2018-10-30, 17:50
Medlem
von-Utfalls avatar
Från igår, saxat från en intern diskussion om JÄH:s framtid:

JÄH:are: "Man borde inlemma Flashback som ett arbetsområde, det är där det verkliga hatet finns. Facebook (förmodligen Flashback igen som åsyftas) är en lekstuga för mobbare".

Mina Dennert: "Ett litet aber med det är dock att vi inte vill uppmuntra folk att bli medlemmar i stängda hatgrupper och på Flashback tex. Blir bakvänt att driva mer trafik och medlemmar dit även om det kanske blir marginell skillnad på ett så stort community som Flashback...
Men de som redan har konton där kanske kan organisera sig. Håller med dig om att det skulle behövas!"

Samma JÄH:are:
"Jag förstår problemet. Till detta kommer att vokabulären på Flashback är väldigt hård och flera av de som skriver där är orubbliga i sin fake-syn på vårt land. Jag vet två härifrån som skriver där men kan av naturliga skäl inte säga vilka för det är inte kul att få en massa beställningar hemskickade från pizzor till droger".
Senast redigerad av von-Utfall 2018-10-30 kl. 17:53.
Citera
2018-10-30, 18:11
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Från igår, saxat från en intern diskussion om JÄH:s framtid:

JÄH:are: "Man borde inlemma Flashback som ett arbetsområde, det är där det verkliga hatet finns. Facebook (förmodligen Flashback igen som åsyftas) är en lekstuga för mobbare".

Mina Dennert: "Ett litet aber med det är dock att vi inte vill uppmuntra folk att bli medlemmar i stängda hatgrupper och på Flashback tex. Blir bakvänt att driva mer trafik och medlemmar dit även om det kanske blir marginell skillnad på ett så stort community som Flashback...
Men de som redan har konton där kanske kan organisera sig. Håller med dig om att det skulle behövas!"

Samma JÄH:are:
"Jag förstår problemet. Till detta kommer att vokabulären på Flashback är väldigt hård och flera av de som skriver där är orubbliga i sin fake-syn på vårt land. Jag vet två härifrån som skriver där men kan av naturliga skäl inte säga vilka för det är inte kul att få en massa beställningar hemskickade från pizzor till droger".

HaHa Jag välkommnar JÄH till Flashback, de kommer inte bli långvariga för de kommer att ryka på en eller flera av följande regler:

Citat:
0.02. Trådstart och forumval

Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.
Citat:
0.03. Trams och off-topic

Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.
Citat:
2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)

Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.

Men visst kan de delta i debatten på ett civiliserat sätt så varför inte...
Citera
2018-10-30, 20:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
HaHa Jag välkommnar JÄH till Flashback, de kommer inte bli långvariga för de kommer att ryka på en eller flera av följande regler:

Men visst kan de delta i debatten på ett civiliserat sätt så varför inte...
Det kan dom ju inte. Det kommer att bli som när SSU eller vilka det var försökte raida forumet. JÄH är vana vid "vanliga fega" människor, inte människor som lärt sig diskutera den hårda vägen.
Citera
2018-10-31, 18:11
Moderator
Ruskigbusss avatar
Det ser ut som det är svårt det här med att hålla sej till ämnet.

NMR är inte ämnet.
Expo är inte ämnet.
SD är inte ämnet.

OT raderat.

/Mod
Citera
2018-10-31, 18:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens

Totius har fått den frågan från mig flera ggr men hen svarar inte på frågan.
Du Totius, att motverka hot och hat görs på samma sätt i hela världen på tex Facebook.
Inget unikt just för jäh. Alla medlemmar gör vad dom vill på Facebook, det är upp till var och en att anmäla något, sen är det facebook som bestämmer. Nu har jag svarat på din fråga angående hot och hat. Men ändå är du inte nöjd. Jag skriver det igen, var och en av medlemmarna får alltså besluta själva vad man anmäler om något betraktar det som hot eller hat.
Eller ska en lista upprättas för varenda medlem där man definierar vad var och en anser vad man upplever som hot och hat? Märkligt isåfall.
Som sagt, jäh bestämmer inte över någon

Detta är en av anledningarna till att jag orkar hålla på att skriva här.

