2018-11-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskenth
Vad jag vet är hennes föräldrar avlivna men mamma var speciell och de var skillda.
Hon berättade för mig om att hon hade misstankar om att han inte var hennes biologiska pappa, utan att hennes mamma haft en affär.
Senast redigerad av Piggsvinet 2018-11-01 kl. 22:03.
Citera
2018-11-01, 22:03
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggsvinet
Hon berättade för mig om arr hon hade misstankar om att han inte var hennes biologiska pappa, utan att hennes hamna haft en affär.
I så fall skulle T och systern kunna vara halvsyskon vilket inte känns helt otänkbart.
Citera
2018-11-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggsvinet
Hon berättade för mig om att hon hade misstankar om att han inte var hennes biologiska pappa, utan att hennes mamma haft en affär.

Tess berättade att hon och systern var väldigt olika så det kan ligga något i det!
Citera
2018-11-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Idag var det väl ny häktningsförhandling, någon som hört nåt?
Kanske Efterlyst har en blänkare om det.

MGM sitter häktad fortfarande och det är på sannolika skäl
Citera
2018-11-01, 22:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
MGM sitter häktad fortfarande och det är på sannolika skäl
Du kanske ursäktar om jag ber om fler källor på det, tex protokollet. Att det är på sannolika är isf enda möjligheten.
Citera
2018-11-01, 22:21
Medlem
Citat:
Du kanske ursäktar om jag ber om fler källor på det, tex protokollet. Att det är på sannolika är isf enda möjligheten.

Källan kan jag inte säga men det är inte någon inom rättsväsendet och mer vet jag inte än så, men jag har pratat med polisen och en omfattande utredning är det, med många och förhöra mm osv.
Citera
2018-11-01, 22:26
Medlem
Tess förflutna har jag svårt för att förstå vad det har med mordet och göra?
Vilka är S*ga L*v och Gl*n Av*ry?
Citera
2018-11-01, 22:42
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Omhäktad på sannolika skäl och ett yttrande har begärts från Kriminalvården. Annars intet nytt.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-misstanks-ha-mordat-tess-akte-till-solen-nar-kroppen-soktes/
Citera
2018-11-01, 22:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Omhäktad på sannolika skäl och ett yttrande har begärts från Kriminalvården. Annars intet nytt.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-misstanks-ha-mordat-tess-akte-till-solen-nar-kroppen-soktes/
Tack, omhäktningen kommer (naturligtvis) att överklagas säger försvararen.
Citera
2018-11-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Varför skulle det vara helt rimligt att reagera för en arbetskamrat som missbrukar - men inte rimligt att reagera när en elev uppvisar samma missbruk...?

Elever vars lämplighet, agerande och kunskaper bedöms, lärs upp och betygsätts hela tiden?

Om man är läkare kan man bli av med sin läkalicens om man döms för narkotikabrott, misshandel, grov rattfylla, sexualbrott eller ekonomisk brottslighet. Jag har fem olika kollegor som alla fem deslegitimerats efter att var och en blivit dömda för något av ovanstående. Några har fått krypa in, andra fick bara dagsböter. Men i samtliga fall ansågs ”allmänhetens förtroende för vederbörande vara förbrukat”. Därför drogs legitimationerna in.
Samma sak borde sannolikt gälla för legitimerade sjuksköterskor.

Narkotikainnehav - om nu T sysslade med kokain - skulle sannolikt räcka för att hon inte skulle kunnat få ut en sköterskelegitimation om hon ertappats och dömts.
Man får inte ens jobba på dagis eller skola om man har dömts för innehav av kokain. Utdrag ur straffregistret krävs av allt fler arbetsgivare.

Om T mådde så dåligt under sista sommaren, att hon missbrukade koakain och benzo, lekte hon med elden när det gällde hennes möjligheter att slutföra utbildningen till sjuksköterska.
Begrep hon det? Hade någon informerat henne om risken?
När tydligen inte ens du som färdigutbildad sjuksköterska är klar över riskerna?
Detta är väldigt OT så detta är sista gången jag svarar. Jag menar att det från utbildningsansvarigas sida inte förekommer några som helst kontroller. Däremot om man ute på praktik tex visar ett beteende som tyder på missbruk eller psykisk ohälsa så är det oftast handledaren på praktiken som reagerar. Min personliga åsikt att det borde ske kontroller på utbildningen,men det hör inte hit.
Citera
2018-11-01, 23:13
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Tack, omhäktningen kommer (naturligtvis) att överklagas säger försvararen.

Ja så är det. Tilläggas att han förnekar brott. Vore intressant att veta när han köpte resan till sig själv och särbo. En tripp till Australien är inget man bara bokar som sista minuten direkt. Helt klart försvårande att han själv inte hörde av sig till polisen, då han medgett att T varit hemma hos honom den aktuella kvällen efter hennes besök på Nancys. Plus att han tydligen inte ville medverka i nya förhör efter att han blivit anhållen.

Men, motivet? Vad kan motivet varit att ta T ur daga? Det går självklart bara att spekulera i tills dödsorsaken blivit fastställd. Har svårt att tro det skulle ha med Ts möjliga attitysproblem om hon varit berusad. Åtminstone om dom var på tu man hand hemma hos GA. Sex inte otänkbart.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2018-11-01 kl. 23:28.
Citera
2018-11-01, 23:33
Medlem
PlanBoksBoks avatar
En länk till Tess Instagram tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in