Citat:
Ursprungligen postat av
Bardotrutanett
Blir faktiskt lite tårögd när jag läser detta. Så här ser verkligheten ut som även jag ser det.
Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Fast det var den äldre sonen som konflikterna hade varit med, som nu väl bodde hos fadern?
.... .
Jag har fått uppfattningen att den äldste sonen (16 år) har valt att bo med pappan medan de bägge yngre barnen bodde med LW. Sen var det ju ändå väldigt nära geografiskt mellan alla familjemedlemmarna, så barnen kunde väl röra sig ganska fritt emellan de bägge hemmen. Vi vet inte varför den stora killen valde att bo med pappa och hans nya partner, men det fungerade kanske bäst så för alla parter. Pappan var borta i annat län på arbete, så antingen var det stora killen eller styvmamman som tog emot samtalet från de bägge hemmavarande yngre barnen. Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann och upptäcktes vara försvunnen. Hans "nya" fru har varit väl insatt i sina tre styvbarns liv och har haft det äldsta boende i sitt hem. Och det här med hobbyn geocaching är väl ett nytt och trevligt sätt att umgås på ett kreativt vis med sina tonåringar? Alla ungar är inte lagda för att spela fotboll och ishocky utan mer åt scouting och samla olika saker. Som förälder får man lära sig mycket av sin barn och barnbarn. (Jag fick ett roligt inlägg från en lite äldre dator- och internetvan kvinna, som inte visste vad hon skulle svara sin högt skolade och uppsatte make som på SMS frågade om han kunde swischa ett fotografi till henne. Hans yngre kollegor hade nog drivit lite med "gubben").
Det har sannolikt fungerat så bra som det kan, men minsta lilla funktionshandikapp plus en extra belastning kan ställa allt upp och ned. Det är då detaljer som ligger utanför polisutredningen och snarare hör hemma i medicinska journalhandlingar och då är det verkligen tvärtyst. Och ska så vara.
Däremot så bör rättsläkarens protokoll och intyg var klart för den rättsmedicinska undersökningen av LW, så att allmänheten (och media) får klart för sig om LW förolyckats eller mördats.
Jag tror att de flesta människor är beredda att lägga många spekulationer åt sidan om de får svar på just den frågan. För mig kan det sen räcka med att polisen eller åklagare förklarar om en anhörig är förd till rättspsykiatrisk undersökning.
Bardotrutanett: Ja, det är lättare att bli tårögd inför sådan här komplicerade fall jämfört med när skurkar skjuter ihjäl varandra för en femma. Men är det som jag "spekulerat" så tror jag bästa sättet att sansa spekulationerna att polisen snarast går ut med information som hugger huvudena av dessa hydror.