2018-10-29, 14:38
Medlem
Merwinnas avatar
BT berättar att Madsen har fått skador på ögonen som kan bli bestående - man vet det inte ännu - av knytnävsslagen. Det var alltså mycket värre än vi fått veta hittills. Ekstrabladet nämner inget om skador på själva ögonen, av någon anledning. (Bägge tidningarna sänder live - i textform alltså - från rätten just nu.)

Sofie är på plats.

M har inte fått ta emot några besök överhuvudtaget, inte ens övervakade, sedan han kom till Herstedvester. Bettina säger att hon inte vet varför. Verkar ju jättekonstigt!

18-åringen är inte invandrare utan ett vanligt danskt WT.
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-29 kl. 14:41.
Citera
2018-10-29, 16:08
Medlem
Live nu från rättegången gällande smockan PM (så välförtjänt) fick i fängelset av en 18-årig medfånge:

https://ekstrabladet.dk/112/article7373052.ece
Citera
2018-10-29, 16:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Live nu från rättegången gällande smockan PM (så välförtjänt) fick i fängelset av en 18-årig medfånge:

Du är flera timmar sen på bollen. Jag reagerar över det här, från BT:

- Man skal forstå, at jeg erkender det fuldstændig bagatelagtige i, at man har skrevet en af mine adresser af, men jeg mener, at jeg har fortalt fængselsbetjentene, at der var tisset i min termokande og at der var forsvundet nogle af mine dvd-film, siger Peter Madsen på spørgsmål fra den tiltaltes forsvarer.

Ser inte M det allvarliga i, att dessa våldsamma low-life har tagit någon av hans kvinnliga vänners adress? De kan ju ge den till någon av sina kompisar på utsidan, med order om att spöa upp henne! Det verkar som att M bryr sig mera om sina försvunna filmer och sin nerkissade termoskanna, och det ger inte ett bra intryck! Bettina borde nog ha varit med... hon är inte det, för förhandlingarna blev försenade, p.g.a. polisen glömt att hämta den åtalade (!), och hon var tvungen att gå till en annan klient, som skulle få sin dom denna eftermiddag.

M borde i stället ha berättat detta för polisen, så att de hade kunnat erbjuda kvinnan - om det nu är Sofie, fängelsevakten eller någon annan - polisbeskydd, eller i alla fall något larmpaket! Undrar om kvinnan ens har fått veta, att kriminella har hennes adress?
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-29 kl. 16:34.
Citera
2018-10-29, 16:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
BT berättar att Madsen har fått skador på ögonen som kan bli bestående - man vet det inte ännu - av knytnävsslagen. Det var alltså mycket värre än vi fått veta hittills. Ekstrabladet nämner inget om skador på själva ögonen, av någon anledning. (Bägge tidningarna sänder live - i textform alltså - från rätten just nu.)

Sofie är på plats.

M har inte fått ta emot några besök överhuvudtaget, inte ens övervakade, sedan han kom till Herstedvester. Bettina säger att hon inte vet varför. Verkar ju jättekonstigt!

18-åringen är inte invandrare utan ett vanligt danskt WT.
Danskt WT som Madsen?
Citat:
Den 18-årige er ligeledes dømt tilbage i maj 2016. Her blev han straffet med fængsel i otte måneder, blandt andet for at have langet ud efter en anden med en kniv, så han ramte ham i venstre side ved brystet på jakken og gennem jakken ind til venstre overarm med kraftig blødning til følge.
Ja, det var intressant detta med besöksrestriktion.
Citat:
Jeg fangede lige Betina Hald Engmark, før hun forlod retten. Hun fortæller, at Peter Madsen fortsat ikke må få besøg i Herstedvester, selvom de har rykket for det flere gange. - Vi har klaget over det, i forhold til, at han ikke må få besøg. Jeg synes, at det er bemærkelsesværdigt, siger hun og fortæller, at Peter Madsen selvfølgelig er frustreret over det. - Nu rykker vi for det igen, siger hun.
Citat:

Tack för länk, trodde inte det skulle gå live men Madsen är ju iofs på tapeten än i flertal aspekter.
Citat:
Han afgiver nu forklaring. Han fortæller, at hans og Peter Madsens forhold før episoden var 'hyggeligt'. Han fortæller, at der var en anden til stede på cellen udover ham og Peter Madsen.

Han fortæller, at han bare gik ind i cellen for at hyggesnakke. Stemningen var stille og rolig. - Så begyndte vi at diskutere. Og så tog han mig om halsen. Med højre hånd. Han siger, at det skete uden varsel.

Han fortæller, at Peter Madsen klemte til om hans hals. Jeg siger 'hvad laver du'? Han slipper ikke. Det er der, jeg slog ham, siger tiltalte og siger, at han slog 3-4 gange. Det fik Madsen til at slippe grebet.
Citera
2018-10-29, 16:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Danskt WT som Madsen?

