Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag tänkte samma men då i samband med att denne unge gängkriminelle slagit Madsen, jag menar dennes brottsbakgrund i jämförelse med Madsens är att betrakta som en piss i Mississippi. Dock är straffet välförtjänt.
Ja, han ska givetvis dömas och det var som sagt förväntat med fällande dom.
.. och det var lika förväntat för min del att Madsen skulle åka på stryk förr eller senare som mördare och pervers sexualbrottsling gällande en ung kvinna.
Ja, Eklunds polare Hagamannen fick smaka på att han stod lägre i rang.
Citat:
Första tiden avtjänades på Kumla innan han 2007 flyttades till den så kallade sexbunkern på anstalten i Norrtälje.
Som sexförbrytare står han lågt i rang och har flera gånger trakasserats och misshandlats av andra fångar. De har kissat i hans säng och 2010 slogs han medvetslös sedan en 31-årig man som dömts till livstids fängelse för mord retat upp sig på att han ”pratat skit om livstidsdömda”.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnVQm1/sa-var-hagamannens-tid-i-fangelset
Citat:
Sedan kan jag tycka det är lite obetänkt att live-sända detta med tanke på Madsens narcississtiska sida samt att offerrollen i sig kan locka till sig "pennevenner". Tänker på Johanna Möller.
Jo det är på gott och ont. Själv var jag dock intresserad vad som hänt vilket jag skrivit tidigare. Jag ser det mer relevant då det är en rättegång.
Jag anser att det är av vikt att frågan lyfts (pennevenner, besök) när det kommer till så allvarlig nivå som dessa förbrytare. Vad de ska göra åt det vet jag dock inte (urvalet besökande).
Nån media har lagt med en liten fadd informationsruta om kvinnorna i spoiler, men jag ser då inte ett ord om Madsens bedrägliga kapacitet i samma veva, "Sofie" fick nån liten tafatt fråga om han inte kunde ha en agenda.
Med detta menar jag inte att jag tar parti för de tossiga personerna oavsett kön, oavsett motiv om det så är blind fascination, idoldyrkan, blind förälskelse eller ren kåthet.
Med den snedvridna grundinställningen lär personen vara i riskzon att manipuleras, att bli marionetter åt Madsen.
Om han nu inte tillåts besök öht så är det väl nåt de ser som riskabelt så det var en intressant uppgift.
Det är dock oroväckande
om det är "flere personer" än de som tidigare nämnts i media, om det tillkommit nåt via att "Sofie" sprungit hans ärende och annonserat efter pennevenner.
Det sägs vara, förutom Sofie, två nya okända kvinnor tillstädes på åhörarbänk.
Citat:
Citat:
På tilhørerbænkene sidder to unge kvinder, som jeg ikke har set før, samt en kvinde, der har overværet stort set alle retsmøderne i sagen. Samme kvinde, der stod frem under navnet 'Sofie' i BT for nyligt.
Citat:
Han har tidligere fået besøg, men ikke siden han blev flyttet på Herstedvester, hvor han, ifølge Ekstra Bladets oplysninger, sidder på en afdeling, der huser indsatte med adfærdsmæssige problemer og indsatte, som ikke fungerer andre steder i fængslet, men som også kan modtage indsatte fra andre fængsler.
Citat:
Der er flere personer, der gerne vil besøge den livstidsdømte Peter Madsen i Herstedvester Fængsel. Men selvom der er faldet endelig dom i sagen, må han stadig ikke få besøg, selvom de har rykket for det, fortæller hans advokat Betina Hald Engmark, der er hans bistandsadvokat i voldssagen. - Vi har klaget over det, i forhold til, at han ikke må få besøg. Jeg synes, at det er bemærkelsesværdigt. Og han er selvfølgelig frustreret. Det undrer os, siger hun. De vil nu rykke for det igen. live eb