2018-10-30, 00:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Så trevligt att du förlitar dig på rättvisan nu då. Ingen konspiration här.
Nu måste väl PM tacka nej till skadestånd enligt din moral. För INGA pengar i världen kan ju ersätta förlorad syn på ett öga.

Ja, hur i hela friden ska det bli om Madsen får skadestånd? Han menar väl inte att parasitera på danskarnas skattepengar? Så himla osmakligt. Han borde ligga lågt.

Där försvann den gnutta respekt jag haft kvar för danska rättsväsendet, de där som utmätte UC3s öde och undergång, domstolen som iscensatte denna fruktansvärda henrettelse.
Det är rent av det värsta primitiva rättssystem jag hört talas om.

Han har till och med fått en större och oval pupill..
Kvarstående skador vid en hjärnskakning som det inte fanns tecken på? Han lär knappast ha fått hjärnblödning med olika stora pupiller - så varför åka till en optiker när det isf behövs en CT.
Om den snart 48-årige herrn går upp en styrka i läsglasögonen så förbättras synen.

"Madsen virkede vågen, klar og orienteret. Der er ingen synlige skader i ansigtet bortset fra tre forskellige flænger omkring højre øje, fremgår det. Det er desuden let hævelse og misfarvning af venstre hånd. Der er ingen tegn på hjernerystelse."

"- Der var tegn på hjernerystelse, siger Peter Madsen og henviser til, at han besvimede.
Han fortæller, at han har haft problemer med synet og er til udredning hos en øjenlæge.
- Hvis du kunne kigge mig dybt i øjnene nu, ville du kunne se, at min højre pupil er større og mere oval i forhold til den venstre." live eb
Citera
2018-10-30, 00:21
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Kvarstående skador vid en hjärnskakning som det inte fanns tecken på? Han lär knappast ha fått hjärnblödning med olika stora pupiller - så varför åka till en optiker när det isf behövs en CT.
Om den snart 48-årige herrn går upp en styrka i läsglasögonen så förbättras synen.

"- Der var tegn på hjernerystelse, siger Peter Madsen og henviser til, at han besvimede.
Han fortæller, at han har haft problemer med synet og er til udredning hos en øjenlæge.
- Hvis du kunne kigge mig dybt i øjnene nu, ville du kunne se, at min højre pupil er større og mere oval i forhold til den venstre." live eb[/i]

Troligen en nervskada.
Citera
2018-10-30, 00:26
Medlem
Citat:

Ja, hur i hela friden ska det bli om Madsen får skadestånd? Han menar väl inte att parasitera på danskarnas skattepengar? Så himla osmakligt. Han borde ligga lågt.

Där försvann den gnutta respekt jag haft kvar för danska rättsväsendet, de där som utmätte UC3s öde och undergång, domstolen som iscensatte denna fruktansvärda henrettelse.

"Madsen virkede vågen, klar og orienteret. Der er ingen synlige skader i ansigtet bortset fra tre forskellige flænger omkring højre øje, fremgår det. Det er desuden let hævelse og misfarvning af venstre hånd. Der er ingen tegn på hjernerystelse."

- Hvis du kunne kigge mig dybt i øjnene nu, ville du kunne se, at min højre pupil er større og mere oval i forhold til den venstre." live eb

Jag bara undrar vad kriterierna för WT är? Är det någon som är fattig? Kriminell? Sexualbrottsling?
Och som röker? Ja, PM röker ju inte. Men annars så stämmer han väl rätt bra vad jag förstår. 3 av 4.
Bott där på Refshaleöen med väldig primitiv bostadsstandard. Säkert hängt sina fläckiga handtvättade kalsonger (eller kanske utan tvätt?) på tork när den gamla begagnade tvättmaskinen pajat.

Jag tycker han ser fräschare ut på sista tiden, nu sedan han fått modern bostad.
Vi får väl börja kalla honom WT-Peter.

Ps. Jag har inte hängt med eftersom jag tycker att det är en sådan icke-nyhet. Att sända det där live?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-10-30 kl. 00:34.
Citera
2018-10-30, 00:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Troligen en nervskada.
Det första citatet är läkarutlåtande vid u.s - det andra är Madsens påstående om hjärnskakning med olikastora pupiller.

Ingen med commotio cerebri (ej contusio) utreds hos en optiker utan att göra en CT/DT och det lär optikern begripa likaväl då olikstora pupiller kan bero på ökat intrakraniellt tryck.

