2018-10-30, 06:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, nu är han på anstalten Herstedvester i utkanten av Köpenhamn med likasinnade. På egen begäran. Där råder kanske bättre klimat ....?

Det gör det antagligen, ja, eftersom de flesta av de som sitter där inte är gängkriminella, och inte våldsamma gentemot andra män. De har inte den här aggressionsproblematiken, eller det omvända "respekt"- och "heders"-tänket som ställer till så mycket i "vanliga" fängelser. De behöver inte heller vara lågbegåvade eller ställa sig utanför normala umgängesregler o.s.v..

Och var snäll och missförstå inte vad jag skriver nu! Jag sätter alltså inte brotten på någon skala nu, jag hävdar inte att personer som t.ex. har utnyttjat barn sexuellt skulle vara finare eller bättre än folk som sysslar med beskyddarverksamhet, gängvåld och skjuter folk på gatorna. Snarare tvärtom såklart. Men om man inte själv är ett barn, så är man tryggare i sällskap med pedofilen. Han är antagligen intressantare att prata med också, eftersom sådana sexuella störningar inte är kopplade till mentala handikapp, ADHD, dyslexi, avbruten skolgång och hela det paketet som frodas i gängen.
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-30 kl. 06:20.
Citera
2018-10-30, 06:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Huh! En variant på den tillspetsade skruvmejseln..
Han bör nog hålla sig till hundmat. Nej, inte det heller, jag litar inte på honom alls. Han kan peta ner nåt farligt i burkarna.

Packa medaljer var ett annat alternativ, en utmärkelse han kan sitta och drömma om.

Vi fick ju veta vad han arbetade med i Storstrøm: han klippte pappersark till mindre format och packade i lådor. Det lät som att han var nöjd med det arbetet. Han verkar ha funnit sig väl till rätta i fängelset (förutom det som beror på de andra intagna); jag hade faktiskt trott att han skulle tycka att det var förnedrande att göra enkla uppgifter på löpande band, efter att ha konstruerat raketer och ubåtar och varit bossen! Men han verkar ta det lugnt och göra det bästa av situationen.

...men de båda low-lifen hade en helt annan attityd. De hade tröttnat på att Madsen talade om "arbete och arbete och maskiner och maskiner". Så förvånande (not) att de inte ville arbeta eller lära sig något om maskiner, som skulle ha kunnat underlätta för ett riktigt arbete utanför murarna sedan! Men det vill de inte ha!

På Herstedvester finns det en metallverkstad, gissar att det är där Madsen är nu.
Citera
2018-10-30, 06:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Danska Drottning Maggie röker som en skorsten. Hon smygröker och askar i toalettväskan på banketter, iklädd Tiara, juveler och sidenstass. Hon är en vanlig syn på Ströget dessutom. Där hon hastar fram i högklackat samtidigt som hon röker som en borstbindare. "Vilket jävla WT", eller hur Mervinna?

Så trevligt att du förlitar dig på rättvisan nu då. Ingen konspiration här.
Nu måste väl PM tacka nej till skadestånd enligt din moral. För INGA pengar i världen kan ju ersätta förlorad syn på ett öga.

Det är skumt att Margrethe röker, för jag uppfattar inte henne som WT annars. Hon är bland annat intresserad av arkeologi - och det är inte WT. Att vår knug röker är däremot mindre förvånande...

Det här fallet var ju solklart. Ingen mystik där.

Skadestånd för att man fått ett funktionshinder är rätt vettigt, för där kan pengarna göra nytta för att underlätta handikappanpassning o.s.v.. Saker som har ett direkt samband med funktionshindret. (Till skillnad från om en ung, frisk man ska leva loppan för en miljon kronor från skattebetalarna tillsammans med söta kinesiskor.) Om det är sant att du har diverse funktionshinder själv, så vet du att det fort blir dyrt. I M:s fall kommer pengarna förstås att gå till att betala av på hans skuld, det kan han inte göra något åt, men det är bäst för honom också i längden - att skulden när han kommer ut är mindre.
Citera
2018-10-30, 06:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag bara undrar vad kriterierna för WT är? Är det någon som är fattig? Kriminell? Sexualbrottsling?
Och som röker? Ja, PM röker ju inte. Men annars så stämmer han väl rätt bra vad jag förstår. 3 av 4.
Bott där på Refshaleöen med väldig primitiv bostadsstandard. Säkert hängt sina fläckiga handtvättade kalsonger (eller kanske utan tvätt?) på tork när den gamla begagnade tvättmaskinen pajat.

