Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Jag bara undrar vad kriterierna för WT är? Är det någon som är fattig? Kriminell? Sexualbrottsling?
Och som röker? Ja, PM röker ju inte. Men annars så stämmer han väl rätt bra vad jag förstår. 3 av 4.
Bott där på Refshaleöen med väldig primitiv bostadsstandard. Säkert hängt sina fläckiga handtvättade kalsonger (eller kanske utan tvätt?) på tork när den gamla begagnade tvättmaskinen pajat.
Jag tycker han ser fräschare ut på sista tiden, nu sedan han fått modern bostad.
Vi får väl börja kalla honom WT-Peter.
Ps. Jag har inte hängt med eftersom jag tycker att det är en sådan icke-nyhet. Att sända det där live?
Nej M är inte WT, vad han än sedan är. Det finns olika sorters fattigdom. M valde att leva fattigt för att låta alla pengar gå in i sina projekt. Det är tvärtemot WT. WT har inga projekt, de tänker kortsiktigt, lever ur hand till mun. Det är snabba kickar som gäller: nikotin, alkohol, i de värsta fallen även narkotika, söt och fet mat o.s.v.. WT förblir WT även om de vinner en stor summa pengar på triss t.ex.. Då går de pengarna till ännu mer sprit, cigg, knark, fet mat, sötsaker o.s.v., resor till Thailand med all inclusive så man slipper besväras av någon kultur, vräkiga bilar och motorcyklar, dyra kläder som inte passar ihop i en stil, dyra men vulgära inredningsdetaljer...
Jag har bara sett ett foto på Madsen sedan augusti 2017, och det var från när han besökte optikern. Har du sett några fler? Det var suddigt, men från det lilla man såg så såg han fräsch ut, ja. Anders Eklund såg ju också fräschare ut efter några månader i häkte, och kommentarfälten var fulla av kommentarer som "om han hade sett ut så där innan, så hade han inte behövt våldta någon". Eklund hade bland annat gått ner i vikt. Det kan säkert vara bara nyttigt för en del intagna med regelbundna sovtider, regelbundna, näringssäkrade måltider, frisk luft en timme varje dag, ingen sprit eller knark, lagom mycket arbete (varken för lite eller - som i Madsens fall - för mycket) o.s.v..
Sexbrott - där beror det på vilket sexbrott det är. Riktiga sexuella störningar och parafilier verkar inte ha något samband med IQ eller samhällsklass. Personer som deltar i gängvåldtäkter är däremot helt klart WT, eller kanske snarare Blatte-T och Neger-T, för det är trots allt sällsynt att vita människor deltar i något sådant, hur lågbegåvade och slummiga de än är i övrigt.
Klart att tidningarna sänder live, när de vet hur många som är intresserade. De gör det ju inte av välgörenhet, utan för att tjäna pengar.