2018-09-24, 23:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag som bor i dom djupa norska skogar vet at Øresund är hårt traffickerat, men vi pratar endå inte om en motorväg. Klokkan var dessutom nestan midnatt.
Jag hittar inte kommentaren men PM har varit ute förut när det mörknat utan lanternor. Det var inte natt, men han har då navigerat från allt ljus som lyser från kustremsan. Alltså åkt så att kusten stadigt varit i sikte. Jag har resan ner förbi Dragör i åtanke efter han nästintill krockat.
Denna natt var det tydligen månsken (fullmåne den 7:e) dessutom enligt hans sms till frugan.
Senast redigerad av develi 2018-09-24 kl. 23:40.
Citera
2018-09-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vet inte riktigt vad du menar? Tänker du på platsen han säger till pappan och sonen?
De är de sista som ser dem om jag inte minns fel, tror det är 20.31 och sen försvinner de från radar 20.43.

Nej, men han uttrycker någonstans att han avvek från plan och blev förvånad/överraskad?
Jag gissar att det hade med lastbåten T att göra.
Citera
2018-09-24, 23:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, men han uttrycker någonstans att han avvek från plan och blev förvånad/överraskad?
Jag gissar att det hade med lastbåten T att göra.
Tänker du på att han kunde varit på väg mot Flakfortet eller varthän? Har inget minne alls om nån sån kommentar.

Efter han dykt klart (23.05) gör han en skum liten sväng norrut, han verkar yra rejält innan han kommer för nära Ternveg. Det är den tiden emellan han skickar smset till frun (23.25).
Ser man på kartan så verkar han ju helt borta med vinden innan det bär iväg söderut mot Köge:
https://tv2i.dk/users/editorial/images/9542a69b-cd27-454a-8092-a13d53749502.jpg?t%5B%5D=crop%3Awidth%3D1766%2Chei ght%3D994%2Cx%3D77%2Cy%3D5 4&t%5B%5D=maxSize%3Awidth%3D620&t%5B%5D=compress%3 Alevel%3D82&publicKey=drupal&accessToken=5a4a96c7d d82746b69fd64f3bc40335f8b91c09345c37b0048c6af02c05 50158

Därför har jag svårt att tro att hon är död, att han är snarare euforisk över det som komma skall.

Jag tror således han fejkat en intervju, njutit av det perversa som ska ske med ett fullständigt ovetande offer. Rena njutningen för ett sexualsadistiskt svin.
Att han sen överfaller och binder henne, går i ytläge för att skicka smset.
Ett sms där han gör klart att frun inte ska oroas och dra larm så han får vara ifred när hans ultimata dröm är på väg att uppfyllas.
Senast redigerad av develi 2018-09-24 kl. 23:59.
Citera
2018-09-25, 00:11
Medlem
Citat:
Tänker du på att han kunde varit på väg mot Flakfortet eller varthän? Har inget minne alls om nån sån kommentar.

Efter han dykt klart (23.05) gör han en skum liten sväng norrut, han verkar yra rejält innan han kommer för nära Ternveg. Det är den tiden emellan han skickar smset till frun (23.25).
Ser man på kartan så verkar han ju helt borta med vinden innan det bär iväg söderut mot Köge:
https://tv2i.dk/users/editorial/images/9542a69b-cd27-454a-8092-a13d53749502.jpg?t%5B%5D=crop%3Awidth%3D1766%2Chei ght%3D994%2Cx%3D77%2Cy%3D5 4&t%5B%5D=maxSize%3Awidth%3D620&t%5B%5D=compress%3 Alevel%3D82&publicKey=drupal&accessToken=5a4a96c7d d82746b69fd64f3bc40335f8b91c09345c37b0048c6af02c05 50158

Därför har jag svårt att tro att hon är död, att han är snarare euforisk över det som komma skall.

Jag tror således han fejkat en intervju, njutit av det perversa som ska ske med ett fullständigt ovetande offer. Rena njutningen för ett sexualsadistiskt svin.
Ett sms där han gör klart att frun inte ska oroas och dra larm så han får vara ifred när hans ultimata dröm är på väg att uppfyllas.

JA. Han drog ut på Njutningen så länge det bara gick. Och följde plan, men något sket sig med just Ternveg.
Citera
2018-09-25, 00:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JA. Han drog ut på Njutningen så länge det bara gick. Och följde plan, men något sket sig med just Ternveg.
Lägger till en annan del jag funderat kring. Hypotes om turerna:

Han inviterar ett annat tänkt offer och inbjuder till Flakfortet men hon tackar nej.
Dessa turer verkar vara förlagda på dagtid. Dittes utfärd ska starta kl 10 med köp av läppstift, strumpor osv. Sen ska de ut med ubåten.

