Citat:
Ursprungligen postat av
farling
Enligt Aftonbladet är det ett par i yngre medelåldern som avlidit, oerhört tragiskt.
Bor i Härryda kommun och det händer olyckor på 40:an mellan Landvetter och Kallebäck nästan dagligen, väldigt ofta Vid Bårhultsmotet. Det är väldigt konstigt för det är ett nybyggt mot, sikten är bra och det är plant.
Stackars barn, att förlora bägge sina föräldrar i en trafikolycka

Jag bor också i närheten, fast i Göteborg då. Japp RV40 händer det olyckor på dagligen. Man byggde bort en hel del genom att (främst bitarna längre österut) göra om RV40 till motorvägsstandard, men uppenbart inte allt. Det är oerhört stort tryck på den vägen, då det är "enda vägen" mot både Borås och Jönköping. Det är alltså en hel del tung trafik på vägen.
Om jag minns dagens väder någorlunda korrekt, var det rätt soligt och termometern på villan här hemma visade 8 grader plus kl. 17 idag. Alltså var det minst 8 grader plus vid olyckstillfället.
Har sett en hel del tappade "slitbanor" på lastbilar som legat på just vägrenarna i den RV40-uppförsbacken genom årens lopp, sedan 1970-talet. Dvs lastbilen vid olyckstillfället kanske hade kasst däck/kassa däck, och däcket/hjulet tappade slitbanan. (En tappad slitbana från ett lastbilsdäck är cirka 50 cm brett, cirka två meter långt, och svart. Rektangulärt.). Varje gång jag ser en sådan "slitbana" liggandes på en vägren, går alltid min fantasi igång, typ "undrar om de klarade sig helskinnade"..
För att spekulera i olycksorsak, kan det också vara viltolycka, att lastbilen i panik väjt för vilt. Finns rätt mycket vilt i Delsjöområdet. -Var det inte Frankrikes president som nyligen nästan råkade ut för en viltolycka just på väg till Landvetter flygplats efter EU-mötet i GBG "häromsistens"?
Hittar bara "Putins hemsida" vid sökning just nu, men håll till godo:
https://sputniknews.com/environment/201712011059607158-sweden-macron-boar/