Citat:
Ursprungligen postat av
Raggarspinn
En punktering på en lastbils framhjul klarar man som chaufför av. Har själv råkat ut för framhjulspunktering. Och punktering kan hända även det bästa däcket. En explosion där däcket snabbt töms på luft och bitar av däcket lossar är däremot obehagligt.
Hur ser trafiken ut på R40 fredag eftermiddag. Jag vill minnas att det helt plötsligt kan rulla mycket långsamt. Av spåren att döma så har lastbilen kört på påfarten innan olyckan, chauffören kan ha missat att bilarna framför står still och väjt åt höger och fått en retursladd åt vänster. Det syns dock inga bromsspår från trailern.
Polisutredningen kommer säkert på något bra.
Rätta mig om jag har fel men lastbilen ser ut att vara svenskreggad.
Pigg chaufför och en okej lastbil med inte utslitna däck, så klarar en chaufför av problemet oftast.
Trafiken på R40 just vid/omkring olycksplatsen, ser bedrövlig ut på fredagseftermiddagar, kryper mer eller mindre fram, ofta beroende på olyckor som sällan är värre än "fender-benders".
På lördagar brukar det inte vara några problem.
Men olyckan i tråden hände väl ändå under lördagseftermiddagen? (Under fredagen hände också en olycka som stoppade upp trafiken på RV40, men enligt Radio Göteborg var det mest plåtskador, inga svårare personskador, vad man visste just då under fredagen. Men det var en annan olycka.)