Jag har svarat flera gånger. Antingen läser du inte de svar du får eller så förstår du inte. Se vidare mitt svar till dig den 28/10.

#Jagärhär är inte ”vilken grupp somhelst”. Det är en åsiktsgrupp som har ett uttalat syfte:
[...] Att stoppa polariseringen och genom att ta den politiska diskussionen på ett sakligt sätt.

Samt att hindra spridning av desinformation genom att hjälpa andra med källor till faktagranskad information.

Vi tror på det goda samtalet som metod för en rad samhällsförändringar.

Vi är ute efter en attitydförändring. [...]

Vi bedriver även förändringsarbete genom kampanjer, föreläsningar, debatter samt medverkan i olika beslutsfattande sammanhang.
https://www.jagarhar.se/om-oss/

Det är en åsiktsgrupp med en tydlig agenda. Och de agerar som fascistoida mobbartyper.
Citera
2018-11-01, 03:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag försöker inte ”vrida” någonting. Jag och många andra är bara budbärare som visar faktiska förhållanden. Det är #jagärhär som själv visar att gruppen agerar motsatt sitt syfte. Denna tråd bevisar detta bortom allt tvivel. Du gör dig till åtlöje genom att förneka faktiska förhållanden.
Att vara ett åtlöje bland bland er är väl det finaste beröm man kan få.
Vem som helst som läser #jagärhär:s regler och mål ser mycket tydligt att flera här inne ljuger oerhört mycket om gruppen eller så går ni på lögnerna som kommer från annat håll, dvs alltid från extremhögern.
Citera
2018-11-01, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Du går inte på mina "uppstarter av näveränding" diskussioner, ved betyder ens detta? Jag tolkar det som att du helt enkelt undviker frågorna.

Då du inte kan eller vill definiera vad du eller gruppen du representerar förväntas jobba för eller emot så tolkar jag det som att ni inte vet själva. Ni medlemmar gör lite som ni vill helt enkelt enligt era egna godtyckliga uppfattningar om vad andra ska få säga i diskussioner och inte?

Du vet mycket väl vad gruppen står för, det behöver inte jag förklara för dig. Sedan att du gör dig korkad det är dina problem.

#jagärhär är en frivillig sammanslutning. Dvs, man kan inte tvinga någon att agera exakt som gruppen vill. Några få kan säkerligen bete sig dumt men jag har aldrig sett det.
Citera
2018-11-01, 03:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Exakt detsamma pågår i vänsterblivnas ekokammare. Sverige är världens bästa land. Inga problem finns och titta på den här listan så ser du vilket paradis det är. Men det stämmer inte. Räcker med att ta sig en tur i stockholms tunnelbana för att se hur det förfallit.

Det ständiga förnekandet om att det har blivit sämre inom de flesta sektorer är monumentalt.

När det gäller Fake News så är vänstern ledande inom området. T.om. våra vänsterblivna politiker sprider Fake News och lögner. Dessa upprepas sedan 10 000 ggr av alla duktiga fotsoldater på Twitter och Facebook.

De flesta rapporter från verkligheten bemöts sedan med sedvanligt vänsterwhataboutism om att svenskar våldtar också och på min tid slogs minsann raggare.

Det hjälper dig inte alls att du ljuger dig igenom diskussioner. Vem som helst som är ute i verkligheten ser mycket tydligt att överdrifterna ä just överdrifter.