Ja, det var intressant detta med besöksrestriktion.

Nä. Ett danskt WT som röker, är tatuerat på båda händerna, har en lång historia av våldsbrott, stöld, inbrott, olaga hot och annat vid bara 18 års ålder, misshandlar människor oprovocerat, kissar i andras termoskannor och annan barnslig mobbning... Madsen verkar så otroligt normal, vettig och begåvad i jämförelse! Från Ekstrabladet nu - FY FAN vilket low life:

Linette K. Jespersen
Vidnet taler med sådan en gadedrenge-attitude og dialekt og læner sig tilbage med armene overkors.

Linette K. Jespersen
Han sidder med et konstant smil, tygger sit tyggegummi synligt og kigger ned mod sine venner på tilhørerbænkene.

Linette K. Jespersen
Den tiltalte ligner en, der er ved at dø af grin.

Ja, speciellt att han inte ens får ta emot ÖVERVAKADE besök. Är det ens lagligt? Det måste ju finnas en orsak, men Betina säger att hon inte har fått veta den. Verkar otroligt.
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-29 kl. 16:53.
Citera
2018-10-29, 16:53
Medlem
Citat:
Du är flera timmar sen på bollen. Jag reagerar över det här, från BT:

- Man skal forstå, at jeg erkender det fuldstændig bagatelagtige i, at man har skrevet en af mine adresser af, men jeg mener, at jeg har fortalt fængselsbetjentene, at der var tisset i min termokande og at der var forsvundet nogle af mine dvd-film, siger Peter Madsen på spørgsmål fra den tiltaltes forsvarer.

Ser inte M det allvarliga i, att dessa våldsamma low-life har tagit någon av hans kvinnliga vänners adress? De kan ju ge den till någon av sina kompisar på utsidan, med order om att spöa upp henne! Det verkar som att M bryr sig mera om sina försvunna filmer och sin nerkissade termoskanna, och det ger inte ett bra intryck! Bettina borde nog ha varit med... hon är inte det, för förhandlingarna blev försenade, p.g.a. polisen glömt att hämta den åtalade (!), och hon var tvungen att gå till en annan klient, som skulle få sin dom denna eftermiddag.

M borde i stället ha berättat detta för polisen, så att de hade kunnat erbjuda kvinnan - om det nu är Sofie, fängelsevakten eller någon annan - polisbeskydd, eller i alla fall något larmpaket! Undrar om kvinnan ens har fått veta, att kriminella har hennes adress?

Vadå "sen på bollen"? Rättegången pågår fortfarande nu kl. 16.45. Följer Ekstrabladets live rapportering.
Citera
2018-10-29, 17:00
Medlem
Merwinnas avatar
Från Ekstrabladet:

Linette K. Jespersen
Vidnet og tiltalte sidder og laver slet skjulte håndtegn og griner til hinanden.

FY FAN vilka dumma WT! De gör alltså det här inför öppen rätt! Sådana här typer gör mig illamående! Den andre slusken - vittnet, inte den anhållne - heter för övrigt Ali. Så ett WT och en blatte...

Citat:
Vadå "sen på bollen"? Rättegången pågår fortfarande nu kl. 16.45. Följer Ekstrabladets live rapportering.

Jag menade att flera hade länkat till liven före dig.
Citera
2018-10-29, 17:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Nä. Ett danskt WT som röker, är tatuerat på båda händerna, har en lång historia av våldsbrott, stöld, inbrott, olaga hot och annat vid bara 18 års ålder, misshandlar människor oprovocerat, kissar i andras termoskannor och annan barnslig mobbning... Madsen verkar så otroligt normal, vettig och begåvad i jämförelse! Från Ekstrabladet nu - FY FAN vilket low life:
Citat:
"Nu kommer endnu et vidne. 'Hvad så, bro,' siger han til tiltalte, da han kommer ind. De smiler til hinanden. Det er tredjemanden, der også befandt sig på Peter Madsens celler. Han siger, at de slet ikke har haft et forhold før. Han siger, at de ikke har været uvenner før. Han bekræfter, at der har været snak om, at han skulle have noget arbejde med Peter Madsen."

"Han fortæller at stemningen er fin, da de sidder på Madsens celle, indtil Peter Madsen pludselig begyndte at snakke om, hvordan han parterede Kim Wall. Han siger 'nej', da han bliver spurgt, om det var noget, de havde spurgt ind til.

"Vi har en dialog med ham. Så snakker vi frem og tilbage, siger vidnet, der var den første, der gik ind i cellen og tiltalte bagefter.
- Vi snakker frem og tilbage, og Peter Madsen bliver pludselig sur på (tiltalte). Han sagde, 'jeg synes, det er i orden og sådan nogle ting'. Jeg havde, jeg synes, det er noget mærkeligt at gøre. Så begyndte han at snakke frem og tilbage. Så tog han kvælertag. Peter Madsen er over (tiltalte) sådan der, siger han og viser noget, der ligner et halsgreb med armen.
- Og så reagerer (tiltalte). Hvad skal han gøre? Manden er psykopat."

