Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-06, 12:57
  #33457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om jag blev oskyldigt anklagad för något skulle jag också tänka att polisen måste vara helt inkompetent och att de aldrig kommer lösa fallet.

Eller så är det en skyldig som har stor övertro på sig själv och att han aldrig kan bli fälld.

Det säger därför inget i skuldfrågan om en MGM tänker/säger så.
Varför skulle man tro att brottet aldrig kommer att bli uppklarat precis i början av en utredning..?
Det reagerar jag på om det är så att det uttalandet har gjorts av SD
Citera
2018-11-06, 12:58
  #33458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så på en fotbollsmatch med 10’000 tals betalandes åskådare är det OK att bära kniv? Tror svamp och geocaching kommer få väldigt många nya anhängare...

Gick man in och ut från lokalen på allmän plats...?

Jag tror jag läste att det är ok att ha kniv när man är i skog och mark men inte ta in den i affären på väg hem.
Hantverkare får ha den på sig på rast under arbetsdagen, även in i affären. Om dom får ha den på sig in i affären efter arbetsdagen låter jag vara osagt, men lät underförstått att dom inte får ha kniv på allmän plats, annat än i bilen.
Dock fick detta backa i vissa fall, vill jag minnas, då vissa åker kommunalt hem, med sina personliga verktyg på sig.
Till knivlagen faller även multiverktyg, skruvmejslar och liknande stick”vapen”, TROR jag (nått år sedan vi hade genomgången).

I detta ”unika” fall, så tror jag att det är ok att ha kniv eller verktyg på sig, för den hobby som skulle genomföras.

Lämpligheten med situationen är nog avgörande. Skulle inte förvåna mig om det räknas som planerad ”konfrontation” och då ta med sig kniv är försvårande, tycker lekmanen jag.

Men ärligt, alla som nu tror SD skrek som en flicka, kastade sig själv ned och liknande: Var det lämpligt med denna konfrontation bland barn?

Var det lämpligt av den misstänkte mördaren att åka dit?
Citera
2018-11-06, 13:00
  #33459
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Varför skulle man tro att brottet aldrig kommer att bli uppklarat precis i början av en utredning..?
Det reagerar jag på om det är så att det uttalandet har gjorts av SD

Nej precis, varför skulle polisen redan i början av utredningen låsa fast sig vid en misstänkt?

Ja då lär man tycka att polisen är imkompetent och att de aldrig kommer lösa detta.
Citera
2018-11-06, 13:09
  #33460
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Var det lämpligt av den misstänkte mördaren att åka dit?

han har fortfarande lika stor rätt att vara där som alla andra

kanske vore bättre att personen som hoppade på honom inför sina och andras barn hade stannat hemma
__________________
Senast redigerad av Energizer666 2018-11-06 kl. 13:18.
Citera
2018-11-06, 13:12
  #33461
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Var det lämpligt av den misstänkte mördaren att åka dit?

Hans psykolog har säkert bett honom göra alla hobbies och sådant han gjorde förr som ökade hans välmående.

Om andra inte kan hantera hans närvaro får de söka hjälp hos psykolog för att lära sig hantera obehaglia känslor och tankar som uppstår hos dem.

Då får kanske de rådet att stanna hemma eftersom man tvingar ingen att göra sådant som får dem att må dåligt.
Citera
2018-11-06, 13:21
  #33462
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
han har fortfarande lika stor rätt att vara där som alla andra

kanske vore bättre att personen som hoppade på honom inför sina och andras barn hade stannat hemma

Precis. Tror man att man kommer må dåligt av en misstänk mördares närvaro så stannar man hemma. Eller biter ihop och sköter sig.

SD hade tydligen anmält att han skulle komma till eventet så det kan inte ha varit en överraskning för någon.
Citera
2018-11-06, 13:25
  #33463
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Varför skulle man tro att brottet aldrig kommer att bli uppklarat precis i början av en utredning..?
Det reagerar jag på om det är så att det uttalandet har gjorts av SD

Om det uttalandet stämmer så är det en märklig inställning att ha i det tidiga skedet.
Citera
2018-11-06, 13:25
  #33464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hans psykolog har säkert bett honom göra alla hobbies och sådant han gjorde förr som ökade hans välmående.