Jag tycker han ser fräschare ut på sista tiden, nu sedan han fått modern bostad.
Vi får väl börja kalla honom WT-Peter.

Ps. Jag har inte hängt med eftersom jag tycker att det är en sådan icke-nyhet. Att sända det där live?

Nej M är inte WT, vad han än sedan är. Det finns olika sorters fattigdom. M valde att leva fattigt för att låta alla pengar gå in i sina projekt. Det är tvärtemot WT. WT har inga projekt, de tänker kortsiktigt, lever ur hand till mun. Det är snabba kickar som gäller: nikotin, alkohol, i de värsta fallen även narkotika, söt och fet mat o.s.v.. WT förblir WT även om de vinner en stor summa pengar på triss t.ex.. Då går de pengarna till ännu mer sprit, cigg, knark, fet mat, sötsaker o.s.v., resor till Thailand med all inclusive så man slipper besväras av någon kultur, vräkiga bilar och motorcyklar, dyra kläder som inte passar ihop i en stil, dyra men vulgära inredningsdetaljer...

Jag har bara sett ett foto på Madsen sedan augusti 2017, och det var från när han besökte optikern. Har du sett några fler? Det var suddigt, men från det lilla man såg så såg han fräsch ut, ja. Anders Eklund såg ju också fräschare ut efter några månader i häkte, och kommentarfälten var fulla av kommentarer som "om han hade sett ut så där innan, så hade han inte behövt våldta någon". Eklund hade bland annat gått ner i vikt. Det kan säkert vara bara nyttigt för en del intagna med regelbundna sovtider, regelbundna, näringssäkrade måltider, frisk luft en timme varje dag, ingen sprit eller knark, lagom mycket arbete (varken för lite eller - som i Madsens fall - för mycket) o.s.v..

Sexbrott - där beror det på vilket sexbrott det är. Riktiga sexuella störningar och parafilier verkar inte ha något samband med IQ eller samhällsklass. Personer som deltar i gängvåldtäkter är däremot helt klart WT, eller kanske snarare Blatte-T och Neger-T, för det är trots allt sällsynt att vita människor deltar i något sådant, hur lågbegåvade och slummiga de än är i övrigt.

Klart att tidningarna sänder live, när de vet hur många som är intresserade. De gör det ju inte av välgörenhet, utan för att tjäna pengar.
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-30 kl. 07:16.
Citera
2018-10-30, 06:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag förstår inte hur det kan vara så, att fångarna inte kan låsa sina celldörrar/be vakterna att låsa dem, när de lämnar sina celler obevakade? Det klientel som sitter där, är ju inte precis kända för att respektera andra människors egendom och gränser... Och även detta med att de skulle kunna få tag i adresser till helt oskyldiga människor, och skada dem på något sätt, borde fängelseledningen har förstått förr.

Det otäcka är ju, att den här typen av kriminella - och deras vänner, som för tillfället är på utsidan - kan vara i stånd till vad som helst. De har ofta låg IQ och saknar konsekvenstänk. Kommentarfälten och olika forum har också varit fulla av hat mot Sofie och Fängelsevakten, t.o.m. professionella skribenter har skrivit sådant i tidningarna. Kommer ihåg en dansk skribent som skrev om det att Fängelsevakten blivit kär i Madsen redan under rättegången i Byretten, att "det är ett brott mot livets allvar".

