Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-26, 15:34
  #60505
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lyssnar på dansk tv nu och de var så överraskade och hon sa att han var dömd på förhand.
Nu skulle han liksom komma in i "vardagen", få lite ro och tänka över domen. Med mer normalitet menas att han ska kunna få besök, få skriva brev.

Jo,jo.. vi lär säkert få höra mer kring den "mannen".
Bettina och Rönnbäck kan starta en egen förening för advokater som försvarar överbevisade sexualsadistiska mördare och där all skuld till domen läggs på media. Jävligt trist och intelligensbefriat med advokater som inte insett att loppet är kört för länge sen. De kan ju också, som Rönnbäck, skylla på att de är KVINNOR och att världen inte är redo för "superduktiga kvinnliga advokater" (Obs! Djup ironi, bäst att tillägga det)
Som kvinna kan jag inte annat än skämmas å deras vägnar.
Citera
2018-09-26, 15:38
  #60506
Medlem
Grandiosos avatar
Japp då var det klart och då är det bara att stuva in avskummet i sin cell och där kan sen sitta
till döddagar. Visste väl att landsretten inte skulle dumma sig och döma till något annat.
Så gott att det är över nu.

Citat:
Åklagare Kristian Kirk har yrkat på livstids fängelse eller i andra hand förvaring, inlåsning på obestämd tid. Han började under onsdagen att referera till flera livstidsdomar i sin argumentation för att Madsens livstidsdom ska fastställas. Han argumenterade för att mordet var planerat och att det är väldokumenterat att Madsen har haft ett stort intresse för sexuellt våld. Att det däremot blev Kim Wall som blev offer, var inte planerat under en längre tid, utan det var tillfälligheter som gjorde att det blev hon.

Hur mycket ska det till om det här bestialiska mordet inte leder till livstid. Hur mycket ska det till för att någon ska få en livstidsdom?

Åklagaren yrkade på att Madsen skulle dömas till livstid, och i andrahand förvaring.

Citat:
När jag tittar på Peter Madsen, och det gör jag nu, säger åklagaren och tittar länge på honom, så kan jag inte se något straff som skulle vara för hårt för honom.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...gen-aterupptas

Det här får man nog fira med en kopp kaffe och en mazarin tror jag bestämt.
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2018-09-26 kl. 15:50.
Citera
2018-09-26, 15:40
  #60507
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Skulle inte överraska mig om han så småningom väljer att doktorera i palliativ vård...

Hoppas då att han får vårda sig själv i cellen när det blir dags.
"Palliativ vård" - enligt hans sätt att se det så betyder det nog att när han inser att han plågat och torterat ett offer så döden är nära och kan ses som en befrielse så är han barmhärtig nog att skära av halsen så offret slipper plågas mer.
Palliativ vård enligt Storbölar- Madsen. Den barmhärtige samariten, förlåt, menade parasiten.
Citera
2018-09-26, 15:41
  #60508
Medlem
Håller med er övriga: HURRRAAAAA!!!!

Helt underbart med domen! Han förtjänar inget mindre än detta, allt annat hade varit fel - förutom kanske förvaring. Domslutet var helt perfekt. Undrar om en svensk domare hade varit lika tydlig.

PMs ursäkt till KWs föräldrar kommer inte från hjärtat - det är garanterat hans advokat som instruerat honom att säga det (och INGET annat). Som ett allra sista halmstrå att ta till, men tack och lov bortsåg man från det, insåg att en sån som PM inte alls är ledsen för annat än att han själv åkte dit så det stänkte om det.
__________________
Senast redigerad av zilvereko 2018-09-26 kl. 15:49.
Citera
2018-09-26, 15:47
  #60509
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
JAAAAAAAAAAA! Vad glad jag blir att jag hann höra domen! Skulle egentligen jobbat från kl 14.00 men fick förskjutet schema till 16.00.
ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN, rättvisan segrar. Må nu storbölaren våndas och gråta stora krokodiltårar över sig själv. Hoppas nu att ett hämndgarde står redo att täppa igen truten på den "store" raket-Madsen, som anser sig så jävla mycket förmer än alla andra.
Nu kommer mitt kvällspass kännas enkelt och stegen lättare och jag kommer att vara ännu mera trevlig än jag brukar mot alla patienter.

