Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-16, 21:38
  #26857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Finns det något som framkommit i förhör (av vem det månde) som närmare antyder varför mordet ägde rum, och just denna kväll? Jag tänkte närmast på naturen av förvecklingen mellan GM och BO, om det var något som drogs till sin spets eller mer frukten av utdragna separationsproblem el svartsjuka?


Det vet jag inget om nu. Men man har en teori om att den stundande resan var en utlösande faktor som fick något att gå snett.
Citera
2018-09-16, 21:40
  #26858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
På vilket sätt bedömer man att de två eftersökta tjejerna med varsin cykel som setts vid Apel-/Videvägen ska kunna tillföra utredningen något? Är det för att styrka eller avskriva något (eller någon) från mordkvällen?


Det vet jag inte. Men om det inte är som min hypotes så vill man förhöra dom upplysningsvis om dom iakttagit någonting ovanligt.
Citera
2018-09-16, 21:42
  #26859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jad får inte ihop ditt resonemang riktigt, i de fall jag har följt här på Flashback och på andra ställen så vill utredare och åklagare ha MGM inlåst till varje pris, de vill absolut inte ha MGM lös och ledig, drällandes omkring och hitta på mera djävulskap.

Span är ytterst personalkrävande så jag tvivlar på att de haft resurser för att hålla MGM under uppsikt i fyra månader, det här fallet går ju mot alla normer som är kända om nu åklagare och utredare jobbar som du beskriver.

Jag förstår inte riktigt vad de håller på med om jag ska vara ärlig, fick ju onda aningar när de failade andra gången i Tingsrätten med sin häktningsförhandling, dina uppdateringar för hur läget är stillar inte min oro, snarare tvärsom, den ökar.
vad är det som säger att de har fysisk span? Kanske finns andra sätt.
Citera
2018-09-16, 21:43
  #26860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
I första skriver du att dom har span på honom hela tiden och sen skriver du att dom har bra koll på honom.

Du som är så insatt: Hur många personer krävs det för att ha span på en person 100% i veckan?


Och jag har svarat att jag inte kan lämna några detaljer. Men man vet vad han gör. Du får nöja dig med det att jag säger så. Och vill du tro något annat så är det dig fritt. Men finns det någon annan som följer tråden som vill läsa vad jag påstår och förlita sig på det så vill jag dela den uppgiften med dom.
Citera
2018-09-16, 21:45
  #26861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Men rör dom sig inom samma mast så syns ju inte rörelserna?! Dessa loggas väl inte, bara mastväxlingar och senaste händelse.

Varför skulle nu SD ned till Apelvägen och vända (som polisens efterlysning gör gällande)?
Då blir det ju än snävare med tid, som jag fortfarande inte blir klok på, varför klockas han?

Vad är det som placerar honom att han rört sig längs motorvägen, annat än LGWP:s inslag om hur mördare generellt alltid går motsols?
Om det är att någon sett honom i den riktiningen, skulle inte TR släppt honom, garanterat!
Är det ett mordvapen som hittats?

Du har ju goda geocachare du ständigt pratar med, har dom absolut inget att tillföra dig/oss?

Ditt "informationsmjölkande" tycks enormt särskilt för att tycka denna tråd är ointressant och anklaga andra för påvra liv som "hänger här". Eller?
Citera
2018-09-16, 21:45
  #26862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Då tillrättavisar jag dig en aning. Min sista mening hade ingenting med SD att göra utan var en generell fråga gällande dömda mördare och deras lallande i det fria under förundersökning. Därav styckeindelningen. Jag är intresserad av om något annat mordfall har praktiserat frigång för mgm under så här lång tid och om det har burit någon frukt.


En häktning är till för att polisen ska kunna arbeta ostört utan att någon misstänkt ska kunna lämna landet eller sopa undan spår.
Sverige har under många år blivit kritiserade för att vi har för långa häktningstider.
Citera
2018-09-16, 21:50
  #26863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har ju goda geocachare du ständigt pratar med, har dom absolut inget att tillföra dig/oss?

