2018-04-22, 10:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Väldigt mycket intresssanta funderingar.
Kanske också att han skiter i om han själv skulle dö när han skickas ut i rymden. Risken för det är väl 100 % kanske det han vill. Han längtar efter att få dö på det sättet. Grandiost, storslaget som en hjälte, uppfinnarhjältet dör för "rymdforskningen" (och som Von Braun har han både goda och onda sidor. "Sånt är livet") För döden kan vara "smuk" om man vill, som han skrev i sin blogg (ej citerat ordagrant).
Japp, han blir väl som en superhjälte som dör på sin post. Mission completed. Han inbillar sig väl att världen ska sörja hans ambitioner att skicka privatpersoner ut i rymden. Han gjorde allt för mänskligheten. Typ.
Danmark flaggar med Dannebrogen på halvstång, med tyst minut.

Har det inte till hands men han dör hellre än typ hamnar på vårdhem och tynar bort sa han. Lät faktiskt som om han hade sin far i åtanke minns jag att jag tänkte.
Senast redigerad av develi 2018-04-22 kl. 10:41.
Citera
2018-04-22, 10:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Rysningar. Han kanske hade på det när han mördade.
Tanken har slagit mig.. tänk dig den musiken eka i den plåtburken. Huja.
Citera
2018-04-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diversus
Att det omöjligt skulle kunna vara amagermannen håller jag inte med om.
Speciellt näsans form, men även ögonbryn öronen och ansikts form verkar stämma perfekt.
Personen är helt enkelt så lik att det skulle kunna handla om enäggstvillingar.

Filmen om raketklubben är filmad vid olika tillfällen, så delar av filmen skulle väl kunna vara några år äldre än 1990. Madsen ser ju mycket ung ut, kanske bara 15 - 16 år vid tilllfället?

Jag har också tänkt så faktiskt. Ja visst är han lik alltså kan inte hjälpas. Ansiktet kan skifta mycket i utseende från när det är allvarligt till när det är leende. På vissa bilder på Madsen när han var allvarlig såg han tom ut, kall hård. Sedan när han satte den en sidan till så lyser han upp i leende och har en positiv till synes normal energi. Bilden på amagermannen från 1990 där han sitter i en buss och han ler påminner lite om Ted Bundy, finns en galenskap där nånstans (som man kan ana i efterhand).
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-22 kl. 10:50.
Citera
2018-04-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Japp, han blir väl som en superhjälte som dör på sin post. Mission completed. Han inbillar sig väl att världen ska sörja hans ambitioner att skicka privatpersoner ut i rymden. Han gjorde allt för mänskligheten. Typ.
Danmark flaggar med Dannebrogen på halvstång, med tyst minut.

Har det inte till hands men han dör hellre än typ hamnar på vårdhem och tynar bort sa han. Lät faktiskt som om han hade sin far i åtanke minns jag att jag tänkte.
Live fast and die young
Citera
2018-04-22, 10:48
Medlem
Citat:

En parantes: Här är texten på en låt av New Order som heter True Faith. Men tänker mig att psykopatiska narcissistiska (seriemördare)?såsom Peter Madsen känner sig så: "extraordinary"

Citat:
I feel so extraordinary
Something's got a hold on me
I get this feeling I'm in motion
A sudden sense of liberty
I don't care 'cause I'm not there
And I don't care if I'm here tomorrow
Again and again I've taken too much
Of the things that cost you too much
I used to think that the day would never come
I'd see delight in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost, replaced by fear
I used to think that the day would never come
That my life would depend on the morning sun
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-22 kl. 10:52.
Citera
2018-04-22, 11:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Vilka är de ”normala” förklaringarna till vargen och pentagrammet? Och vad är det för byggnad vargbilden sitter på? Pentagrammet har jag helt missat. Och jo, det fanns ju även en ”normal” förklaring på dockan med avkapade underben som hängde i kedjor i taket, en ”normal” förklaring på konsten föreställande döda kvinnor samt på teateruppsättningen med döda kvinnor på u-båten. Alltså, det är lite för mycket ”normala förklaringar”, för att vara normalt. Vargbilden och pentagrammet - vad är det och kan PM ha styrt upp detta på något sätt?