Sådana här lågbegåvade och gränslösa människor kan tro att de har hela danska folket med sig, om de saboterar bromssystemet på kvinnans bil, eller kastar en brevbomb i hennes brevlåda, eller vad som helst. Gäller det Fängelsevakten så finns det även två barn där.
Men herre gud, har du en preferens vad det gäller övrigt fängelseklientel förutom Madsen?
WT, lowlife, lågbegåvade, gränslösa, livsfarliga, lågt IQ, saknar konsekvenstänk..
Madsen blir liksom inte rarare via att du generaliserar om andra klienter.

Problemet är snarare Madsen som lägger adresser vind för våg på ett sånt ställe. Han är den som främst borde värna/skydda om sina vänner. Men han är empatistörd så det ingår inte i kitet.

Det kan stå dem dyrt de lämnar sin adress till en psykopat som Madsen och det är knappast KMV:s bekymmer. Däremot de som anländer till fängelset.

Precis några dagar innan rättegången blir "Sofie" hux flux offentlig. Var hon bekymrad att dessa skulle levera nåt i rättegången och ämnade förekomma?
Citera
2018-10-30, 07:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Men herre gud, har du en preferens vad det gäller övrigt fängelseklientel förutom Madsen?
WT, lowlife, lågbegåvade, gränslösa, livsfarliga, lågt IQ, saknar konsekvenstänk..
Madsen blir liksom inte rarare via att du generaliserar om andra klienter.

Problemet är snarare Madsen som lägger adresser vind för våg på ett sånt ställe. Han är den som främst borde värna/skydda om sina vänner. Men han är empatistörd så det ingår inte i kitet.

Det kan stå dem dyrt de lämnar sin adress till en psykopat som Madsen och det är knappast KMV:s bekymmer. Däremot de som anländer till fängelset.

Precis några dagar innan rättegången blir "Sofie" hux flux offentlig. Var hon bekymrad att dessa skulle levera nåt i rättegången och ämnade förekomma?

Du läste ju själv hur de bar sig åt i rätten. Och domaren var luttrad, det märktes. Varför försvarar du drägg?

Vad ska han göra då - jag gissar att de inte har några låsbara skåp i sina celler heller? Jo, jag anser att det ÄR kriminalvårdens ansvar. Tänk bara på en sådan sak, som att de andra fångarna skulle kunna stoppa gift i någon mat eller dryck som den intagne har på rummet! Eller sätta ett rakblad i madrassen.

Din sista mening förstår jag inte. Vad skulle de "leverera"? Och vad skulle det hjälpa om danska folket kände till hennes identitet? Rätten och kriminalvården gör ju det ändå.
Citera
2018-10-30, 07:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Om den här rättegången hade haft anknytning till ubåtsfallet så hade jag förstått det.
Andra brottslingar som får på nöten belönas ej med live, det är ju bara för Madsen är känd.
Men för att bättre förstå hans person är det kanske av intresse.

Isåfall är jag WT jag också.
Otto von WT. Develi WTsson. Why not? Hellre det än empatistörd, bristande slutledningsförmåga samt omdömeslös moraliskt sett.

Jo, så är det absolut. Han hänger väl kvar i efterdyningarna och det här skedde ju under aktuell häktningstid inför domen. Kan nog rent juridiskt finna det mer intressant än "Sofie" som fick egen liveshow via bt.
Citera
2018-10-30, 07:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Du läste ju själv hur de bar sig åt i rätten. Och domaren var luttrad, det märktes. Varför försvarar du drägg?

Vad ska han göra då - jag gissar att de inte har några låsbara skåp i sina celler heller? Jo, jag anser att det ÄR kriminalvårdens ansvar. Tänk bara på en sådan sak, som att de andra fångarna skulle kunna stoppa gift i någon mat eller dryck som den intagne har på rummet! Eller sätta ett rakblad i madrassen.

Din sista mening förstår jag inte. Vad skulle de "leverera"? Och vad skulle det hjälpa om danska folket kände till hennes identitet? Rätten och kriminalvården gör ju det ändå.
Jag försvarar dem inte - jag konstaterar att det är typisk gängattityd, knappast förvånad och undrar snarare varför du går bananas gällande denna rättegång och fullständig vräker ur dig mot allt och alla som har sämre social status i samhället (förutom kriminella).

