2018-10-21, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Genom att diskutera vänligt men ibland kanske bestämt i stor omfattning mot de som vräker ut sig en massa skit visar vi hur det goda samtalet går till. Någon gång lär de lära sig men just nu försvinner de bara bort och det vill vi ju inte.

Definition av hat är inget jag kan starta upp då det kommer att leda till en oändlig diskussion. Jag tror dock att du vet vad jag menar med det så inte heller om diskussionen om diskussionen behöver det bli en diskussion.

Nej du vägrar fortsatt konsekvent att definiera vad du ser som "hat".

Men var då istället snäll att definiera "skit", "det hårda ordet", "det goda ordet" samt "vänligt men bestämt". Beskriv var gränsen mellan de två förstnämnda och de två sistnämnda går och var särskilt noga med att understryka om det är din personliga definition eller #JÄH's officiella du lägger fram.
Citera
2018-10-22, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Problemet är att ni varken definierar vad som är ”skit” eller vad som är ”hat”. Det ni i verkligheten gör är att motarbeta de med åsikter som inte passar er med trams och mobbing.

#jagärhär fyller kommentarsfälten med trams och personagrepp på åsiktsmotståndare. Du och dina gelikar är troll per definition:
Internettroll eller nättroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl eller utdragna ofruktbara diskussioner som inte leder någon vart.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

För mig är det ofattbart attt människor kan välja att lägga sin tid på att tramsa och mobba på nätet. VAD driver egentligen #jagärhär och deras gelikar? Det tycks som att pengar och offentlighet driver Dennerts. Men VAD driver de övriga. Är det ren jävla elakhet och möjligheten att få mobba i ”godhetens” namn?
Du kommer inte att klara av att vrida #jagärhär till sin mosats, ingen förutom dina gelikar kommer att tro på det. Om inte annat kan de som undrar följa diskussionerna på nätet så ser de själva att du försöker med någon slags fake-news.
Citera
2018-10-22, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Nej du vägrar fortsatt konsekvent att definiera vad du ser som "hat".

Men var då istället snäll att definiera "skit", "det hårda ordet", "det goda ordet" samt "vänligt men bestämt". Beskriv var gränsen mellan de två förstnämnda och de två sistnämnda går och var särskilt noga med att understryka om det är din personliga definition eller #JÄH's officiella du lägger fram.
Nej, jag går inte på dina uppstarter av näveränding diskussioner.
Citera
2018-10-22, 14:17
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du kommer inte att klara av att vrida #jagärhär till sin mosats, ingen förutom dina gelikar kommer att tro på det. Om inte annat kan de som undrar följa diskussionerna på nätet så ser de själva att du försöker med någon slags fake-news.
Jag försöker inte ”vrida” någonting. Jag och många andra är bara budbärare som visar faktiska förhållanden. Det är #jagärhär som själv visar att gruppen agerar motsatt sitt syfte. Denna tråd bevisar detta bortom allt tvivel. Du gör dig till åtlöje genom att förneka faktiska förhållanden.
Citera
2018-10-22, 15:46
Medlem
Citat:
Nej, jag går inte på dina uppstarter av näveränding diskussioner.

Du går inte på mina "uppstarter av näveränding" diskussioner, ved betyder ens detta? Jag tolkar det som att du helt enkelt undviker frågorna.

Då du inte kan eller vill definiera vad du eller gruppen du representerar förväntas jobba för eller emot så tolkar jag det som att ni inte vet själva. Ni medlemmar gör lite som ni vill helt enkelt enligt era egna godtyckliga uppfattningar om vad andra ska få säga i diskussioner och inte?
Citera
2018-10-22, 16:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Du går inte på mina "uppstarter av näveränding" diskussioner, ved betyder ens detta? Jag tolkar det som att du helt enkelt undviker frågorna.

