2018-11-01, 18:08
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Någon som känner S*ra L*v och Gl*n Av*ry?
Varför är det så tyst om dessa två? Är det inte konstigt anser ni? Hur länge har dem varit ihop och är dem ihop fortfarande? Någon måste ju känna dessa två
Det är Saga Mar*a L*w *=i och Glen Rich*rd *very =*a hon vill veta mer om.
Men jag tror att svarar vi på det så får vi fan för det också.
För då smutskastar vi väl Tess oavsett vad vi svarar.
Citera
2018-11-01, 18:18
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Vad vet du? Ingenting alls, du är bara otrevlig och allmänt ohyfsad.

Jag vill att polisen utreder fallet inte en massa nyfikna människor utan hänsyn och respekt för Tess.
Vad vet du om den misstänkta gärningsmannen, är det så att du försvarar honom för din egna skull?
Skyll på mig att du blev avstängd, du bör fundera hur du är mot andra människor, dryga människor har inget i mitt liv och göra.

Hur menar du att jag har försvarat honom? När och varför?
Källa?
Citera
2018-11-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Du har missat en del väsentligt, polisen utreder fallet, men inte för att Du vill det.

Jag undrar jag hur dem står ut som är nära dig i dit liv ?

Nog om det vad vet Du själv om personerna som Du ville veta mer om, och var ifrån har Du fått att dom var vänner till heliga Tess?
Edit:
Polisen kanske inte gör tillräckligt, på grund av hennes leverne eller vad tror Du?

Jag är väninna med Tess, jag skrev ju det. Även facebookvän, förstår du inte så ber jag dig att du frågar snällt istället hur jag vet att dem var vänner.

En del av er ska endast provocera, förbannade provokatörer, hoppas ni blir avstängda.
Citera
2018-11-01, 19:00
Medlem
Fan så trist att läsa all skit som skrivs här i tråden...

Varför ödsla så mycket energi på att skriva nedriga kommentarer till varandra, typ dom sista 4 sidorna är bara elaka påhopp.
Det är inte ett dugg respektfullt mot Tess o jag vill åter be er att bara ignorera kommentarer som stör er.. Scrolla vidare..

Jag vet dessvärre inget nytt, för mig var det oxå en nyhet att Tess använde heroin..
Vad händer med MGM? Fortsatt häktad lr vad händer?
Jag kände inte heller till S*ra lr G*en.
Hon undvek ibland att berätta saker då hon visste att hon alltid fick raka, ärliga svar.
Något nytt måste snart komma fram..
Citera
2018-11-01, 19:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Idag var det väl ny häktningsförhandling, någon som hört nåt?
Kanske Efterlyst har en blänkare om det.
Citera
2018-11-01, 20:27
Medlem
1
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
T skulle inte varit den första personen som stoppas från läkar- eller sjuksköterskeutbildning pga missbruksproblem eller psykiska problem. Tvärtom händer det varje termin.

Att ha ansvar för människors liv är ingen rättighet utan ett förtroendeuppdrag.

Skulle du själv vilja att du eller dina barn träffade en kirurg, en narkosläkare eller en sjuksköterska som är hög eller stissig av abstinens eller vars beteende brister pga egna psykiska problem?
Troligen inte.

En person som knarkar eller jagar efter benzo, som uppgetts att T gjorde, för att stilla sitt beroende - har ingen plats i arbetet med sjuka människor. Inte heller om vederbörande har bristande impulskontroll och psykiskt avvikande beteende.

Minsta misstanke om detta hos en elev eller kandidat skapar extra observation, särskild prövning och ev urinprovskontroll.
Sjuka, svaga och utsatta barn och vuxna ska vi skydda från att möta dessa personer inom vården, så länge de inte själva tillfrisknar.

Tess hade tankar om att hon hade valt fel utbildning i våras. Hon hade också tankar om vad folk skulle tänka om hon hoppade av. Har man sådana tankar så sätter det press på henne själv.

Rättegången om misshandeln skulle ha hållits i våras men sköts upp till efter sommaren och Tess var väldigt upprörd över det. Hon var väldigt rädd för rättegången.

Jag var med henne en gång hos kinesen i Jakan, i början/slutet av våren när en kille kom in och satte sig en halv meter från oss, trots att restaurangen var tom. Tess sade att hon var rädd för honom och han hade sms:at henne 30 ggr denna dag. Jag pratade med Liang, ägaren, och han uppmanade han att flytta till annat bord. Hon berättade att hon var rädd för honom men ville inte visa sin rädsla. Typiskt Tess, rädd men tuff med stor integritet. Killen var ingen svärmorsdröm direkt, ett råskinn skulle jag säga. Hon drogs till till tuffa killar. Alla hennes pojkvänner var psykopater enligt en vän med insikt.