Det är vad jag reagerar på och funderar på vart CT:n är snarare än optikern och undrar om han har fått grön starr.

Citera
2018-10-30, 00:33
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag bara undrar vad kriterierna för WT är? Är det någon som är fattig? Kriminell? Sexualbrottsling?
Och som röker? Ja, PM röker ju inte. Men annars så stämmer han väl rätt bra vad jag förstår.
Bott där på Refshaleöen med väldig primitiv bostadsstandard. Säkert hängt sina fläckiga handtvättade kalsonger (eller kanske utan tvätt?) på tork när den gamla begagnade tvättmaskinen pajat.

Jag tycker han ser fräschare ut på sista tiden, nu sedan han fått modern bostad.

Ps. Jag har inte hängt med eftersom jag tycker att det är en sådan icke-nyhet. Att sända det där live?

Trasproletariatet
Citera
2018-10-30, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
6 mån lär säkert bli mera, . Polisen kommer inte att avslöja hela deras arbete, det kan ge fel signaler till fel personer. Arbetet kommer säkert att beskrivas i STORA drag sen får man tolka det utifrån hur polisen tänker, agerar, och arbetar.

Jag förväntar mig inga detaljer alls, bara hoppas att för mig själv kunna snappa upp ngt specifikt
jag funderat på. Troligen betydelselöst för andra.

Men även rent generellt hur man jobbar Åklagare/Polisledning i Team och då specifikt i detta fall.
Citera
2018-10-30, 01:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Och som röker? Ja, PM röker ju inte. Men annars så stämmer han väl rätt bra vad jag förstår. 3 av 4.

Hahaha, sluta ge mig bilder i skallen på sunkiga kalsonger som det står danska NASA i röven på.
Det är väl ett kränkande samlingsnamn där allt sköns folk stereotypt ansamlas som i en container.

Jag är en WT.
Hahaha, var tvungen att snabbkolla via wiki. Jag röker. Jag får kasta min hoodie, sluta färga håret hemma - det här funkar inte.
Tatuering stod med. Ingen makeup. Det märks att vem som helst kan skriva där..
Den engelska var bättre läsning historisk sett om lägre socialklass med låg status, om än tragiskt i mitt tycke.

Jag var nyfiken på live. För det kom fram mer fakta. Däremot begrep jag inte ett jota av det Madsen sa om vart de befann sig och att han låste dörren inifrån.
Ena stunden satt den tredje person i stolen, sen frågade Madsen om han skulle låsas in ihop med honom, han sa nej ...och sen såg han hans ben när han vaknade ur sin medvetslöshet.

Citat:
"Han spurgte tredjemanden, om han ikke ville blive på cellen og låse døren indefra.
- Jeg ved ikke, hvorfor jeg ville have det. Jeg havde ikke lyst til at være alene lige det. Men tredjemanden forsvandt også.
- Jeg låste så døren og trykkede på vores alarmanlæg.
Han så ikke slagene, men fik nogle snitsår i øjet i kraft af, at brilleglasset gik i stykker. "

"Tiltalte og Madsen sad på Madsens seng, mens tredjemanden, der ikke er tiltalt i sagen, sad på en stol 1½ meter væk."

"Forsvareren siger nu, at han nævnte, at han besvimede og om han kan huske, hvor mange slag han fik, før han besvimede.
- I sådan en situation tæller du ikke. Det er ikke et slag. Det er mange.
Forsvareren spørger, hvor længe han var væk.
- Da jeg vågnede har verden ikke ændret sig nævneværdigt. Så det er kort tid efter.
Han ser tredjemandens ben, da han vågner." live eb
Senast redigerad av develi 2018-10-30 kl. 01:43.
Citera
2018-10-30, 01:16
Medlem
Citat:

Hahaha ... ja, ja han kan inte låta bli att ljuga. Oval pupill vågrät, som finns hos bytesdjur i djurvärlden, kan innebära att han börjat sin anstaltsanpassning ...... Ensidigt i vart fall.
Citera
2018-10-30, 01:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hahaha ... ja, ja han kan inte låta bli att ljuga. Oval pupill vågrät, som finns hos bytesdjur i djurvärlden, kan innebära att han börjat sin anstaltsanpassning ...... Ensidigt i vart fall.
Hahahaha, det tänke jag inte på. Nej, vertikal rovdjurspupill på ena sidan, det börjar snarare synas på utsidan vem han egentligen är. Metamorfos.
https://static.independent.co.uk/s3fs-public/thumbnails/image/2015/08/07/18/Eyes-AFP.jpg?w968h681

Edit.
Madsens pennevenner annonsering är borta på fb.
Senast redigerad av develi 2018-10-30 kl. 02:13.
Citera
2018-10-30, 03:06
Medlem
Grandiosos avatar
Peter Madsen i retten:

- Det var tisset i termokanna mi
(Ibland låter det roligt om norskan... )

Citat:
- Jeg bruker ikke termokanna til daglig. Jeg tror at det er te, og heller det i vasken, og det stinker, fordi det er flere dager gammel urin, sa han i retten ifølge Ekstra Bladet.