När Kim anländer får han snabbt improvisera. Han ändrar rutten till middelfortgrunden som ligger betydligt närmre och jag skulle tro att det är av ett par anledningar.
Dels är Kim rädd för ubåten. Han kör således en kortare sträcka där land (ö) siktas igen.
Det är kväll och det ska inte bli för sent för Kim som yrkesutövande reporter.
Hon ska förevisas ubåten, hon ska göra en intervju under ett dyk.
Han "normaliserar" rutten så hon inte ska fatta misstankar eller bli orolig. Inte för långt bort, inte för sent.
Han intervjuas och njuter garanterat av hela ROLLSPELET.. innan han slår till.
Senast redigerad av develi 2018-09-25 kl. 00:20.
Citera
2018-09-25, 00:38
Medlem
develis avatar
Den 8:e han gör en intensiv manöver att få med sig nån på ubåtsutflykt - de två kvinnorna han bearbetat under sommaren samt DK. Vem den 4:e kan vara framkommer inte (Signe?).

"Eksempelvis skriver Peter Madsen en sms til sin kone den 8. august.
Det er to dage før han sejler fra Refshaleøen med Kim Wall, men også samme dag som Peter Madsen skriver til i alt fire kvinder og spørger, om de vil med ud og sejle."
I sms'en til hustruen skriver han:
"Kære xx (navn på Peter Madsens ekskone, red.). I nat er jeg ikke i hangaren. Elsker dig og misserne. Hjerte"." live dr

Smskonversation till DK 8 augusti 15.13 (min ö-sättning fr. danska och avskrift ur videon via bilder på hennes mobil):
Citat:
"Ditte! NAUTILUS är i toppform och rengjord. Ska vi inte snarast ta en tur tillsammans!
Jag vill också väldigt gärna ge dig en present."
"Underbart."
"Fredag är en bra dag för mig."
Om du saknar något (parfym, nätstrumpor, läppstift eller..) kan jag nog hjälpa dig."
"Ska vi säga fredag, kan hämta dig för shopping och undervattensbåt?
Bäst förmiddag så har vi hela dagen på oss."
"Ok, det är ett avtal."

Smskonversation till DK 10 augusti 08.39:
Citat:
"Jag glädjer mig till ännu en underbar dag med dig Ditte!"
"Jag också."
"Vi ska på shopping och segeltur imorgon, jippi!"
"Jaaaa"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VyMpz/madsens-alskarinna-berattar--skulle-ha-akt-ubat-med-honom-nasta-dag

Smskonversation hemliga vittnet 10 augusti 09.52:
Citat:
"Vi kan tage en tur for sjov i undervandsbåden i morgen. Hun er så fin lige nu", skrev Peter Madsen 10. august til "det hemmelige vidne", som vidnede for lukkede døre.
"uh, det lyder dejligt", svarede vidnet." live seoghör
Senast redigerad av develi 2018-09-25 kl. 00:57.
Citera
2018-09-25, 17:42
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Ubåten känd som U-137, klassificerades som en Whiskey-Class-Submarine, som gick på en klippa i svenskt vatten. Incidenten blev känd som händelsen "Whiskey on the rocks".

Madsen kan ha placerat minneskortet från kameran i en Whiskey-flaska och kastat den där han sänkte ubåten.

Tänker inte sleppa det här helt. Om man ska gömma ett minneskort är en glasflaska nedtyngad med tex några muttrar eller liknande helt perfekt. Han behöver inte ha sänkt den där Nautulius sjönk heller, det är bara att ta vara på/ säkra gps koordinaterna. Det är ju så grunt i Køge, där ubåten senktes var det tex bara 7meter djupt. Det är ju ingenting, flaskan kommer ligga presis på den punkt du slengde ut den. Sett inn dom här numren i nån karttjenst tex Google Maps, sett på satelit och zooma inn. Då hamnar du rakt framför en nu rätt ökend plats.
55.691488, 12.616792
Citera
2018-09-25, 18:48
Medlem
Reimers avatar
I morgon kommer den stora finalen och om inget nytt oförutsett händer så får Madsen livstid, jag hoppas att alla domare och nämndemän håller sig på benen och är friska och krya nog för att fastställa domen, har väldigt svårt att se en annan dom komma, tidsbegränsat finns inte ens på kartan.

Livstid kommer att sitta fint, då har han tolv långa år framför sig innan han ens kan söka om tidsbegränsat om jag nu fattat de danska lagarna rätt, tråkigt nog antar jag att det är som i Sverige att han får börja räkna tid från det datumet han anhölls men det är väl en petitess i det stora sammanhanget.
Citera
2018-09-25, 19:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
I morgon kommer den stora finalen och om inget nytt oförutsett händer så får Madsen livstid, jag hoppas att alla domare och nämndemän håller sig på benen och är friska och krya nog för att fastställa domen, har väldigt svårt att se en annan dom komma, tidsbegränsat finns inte ens på kartan.

Livstid kommer att sitta fint, då har han tolv långa år framför sig innan han ens kan söka om tidsbegränsat om jag nu fattat de danska lagarna rätt, tråkigt nog antar jag att det är som i Sverige att han får börja räkna tid från det datumet han anhölls men det är väl en petitess i det stora sammanhanget.
Ja, jag hoppas på livstid - dels pga allvarsgraden och den orsak du nämner. Han sitter 12 garanterade år innan det ens kommer på tal om riskbedömning vid förfrågan om tidsbestämt.
Har under väntan på dagen D tittat tillbaka i olika live och det är då inte konstigt att de kom fram till det resultatet vid mentalundersökningen. Herre jävlar va' störd han är i sitt resonemang om det så är i rätten eller från u.s.