När jag och andra säger att de problem som man försöker pådyvla folket inte finns betyder naturligtvis inte det att det inte finns några problem alls. Vi hävdar inte att samhället är problemfritt men vi hävdar att det överdrivs något katastrofalt på nätet av just extremhögern. Tyvärr lyser vänstern med sin frånvaro på nätet, det hade varit bra om de var där mer och skrev så vi fick en motpol mot all skit från extremhögern.

Det är märkligt att så fort man diskuterar mot extremhögern blir man kallad vänster hit och vänster dit. Det verkar vara ett inbyggt mantra hos det korkade extremhögerfolket som inte tål yttrandefriheten utan skall hänga ut folk så fort de inte tycker som dem. Nordfront hänger just nu ut mer än 10.000 från #jagärhär och många andra som resultat av att man är motståndare till yttrandefriheten.
Senast redigerad av kosto 2018-11-01 kl. 03:51.
Citera
2018-11-01, 08:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Att vara ett åtlöje bland bland er är väl det finaste beröm man kan få.
Vem som helst som läser #jagärhär:s regler och mål ser mycket tydligt att flera här inne ljuger oerhört mycket om gruppen eller så går ni på lögnerna som kommer från annat håll, dvs alltid från extremhögern.
Du kringgår som vanligt kärnan i det som tydligt visas i denna tråd:
1) #Jagärhärs regler och mål är otydliga och lämnar utrymme för godtycke.
2) Medlemmarna beter sig illa i sociala medier och agerar motsatt det som gruppen säger sig arbeta för.
3) Gruppen bidrar till att skydda och sprida en falsk ”Sverigebild”.

Om du påstår att något som skrivs i denna tråd är lögn så behöver du visa det i sak. Något blir inte en lögn bara för att kosto påstår det.
Citera
2018-11-01, 08:43
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
[..]
Det är märkligt att så fort man diskuterar mot extremhögern blir man kallad vänster hit och vänster dit. Det verkar vara ett inbyggt mantra hos det korkade extremhögerfolket som inte tål yttrandefriheten utan skall hänga ut folk så fort de inte tycker som dem. […]
Detta är #jagärhärs tramsiga ”retorik” i ett nötskal. Först klistrar ni på en etikett på den ni argumenterar mot. ”Extremhögern” är ett typiskt exempel. Sen gör ni en halmgubbe och häver ur er oförskämdheter och dumheter. Nivån är debil och givetvis totalt osaklig. På så sätt gör ni er till åtlöje. Patetiskt att du tycker att det är något fint.
Citera
2018-11-01, 09:21
Medlem
Citat:
#jagärhär är en frivillig sammanslutning. Dvs, man kan inte tvinga någon att agera exakt som gruppen vill. Några få kan säkerligen bete sig dumt men jag har aldrig sett det.

Några få? Enligt Gunnel Gomer så har ca 1500 blivit utkickade från #jagärhär ...
Du verkar vara duktig på att blunda eller se bort ...
Citera
2018-11-01, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du kringgår som vanligt kärnan i det som tydligt visas i denna tråd:
2) Medlemmarna beter sig illa i sociala medier och agerar motsatt det som gruppen säger sig arbeta för.

Om du påstår att något som skrivs i denna tråd är lögn så behöver du visa det i sak. Något blir inte en lögn bara för att kosto påstår det.

Citat:
Nej, de är mycket tydliga och enkla! Det enkla kanske är svårt att förstå för vissa!?

Citat:
Det har jag aldrig sett! De är i så fall inte medlemmar så länge.

Citat:
Absolut inte!!
Den falska bilden av Sverige sprids av den bruna sörjan som pyser upp ur septiktanken. Det är hårda ord men man blir förbannad när man läser vad dessa skriver om hur det är i Sverige som jag knallar omkring i och inte alls kan se.

Självklart kan det finnas undantag, det KAN finnas medlemmar som missköter sig och det KAN förekomma yttringar i Sverige som inte är bra. Men i huvudsak är det som jag skriver.
Senast redigerad av kosto 2018-11-01 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in