2018-11-01, 15:14
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Hjälte och hjälte..... GS var den ständige bänknötaren. Kommer inte ihåg ifall han spelade i finalen men gjorde han det så var det för att någon annan var skadad.

Även avbytare tillhör ett lag och är nog så viktiga men du kan väl inget om lagidrott verkar det som. Ett lag i fotboll är inte bara dom elva spelarna på planen.
Citera
2018-11-01, 15:14
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Tänk jag tror att det var MA som var sugen på lammkött. GS är "världens snällaste make" och gick nog sin frus ärende den kvällen.

Hänger en del på Ö-malm och det skvallras ordentligt på byn. Många gör sig lustiga över paret och det går åt lite olika håll. En del skojar om att GS säkert själv bett om att få sitta kvar i häktet då han insett vad han sagt i förhör. MA kommer koka honom levande osv. Sen skvallras det om MA är bi. Men jag har faktiskt inte hört någon ifrågasätta sanningshalten i anmälan. Min uppfattning är att folk följer detta med skräckblandad förtjusning på behörigt avstånd. Det är smutsigt på många sätt. Det är barnen man tycker synd om men även x maken tydligen.
Nja, det är inte det som jag hör i kretsarna. Umgås ofta med paret ute på sociala tillställningar, och vi har ett stort antal gemensamma bekanta, och folk är väl mest väldigt överraskade och rätt förbannade på GS orsakat detta rabalder. Han lever till vardags gott på de pengar som hon drar in och nu detta. Ska man vara lyxmake kan det vara på sin plats att hålla fingrarna i styr.

Några spekulationer om att detta skulle höra till deras livsstil har jag inte hört ett dugg om, eller sett tecken på. Det är ett förbannat trevligt par så jag misstycker kraftigt till att folk i tråden - exempelvis citerad - ger sin in i snaskiga spekulationer om sådant man inte vet något om.
Citera
2018-11-01, 15:16
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vad tjänar hon på att ljuga om våldtäkt? Det är väl inte direkt bra för affärerna?
Fett skadestånd?
Citera
2018-11-01, 15:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vad tjänar hon på att ljuga om våldtäkt? Det är väl inte direkt bra för affärerna?

De flesta kvinnor som ljuger om våldtäkt gör det antingen för hämnd eller ekonomiska skäl. Här om ljug bord det handla om ekonomiska skäl. Har en kvinna hemförsäkring så får hon automatiskt ut i runda slängar ca 100000 bara det är en polisanmälan om våldtäkt. Till detta om det blir åtal och fällande dom tillkommer skadestånd.
Citera
2018-11-01, 15:20
Medlem
UffeEsss avatar
Utan att ta ställning i det aktuella fallet, så vet jag av egen erfarenhet att kvinnor kan ljuga om övergrepp. Sedan är det många i den här tråden som inte tror att en ung kvinna vill ha sex med en äldre man. Även där har jag egen erfarenhet, trots att jag varken är rik, känd eller speciellt snygg.
Citera
2018-11-01, 15:22
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Även avbytare tillhör ett lag och är nog så viktiga men du kan väl inget om lagidrott verkar det som. Ett lag i fotboll är inte bara dom elva spelarna på planen.
Jo det gör jag i allra högsta grad. GS var långt ifrån någon stjärna. Han var en bänknötare som enbart spelade när någon annan var skadad. Eller menar du att han var lika bidragande som Nilsson eller Strömberg bara för att dom alla hade IFK Ankeborgs tröja på sig? i så fall är det du som inte kan något om lagidrott. GS= medioker bänknötare.
Citera
2018-11-01, 15:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74

[url]https://www.koket.se/

Du hänger ut en person som inte är verifierat att det handlar om just den här personen. Lite hyfs krävs också genom att du mörkar namnet alltså sätter ****** så hon slipper Googla sig in på sitt namn i framtiden med allsköns skitsnack.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De flesta kvinnor som ljuger om våldtäkt gör det antingen för hämnd eller ekonomiska skäl. Här om ljug bord det handla om ekonomiska skäl. Har en kvinna hemförsäkring så får hon automatiskt ut i runda slängar ca 100000 bara det är en polisanmälan om våldtäkt. Till detta om det blir åtal och fällande dom tillkommer skadestånd.

Vänta lite här nu. Får man ut något från en försäkring när man utsatts för brott får du ingenting från staten . Det finns gängse rutiner som är att först sina försäkringar, sen Kronofogden om personen inte betalar och sist staten vilket innebär att det inte är 100% säkert att alla får skadestånd.
Senast redigerad av Moosky 2018-11-01 kl. 15:35.
Citera
2018-11-01, 15:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vänta lite här nu. Får man ut något från en försäkring när man utsatts för brott får du ingenting från staten . Det finns gängse rutiner som är att först sina försäkringar, sen Kronofogden om personen inte betalar och sist staten vilket innebär att det inte är 100% säkert att alla får skadestånd.

Nu talar jag om just försäkring. Det har inget att göra med staten eller ens om det blir fällande dom. Där finns vissa normalsummor. Har du blivit misshandlad är det ca 20000, grovt misshandlad 50000, utsatt för våldtäkt ca 100000. Det är alltså pengar du får bara du anmält att du blivit utsatt förutsatt att du har en försäkring och har betalat dina premier. Vilket givet det ska vara. Det är ju inte säkert att polisen får fast den som misshandlat eller våldtagit dig.