Ditt "informationsmjölkande" tycks enormt särskilt för att tycka denna tråd är ointressant och anklaga andra för påvra liv som "hänger här". Eller?

Ja ända ner på detaljnivå, hur nära står du SD egentligen?
Citera
2018-09-16, 21:52
  #26864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hoppsan, där ser man!
Det är ju faktiskt kritiskt nya uppgifter!

Då måste historien om cykelvittnena hittats på när SD satt häktad eller kanske redan när han var anhållen? Då slänger han ut att han sett två tjejer leda sina cyklar nere vid Apelvägen?
Så det dalaan skriver stämmer inte. Frågan är då om skriken stämmer?


Du drar slutsatser till sin spets och utan att tänka på om det skulle kunna vara flera vittnen och flera tonåringar som rör sig ute den tidpunkten. Vilket inte är helt osannolikt.
Om polisen jobbade på samma sätt som du tänker skulle inte mycket bli rätt. Jag vet inte syftet med dina frågor. Jag försöker svara dig begripligt men du säger att det är fel åt alla håll. Då ska du veta att om vi har 5 olika vittnen som sett samma tjejer så kan vi få fem olika vittnesmål. Så det kan skilja i ålder, klädsel eller kön. Så dra inga slutsatser på en enskild text. Jag vet ju en hel del mera än vad jag delar just nu så vi får se vad det slutar.
Jag är ödmjuk ifall jag har fel i slutändan.
Det viktigaste är att någon blir lagförd.
Citera
2018-09-16, 21:52
  #26865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Finns det synvittnen med tidpunkter så skulle SD sitta inne, det gör han inte, så jag utgår från att det är nått annat.

Jag tror att MV hört att dom kollar tidpunkter. Sedan sätter han in det mot SD, utan bekräftelse, likt blodspåren i LW:s hem.

Jag tror dom kollat ML:s tider från Västerås ToR.
Som jag skrev, skulle det vara SD så är dom nere på att förklara sekunder på den sträckan.
Är det SD dom kollar, så skulle väl han åberopat alibi på sin dator eller vad det nu är, vilket han inte gjort.

Jag sa särskilt en persons rörelse inget annat.

MEN vid det fall att denna person kliver in i SDs bostad och lyset tänds eller en person syns så borde SD ha ett alibi eller vara den personen? Åtminstone verkar det sannolikt, för mig i alla fall.
Citera
2018-09-16, 21:53
  #26866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja ända ner på detaljnivå, hur nära står du SD egentligen?
Den frågan har lyfts ett flertal gånger..
Citera
2018-09-16, 21:53
  #26867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Oj!! Då finns det med andra ord belägg för det som så många i tråden vittnat och haft som magkänsla, att allt inte står riktigt rätt till hos den mannen, vare sig han är GM eller inte..


Ja, det gör det.
Citera
2018-09-16, 21:59
  #26868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Du drar slutsatser till sin spets och utan att tänka på om det skulle kunna vara flera vittnen och flera tonåringar som rör sig ute den tidpunkten. Vilket inte är helt osannolikt.
Om polisen jobbade på samma sätt som du tänker skulle inte mycket bli rätt. Jag vet inte syftet med dina frågor. Jag försöker svara dig begripligt men du säger att det är fel åt alla håll. Då ska du veta att om vi har 5 olika vittnen som sett samma tjejer så kan vi få fem olika vittnesmål. Så det kan skilja i ålder, klädsel eller kön. Så dra inga slutsatser på en enskild text. Jag vet ju en hel del mera än vad jag delar just nu så vi får se vad det slutar.
Jag är ödmjuk ifall jag har fel i slutändan.
Det viktigaste är att någon blir lagförd.
Har du en känsla av att SD ligger pyrt till eller tror du han kommer bli avfärdad som GM?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback