2018-11-02, 00:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Läser man tidningarna så verkar det ju som att polisen inte har särskilt bra koll alls nu. Dödsorsaken verkar ännu inte ha kunnat fastställas, det verkar vara oklart var själva brottsplatsen är, och man talar om att avskriva den tidigare misstänkte från utredningen.
Såvitt jag kommer ihåg är/var dödsorsaken känd av polisen.
Har det ändrats?
Citera
2018-11-02, 00:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Min uppfattning är att Fyndplats och Brottsplats är på möjligen någon meter när densamma.
Intressant. Som jag uppfattar det skiljer sig i så fall din uppfattning från polisens. Hur har du kommit fram till det här?
Citera
2018-11-02, 00:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Såvitt jag kommer ihåg är/var dödsorsaken känd av polisen.
Har det ändrats?
Det jag läste var att man hade fått ett preliminärt utlåtande från rättsmedicin, men sedan har jag inte sett något mer. Vet inte heller om de har fått begrava henne ännu.
Citera
2018-11-02, 00:27
Medlem
Citat:
Det jag läste var att man hade fått ett preliminärt utlåtande från rättsmedicin, men sedan har jag inte sett något mer. Vet inte heller om de har fått begrava henne ännu.

Från artikel i NA 15/10

”Lena Wesströms kropp har efter en längre tid än vanligt undersökts klar på Rättsmedicinalverket. De anhöriga uppges snart kunna få begrava henne.

– Det finns inget intresse från vår sida att ha kroppen kvar. Får vår del är det okej med gravsättning nu. Det är en process som går via Skatteverket. De avgör när det kan bli aktuellt.”
Citera
2018-11-02, 00:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Från artikel i NA 15/10

”Lena Wesströms kropp har efter en längre tid än vanligt undersökts klar på Rättsmedicinalverket. De anhöriga uppges snart kunna få begrava henne.

– Det finns inget intresse från vår sida att ha kroppen kvar. Får vår del är det okej med gravsättning nu. Det är en process som går via Skatteverket. De avgör när det kan bli aktuellt.”
Riktigt pinsamt att skylla det här på Skatteverket nu. Vem är det som citeras?
Citera
2018-11-02, 00:32
Medlem
Citat:
Pinsamt att skylla det här på Skatteverket nu. Vem är det som citeras?

Lade ut hela artikeln 15/10, kolla bland mina inlägg för svar på dina frågor.

Nej, inte pinsamt alls och ingen som skyller på någon, det är enligt rutin.
Senast redigerad av Zymbal 2018-11-02 kl. 01:07.
Citera
2018-11-02, 00:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är oroväckande enligt mig att man inte får upp misstankegraden efter alla dessa förhör och andra åtgärder som du här nämner.

När alla analyssvar från NFC kommit in, är det lättare att avgöra hur pass tunn bevisningen mot SD är.

Risken finns tyvärr att det endast blir polisiärt uppklarat. Att Lenas kropp fick ligga ute länge kan visa sig vara den felande länken, och att polisens klantighet i det fallet förstörde möjligheten att fälla någon för mordet.

Utredarna saknar förmodligen något från BP/FP som utan rimligt tvivel kan visa på att SD bragt LW om livet.
Citera
2018-11-02, 00:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

De är sedan några veckor tillbaks färdiga med alla undersökningar. Det innebär att de har fått ett slutgiltigt obduktionsutlåtande från rättsmedicinalverket.
Citera
2018-11-02, 03:53
Medlem
Citat:
Jag tycker att Snor-Johan gör en ambitiös uppräkning av några av de omständigheter som kan anses tala emot att SD är gärningsmannen. Och visst kan väl det här visa att SD är granskad och utredd så långt det nu är möjligt, och att det kanske börjar bli dags att söka i en annan riktning. Men det bevisar inte att han är oskyldig.

Skall man snacka om något som verkligen motsäger att en person är GM så skall det nog till ett alibi. Av det tiotalet män som har varit på tapeten i svartsjuketeorin är det av vad som har framkommit i tråden bara två som verkar ha ett fullgott alibi, och det är PN (som var på resa i Kina), och exmaken UW (som skall ha befunnit sig i annat län under natten).

Uppgiften om PN:s alibi kommer från 'GilGrissom82':
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Uppgiften om UW:s alibi kommer från 'agoggoge':

Det finns uppgifter i tråden som går på tvärs om UWs vistelse i "annat län".

Ingen har protesterat mot dom uppgifterna heller så jag föredrar
att tro på dom.