Då du inte kan eller vill definiera vad du eller gruppen du representerar förväntas jobba för eller emot så tolkar jag det som att ni inte vet själva. Ni medlemmar gör lite som ni vill helt enkelt enligt era egna godtyckliga uppfattningar om vad andra ska få säga i diskussioner och inte?
Jag uppfattar också att #jagärhär systematiskt undviker alla frågor. Jag uppfattar vidare också att den enda rimliga tolkningen är att gruppen helt enkelt låter medlemmarna göra som de vill och stöder det godtyckligt oavsett sakinnehåll. Det känns väldigt osäkert. Hoppas att kosto sakligt och tydligt vill förklara hur gruppen egentligen arbetar (och givetvis även bekräfta detta med verifierbar fakta).
Citera
2018-10-22, 19:57
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Självklart är allt inte bäst! Ingen förnekar det!
Men på nätet pågår någon slags intalande i sina egna små grupper att vi står på randen av en total kollaps. Orsaken till att de intalat sig det kan bero på att de aldrig lämnar pojkrummet och har sin grupp som enda informationskälla.

Värre är det när det finns en politisk agenda som går ut på att förstöra genom bla fake-news. All sådan skit kommer från extremhögern, inte minst från det löjliga SD.

Exakt detsamma pågår i vänsterblivnas ekokammare. Sverige är världens bästa land. Inga problem finns och titta på den här listan så ser du vilket paradis det är. Men det stämmer inte. Räcker med att ta sig en tur i stockholms tunnelbana för att se hur det förfallit.

Det ständiga förnekandet om att det har blivit sämre inom de flesta sektorer är monumentalt.

När det gäller Fake News så är vänstern ledande inom området. T.om. våra vänsterblivna politiker sprider Fake News och lögner. Dessa upprepas sedan 10 000 ggr av alla duktiga fotsoldater på Twitter och Facebook.

De flesta rapporter från verkligheten bemöts sedan med sedvanligt vänsterwhataboutism om att svenskar våldtar också och på min tid slogs minsann raggare.
Citera
2018-10-27, 22:06
Medlem
Citat:
Jag försöker inte ”vrida” någonting. Jag och många andra är bara budbärare som visar faktiska förhållanden. Det är #jagärhär som själv visar att gruppen agerar motsatt sitt syfte. Denna tråd bevisar detta bortom allt tvivel. Du gör dig till åtlöje genom att förneka faktiska förhållanden.

Visar faktiska förhållanden?
Din världsbild är snedvriden och du hatar jäh.
Hatet mot jäh har visats sig här flertalet ggr.
Fortfarande så läggs det upp här ”bevis” från enstaka människor främst från twitter.
Dessa sk ”bevis” är förutom nån här och där rätt löjligt att ens ta upp.
Men nått måste väl alltid tas upp. Oavsett..
Var nånstans håller jäh till för det mesta? I olika medias fb sidor, en del kändas offentliga fb sidor och en del högerextrema sidor plus twitter.
Hatet mot invandrare och hat och hot mot de som ifrågarsätter högerfolket blir mindre och mindre.
Häxjakten mot jäh och medlemmarna fortsätter genom uthängning på nassarnas hemsida vilket i denna tråd tycks vara helt okej för de flesta.

Btw, du svarar aldrig på frågor.

1: jäh motverkar hat på Facebook. Det innebär att alla får själva avgöra vad man anmäler till Facebook och det är Facebook som sedan bestämmer. Är det svar på din fråga?
2: Det är Facebook som bestämmer på sin egna plattform, vad är problemet?
3: Jäh finns fortfarande trots svärmattacker från högerfolk som massanmäler. Säger det något?
4: Jäh bestämmer inte vad folk ska säga och tycka
5: möjligtvis den viktigaste punkten, NEJ, admins i jäh är inte ansvariga för vad medlemmar gör från sina privata fb profiler. Isåfall, anmäl och fixa en dom på det isåfall så alla admins i alla grupper världen över vet detta.
Citera
2018-10-27, 22:16
Medlem
Citat:

Fortfarande så läggs det upp här ”bevis” från enstaka människor främst från twitter.
Var nånstans håller jäh till för det mesta? I olika medias fb sidor, en del kändas offentliga fb sidor och en del högerextrema sidor plus twitter.
Hatet mot invandrare och hat och hot mot de som ifrågarsätter högerfolket blir mindre och mindre.
Häxjakten mot jäh och medlemmarna fortsätter genom uthängning på nassarnas hemsida vilket i denna tråd tycks vara helt okej för de flesta.