Copenhell, en musikfestival som hålls på Refshaleøen varje år. Madsen har varit lite involverat ,gjort lite pyroshow för dom.

https://www.copenhell.dk/
Citera
2018-04-22, 11:32
Medlem
develis avatar
Citat:
En parantes: Här är texten på en låt av New Order som heter True Faith. Men tänker mig att psykopatiska narcissistiska (seriemördare)?såsom Peter Madsen känner sig så: "extraordinary"
Så kan det nog vara. Det fick mig att tänka på Forever Angel av Axel Rudi Pell (bra låt men tyvärr tribut till HA) och nu helt förstörd av mördarpatrasket i Långshyttan.
Citat:
Citera
2018-04-22, 11:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Bilden där de står på ubåten är ju rena kopian av att leka bad guy sett till position de intagit. En klassiker inom kriminella mc gäng och kåkfarare at stå bredbent som om de har pungbråck och med händerna på ryggen. Pinsam bild.

Fan develi, pungen måste ha lite "airflow" förstår du vel.

Nej, jag håller med, Madsen och company ser heltöntiga ut där.
Citera
2018-04-22, 12:04
Medlem
develis avatar
Hittar inte källan just nu men PM ska ha samtalat med skeppet bredvid hangaren som han döpt till "Ship of fools" innan han ger sig ut till havs. Tror att ett vittne nämnt detta under rättegången.
Låter rituellt och den här torrlagda båten har väl en själ och personlighet likt allt annat i PMs värld.

Namnet är från Platon och handlar om styrelseskick. Det är en allergori och det är en sensmoral att kapten på detta skepp (som är fyllt av dårar) ska vara vis och inte lyssna på mobben - det handlar om risk för myteri.
Ett stycke som säkert fallit PM på läppen som den ultimata ledaren..

"(...) but that the true pilot must pay attention to the year and seasons and sky and stars and winds, and whatever else belongs to his art, if he intends to be really qualified for the command of a ship, and that he must and will be the steerer, whether other people like or not (..)

Det sägs även kunna föras ner på en mer personlig nivå:
" It is hard to be a true pilot, but one must fight doubts and fears that attempt to block one's true course. Keep this metaphor close the next time your own thoughts and feelings try to 'take possession' of your 'ship'. Do not let the mutineers win."
http://qlog.typepad.com/the_qlog/2007/10/platos-ship-of-.html
Senast redigerad av develi 2018-04-22 kl. 12:09.
Citera
2018-04-22, 12:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Fan develi, pungen måste ha lite "airflow" förstår du vel.

Nej, jag håller med, Madsen och company ser heltöntiga ut där.
Hahahaha. OK, jag får börja se det mer praktiskt. Vädra pungen var det.
Funderade kring vem som är fotografen och som troligen arrangerat grabbarna grus i denna position?
Citera
2018-04-22, 12:13
Medlem
Citat:

Jag har tänkt att han spelat några av Kims favoriter. Robyn t.ex. Bara för att toppa grymheter. Tortyr i refrängen. Paus vid versen.
Citera
2018-04-22, 12:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Jag har tänkt att han spelat några av Kims favoriter. Robyn t.ex. Bara för att toppa grymheter. Tortyr i refrängen. Paus vid versen.
Eller varför inte "Hip to Be Square" – som Bateman i psycho när han far runt med yxan. Likt honom byter han om till mördaroverallen.
Det stod ju Bateman på hans whiteboard.
https://www.youtube.com/watch?v=xFtOcj6nyfg
Senast redigerad av develi 2018-04-22 kl. 12:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in