Citat:
Under hovedforhandlingen var kvinnelige bekjente av både den tiltalte 18-åringen og Madsen til stede.

- Det er godt å se deg, sa Madsen til sin venninne i salen da han var ferdig med sitt vitnemål.
https://www.dagbladet.no/nyheter/det-var-tisset-i-termokanna-mi/70393414

Det bör då ha varit "Sofie" som han vände sig till med de orden.
Sen ska alltså två helt nya beundrarinnor dykt upp. Yngre förmågor nu.
"Pennevenner?" Må tro att PM är frustrerad som fan över att han ännu inte fått
tillåtelse att ta emot några besök. Här radar dom upp sig brudarna...

Angreppet på PM har nog knappast något att göra med att man kände någon vrede
eller upprördhet över vad han gjort mot KW och därför ville lappa till honom ordentligt.
Den unge slusken med sin egen våldshistorik som angrep är nog duktigt empatistörd själv
och bryr sig föga om nån annans offer vad det än råkat ut för.
Snarast lär det handla om attityden hos Madsen, att han kanske gått där och stilat och
gett intryck av att vara förmer än alla andra intagna. Och så har man retat sig rejält på detta.
Eller rör det sig bara om en kille som kan slå någon på käften av ingen egentlig anledning alls.

Herstedvester fengsel,
Hverdagen i Herstedvester

https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-sone-med-danmarks-farligste---dette-kan-bli-peter-madsens-fengselshverdag/69755130
Senast redigerad av Grandioso 2018-10-30 kl. 04:01.
Citera
2018-10-30, 03:12
Medlem
Citat:
Hahaha, sluta ge mig bilder i skallen på sunkiga kalsonger som det står danska NASA i röven på.
Det är väl ett kränkande samlingsnamn där allt sköns folk stereotypt ansamlas som i en container.

Jag är en WT.
Hahaha, var tvungen att snabbkolla via wiki. Jag röker. Jag får kasta min hoodie, sluta färga håret hemma - det här funkar inte.
Tatuering stod med. Ingen makeup. Det märks att vem som helst kan skriva där..
Den engelska var bättre läsning historisk sett om lägre socialklass med låg status, om än tragiskt i mitt tycke.

Jag var nyfiken på live. För det kom fram mer fakta. Däremot begrep jag inte ett jota av det Madsen sa om vart de befann sig och att han låste dörren inifrån.
Ena stunden satt den tredje person i stolen, sen frågade Madsen om han skulle låsas in ihop med honom, han sa nej ...och sen såg han hans ben när han vaknade ur sin medvetslöshet.
Om den här rättegången hade haft anknytning till ubåtsfallet så hade jag förstått det.
Andra brottslingar som får på nöten belönas ej med live, det är ju bara för Madsen är känd.
Men för att bättre förstå hans person är det kanske av intresse.

Isåfall är jag WT jag också.
Citera
2018-10-30, 06:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, han ska givetvis dömas och det var som sagt förväntat med fällande dom.
.. och det var lika förväntat för min del att Madsen skulle åka på stryk förr eller senare som mördare och pervers sexualbrottsling gällande en ung kvinna.

Ja, Eklunds polare Hagamannen fick smaka på att han stod lägre i rang.

Jo det är på gott och ont. Själv var jag dock intresserad vad som hänt vilket jag skrivit tidigare. Jag ser det mer relevant då det är en rättegång.

Jag anser att det är av vikt att frågan lyfts (pennevenner, besök) när det kommer till så allvarlig nivå som dessa förbrytare. Vad de ska göra åt det vet jag dock inte (urvalet besökande).
Nån media har lagt med en liten fadd informationsruta om kvinnorna i spoiler, men jag ser då inte ett ord om Madsens bedrägliga kapacitet i samma veva, "Sofie" fick nån liten tafatt fråga om han inte kunde ha en agenda.
Med detta menar jag inte att jag tar parti för de tossiga personerna oavsett kön, oavsett motiv om det så är blind fascination, idoldyrkan, blind förälskelse eller ren kåthet.
Med den snedvridna grundinställningen lär personen vara i riskzon att manipuleras, att bli marionetter åt Madsen.

Om han nu inte tillåts besök öht så är det väl nåt de ser som riskabelt så det var en intressant uppgift.

Det är dock oroväckande om det är "flere personer" än de som tidigare nämnts i media, om det tillkommit nåt via att "Sofie" sprungit hans ärende och annonserat efter pennevenner.
Det sägs vara, förutom Sofie, två nya okända kvinnor tillstädes på åhörarbänk.

Det är extremt konstigt att han inte ens får ta emot obevakade besök, det är ju en mänsklig rättighet. Jag kopplar ihop det med att polisen var så angelägna om att han skulle ha hårt åtstramade handklovar (de lämnade röda märken efter sig på hans handleder) på sig även i rättssalen, och att de ville ha det speciellt infört i rettsboken att domaren beordrat att de skulle tas av. Det verkar som att de misstänker flyktplaner? Vad skulle det annars vara?

Jag tror att de två andra kvinnorna, som beskrevs som unga, var förövarens stödpersoner. För det stod någonstans att Sofia var den enda som var där för Madsens räkning. Det är möjligt att de inte delar upp de anhöriga på olika sidor av rättssalen där, som de gjorde i de två andra domstolarna.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du har ju rätt, men jag skulle hellre vilja se mer filosofiska spörsmål diskuteras på alla plan - inte minst i skolorna.

Vad i inlägget om filmen Das Boot var det du svarade på nu? Du gör ett förvirrat intryck.

Citat:
"Han fortæller, at han havde haft et besøg mere end 24 timer før overfaldet, hvor han var væk fra cellen. Da han kom tilbage, konstaterede han, at lyset var tændt og at der var taget en adresse fra hans skriveblok." live eb

Ja, man ska inte inbilla sig att man kan vara anonym i relation till en så samvetslös och empatistörd person som PM, han bryr sig inte om människors väl och ve. Men döda saker förvånar icke..

Spöa upp tror jag knappast, det är såna som PM som åker på stryk, kvinnoförnedrare i sin ultimata utpost ihop med pedofiler vill säga - men att använda det i nåt syfte kan det röra sig om.
Offentliggöra och skämma ut? Utpressning? Sälja info till media?

Vem kan det handla om månntro? "Sofie" som du nämnde?

Men visst är detta en ett bra exempel till pennevenner att ta i beaktning när celldörren är stängd men inte låst, om nu nån inbillar sig att man kan vara anonym utan risk.

"Døren stod åben, så man kunne gå ind. Sandsynligheden er, at den er åben, så man kan gå ind, men lukket til."

Jag förstår inte hur det kan vara så, att fångarna inte kan låsa sina celldörrar/be vakterna att låsa dem, när de lämnar sina celler obevakade? Det klientel som sitter där, är ju inte precis kända för att respektera andra människors egendom och gränser... Och även detta med att de skulle kunna få tag i adresser till helt oskyldiga människor, och skada dem på något sätt, borde fängelseledningen har förstått förr.

Det otäcka är ju, att den här typen av kriminella - och deras vänner, som för tillfället är på utsidan - kan vara i stånd till vad som helst. De har ofta låg IQ och saknar konsekvenstänk. Kommentarfälten och olika forum har också varit fulla av hat mot Sofie och Fängelsevakten, t.o.m. professionella skribenter har skrivit sådant i tidningarna. Kommer ihåg en dansk skribent som skrev om det att Fängelsevakten blivit kär i Madsen redan under rättegången i Byretten, att "det är ett brott mot livets allvar".

Sådana här lågbegåvade och gränslösa människor kan tro att de har hela danska folket med sig, om de saboterar bromssystemet på kvinnans bil, eller kastar en brevbomb i hennes brevlåda, eller vad som helst. Gäller det Fängelsevakten så finns det även två barn där.

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jaha då fick PM känna på fängelsekulturen, hans högra öga är tydligen skadat, hoppas han blir blind på ögat även det andra vore en välgärning.

Sådant här visar ju bara att du inte är ett dugg bättre än Madsen, eller de huliganer som gav sig på honom för den delen.
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-30 kl. 06:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in