1: jäh motverkar hat på Facebook. Det innebär att alla får själva avgöra vad man anmäler till Facebook och det är Facebook som sedan bestämmer. Är det svar på din fråga?
3: Jäh finns fortfarande trots svärmattacker från högerfolk som massanmäler. Säger det något?
5: möjligtvis den viktigaste punkten, NEJ, admins i jäh är inte ansvariga för vad medlemmar gör från sina privata fb profiler. Isåfall, anmäl och fixa en dom på det isåfall så alla admins i alla grupper världen över vet detta.
Citera
2018-10-27, 23:36
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens

Hur orkar du ens fortsätta att marknadsföra chimären? Det räcker med ett enda citat för att förstå att du är helt ur fas med verkligheten.

Men inga enskilda medlemmar är skyldiga. Trots att ni gnäller om varenda nazist som råkar hittas i en buske. Förstår ni inte hyckleriet?
Citera
2018-10-28, 12:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du visar åter den fula och oärliga ”teknik” som du och dina gelikar i #jagärhär använder: halmgubbar, avledningar, lögner och personangrepp.

Först gör du en halmgubbe genom att påstå att jag ”hatar jäh”. Sedan avleder du åt flera olika håll med osakliga eller irrelevanta argument. Din argumentation bygger på lögner om mig eftersom jag inte ”hatar” #jagärhär. Du angriper mig också som person genom att påstå att min ”världsbild är snedvriden” utan att ge sakliga belägg. Det du skriver är bara oförskämda lögner utan substans.

Citat:
Vilka frågor menar du då?

Citat:
Nej, det besvarar INTE ALLS frågan om VARFÖR det behövs en sluten Facebookgrupp för att motverka en känsla som medlemmarna själva definierar godtyckligt. Vidare besvaras inte frågan om HUR denna känsla ska motverkas av den slutna gruppen. Vidare syns och verkar #jagärhär i många andra sammanhang utanför Facebook.

Citat:
Det är självklart att Facebook bestämmer på sin egen plattform. Problem uppstår när mäktiga aktörer utövar politiska påtryckningar på Facebook.

Citat:
Nej.

Citat:
Självklart bestämmer inte gruppen vad folk ska säga och tycka. Gruppen verkar för att störa debatten och tysta oliktänkande.

Citat:
Förklara vad du menar med ”privata fb profiler” i samband med #jagärhär. Det är ju ”privata fb profiler” som är medlemmar i gruppen. Och medlemmarna ska givetvis stå för det som gruppen står för.
Citera
2018-10-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Hur orkar du ens fortsätta att marknadsföra chimären? Det räcker med ett enda citat för att förstå att du är helt ur fas med verkligheten.

Men inga enskilda medlemmar är skyldiga. Trots att ni gnäller om varenda nazist som råkar hittas i en buske. Förstår ni inte hyckleriet?
Marknadsför?
Jag fortsätter att försöka upplysa er om jäh.
Trots att jag frågar om och om igen om att jäh jagas och hängs ut på nazistsida.
Hela gangrapeswedens sida finns på Nordfront. Och denna häxjakt fortsätter.
Jag har sett EN här som tycker det ör vidrigt att jaga jäh medlemmar på det sättet, i ett försök att tysta ner så många som möjligt.

Totius har fått den frågan från mig flera ggr men hen svarar inte på frågan.
Du Totius, att motverka hot och hat görs på samma sätt i hela världen på tex Facebook.
Inget unikt just för jäh. Alla medlemmar gör vad dom vill på Facebook, det är upp till var och en att anmäla något, sen är det facebook som bestämmer. Nu har jag svarat på din fråga angående hot och hat. Men ändå är du inte nöjd. Jag skriver det igen, var och en av medlemmarna får alltså besluta själva vad man anmäler om något betraktar det som hot eller hat.
Eller ska en lista upprättas för varenda medlem där man definierar vad var och en anser vad man upplever som hot och hat? Märkligt isåfall.
Som sagt, jäh bestämmer inte över någon

Detta är en av anledningarna till att jag orkar hålla på att skriva här.

Häxjakten på medlemmar i jäh.
Vidare så anser en del att admins i jäh är ansvariga för vad medlemmar gör?
Helt horribelt att ens säga det.
Kanske dax som jag skrev innan att admins anmäls då. Så att det kommer en dom som avkunnar att alla admins i alla grupper också ansvarar för vad medlemmar gör. Dygnet runt, året runt.
Eller gäller detta bara admins i jäh?
Blir lite trött på att förklara här bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in