Nästa goda nyheter är nyheter om hur storbölaren åkt på lite stryk. Lär inte dröja så länge med tanke på hur stor i käften han är och tror att han ska bestämma allt. Bådar gott.

SKÅL alla kamrater!

En liten önskerepris: Så här liten och ynklig ser avarten, storbölaren och megaäcklet PM när han vilsen i bojor står bredvid en RIKTIG karl.
https://fuskbugg.se/36b5J8heb0/En_KA..._cklet_PM._jpg
Skål, kamrat Magica!

Lyssnade på Kirks pressuttalande också (sen var det Mette Grith Stage i studio) och båda var intressanta då de diskuterade rättsfall och domen.

Kirk sa att han inte kunde se nåt annat utfall pga de extremt försvårande omständigheterna oavsett om man annars ser på tidigare brottsfall.
Mette beskrev Kirk som en mycket bra och erfaren ÅK. Hon sa att han vet precis hur han ska föra sig, vad han ska trycka på, hans trevliga sätt samt reflekterade kring att han spände ögonen i Madsen och med eftertryck sa att inget straff var hårt nog för honom. Att han är mycket vass retoriskt.
Citera
2018-09-26, 15:50
  #60510
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
"Palliativ vård" - enligt hans sätt att se det så betyder det nog att när han inser att han plågat och torterat ett offer så döden är nära och kan ses som en befrielse så är han barmhärtig nog att skära av halsen så offret slipper plågas mer.
Palliativ vård enligt Storbölar- Madsen. Den barmhärtige samariten, förlåt, menade parasiten.
Annars ligger ju kirurgi varmt om hjärtat, både ortopediskt och hur han ser sig själv som stjärnan i hangaren. De andra var ju bara nåt från bodegan...
Citera
2018-09-26, 15:50
  #60511
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kanske hunden kan komma på besök och trösta Madsen?
Fast det är riskabelt om PM tolkar att den ger samtycke - äcklet PM kunde ju tänka sig sätta på en hund om den inte hade nåt emot det.

Hur man ens kan diskutera tidsbestämt kring en så grotesk person säger väl allt..

Fy fan.. det borde vara pass eller nåt sorts körkort för mänskligheten, vissa borde inte ens få vistas ute i samhället. Han är en fara för varenda levande varelse.


Det är ju advokatens primära jobb, fixa ett så pass lågt straff som möjligt om klienten är skyldig och i de fall där klienten är oskyldig se till att han/hon frias om det är möjligt, men i sådana här fall med de brutala inslag av våld och död så får ju advokaten en omöjlig uppgift, allt vad advokaten säger som ska förmildra blir ju en parodi på rättvisa, kort sagt en helt ologisk och omöjlig sak att hantera på ett snyggt sätt.

Bettina gjorde ju vad hon skulle men jag tror inte att det smakade gott att behöva plädera på det vis som hon måste.

Hur som haver, Madsen är inlåst på livstid och får vänta i tolv långa år innan han kan söka tidsbestämt som kommer att avslås med vändande post.
Citera
2018-09-26, 15:54
  #60512
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller med er övriga: HURRRAAAAA!!!!

Helt underbart med domen! Han förtjänar inget mindre än detta, allt annat hade varit fel - förutom kanske förvaring. Domslutet var helt perfekt. Undrar om en svensk domare hade varit lika tydlig.

PMs ursäkt till KWs föräldrar kommer inte från hjärtat - det är garanterat hans advokat som instruerat honom att säga det (och INGET annat). Som ett allra sista halmstrå att ta till, men tack och lov bortsåg man från det, insåg att en sån som PM inte alls är ledsen för annat än att han själv åkte dit så det stänkte om det.
Inte det minsta. Han har inget.

Såsom han beskrivit deras dotter innan säger väl allt..
Flinat då han sagt att det inte är nåt upphetsande att släpa runt på ett lik, ett problem som skulle delas i mindre bitar, det spelade väl ingen större roll hur hon kom tillbaka och nämnde att hon likaväl kunde varit uppbränd.
Att han skulle städa upp, det skulle inte ligga nåt lik och typ skräpa i ubåten.
Citera
2018-09-26, 16:00
  #60513
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju advokatens primära jobb, fixa ett så pass lågt straff som möjligt om klienten är skyldig och i de fall där klienten är oskyldig se till att han/hon frias om det är möjligt, men i sådana här fall med de brutala inslag av våld och död så får ju advokaten en omöjlig uppgift, allt vad advokaten säger som ska förmildra blir ju en parodi på rättvisa, kort sagt en helt ologisk och omöjlig sak att hantera på ett snyggt sätt.

