Lite tankar om kvällens ordinarie program.
Per: Han växer för varje avsnitt tycker jag och verkar vad man sett så långt ta hand om alla tjejerna på ett bra sätt. Sen är ju Madeleine helt knäpp, hon vågar inte ens gå ut själv och hämta Per utan hon skickar ut den andra tjejen som erkände att hon kom för att Madeleine var hysterisk och tyckte att Per och Sofie var borta för länge. Man kunde sen se i nästa avsnitt att Madeleine fortsätter med sin svartsjuka och korkade kommentarer. Jag hoppas Per snart ser igenom henne och skickar hem henne. Tycker Sofie skulle vara ett bra val för honom. Hon verkar genuin och omtänksam precis som Per.
Simon: Dem två blonda tjejerna visade än mer när dem kom till gården att dessa inte är nåt annat än korkade bimbos som bara vill vara med i rutan. Har han vett i huvudet så ska han skicka hem dem snarast. Dem passar inte alls på en gård. Den han var och handlade med är väl okej, men Amanda är ju den av dessa 4 som skulle passa bäst in på gården och som har koll på läget. tror också det är henne han har störst chans till nåt långvarigt med.
Susanna: Verkar precis som en av killarna sa mer nervös än killarna som kommit till gården. Tycker hon visar lite tråkig attityd och gör ju inga större försök till närhet med killarna än så länge. Men vi får väl se, kanske det är hon som kommer blomma ut på gården i det här fallet och inte brevskrivarna. Ena killen var ju dock lite rolig som hade med sig te som "present" till Susanna när det sen verkade som att teet var till honom själv.
Erik: Verkar vilja hålla distansen till samtliga av sina 4 tjejer och tar inga initiativ till närhet än så länge. Verkar mera inriktad på att försöka "bota" Katrins fågelskräck än att fokusera på romantik. Tyckte så synd om tjejen från Norrland som hade lagt ner möda på en sån fin och personlig present och sen får hon ett sånt ljummet bemötande tillbaka. Förstår att hon blev besviken och tycker det var riktigt dåligt av honom. Det stämmer också det hon sa att han får börja visa mer engagemang för tjejerna och visa att han har intresse. Annars tror jag att tjejerna kommer börja dra från hans gård frivilligt snart.