Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Men det fattar du väl, att Madsen inte självmant skulle ha börjat tala om KW! Eller ta strypgrepp på någon (under de omständigheterna). Low-lifen är så korkade, att de tror att de ska komma undan för att PM är dömd för det brott som han är dömd för, och har den RPU som han har. Men vilken psykolog som helst skulle veta att det inte stämmer - att M inte skulle bete sig så här i den situationen. De måste ha IQ pingisboll om de tror att de ska komma undan med det här...
Det jag menar är snarare ATT den diskussion troligen kommer upp. De är väl nyfikna likt alla andra och detta område är ingen hemlighet från Madsen själv - han har ju pratat om det sen den dag han insåg att det inte höll längre att påstå att han gett henne en hedersam sjöbegravning och bara dumpat hela kroppen...
Jag tror den som utdelat slagen sket fullständigt i att han riskerade en längre volta men att han givetvis tonar ner omständigheterna nu likt de flesta kriminella. Madsen inget undantag såsom han krumbuktat.. nu är han bara ett stackars offer.
Han har väl åkt på en vanligt förekommande smäll bland interner, han är impopulär och den som slog honom på käften blir troligen dömd för misshandel.
"Da han får ud, klasker han hånd med tiltalte og spørger dommeren 'kan jeg ikke få det der penge som vidne'. Nej. Ikke som afsoner, siger dommeren tørt."
Fängelsevakten:
Citat:
"Hun ser så tiltalte, der har hænderne i lommen. Hun beder om at se dem og der er blod på knoerne. Han siger så: - Ja, okay, det er mig, der har gjort det. Bare lås mig inde. Han sagde ikke, at det var selvforsvar. Det kom først frem ved en afhøring femten minutter senere."
"Madsen siger ikke noget, da hun får den første kontakt med ham. Anklageren spørger, om tiltalte virker bange. - Han virker måske lidt oppe at køre, siger fængselsbetjenten. I forhold til Madsen siger hun, at han virkede, ikke afklaret, men kølig, i forhold til, at han havde fået nogen på hovedet."
"- Han brugte meget tid på at sige, at han var chokeret og bange, siger fængselsbetjenten om Madsen og fastholder, at han virkede kølig."
"Hun siger, at hun har overhørt, at tredjemanden har sagt til vagthavende, at forholdet var sket, efter at Peter Madsen havde lavet en pludselig bevægelse efter tiltalte."