Jeg har adrenalin i kroppen, siger han. Han mener kun, at der blev slået en gang. Måske to gange. Dommeren understreger for ham, at han jo skal huske, at han skal tale sandt."

"Den tiltalte ligner en, der er ved at dø af grin. Han sidder med et konstant smil, tygger sit tyggegummi synligt og kigger ned mod sine venner på tilhørerbænkene.Vidnet taler med sådan en gadedrenge-attitude og dialekt og læner sig tilbage med armene overkors."
Oavsett om denne är uppenbart gängkriminell så kan det nog ligga en del i det som föregår smällarna.
Citera
2018-10-29, 17:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
[/spoiler]

Oavsett om denne är uppenbart gängkriminell så kan det nog ligga en del i det som föregår smällarna.

Men det fattar du väl, att Madsen inte självmant skulle ha börjat tala om KW! Eller ta strypgrepp på någon (under de omständigheterna). Low-lifen är så korkade, att de tror att de ska komma undan för att PM är dömd för de brott som han är dömd för, och har den RPU som han har. Men vilken psykolog som helst skulle veta att det inte stämmer - att M inte skulle bete sig så här i den situationen. De måste ha IQ pingisboll om de tror att de ska komma undan med det här...
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-29 kl. 17:12.
Citera
2018-10-29, 17:23
Medlem
Citat:
[/spoiler]

Sånt här vill man kanske inte lyssna på:

16:43
Reportern på plats,Linette K. Jesperse berättar:
n
Han fortæller at stemningen er fin, da de sidder på Madsens celle, indtil Peter Madsen pludselig begyndte at snakke om, hvordan han parterede Kim Wall. Han siger 'nej', da han bliver spurgt, om det var noget, de havde spurgt ind til.
Citera
2018-10-29, 17:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Men det fattar du väl, att Madsen inte självmant skulle ha börjat tala om KW! Eller ta strypgrepp på någon (under de omständigheterna). Low-lifen är så korkade, att de tror att de ska komma undan för att PM är dömd för det brott som han är dömd för, och har den RPU som han har. Men vilken psykolog som helst skulle veta att det inte stämmer - att M inte skulle bete sig så här i den situationen. De måste ha IQ pingisboll om de tror att de ska komma undan med det här...
Det jag menar är snarare ATT den diskussion troligen kommer upp. De är väl nyfikna likt alla andra och detta område är ingen hemlighet från Madsen själv - han har ju pratat om det sen den dag han insåg att det inte höll längre att påstå att han gett henne en hedersam sjöbegravning och bara dumpat hela kroppen...

Jag tror den som utdelat slagen sket fullständigt i att han riskerade en längre volta men att han givetvis tonar ner omständigheterna nu likt de flesta kriminella. Madsen inget undantag såsom han krumbuktat.. nu är han bara ett stackars offer.

Han har väl åkt på en vanligt förekommande smäll bland interner, han är impopulär och den som slog honom på käften blir troligen dömd för misshandel.

"Da han får ud, klasker han hånd med tiltalte og spørger dommeren 'kan jeg ikke få det der penge som vidne'. Nej. Ikke som afsoner, siger dommeren tørt."

Fängelsevakten:
Citat:
"Hun ser så tiltalte, der har hænderne i lommen. Hun beder om at se dem og der er blod på knoerne. Han siger så: - Ja, okay, det er mig, der har gjort det. Bare lås mig inde. Han sagde ikke, at det var selvforsvar. Det kom først frem ved en afhøring femten minutter senere."

"Madsen siger ikke noget, da hun får den første kontakt med ham. Anklageren spørger, om tiltalte virker bange. - Han virker måske lidt oppe at køre, siger fængselsbetjenten. I forhold til Madsen siger hun, at han virkede, ikke afklaret, men kølig, i forhold til, at han havde fået nogen på hovedet."

"- Han brugte meget tid på at sige, at han var chokeret og bange, siger fængselsbetjenten om Madsen og fastholder, at han virkede kølig."

"Hun siger, at hun har overhørt, at tredjemanden har sagt til vagthavende, at forholdet var sket, efter at Peter Madsen havde lavet en pludselig bevægelse efter tiltalte."
Citera
2018-10-29, 17:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Sånt här vill man kanske inte lyssna på:
16:43
Reportern på plats,Linette K. Jesperse berättar:
n
Han fortæller at stemningen er fin, da de sidder på Madsens celle, indtil Peter Madsen pludselig begyndte at snakke om, hvordan han parterede Kim Wall. Han siger 'nej', da han bliver spurgt, om det var noget, de havde spurgt ind til.
Ja, det var det jag menade och fetade i texten. Tror knappast varken den ena eller andra bara flög på, det föregås av något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in