Hon var anonym tills strax innan denna rättegång, det vet du likaväl som mig. Att hon däremot tog risker gällande sin integritet är en annan femma.
Danska folket pratar jag inte om, snarare hennes inre krets. Jag undrar alltså om det har ett samröre att berätta för make och chef hur intensiv hon egentligen är gällande Madsen, att hon var rädd för ett avslöjande. Bättre att förekomma.
De här hade kunnat sagt vad som helst i till nån journalist utan att bry sig.
Hans fb är plötsligt stängd såg jag.
Citera
2018-10-30, 07:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Hahaha, sluta ge mig bilder i skallen på sunkiga kalsonger som det står danska NASA i röven på.
Det är väl ett kränkande samlingsnamn där allt sköns folk stereotypt ansamlas som i en container.

Jag är en WT.
Hahaha, var tvungen att snabbkolla via wiki. Jag röker. Jag får kasta min hoodie, sluta färga håret hemma - det här funkar inte.
Tatuering stod med. Ingen makeup. Det märks att vem som helst kan skriva där..
Den engelska var bättre läsning historisk sett om lägre socialklass med låg status, om än tragiskt i mitt tycke.

Jag var nyfiken på live. För det kom fram mer fakta. Däremot begrep jag inte ett jota av det Madsen sa om vart de befann sig och att han låste dörren inifrån.
Ena stunden satt den tredje person i stolen, sen frågade Madsen om han skulle låsas in ihop med honom, han sa nej ...och sen såg han hans ben när han vaknade ur sin medvetslöshet.

Nu kollade jag också på svenska Wikipedia, och jag tyckte att det var en bra beskrivning av WT. Det enda som inte behöver stämma är "ingen make-up", för det kan ju en kvinna välja även av religiösa skäl t.ex.. Nunnor får inte sminka sig, och de är raka motsatsen till WT. Men jag antar att det syftar på den typ av kvinnliga WT som slutat bry sig alls: de går alltid i urtvättade, säckiga t-shirts, hoodies och mysbyxor, håret växer och växer utan någon frisyr, de orkar varken tvätta håret eller lägga lite make-up för att se piggare ut. Till skillnad från den typen av kvinnliga WT som lägger extremt mycket ansträngning och tid på sitt utseende, men saknar smak så att resultatet blir värre än vad det var innan: djupa urringningar och korta kjolar i rött, svart och guld, samt tung aftonmake-up med bruncreme (med en skarp gräns till det vita på halsen och i hårfästet) alternativt vitt puder om de ska leka "goth", tjock svart kajal, plockade/rakade och skarpt ditmålade ögonbryn, ögonfransar som spindelben, skimrande ögonskugga upp till ögonbrynen och mörkrött läppstift - för en tur till stormarknaden...

Ja, tidsordningen blev lite hackig i transkriptionen av förhöret med Madsen. Så här fattade jag det: M blev medvetslös av slagen, men bara i några sekunder eller någon minut, för världen hade inte ändrats mycket när han vaknade. Det första han såg var vittnets ben. Gärningsmannen hade redan sprungit ut. Madsen bad vittnet att stanna för han ville inte vara ensam - han var ju skadad och förvirrad - men då sprang vittnet också iväg. Madsen sa dock inte att vittnet skulle låsas in med honom. Madsen låste dörren när vittnet sprungit iväg. (Tydligen kan de låsa dörren själva inifrån men inte utifrån.) Därefter tryckte han på larmet, och en fångvaktare kom snabbt till honom.

Citat:
Hon var anonym tills strax innan denna rättegång, det vet du likaväl som mig. Att hon däremot tog risker gällande sin integritet är en annan femma.
Danska folket pratar jag inte om, snarare hennes inre krets. Jag undrar alltså om det har ett samröre att berätta för make och chef hur intensiv hon egentligen är gällande Madsen, att hon var rädd för ett avslöjande. Bättre att förekomma.
De här hade kunnat sagt vad som helst i till nån journalist utan att bry sig.
Hans fb är plötsligt stängd såg jag.

