2018-10-22, 17:39
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Ja, jag vet inte hur länge en människa behöver vart död innan den ger ifrån sig liklukt som hund kan markera, men har för mig att det kommer ganska omgående efter dödsfallet. Kanske till och med mindre än en timma.?
...

Har läst uppgifter på 30 till 90 minuter men skulle gärna få en trovärdig källa. Det har med flera parametrar att göra i enskilda fall varför det kanske inte går att ge mer en uppskattningar för det. Skulle dock gärna få en källa med uppskattning tagen till flera parametrar.
Min föreställning är att man kan frakta en död smal person i t ex en baklucka en timma efter ett dödsfall i 20 graders omgivning, utan att en hund markerar för avliden några dagar senare. Men har kanske inte rätt, läser gärna en bättre underbyggd uppskattning eller en bra källa.
Citera
2018-10-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Hera2018 jag vet att det går ett rykte om att TK skulle ta tabletter och sedan dricka en massa alkohol, både du och jag vet att det skulle inte TK gjort alls då TK var emot mediciner. Att Majorskan52 har mage att sprida rykten om något hen inte vet om är så djävla lågt, kan bero på att TK tog bort hen som vän och då "tror" Majorskan52 att det är si och så. Antionette kan du ignorera, hon har spårat ur.
TK föröskte inte ens ta sitt egna liv efter 2015 skriver jag till Majorskan52. Så jag har full förståelse att TK blev vansinnig på den människan eller de människorna som "trodde" att TK tänkte ta sitt liv (2018).
Det är bara helt fel gjort av dessa människor som "trodde" att TK tänkte ta sitt liv.

Nu var det ju iofs JAG som fick dit ambulans när hon blandat, så rykten kan du sitta och hitta på själv.
Citera
2018-10-22, 18:29
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Nu var det ju iofs JAG som fick dit ambulans när hon blandat, så rykten kan du sitta och hitta på själv.

"Laxen" är på en veckas "semester!"
Citera
2018-10-22, 20:17
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbielkes
Jo jag tror kroppen är flyttad flera gånger, kanske mellanlagrad för att uttrycka mig illa någonstans för att GM blev störd vid första försöket att ta sig till slutstationen.
Att flytta runt på ett lik flera gånger är knappast särskilt troligt.

Förutom att en död kropp blir rätt ofräsch ganska fort, och förutom att det i sig är lite småäckligt, riskerar ett lik i upplösning att avsätta spår.

En annan sak är att upptäcktsrisken ökar. Att kånka runt på och transportera ett lik är knappast särskilt enkelt eller kan ske särskilt diskret, och är hyggligt svårt att bortförklara om man blir upptäckt.

Så nej, i det här fallet har det med all sannolikhet bara transporterats en gång, om inte fyndplatsen är brottsplatsen. Något annat vore högst anmärkningsvärt, och ytterst ovanligt.
Citera
2018-10-22, 20:24
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52

Tyvärr missbrukade Tess inte bara alkohol samt ev. läkemedel i somras. Det var även andra substanser.
Citera
2018-10-22, 20:41
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Tyvärr missbrukade Tess inte bara alkohol samt ev. läkemedel i somras. Det var även andra substanser.

Vad för droger tog hon och vad för sorts tabletter vet du det?
Man får ju olika sorters rus av olika kombinationer.
Upp eller ned?

Har någon nämt innan om hon hade någon diagnos?
Senast redigerad av Fortunae 2018-10-22 kl. 20:42. Anledning: Tillägg
Citera
2018-10-22, 21:04
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Vad för droger tog hon och vad för sorts tabletter vet du det?
Man får ju olika sorters rus av olika kombinationer.
Upp eller ned?

Har någon nämt innan om hon hade någon diagnos?

Hon tog kokain. Jag uppfattade dock inte något missbruk av medeciner. Vad gäller diagnoser så tycker jag det är orelevant utöver att hon var deprimerad.
Citera
2018-10-22, 21:55
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Hon tog kokain. Jag uppfattade dock inte något missbruk av medeciner. Vad gäller diagnoser så tycker jag det är orelevant utöver att hon var deprimerad.