"Hvis han mødte en heks, så ville han bede om at blive forvandlet til en kvinde i en uges tid' live eb

Bra reflektioner i en mentalerklæring.

"Peter Madsen beskriver sig selv om ying og yang - den hvide side er glad, men den sorte er ambitiøs og kompliceret." live eb

Det påminde mig om Lundin då han målade halva ansiktet svart och läste en dikt om livets ljus och mörker och säger: Jag är ond och läcker..
I'm vicious and delicious.

Det duala, som i sig kan kopplas till deras bedrägliga dubbelnatur som gör dem farliga.

Vore mer träffande om PM skrev svårt pervers med ruggigt snedvridna tankegångar..
Senast redigerad av develi 2018-09-25 kl. 19:47.
Citera
2018-09-25, 22:30
Medlem
Citat:

Exakt: Där har vi svaret!
Citera
2018-09-26, 10:06
Medlem
portnoys avatar
Kan någon vara snäll och förklara för mig: Hade HELA rättegången behövts tas om, om nämndemannen hade försvunnit? From scratch? Jag trodde bara det gällde överklagan.

tack på förhand.
Citera
2018-09-26, 10:21
Medlem
develis avatar
Delar ur Åklagare Kirks slutplädering i Landsretten idag, hans inledning innan det blev sjukdomstillbud förra gången:

"- Anklagemyndigheden kræver livstid, subsidiært forvaring, siger Kristian Kirk." live eb

"Anklageren understreger, at der i denne sag ikke efter hans opfattelse er nogen formildende omstændigheder.
Tværtimod er der ifølge anklageren tale om tre skærpende omstændigheder:
1) forbrydelsen er særligt planlagt og grundigt forberedt. Der manglede kun et offer - og det blev tilfældigvis Kim Wall.
2) den var særlig hensynløs, og
3) gerningsmanden har udnyttet offerets værgeløshed." live bt

"- Allerede da Peter Madsen var i telefonisk kontakt med Kim Wall 10. august, så var mordplanen på plads, siger anklageren.
- Vi ved, at Peter Madsen havde bestræbt sig på at få flere forskellige kvinder med i ubåden. Alle havde sagt nej, undtagen Kim Wall, der forlod sin kæreste og sine venner, i jagten på den gode historie, siger anklageren."

"- Man skal forestille sig en mand, der har gået og hygget sig med forberedelserne, mens han formentlig har gået og fantaseret om den her uhyggelige forbrydelse, han er dømt for."
"Peter Madsen har til gået en video, hvor en kvinde langsomt får skåret halsen over med en kniv.
- Det er næppe en tilfældighed, at han har set den film inden, siger anklageren, der kalder Peter Madsens gerninger uhyrlige."

"Hvorfor havde Peter Madsen f.eks. ikke bortskaffet Kim Walls strømpebukser, jakke, hårtotter og trusser i ubåden?
- Til det kan jeg bare sige, at det tror jeg næppe er tilfældigt. Det er helt oplagt, at Peter Madsen havde planer om at fingere et andet gerningssted, for at fjerne fokus fra sin tur med Kim Wall, siger anklageren.
- Det er i mine øjne den minutiøse planlægning af det, der skulle have været den perfekte forbrydelse. I stedet overvurderede han sig selv, og undervurderede politiet og de lighunde, som jeg heller ikke selv havde hørt om før, siger anklageren." live eb

"- Alt imens Peter Madsen udlevede sin sadistiske og umenneskelige sexfantasi, og det er vel næppe tilfældigt, at der er fundet sædvæske i hans underbukser ved den retsmedicinske undersøgelse.

Det er svært at rumme, at et menneske har udsat et medmenneske for en sådan behandling. Og jeg er overbevist om, at Peter Madsen har optaget sin mishandling med sit kamera og/eller sin egen mobiltelefon. Det skulle være mærkeligt, om ikke hans egen sexfantasi skulle foreviges, siger anklageren." live bt

"Peter Madsen har optaget sex-akter med sig selv. Anklageren mener, at man kan sammenholde det med Madsens interesse for snuff-film. " live eb

- Hun har ikke kunnet værge for sig. Hun har været fuldstændig hjælpeløs, siger anklageren, der fortsætter:
- Jeg håber, at vi aldrig ser en sag, som ligner den her, nogensinde igen." live eb

"Anklageren går nu over til at dokumentere en række tidligere domme, hvor gerningsmænd i drabssager er blevet idømt livsvarigt fængsel." live bt

"Det var nogenlunde på dette tidspunkt i anklagerens procedure, at den 60-årige domsmand i sidste retsmøde fik et alvorligt ildebefindende. Alle fem medlemmer af domsmandsretten ser dog i dag ud til at følge opmærksomt med i anklagerens indlæg." live eb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in