Bettina gjorde ju vad hon skulle men jag tror inte att det smakade gott att behöva plädera på det vis som hon måste.

Hur som haver, Madsen är inlåst på livstid och får vänta i tolv långa år innan han kan söka tidsbestämt som kommer att avslås med vändande post.
Jo, jag begriper att "de inte har det lätt" - men jag förkastar fullständigt detta skitsnack om ÅK eller media.
Det var hon och PM som ville ha öppet spjäll från början.

Jag är less vid dålig retorik, dåliga argument. Det spelar ingen roll - jag diskuterar professionellt förhållningssätt och att argumentera på ett sätt som är givande.

Det finns nog inte ett yrke där sånt ständigt dravel om "hon gör bara sitt jobb" skulle kunna säljas in.
Det finns dåliga anställda och det finns bra anställda vilket bedöms utifrån kunskap, erfarenhet och professionellt förhålllningssätt.

Byrettens dom var helt skev?
Ett uttryck passande på fb men knappast i en rättsal.
Citera
2018-09-26, 16:05
  #60514
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, jag begriper att "de inte har det lätt" - men jag förkastar fullständigt detta skitsnack om ÅK eller media.
Det var hon och PM som ville ha öppet spjäll från början.

Jag är less vid dålig retorik, dåliga argument. Det spelar ingen roll - jag diskuterar professionellt förhållningssätt och att argumentera på ett sätt som är givande.

Det finns nog inte ett yrke där sånt ständigt dravel om "hon gör bara sitt jobb" skulle kunna säljas in.
Det finns dåliga anställda och det finns bra anställda vilket bedöms utifrån kunskap, erfarenhet och professionellt förhålllningssätt.

Byrettens dom var helt skev?
Ett uttryck passande på fb men knappast i en rättsal.


Vad fan, har Bettina läst mina inlägg på Flashback?

Jag driver ju "skev" in absurdum i vssa fall.

Jag håller med dig i sak, man kan argumentera på ett annat sätt om man anstränger sig lite, blir också less på dålig retorik och plattityder som inte betyder ett skvatt.

Och visst fan försökte både Bettina och PM att driva sin sak i media, deras problem var ju att ju fler vidrigheter som dök upp desst svårare blev det ju att få gehör för deras syn på saken.
Citera
2018-09-26, 16:20
  #60515
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad fan, har Bettina läst mina inlägg på Flashback?

Jag driver ju "skev" in absurdum i vssa fall.

Jag håller med dig i sak, man kan argumentera på ett annat sätt om man anstränger sig lite, blir också less på dålig retorik och plattityder som inte betyder ett skvatt.

Och visst fan försökte både Bettina och PM att driva sin sak i media, deras problem var ju att ju fler vidrigheter som dök upp desst svårare blev det ju att få gehör för deras syn på saken.
Hahaha, ja kanske? Skeva Rönnbäck lät ju som hon inspirerats men det var av en annan sorts personer än dig.

Ja, det är så jag menar och som jag kritiserar: dålig retorik och plattityder.

Men den här meningen handlade inte om advokaten:
Citat:
Hur man ens kan diskutera tidsbestämt kring en så grotesk person säger väl allt..
__________________
Senast redigerad av develi 2018-09-26 kl. 16:23.
Citera
2018-09-26, 16:28
  #60516
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Rätten tillerkänner Kim Walls föräldrar skadestånd på 328 000 kronor. I tingsrätten fick de inga pengar alls.
Kim Walls fästman får 150 000 kr i skadestånd.
https://www.expressen.se/kvallsposte...ivstidsstraff/

Bra. Helt i sin ordning. Klart de ska ha skadestånd. I vårat land hade de väl på sin höjd fått
50 000 kr.

Citat:
Hur det än går är det möjligt att föra saken vidare till Högsta domstolen, Højeste ret i Danmark. Precis som i Sverige är det dock ingen självklarhet att den högsta instansen tar upp målet, det måste finnas ett principiellt intresse i så fall.

Tror inte man tar upp det. Finns ingen egentlig anledning till det.
Så här idag lär det ta slut med alltihop.
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2018-09-26 kl. 16:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback