Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, han ska givetvis dömas och det var som sagt förväntat med fällande dom.
.. och det var lika förväntat för min del att Madsen skulle åka på stryk förr eller senare som mördare och pervers sexualbrottsling gällande en ung kvinna.
Ja, Eklunds polare Hagamannen fick smaka på att han stod lägre i rang.
Jo det är på gott och ont. Själv var jag dock intresserad vad som hänt vilket jag skrivit tidigare. Jag ser det mer relevant då det är en rättegång.
Jag anser att det är av vikt att frågan lyfts (pennevenner, besök) när det kommer till så allvarlig nivå som dessa förbrytare. Vad de ska göra åt det vet jag dock inte (urvalet besökande).
Nån media har lagt med en liten fadd informationsruta om kvinnorna i spoiler, men jag ser då inte ett ord om Madsens bedrägliga kapacitet i samma veva, "Sofie" fick nån liten tafatt fråga om han inte kunde ha en agenda.
Med detta menar jag inte att jag tar parti för de tossiga personerna oavsett kön, oavsett motiv om det så är blind fascination, idoldyrkan, blind förälskelse eller ren kåthet.
Med den snedvridna grundinställningen lär personen vara i riskzon att manipuleras, att bli marionetter åt Madsen.
Om han nu inte tillåts besök öht så är det väl nåt de ser som riskabelt så det var en intressant uppgift.
Det är dock oroväckande om det är "flere personer" än de som tidigare nämnts i media, om det tillkommit nåt via att "Sofie" sprungit hans ärende och annonserat efter pennevenner.
Det sägs vara, förutom Sofie, två nya okända kvinnor tillstädes på åhörarbänk.
Det är extremt konstigt att han inte ens får ta emot obevakade besök, det är ju en mänsklig rättighet. Jag kopplar ihop det med att polisen var så angelägna om att han skulle ha hårt åtstramade handklovar (de lämnade röda märken efter sig på hans handleder) på sig även i rättssalen, och att de ville ha det speciellt infört i rettsboken att domaren beordrat att de skulle tas av. Det verkar som att de misstänker flyktplaner? Vad skulle det annars vara?
Jag tror att de två andra kvinnorna, som beskrevs som unga, var förövarens stödpersoner. För det stod någonstans att Sofia var den enda som var där för Madsens räkning. Det är möjligt att de inte delar upp de anhöriga på olika sidor av rättssalen där, som de gjorde i de två andra domstolarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Du har ju rätt, men jag skulle hellre vilja se mer filosofiska spörsmål diskuteras på alla plan - inte minst i skolorna.
Vad i inlägget om filmen Das Boot var det du svarade på nu? Du gör ett förvirrat intryck.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
"Han fortæller, at han havde haft et besøg mere end 24 timer før overfaldet, hvor han var væk fra cellen. Da han kom tilbage, konstaterede han, at lyset var tændt og at der var taget en adresse fra hans skriveblok." live eb
Ja, man ska inte inbilla sig att man kan vara anonym i relation till en så samvetslös och empatistörd person som PM, han bryr sig inte om människors väl och ve. Men döda saker förvånar icke..
Spöa upp tror jag knappast, det är såna som PM som åker på stryk, kvinnoförnedrare i sin ultimata utpost ihop med pedofiler vill säga - men att använda det i nåt syfte kan det röra sig om.
Offentliggöra och skämma ut? Utpressning? Sälja info till media?
Vem kan det handla om månntro? "Sofie" som du nämnde?
Men visst är detta en ett bra exempel till pennevenner att ta i beaktning när celldörren är stängd men inte låst, om nu nån inbillar sig att man kan vara anonym utan risk.
"Døren stod åben, så man kunne gå ind. Sandsynligheden er, at den er åben, så man kan gå ind, men lukket til."
Jag förstår inte hur det kan vara så, att fångarna inte kan låsa sina celldörrar/be vakterna att låsa dem, när de lämnar sina celler obevakade? Det klientel som sitter där, är ju inte precis kända för att respektera andra människors egendom och gränser... Och även detta med att de skulle kunna få tag i adresser till helt oskyldiga människor, och skada dem på något sätt, borde fängelseledningen har förstått förr.
Det otäcka är ju, att den här typen av kriminella - och deras vänner, som för tillfället är på utsidan - kan vara i stånd till vad som helst. De har ofta låg IQ och saknar konsekvenstänk. Kommentarfälten och olika forum har också varit fulla av hat mot Sofie och Fängelsevakten, t.o.m. professionella skribenter har skrivit sådant i tidningarna. Kommer ihåg en dansk skribent som skrev om det att Fängelsevakten blivit kär i Madsen redan under rättegången i Byretten, att "det är ett brott mot livets allvar".
Sådana här lågbegåvade och gränslösa människor kan tro att de har hela danska folket med sig, om de saboterar bromssystemet på kvinnans bil, eller kastar en brevbomb i hennes brevlåda, eller vad som helst. Gäller det Fängelsevakten så finns det även två barn där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smhf
Jaha då fick PM känna på fängelsekulturen, hans högra öga är tydligen skadat, hoppas han blir blind på ögat även det andra vore en välgärning.
Sådant här visar ju bara att du inte är ett dugg bättre än Madsen, eller de huliganer som gav sig på honom för den delen.