OK då fattar jag. Nja, lite långsökt ändå att den åtalade eller hans vänner skulle ta kontakt med journalisterna för att berätta något sådant. Jag tror nog att de vill använda den informationen på sitt eget lilla sätt. (Vilket är mycket oroande, såklart.)

Hans FB är stängd för kommentarer och de nya inläggen är borta. Inte så konstigt kanske, det hade blivit hundra nya elaka kommentarer efter rättegången i går, annars. Och adressen var ju ändå inte aktuell längre, han har ju flyttat sedan dess.
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-30 kl. 07:47.
Citera
2018-10-30, 07:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det bör då ha varit "Sofie" som han vände sig till med de orden.
Sen ska alltså två helt nya beundrarinnor dykt upp. Yngre förmågor nu.
"Pennevenner?" Må tro att PM är frustrerad som fan över att han ännu inte fått
tillåtelse att ta emot några besök. Här radar dom upp sig brudarna...

Angreppet på PM har nog knappast något att göra med att man kände någon vrede
eller upprördhet över vad han gjort mot KW och därför ville lappa till honom ordentligt.
Den unge slusken med sin egen våldshistorik som angrep är nog duktigt empatistörd själv
och bryr sig föga om nån annans offer vad det än råkat ut för.
Snarast lär det handla om attityden hos Madsen, att han kanske gått där och stilat och
gett intryck av att vara förmer än alla andra intagna. Och så har man retat sig rejält på detta.
Eller rör det sig bara om en kille som kan slå någon på käften av ingen egentlig anledning alls.

Nä, de två unga kvinnorna var pårörande till den åtalade.

Visst är det så. Tycker att det är tråkigt att i övrigt normalbegåvade personer här i tråden tar dem i försvar, som om de hade gjort något ädelt. Någon av de två (ids inte gå tillbaka och kolla om det var den som slog eller hans kompis) sa ju också rakt ut att de retat sig på att M pratat om "arbete och arbete och maskiner och maskiner". Arbete och maskiner var s.a.s. inte deras grej...

En annan observation: männen i diverse kriminella gäng, t.ex. de kända motorcykelgängen, brukar ju alltid påstå att de aldrig skulle göra en kvinna illa, och inte kan tåla andra män som gör kvinnor illa. Ändå känner jag personligen kvinnor som råkat mycket illa ut, när de gett sig in med sådana män. Det har varit både ren misshandel, dödshot och påtvingat sex - men bara bakom lyckta dörrar såklart. Utåt spelar de gentlemannen, som endast spöar upp andra män.

Angående dina länkar till Herstedvester, så var det inte där överfallet skedde. Det var på Storstrøm: det nya, dyra fängelset som skulle vara så himla säkert...
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-30 kl. 08:15.
Citera
2018-10-30, 08:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu kollade jag också på svenska Wikipedia, och jag tyckte att det var en bra beskrivning av WT. Det enda som inte behöver stämma är "ingen make-up", för det kan ju en kvinna välja även av religiösa skäl t.ex.. Nunnor får inte sminka sig, och de är raka motsatsen till WT. Men jag antar att det syftar på den typ av kvinnliga WT som slutat bry sig alls: de går alltid i urtvättade, säckiga t-shirts, hoodies och mysbyxor, håret växer och växer utan någon frisyr, de orkar varken tvätta håret eller lägga lite make-up för att se piggare ut. Till skillnad från den typen av kvinnliga WT som lägger extremt mycket ansträngning och tid på sitt utseende, men saknar smak så att resultatet blir värre än vad det var innan: djupa urringningar och korta kjolar i rött, svart och guld, samt tung aftonmake-up med bruncreme (med en skarp gräns till det vita på halsen och i hårfästet) alternativt vitt puder om de ska leka "goth", tjock svart kajal, ögonfransar som spindelben, skimrande ögonskugga upp till ögonbrynen och mörkrött läppstift - för en tur till stormarknaden...