Jag kom henne väldigt nära under våren och hon ville att vi skulle bli ett par trots att hon kände min sambo. Hon var en ytterlighetsmänniska som jag och vi hade många sidor gemensamma men jag förklarade att jag har en sambo och att det var en omöjlighet. Hon blev arg och sade upp all bekantskap men det gällde bara ett par dagar.

Efter hennes försvinnande så undrar jag om jag kunde ha ändrat historien som följde. Hon sökte något...

Jag har ett minne av hennes bandage på armen men frågade inte om det. Jag trodde det var något som händer alla men...

Jag uppfattade inte att hon drogade men vet att hon ringde sin killkompis många gånger på dan och grät och hade panikångest för att några timmar senare dyka upp hur hurtig som helst.

Ja det var inte lätt att få grepp om Tess. En intelligent och smart tjej. Jag förstod först efter hennes försvinnande hur ensam hon var.
Citera
2018-11-01, 20:29
Medlem
Brutes avatar
En stor mängd tjafsande med mer fokus på andra postare, än på aktuellt brottfall är nu rensat ur tråden.
Varningar är även utdelade.

Håll fokus på aktuellt fall.

//Moderator
Citera
2018-11-01, 20:56
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskenth
Tess hade tankar om att hon hade valt fel utbildning i våras. Hon hade också tankar om vad folk skulle tänka om hon hoppade av. Har man sådana tankar så sätter det press på henne själv.
Stort tack för bra information. Det ger oss fler bilder av hur Tess var. Jag beklagar att du mist en vän och hoppas att du inte förebrår sig själv, även om jag förstår att du får tankar i den riktiningen.
Citera
2018-11-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Stort tack för bra information. Det ger oss fler bilder av hur Tess var. Jag beklagar att du mist en vän och hoppas att du inte förebrår sig själv, även om jag förstår att du får tankar i den riktiningen.

Ja många tankar har funnits sen efterlysningen av Missing People.

Varje dag finns hon närvarande hos mig och andra vänner och snacket pågår hela tiden.

Sorgen är stor och alla vill ha ett avslut på allt!
Citera
2018-11-01, 21:26
Medlem
Jag har haft tankar om Tess och hennes historia och varför blev det som det blev.

En tanke som dyker upp med jämna mellanrum är hennes barndom. Vad hände? Jag vet att hennes pappa misshandlade henne MEN var det bara misshandel? Mina tankar leder mot incest... vad hände?

Hon hade inga barn och syrran har inga barn...

Vad hände i deras barndom som gjorde att hon hade ett så destruktivt liv?

Jag tror att många svar finns i hennes uppväxt och det är svaret på det destruktiva liv som hon verkar ha levat!

Vila i frid min vän!
Senast redigerad av maskenth 2018-11-01 kl. 21:42.
Citera
2018-11-01, 21:32
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Fan så trist att läsa all skit som skrivs här i tråden...

Varför ödsla så mycket energi på att skriva nedriga kommentarer till varandra, typ dom sista 4 sidorna är bara elaka påhopp.
Det är inte ett dugg respektfullt mot Tess o jag vill åter be er att bara ignorera kommentarer som stör er.. Scrolla vidare..

Jag vet dessvärre inget nytt, för mig var det oxå en nyhet att Tess använde heroin..
Vad händer med MGM? Fortsatt häktad lr vad händer?
Jag kände inte heller till S*ra lr G*en.
Hon undvek ibland att berätta saker då hon visste att hon alltid fick raka, ärliga svar.
Något nytt måste snart komma fram..
S*ga med g var det tror jag.
Kokain har väl nämnts, inte heroin?

Citat:
Ursprungligen postat av maskenth
Jag har haft tankar om Tess och hennes historia och varför blev det som det blev.

En tanke som dyker upp med jämna mellanrum är hennes barndom. Vad hände? Jag vet att hennes pappa misshandlade henne MEN var det bara misshandel? Mina tankar leder mot incest... vad hände?

Hon hade inga barn och syrran har inga barn...

Vad hände i deras barndom som gjorde att hon hade ett så destruktiv liv?

Jag tror att många svar finns i hennes uppväxt och det är svaret på det destruktiva liv som hon verkar ha levat!

Vila i frid min vän!
Skilsmässobarn? Är fadern i livet?
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-11-01 kl. 21:38.
Citera
2018-11-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
S*ga med g var det tror jag.
Kokain har väl nämnts, inte heroin?

Skilsmässobarn? Är fadern i livet?

Vad jag vet är hennes föräldrar avlivna men mamma var speciell och de var skillda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in