan inga sociala öppna konsekvenser av knulla runt som idioter. Sluta försök spela intelligent nog för att förstå dig på logik eller bevis. Det gör du inte. Så nu vet du det Sedan måste du förstå att vi lever i en gynocentrisk värld där resurser inte går till att forska hardcore i kvinnors tillkortakommande för forskare kan få sparken och/eller världen är feg. Alla som är kapabla till att veta vet detta.
Okej. Som vanligt tar du till invektiv och personangrepp när du inte har något svar.
Lite genomskinligt, tycker du inte det?

Det finns alltså inga belägg för att 15-20% av alla killar delar på i stort sett alla kvinnor.
Men jag förstår att det känns bättre att tro att det är så för den som inte hittar någon att ha sex med.

Citat:
Ursprungligen postat av henkegolbog
Är det inte ett känt faktum att det är 15-20% av alla killar som ligger med 85% av alla tjejer?
Citera
2018-11-04, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Har du prövat utländska tjejer?
Ser du bra ut så får du napp där

Det som gör mig kritisk är att de utländska tjejer som finns här inte är mer intresserade. Vilket innebär att om jag träffar nån utomlands så gillas jag bara för mitt medborgarskap här.

Men visst har tanken slagit mig att emigrera till något östeuropesikt land, också för att slippa godhetsapostlarnas Sverige, men då behöver jag någon typ av försörjning. Jag är bra på språk. Detta ligger i framtiden, antingen måste jag bedriva någon form av försäljning online eller syssla med någon form av export från öst i den bransch jag jobbar i nu och får kontakter i. Men kontakterna och möjligheterna jag får just nu kan jag inte bara kasta bort sådär.

Sen vill jag egentligen klara mig själv, men tyvärr har jag nån form av romantiserande personlighet som slår till då och då. Vilket innebär att framtiden kan kännas tom och meningslös samt att jag intresserar mig för random brudar och tror att dom är jättebra och fina etc.
Citera
2018-11-04, 11:18
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Det som gör mig kritisk är att de utländska tjejer som finns här inte är mer intresserade. Vilket innebär att om jag träffar nån utomlands så gillas jag bara för mitt medborgarskap här.

Men visst har tanken slagit mig att emigrera till något östeuropesikt land, också för att slippa godhetsapostlarnas Sverige, men då behöver jag någon typ av försörjning. Jag är bra på språk. Detta ligger i framtiden, antingen måste jag bedriva någon form av försäljning online eller syssla med någon form av export från öst i den bransch jag jobbar i nu och får kontakter i. Men kontakterna och möjligheterna jag får just nu kan jag inte bara kasta bort sådär.

Sen vill jag egentligen klara mig själv, men tyvärr har jag nån form av romantiserande personlighet som slår till då och då. Vilket innebär att framtiden kan kännas tom och meningslös samt att jag intresserar mig för random brudar och tror att dom är jättebra och fina etc.

Sluta ha en spärr för att tro att någon inte är ”intresserad”. Du kan inte tala för alla utländska tjejer som finns i landet som kanske kan bli en eventuell partner.

Istället för att slösa tid på ”Jessica,38 år” som knappt svarar dig eller bryr sig om dig för att du inte är så intressant för henne så kanske du ska lägga din stöt på andra människor i landet som skulle uppskatta dig

Av vad jag sett av din inlägg verkar du vara en reko kille men har en spärr/rädsla för att tro att du inte ska ragga på dittan och dattan för att hon kanske inte är intresserad.

Du är inte den som avgör vem som är intresserad av dig eller inte. Tänk om du istället får Alberta, 32 och läkare när du ger andra en chans?

Jag hänger med en massa män som ser bra ut. Jag menar Lorentz Tovatt är top 5 sexigaste män i hela Sverige men han har också problem med kvinnor.

Bara för att man ser bra ut betyder det inte att man badar i kvinnor. Det har med personligheten att göra. Man måste våga gå utanför sin box/sin trygghetszon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in