I värsta fall så ger UW å NW varandra alibi.

Citat:
UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW

Citat:
Jag fick också uppgift tidigt att UW skulle varit hemma på natten och kom till Lenas lägenhet på morgonen efter samtal från yngste sonen som då upptäckt att Lena var borta
Citera
2018-11-02, 04:00
Medlem
Citat:
Varken polisen eller Leif GW Persson säger rakt ut var man tror att brottsplatsen är. Man får läsa mellan raderna och göra egna tolkningar här. Jag tror inte att någon vet säkert.

Vad tror du själv, tvivlar du på "skrikvittnet" dalaans uppgifter?

Kan ju lägga till att jag tror fortfarande på dalaan.

Även MV tror att fp/bp är samma, kan tyda på att utredningen är
av samma uppfattning.
Citera
2018-11-02, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Someone asked: Our department has nothing special that distinguishes it. We have come a long way with rädda-hjärnan-larm, and we perform small surgical ingrepp in brains and we have a modern NIMA department. Difficult operations are being purchased in Uppsala. This is like most hospitals our size. This is the truth, even though you probably can google it.
EDIT: The same someone said QUESTIONS I missed to answer. Could only see this one?

I refrain from writing more. I wanted to make Hanna described fair, but I hoped too much. Writers here in the thread do not seem to care about the truth. Glad that a few smart can read and therefore:

Understands both why and the fact that I use google translate (and in fact, Swedish to English to Swedish to English with minor corrections all the time.)

Understand what I said "I correct google so the text is possible to understand"

Know the phrase 15 minutes in the spotlight

mm mm

Good luck with your "investigation". When you get a stroke from trying to think, me and Hanna will take care of you the best way possible, regardless of what you write here. (And don't be afraid trying, thinking won't give you any stroke )

If you read here Hanna, sorry. I meant well. See you. I "know" you are not involved.

TiMi: The stage is yours!
Me: Stage Exit

Räddahjärnanriktlinjerna är nationella och inte unika för USÖ. Räddahjärnan startar prehospitalt: amulans larmas som prio1 och de förlarmar sjukhus om kriterier uppfylls, kontakt med neurolog (och neurokirurg där de finns) och till röntgen asap för CT. En del län ger trombolys redan via ambulanspersonal på röntgen eller intermediärvård tar över därifrån.

Jobbar HD på NIMA? Eller menar du eftervården på vanlig vårdavdelning efter trombolys/IMAvård? HDs föreläsning för SOS - vad handlade den om? Känns spontant mer relevant att SOS, ambulans och sjukhusets primära vårdgivare diskuterar sitt samarbete eller var larmoperatörerna intresserade av ev samband mellan larmtid och längd på eftervård?

Undrar lite vad du syftar på med mindre ingrepp? De "mindre ingreppen" ni gör utförs väl av neurokirurg? En skalloperation klassas inte som mindre. Undras vad kirurgerna knutna till avdelningen skulle tycka om din beskrivning? 😃 Alla sjukhus med kirurger ska kunna akut trepanera men USÖ har neurokirurger med efternamn som den man som anses vara hjärnkirurgins fader. Nåt att diskutera när ni är på jobbet och diskuterar jobb.

Ytterst oklart vad du velat uppnå med dina inlägg här men tips i framtiden är att sanningen är enklast att komma ihåg och vill man stötta en person är det inte dumt att ta kontakt med den människan. De som lever.

Inom vården väljer ingen vem man vårdar utan ska kunna vara professionell mot brottslingar, aspackade, otrevliga liksom mot människor av andra åsikter, annan religion/hudfärg osv osv. Det är ingen unik egenskap du beskriver hos HD mao.

För övrigt har du inte svarat på mina tidigare frågor som jag ställde 2018-10-30 15.54 #32435.
Citera
2018-11-02, 06:30
Medlem
Pottan verkar ju helt skruvad när hen önskar lycka till med tänkandet som ger stroke, men oavsett vad vi skriver i tråden ska hen och H*nn* ta väl hand om oss!

Pottan skrev nåt om att HD talat för SOS? Stackare att behöva lyssna på henne. Hon är ju så patetiskt dålig på att tala inför publik, men jag vet att SD beundrar henne för att hon går emot sina rädslor och talar fast hon är pinsamt dålig på det. Hans beundran har framgått i hans geologgar. Ja, det är fint av honom att peppa frugan och jag kan också tycka hon är modig, fast hon borde låta andra tala för lyssnarnas skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in