Det är också enligt polisen själva en stor anledning till falska våldtäktsanmälningar. Det är lätta pengar. Därutöver kommer hämnd eller enbart att personen vill ha uppmärksamhet.

För att sedan vara på det klara. Svaret var till en fråga i tråden gällande detta. Huruvida just den här kvinnan ljuger är inte säkert. Dock att då hon bevisligen var i klammeri med rättvisan förr och sedan även alltså anklagat en familj när hon var au pair för att få pengar tillbaka ja det ökar åtminstone möjligheten att detta kan vara båg.
Citera
2018-11-01, 15:49
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nu talar jag om just försäkring. Det har inget att göra med staten eller ens om det blir fällande dom. Där finns vissa normalsummor. Har du blivit misshandlad är det ca 20000, grovt misshandlad 50000, utsatt för våldtäkt ca 100000. Det är alltså pengar du får bara du anmält att du blivit utsatt förutsatt att du har en försäkring och har betalat dina premier. Vilket givet det ska vara. Det är ju inte säkert att polisen får fast den som misshandlat eller våldtagit dig.

Det är också enligt polisen själva en stor anledning till falska våldtäktsanmälningar. Det är lätta pengar. Därutöver kommer hämnd eller enbart att personen vill ha uppmärksamhet.

För att sedan vara på det klara. Svaret var till en fråga i tråden gällande detta. Huruvida just den här kvinnan ljuger är inte säkert. Dock att då hon bevisligen var i klammeri med rättvisan förr och sedan även alltså anklagat en familj när hon var au pair för att få pengar tillbaka ja det ökar åtminstone möjligheten att detta kan vara båg.

Du får länka in vilken försäkring du talar om och villkoren som gäller, så vi kan studera det hela närmare. SÅ du tror alltså att denna tjejen anmäler för att få ut pengar från försäkringen? Jag vill veta vilken försäkring hon har.
Citera
2018-11-01, 15:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du får länka in vilken försäkring du talar om och villkoren som gäller, så vi kan studera det hela närmare. SÅ du tror alltså att denna tjejen anmäler för att få ut pengar från försäkringen? Jag vill veta vilken försäkring hon har.

Du kan gå in på vilken försäkring som helst. Detta har varit upp i debatt så många gångar. Fattar du inte att en försäkring täcker saker som sveda och värk och ger ut pengar om man blivit utsatt för både olycka som brott. Där är då siffrorna jag nämnde de ungefärliga beloppen, vilket givetvis kan bli mer om misshandeln eller våldtäkten gjort att du drabbats av fysisk eller psykisk kroniskt åtkomma.

Sedan läser du visst som en kratta. Jag svarade på anledning varför en kvinna ljuger inte specifikt att just denna kvinna faktiskt ljuger. Även om hennes tidigare historia gör att det är mer troligt än genomsnittet. Om hon ljuger får man hoppas att det blir omvänt och straff för henne. Fastän det straffet är mest ett skämt då om hon nu ljuger och han får hela sitt liv förstört med att sitta i häkte mm så om hon blir anmäld så kommer inte få sitta en dag i häkte/finka utan får villkorligt.
Citera
2018-11-01, 15:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Du kan gå in på vilken försäkring som helst. Detta har varit upp i debatt så många gångar. Fattar du inte att en försäkring täcker saker som sveda och värk och ger ut pengar om man blivit utsatt för både olycka som brott. Där är då siffrorna jag nämnde de ungefärliga beloppen, vilket givetvis kan bli mer om misshandeln eller våldtäkten gjort att du drabbats av fysisk eller psykisk kroniskt åtkomma.

Sedan läser du visst som en kratta. Jag svarade på anledning varför en kvinna ljuger inte specifikt att just denna kvinna faktiskt ljuger. Även om hennes tidigare historia gör att det är mer troligt än genomsnittet. Om hon ljuger får man hoppas att det blir omvänt och straff för henne. Fastän det straffet är mest ett skämt då om hon nu ljuger och han får hela sitt liv förstört med att sitta i häkte mm så om hon blir anmäld så kommer inte få sitta en dag i häkte/finka utan får villkorligt.

Då ska man ha klart för sig att man ska bevisa att brott har begåtts och några bolag kräver färdig förundersökning och domslut. Dessutom så ligger tidsfristen på 3 år när det gäller återkrav. Alltså minsta lilla fundering kring sanningshalten vilket också kan hamna på ett brott så som försäkringsbedrägeri. Att utgå ifrån att dom flesta våldtäktsfall innefattar tjejer som vill ha försäkringspengar ser jag som rent nonsens. Jag skiter i vad du svarar på eftersom det är just detta fallet som diskuteras och då ska man ha på fötterna.
Citera
2018-11-01, 16:00
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Jo det gör jag i allra högsta grad. GS var långt ifrån någon stjärna. Han var en bänknötare som enbart spelade när någon annan var skadad. Eller menar du att han var lika bidragande som Nilsson eller Strömberg bara för att dom alla hade IFK Ankeborgs tröja på sig? i så fall är det du som inte kan något om lagidrott. GS= medioker bänknötare.

Ingen i det laget var någon speciell stjärna dom vann för att dom var just ett LAG . I ett lag räknas alla spelare även dom som får börja på bänken .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in