Tidsordningen blev lite hackig i transkriptionen av förhöret med Madsen. Så här fattade jag det: M blev medvetslös av slagen, men bara i några sekunder eller någon minut, för världen hade inte ändrats mycket när han vaknade. Det första han såg var vittnets ben. Gärningsmannen hade redan sprungit ut. Madsen bad vittnet att stanna för han ville inte vara ensam - han var ju skadad och förvirrad - men då sprang vittnet också iväg. Madsen sa dock inte att vittnet skulle låsas in med honom. Madsen låste dörren när vittnet sprungit iväg. (Tydligen kan de låsa dörren själva inifrån men inte utifrån.) Därefter tryckte han på larmet, och en fångvaktare kom snabbt till honom.
Ge dig nu för fan. Det är en förvanskning av det ursprungliga namnet som snarare har med social status att göra och du äcklar mig rent av att du dömer folk rätt av via utseende.
Måtte du inte arbeta med människor, jag har mött många betydligt trevligare personer än dig bakom de här kläderna eller med "ögonfransar som spindelben."

Vem låser in sig med en potentiell förövare än att snarare ränna därifrån väl framme vid dörren?
Kunde han ha en sån överläggning - dialogen indikerar verkligen inte nån som är förvirrad och nyss blivit påpucklad.
Han säger visst att han ville bli inlåst med honom:
"Han spurgte tredjemanden, om han ikke ville blive på cellen og låse døren indefra.
- Jeg ved ikke, hvorfor jeg ville have det. Jeg havde ikke lyst til at være alene lige det. Men tredjemanden forsvandt også.
- Jeg låste så døren og trykkede på vores alarmanlæg."

vakten beskriver honom snarare som kall/cool. Vidfasthåller. Det låter som Madsen i ett nötskal. En som är så chockad tjatar inte om det.

- Han brugte meget tid på at sige, at han var chokeret og bange, siger fængselsbetjenten om Madsen og fastholder, at han virkede kølig."
Senast redigerad av develi 2018-10-30 kl. 08:20.
Citera
2018-10-30, 08:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ge dig nu för fan. Det är en förvanskning av det ursprungliga namnet som snarare har med social status att göra och du äcklar mig rent av att du dömer folk rätt av via utseende.
Måtte du inte arbeta med människor, jag har mött många betydligt trevligare personer än dig bakom de här kläderna eller med "ögonfransar som spindelben."

Vem låser in sig med en potentiell förövare än att snarare ränna därifrån väl framme vid dörren?
Kunde han ha en sån överläggning så lär han likaväl ha kunnit springa ut och dialogen indikerar verkligen inte nån som är förvirrad och nyss blivit påpucklad.
Han säger visst att han ville bli inlåst med dem:
"Han spurgte tredjemanden, om han ikke ville blive på cellen og låse døren indefra.
- Jeg ved ikke, hvorfor jeg ville have det. Jeg havde ikke lyst til at være alene lige det. Men tredjemanden forsvandt også.
- Jeg låste så døren og trykkede på vores alarmanlæg."

vakten beskriver honom snarare som kall/cool. Vidfasthåller. Det låter som Madsen i ett nötskal. En som är så chockad tjatar inte om det.

- Han brugte meget tid på at sige, at han var chokeret og bange, siger fængselsbetjenten om Madsen og fastholder, at han virkede kølig."

Det är en fråga om livserfarenhet och människokännedom. Man lär sig med åren att känna igen mönster. På samma sätt aktar jag mig för män som har tatueringar på händerna, i ansiktet och på halsen (och även på andra ställen beroende på tatueringens motiv och grad av skicklighet i utförandet). Men sitter man väl i fängelse, som Madsen, så är det inte mycket man kan göra oavsett vad erfarenheten säger - man är tvungen att umgås med de som finns där, och hoppas på det bästa.

Ja, du har rätt. Men M kanske inte förstod i första förvirringen, att vittnet var på gärningsmannens sida s.a.s.?

Madsen är ju känd för att kunna vara lugn och fattad även i farliga situationer, så det var inte så konstigt om han kunde hålla sig kylig. Annars förstod han väl redan där och då, att detta skulle bli hans biljett bort från Storstrøm, så självklart spelade han på rädsla o.s.v..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in