Om andra inte kan hantera hans närvaro får de söka hjälp hos psykolog för att lära sig hantera obehaglia känslor och tankar som uppstår hos dem.

Då får kanske de rådet att stanna hemma eftersom man tvingar ingen att göra sådant som får dem att må dåligt.

Vet du att han går oss en psykolog? Jag tycker annars att det låter som ett generellt råd snarast, som en HC läkare skulle kunna säga samtidigt med recept på antidepressiva, även om jag tvivlar att det är den medicinen som utskrivits. Vet du det med?
Citera
2018-11-06, 13:30
  #33465
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet du att han går oss en psykolog? Jag tycker annars att det låter som ett generellt råd snarast, som en HC läkare skulle kunna säga samtidigt med recept på antidepressiva, även om jag tvivlar att det är den medicinen som utskrivits. Vet du det med?

Det hoppas jag att han gör. Det är bara dumt att inte gå till en psykolog när man befinner sig i en livskris.

Sedan har det nämnts i tråden att han tar antidepressiva, vilket han får av läkare. Och de brukar då råda till samtalsterapi med medicineringen. Att bara knapra piller är inte så effektivt nämligen.
Citera
2018-11-06, 13:30
  #33466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hans psykolog har säkert bett honom göra alla hobbies och sådant han gjorde förr som ökade hans välmående.

Om andra inte kan hantera hans närvaro får de söka hjälp hos psykolog för att lära sig hantera obehaglia känslor och tankar som uppstår hos dem.

Då får kanske de rådet att stanna hemma eftersom man tvingar ingen att göra sådant som får dem att må dåligt.

Eftersom ni inte svarar på frågan så gör jag det.
Nej, det var inte lämpligt.
Hans psykolog, annan än en amatörpsykolog med usa komplex hade säkerligen avrått honom.

Fruktansvärt okänsligt, respektlöst och helt utan förståelse för hur andra människor mår och känner av att behöva möta en misstänkt mördare på sin vän i mörkret.

Som framgår var det flera på eventet som upplevde det väldigt olustigt med att behöva träffa MGM, dessa har ingen betydelse? Bara SD får som han önskar, det är det enda relevanta?
Och ni påstår fortfarande att han inte är narcissist???
Citera
2018-11-06, 13:38
  #33467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hans psykolog har säkert bett honom göra alla hobbies och sådant han gjorde förr som ökade hans välmående.

Om andra inte kan hantera hans närvaro får de söka hjälp hos psykolog för att lära sig hantera obehaglia känslor och tankar som uppstår hos dem.

Då får kanske de rådet att stanna hemma eftersom man tvingar ingen att göra sådant som får dem att må dåligt.
Ditt resonemang finner jag rätt bakvänt om jag ska vara ärlig, tror inte att någon vettig psykolog hade rått sin patient (som är en MGM) att utsätta sig för en situation som skulle kunna innebära missaktning och t.om värre saker. Hen hade kanske rått personen att ta en geocachingtur som innebär mindre risk för konfrontationer..Det är vad jag tror
Citera
2018-11-06, 13:38
  #33468
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Eftersom ni inte svarar på frågan så gör jag det.
Nej, det var inte lämpligt.
Hans psykolog, annan än en amatörpsykolog med usa komplex hade säkerligen avrått honom.

Fruktansvärt okänsligt, respektlöst och helt utan förståelse för hur andra människor mår och känner av att behöva möta en misstänkt mördare på sin vän i mörkret.

Som framgår var det flera på eventet som upplevde det väldigt olustigt med att behöva träffa MGM, dessa har ingen betydelse? Bara SD får som han önskar, det är det enda relevanta?
Och ni påstår fortfarande att han inte är narcissist???

Man kan inte förändra andra människors beteenden, bara sina egna. Lämpligt eller inte, SD hade anmält att han skulle närvara vilket man inte kan förändra.

Då återstår att bestämma sig för huruvida man själv ska agera, stanna hemma eller åka dit och må dåligt.

Edit: jag menar att sådant här är livet, det är inte jag som bestämt att det ska vara så här orättvist och hårt ibland. Så finns ingen anledning att bli irriterad på mig för att jag konstaterar fakta.
__________________
Senast redigerad av Rosamund 2018-11-06 kl. 13:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback