2018-05-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Kan detta vara ett möjligt senario.
Den äldsta sonen är med några polare och dricker/röker vid planket. Där ballar det ur och en i gänget vill fixa droger varpå några lämnar för de vill inte ta droger. En av de som lämnar kontaktar LW för att berätta detta då personen vet att hon skulle bli galen. När LW kommer till platsen finns där bara två personer kvar, sonen och en polare och de är berusade. Bråk uppstår och det går överstyr totalt. LW får ett dödande slag eller blir strypt. GM ville bara tysta hennes skrik och det var inte meningen att hon skulle dö.
Möjligt.
Det som på bilderna ser ut som en stig vid fyndplatsen sticker ju ut lite. Varför trampas det upp en stig från ett villaområde ut mot en motorväg där man inte får stanna? Bor du i närheten och vet att det var en samlingspunkt?
Citera
2018-05-26, 13:39
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
De har båda varit inloggade idag 26/5

https://minfil.com/Y3VcC6e5be/IMG_0926.PNG
https://minfil.com/XfVfCce0b1/IMG_0925.PNG
De kanske använder Message-funktionen (som ev. inte loggas?) för att kommunicera med någon som kan uppdatera dem om händelseutvecklingen.
Citera
2018-05-26, 13:55
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej det är inte samma UW. Såvida han inte bytt hårfärg, gjort hårtransplantationer och använt antiagekrämer...

http://iloapp.wesstrom.se/blog/lena?Home
Läs diskussionen innan du uttalar dig. Jag brukar inte använda facepalm men om jag gjort det hade det varit läge för en sådan.
Citera
2018-05-26, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Blir faktiskt lite tårögd när jag läser detta. Så här ser verkligheten ut som även jag ser det.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det var den äldre sonen som konflikterna hade varit med, som nu väl bodde hos fadern?

.... .

Jag har fått uppfattningen att den äldste sonen (16 år) har valt att bo med pappan medan de bägge yngre barnen bodde med LW. Sen var det ju ändå väldigt nära geografiskt mellan alla familjemedlemmarna, så barnen kunde väl röra sig ganska fritt emellan de bägge hemmen. Vi vet inte varför den stora killen valde att bo med pappa och hans nya partner, men det fungerade kanske bäst så för alla parter. Pappan var borta i annat län på arbete, så antingen var det stora killen eller styvmamman som tog emot samtalet från de bägge hemmavarande yngre barnen. Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann och upptäcktes vara försvunnen. Hans "nya" fru har varit väl insatt i sina tre styvbarns liv och har haft det äldsta boende i sitt hem. Och det här med hobbyn geocaching är väl ett nytt och trevligt sätt att umgås på ett kreativt vis med sina tonåringar? Alla ungar är inte lagda för att spela fotboll och ishocky utan mer åt scouting och samla olika saker. Som förälder får man lära sig mycket av sin barn och barnbarn. (Jag fick ett roligt inlägg från en lite äldre dator- och internetvan kvinna, som inte visste vad hon skulle svara sin högt skolade och uppsatte make som på SMS frågade om han kunde swischa ett fotografi till henne. Hans yngre kollegor hade nog drivit lite med "gubben").

Det har sannolikt fungerat så bra som det kan, men minsta lilla funktionshandikapp plus en extra belastning kan ställa allt upp och ned. Det är då detaljer som ligger utanför polisutredningen och snarare hör hemma i medicinska journalhandlingar och då är det verkligen tvärtyst. Och ska så vara.

Däremot så bör rättsläkarens protokoll och intyg var klart för den rättsmedicinska undersökningen av LW, så att allmänheten (och media) får klart för sig om LW förolyckats eller mördats.

Jag tror att de flesta människor är beredda att lägga många spekulationer åt sidan om de får svar på just den frågan. För mig kan det sen räcka med att polisen eller åklagare förklarar om en anhörig är förd till rättspsykiatrisk undersökning.

Bardotrutanett: Ja, det är lättare att bli tårögd inför sådan här komplicerade fall jämfört med när skurkar skjuter ihjäl varandra för en femma. Men är det som jag "spekulerat" så tror jag bästa sättet att sansa spekulationerna att polisen snarast går ut med information som hugger huvudena av dessa hydror.
Citera
2018-05-26, 14:09
Medlem
Många har spekulerat i varför HD bosatte sig så nära LW. Det är ju inte så konstigt att man vill bo nära sina barn efter en separation, man vill ju få till en bra lösning för barnen. Sen kryllar det ju inte direkt av lediga bostäder i området, än mindre till ett pris som passar en ensamstående mamma.
Citera
2018-05-26, 14:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Jag såg att jag hade ett PM som kanske ger viss ledning om en del frågeställningar som dryftats. Jag bedömer skribenten som trovärdig men hen påpekar att det inte är direktinformation men ska kommit från uppgiftslämnare som har någon relevans. Så det är väl kanske 50/50.

Orsaken till att det bl. a. dröjde med identifiering ska varit att hon haft ansiktet förstört av något frätande. Oklart om det var bara ansiktet eller mer på kroppen i helhet.

I förstone tänker man väl hederskulturer. I England har det väl varit några fall där unga IS sympatisörer(?) kastat syra på slumpmässigt okända personer.

Men här verkar det i vart fall som det skulle vara någon hon känt hon gått ut till.

Frätande substans behöver ju heller inte vara syra. Kaustiksoda och kalk har väl var och varannan hus-och trägårdsägare. Kalk skulle väl också kunna använts för att dölja liklukt? Men isåfall räcker ju inte att sättadet på ansiktet förstås.

Ska man knyta an till cacheteorierna kanske man kan spekulera i att hon hade någon cache och såg meddelande och gick ut för att titta till den och någon "laddat" med kaustiksoda som hon får i ansiktet. Det skulle ju kunna förklara ev. skrik. Hon skulle väl tappat syn kanske och det varit väldigt smärtsamt men det skulle väl inte dödat henne. I sinom tid skulle hon kunnat orientera sig med att följa planket och vidare ut på vägen till bostadsområdet och kalla på hjälp. Så det scenariot är väl tveksamt.

Men om någon som sett kroppen när den hittades sade att benen var smutsiga så kanske det är brännskada av frätande ämne då?
Citera
2018-05-26, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Är detta Flachback som åsyftas?

Sannolikt, media känner sig hotade. Inte konstigt att vi hellre kollar här när media inte törs återge rykten. Som om det inte alltid skvallrats och spekulerats vid extrema händelser, men kanske mer muntligt eller per telefon.
Citera
2018-05-26, 14:16
Medlem
Är ytligt bekant med SD och han är för tillfället online på messenger. Var han befinner sig har jag dock ingen aning om.
Citera
2018-05-26, 14:32
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolitabonita
Är ytligt bekant med SD och han är för tillfället online på messenger. Var han befinner sig har jag dock ingen aning om.

Skicka ett meddelande och fråga var han är och när resan tillbaka sker, om HD är med och om de vet något om vad som kan ha hänt LW.

Även om ni är ytligt bekanta, så kanske SD svarar eller du kan se om han sett ditt meddelande.

Om han/de är oförskyllt misstänkta borde du få svar som du sen kan meddela i tråden.
Citera
2018-05-26, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolitabonita
Okej.
Du vet inte om SD är efterlyst eller misstänkt för mordet på SD?
Citera
2018-05-26, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag såg att jag hade ett PM som kanske ger viss ledning om en del frågeställningar som dryftats. Jag bedömer skribenten som trovärdig men hen påpekar att det inte är direktinformation men ska kommit från uppgiftslämnare som har någon relevans. Så det är väl kanske 50/50.

Orsaken till att det bl. a. dröjde med identifiering ska varit att hon haft ansiktet förstört av något frätande. Oklart om det var bara ansiktet eller mer på kroppen i helhet.

I förstone tänker man väl hederskulturer. I England har det väl varit några fall där unga IS sympatisörer(?) kastat syra på slumpmässigt okända personer.

Men här verkar det i vart fall som det skulle vara någon hon känt hon gått ut till.

Frätande substans behöver ju heller inte vara syra. Kaustiksoda och kalk har väl var och varannan hus-och trägårdsägare. Kalk skulle väl också kunna använts för att dölja liklukt? Men isåfall räcker ju inte att sättadet på ansiktet förstås.

Ska man knyta an till cacheteorierna kanske man kan spekulera i att hon hade någon cache och såg meddelande och gick ut för att titta till den och någon "laddat" med kaustiksoda som hon får i ansiktet. Det skulle ju kunna förklara ev. skrik. Hon skulle väl tappat syn kanske och det varit väldigt smärtsamt men det skulle väl inte dödat henne. I sinom tid skulle hon kunnat orientera sig med att följa planket och vidare ut på vägen till bostadsområdet och kalla på hjälp. Så det scenariot är väl tveksamt.

Men om någon som sett kroppen när den hittades sade att benen var smutsiga så kanske det är brännskada av frätande ämne då?

Oj vad intressant Kan hända hon omkom av frätande ämne eller klaustriksoda i ansiktet
Citera
2018-05-26, 14:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Oj vad intressant Kan hända hon omkom av frätande ämne eller klaustriksoda i ansiktet

Det är väl mindre sannolikt att hon skulle avlidit av det tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in