2018-10-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Madeleine ser absolut inte bättre ut än Sofie. Inte på långa vägar

Hoppas också att Per väljer Sofie.
Sofie är tjock, det är inte Madeleine. Det gör hela skillnaden.
Citera
2018-10-24, 21:34
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Sofie är tjock, det är inte Madeleine. Det gör hela skillnaden.
Inte för Per tror jag.
Sofie har inte så mycket övervikt jämförelsevis, tycker hon är fin som hon är.

Intressant för övrigt att Madeleine nu även kunde manipulera den där andra tjejen till att springa hennes ärenden (att avbryta Per och Sofie). Kommer att bli spännande att följa den här utvecklingen...
Citera
2018-10-24, 21:38
Medlem
Roland Janssons avatar
Simon Simon Simon! Han blir bara värre och värre. Snart exploderar stackaren av uppdämd kåthet. Kan inte hålla fingrarna borta från Frida, sen i teasern ser man att han hånglar med Amanda. Hans tjejer, blondinerna är hemska, särskilt Sarah som verkar otroligt korkad o teve-kåt. Som nån skrev tidigare,

Amanda är den vettigaste, men han kommer schabbla bort henne o alla de övriga också, det håller jag för säkert.

I övrigt, Per är en sköning, hoppas på att det blir Sofie eller den mörka kortklippta. Madelene har flera konstaterat är svartsjuk - kaninkokerske-varning!

Höns-Erik, ganska tråkig. Bra att de minimerar hans airtime. Till sist, tjejbonden, snusar hon? Såg ut som en dosa i bakfickan på jeansshortsen. För mkt tandkött för att snusa.
Citera
2018-10-24, 21:41
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Ställer mig fortfarande frågan vad dessa till synes normala tjejer ser hos Simon!?! Herregud, han bara skrattar hela tiden.
Normala tjejer? Blondinerna verkar rätt blåsta minst sagt...
Om man som Elin klagar på att det luktar illa i en lagård och tycker allt är äckligt, varför söker man då till detta program? Vad hade hon trott?
Citat:
Hans hus var verkligen en skamfläck invändigt, som om det stått orört sedan 80-talet.
Lite Norman Bates varning där. Allt kvar i ursprungligt skick.
Får hoppas att Simons mormor inte finns uppstoppad i källaren...

Citat:
Ursprungligen postat av Gorillaprinsen
Simon: Vad är det för tjejer han valt... Elin och Sara är två bimbos som bara vill synas i TV. Amanda verkar vara helt okej och hade kanske passat Simon, men kommer inte bli något om han hånglar med alla.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nu när inte Emelie är med i matchen längre så är ju tjejen som kom först och som fick se ladugården inuti den mest vettiga där anser jag. Amanda, hette hon så?

Ja, Amanda verkar vettigast av dem som är kvar. Märktes redan förra gången när han gjorde sitt val att hon höll en lägre profil än de andra och kändes mer naturlig.
Citera
2018-10-24, 21:45
Medlem
Lite tankar om kvällens ordinarie program.

Per: Han växer för varje avsnitt tycker jag och verkar vad man sett så långt ta hand om alla tjejerna på ett bra sätt. Sen är ju Madeleine helt knäpp, hon vågar inte ens gå ut själv och hämta Per utan hon skickar ut den andra tjejen som erkände att hon kom för att Madeleine var hysterisk och tyckte att Per och Sofie var borta för länge. Man kunde sen se i nästa avsnitt att Madeleine fortsätter med sin svartsjuka och korkade kommentarer. Jag hoppas Per snart ser igenom henne och skickar hem henne. Tycker Sofie skulle vara ett bra val för honom. Hon verkar genuin och omtänksam precis som Per.

Simon: Dem två blonda tjejerna visade än mer när dem kom till gården att dessa inte är nåt annat än korkade bimbos som bara vill vara med i rutan. Har han vett i huvudet så ska han skicka hem dem snarast. Dem passar inte alls på en gård. Den han var och handlade med är väl okej, men Amanda är ju den av dessa 4 som skulle passa bäst in på gården och som har koll på läget. tror också det är henne han har störst chans till nåt långvarigt med.

Susanna: Verkar precis som en av killarna sa mer nervös än killarna som kommit till gården. Tycker hon visar lite tråkig attityd och gör ju inga större försök till närhet med killarna än så länge. Men vi får väl se, kanske det är hon som kommer blomma ut på gården i det här fallet och inte brevskrivarna. Ena killen var ju dock lite rolig som hade med sig te som "present" till Susanna när det sen verkade som att teet var till honom själv.

Erik: Verkar vilja hålla distansen till samtliga av sina 4 tjejer och tar inga initiativ till närhet än så länge. Verkar mera inriktad på att försöka "bota" Katrins fågelskräck än att fokusera på romantik. Tyckte så synd om tjejen från Norrland som hade lagt ner möda på en sån fin och personlig present och sen får hon ett sånt ljummet bemötande tillbaka. Förstår att hon blev besviken och tycker det var riktigt dåligt av honom. Det stämmer också det hon sa att han får börja visa mer engagemang för tjejerna och visa att han har intresse. Annars tror jag att tjejerna kommer börja dra från hans gård frivilligt snart.
Citera
2018-10-24, 21:48
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillaprinsen
Erik: Alltså tycker att fågelhataren Katrin är så töntig, fattar inte vad han ser i henne. Norrlands Caroline är ju klart bästa valet.
Jag är inte förtjust i någon av dem. Båda är lite för på, fast på olika sätt.

Blir jäkligt tröttsamt om all tid hos Erik ska ägnas åt Katrins fågelskräck. Även här kan man undra varför tjejen i fråga sökt till programmet.

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Tyckte ni att Lotta Engbergs krav på ful-Erik att uppvisa större lycka över gåvan var berättigad?.
Han förstod ju uppenbarligen vitsen då han klurade ut att han skulle lyfta på locket för
att kunna hitta meddelandet

Tänk om hon kommit på iden att inte ge den inför dom andra tjejorna

Fattar inte heller varför hon gav presenten inför de andra tjejerna. Hade passat bättre att ge den till honom när de var ensamma. Nu blev det hela mest pinsamt.
Citera
2018-10-24, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Normala tjejer? Blondinerna verkar rätt blåsta minst sagt...
Om man som Elin klagar på att det luktar illa i en lagård och tycker allt är äckligt, varför söker man då till detta program? Vad hade hon trott?

Blåsta kanske, men de ser ju inte så tokiga ut. Bimbos brukar inte dras till töntar på bondgårdar, utan de vill ha "bad guys", vilket är väldigt förvånande, för de verkar ju genuint intresserade av Simon. Man går ju inte och köper nallar och presenter annars liksom. Mycket märkligt! Vad vill dessa?
Citera
2018-10-24, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Tyckte ni att Lotta Engbergs krav på ful-Erik att uppvisa större lycka över gåvan var berättigad?.
Han förstod ju uppenbarligen vitsen då han klurade ut att han skulle lyfta på locket för
att kunna hitta meddelandet

Tänk om hon kommit på iden att inte ge den inför dom andra tjejorna

Vem är Lotta Engberg? Har jag missat något?
Citera
2018-10-24, 21:55
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Lite tankar om kvällens ordinarie program.

Per: Han växer för varje avsnitt tycker jag och verkar vad man sett så långt ta hand om alla tjejerna på ett bra sätt. Sen är ju Madeleine helt knäpp, hon vågar inte ens gå ut själv och hämta Per utan hon skickar ut den andra tjejen som erkände att hon kom för att Madeleine var hysterisk och tyckte att Per och Sofie var borta för länge. Man kunde sen se i nästa avsnitt att Madeleine fortsätter med sin svartsjuka och korkade kommentarer. Jag hoppas Per snart ser igenom henne och skickar hem henne. Tycker Sofie skulle vara ett bra val för honom. Hon verkar genuin och omtänksam precis som Per.

Per, min favorit. Känns äkta och genuin. Har inte utseendet med sig, men en go och vänlig kille.

Citat:
Simon: Dem två blonda tjejerna visade än mer när dem kom till gården att dessa inte är nåt annat än korkade bimbos som bara vill vara med i rutan. Har han vett i huvudet så ska han skicka hem dem snarast. Dem passar inte alls på en gård. Den han var och handlade med är väl okej, men Amanda är ju den av dessa 4 som skulle passa bäst in på gården och som har koll på läget. tror också det är henne han har störst chans till nåt långvarigt med.

Definitivt Amanda, men som jag också skrev, han gör bort sig. Tjejer pratar med varandra. Plötsligt kommer han sitta där på gården och undra vad fan som hände

Citat:
Erik: Verkar vilja hålla distansen till samtliga av sina 4 tjejer och tar inga initiativ till närhet än så länge. Verkar mera inriktad på att försöka "bota" Katrins fågelskräck än att fokusera på romantik. Tyckte så synd om tjejen från Norrland som hade lagt ner möda på en sån fin och personlig present och sen får hon ett sånt ljummet bemötande tillbaka. Förstår att hon blev besviken och tycker det var riktigt dåligt av honom. Det stämmer också det hon sa att han får börja visa mer engagemang för tjejerna och visa att han har intresse. Annars tror jag att tjejerna kommer börja dra från hans gård frivilligt snart.

Han är lite lillgammal o tråkig. Tror inte han är så kul att leva med i långa loppet, får känslan av "my way or the highway.
Citera
2018-10-24, 22:00
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Vem är Lotta Engberg? Har jag missat något?

Norrländskan
Citera
2018-10-24, 22:07
Medlem
gojj99s avatar
Lägg ner Bonläpp söker Blygläpp vem bryr sig 👊🏻
Citera
2018-10-24, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Norrländskan