Riskbeteendet omfattade således även medicinska risker. Blandning av alkohol, vissa psykofarmaka och kokain är ju verkligt vanskligt. Det är ju fullt möjligt att hon dött hastigt av medicinska orsaker. Om det skett hemma hos MGM eller i hans bil, så kan man ju tänka sig att denne inte ringde på ambulans utan försökte undvika att bli hopkopplad med en död kropp.

Osmart visserligen, men inte omöjligt. Dumhet förekommer ju trots allt ibland.

Det skulle ju kunna vara så att när han insåg att hon var död, lämpade han in henne i skuffen och körde ut henne till fyndplatsen.

Det har ju antytts i tidningsartiklar att man inte är helt säker på dödsorsaken. Vore tungbenet knäckt eller skallen spräckt, vore det väl inte så svårt, att veta vad dödsorsaken varit.
Citera
2018-10-22, 22:08
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Riskbeteendet omfattade således även medicinska risker. Blandning av alkohol, vissa psykofarmaka och kokain är ju verkligt vanskligt. Det är ju fullt möjligt att hon dött hastigt av medicinska orsaker. Om det skett hemma hos MGM eller i hans bil, så kan man ju tänka sig att denne inte ringde på ambulans utan försökte undvika att bli hopkopplad med en död kropp.

Det skulle ju kunna vara så att när han insåg att hon var död, lämpade han in henne i skuffen och körde ut henne till fyndplatsen.

Det har ju antytts i tidningsartiklar att man inte är helt säker på dödsorsaken. Vore tungbenet knäckt eller skallen spräckt, vore det väl inte så svårt, att veta vad dödsorsaken varit.

Ja precis min tanke med, men du hann först.
Citera
2018-10-22, 22:19
Medlem
Citat:

Kokain och depression. Uppfattade du henne som självdestruktiv? Att hon kanske halvt om halvt medvetet kan ha gasat mot en vägg av något slag i somras? Menar inte suicid utan mer något uppgivet och konsekvenstänksbefriat läge.

Citat:

Det låter riktigt dumt, men som du skriver inte omöjligt. Han kan ha drabbats av panik och fattat en del irrationella beslut som han hade svårt att backa ur sedan.

Till ditt scenario med medicinska orsaker kan man också lägga till t.ex. en 'vanligt' misshandel. Det vill säga en misshandel som i vanliga fall inte skulle leda till några allvarligare konsekvenser men som i just det här fallet tog riktigt illa i kombination med hur T mådde fysiskt innan. Om T dog efter någon typ av lättare konfrontation med GM (snarare än efter någon mer besinningslös och grov misshandel) är det lätt att tänka sig att full panik efteråt.
Citera
2018-10-22, 22:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Fast åklagaren vill ju lägga till brott mot griftefriden. Att en mördare transporterar en kropp från mordplats till dumpningsplats ingår väl liksom i "paketet" mord. Men lagstiftningen eller tänkandet kanske har ändrats de senaste åren.

En annan anledning till att det inte går att fastställa dödsorsak kan ju vara att huvudet saknas. Men bara en spekulation.

Om Tess hade dött själv av en överdos hemma hos honom, eller i hans bil tror jag inte på, speciellt inte i bilen för då var han ju vaken själv. Att dö av en överdos tar ganska lång tid. Möjligen om hon sov över, han somnade först. Men då borde han ju ha sagt det vid första förhöret och erkänt det direkt. För det är väl inte speciellt långt straff för brott mot griftefriden? Nu riskerar han ju bra mycket mer.

Jag börjar tro att det är en skum en, MGM.
Citera
2018-10-22, 22:36
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast åklagaren vill ju lägga till brott mot griftefriden. Att en mördare transporterar en kropp från mordplats till dumpningsplats ingår väl liksom i "paketet" mord. Men lagstiftningen eller tänkandet kanske har ändrats de senaste åren.

En annan anledning till att det inte går att fastställa dödsorsak kan ju vara att huvudet saknas. Men bara en spekulation.

Om Tess hade dött själv av en överdos hemma hos honom, eller i hans bil tror jag inte på, speciellt inte i bilen för då var han ju vaken själv. Att dö av en överdos tar ganska lång tid. Möjligen om hon sov över, han somnade först. Men då borde han ju ha sagt det vid första förhöret och erkänt det direkt. För det är väl inte speciellt långt straff för brott mot griftefriden? Nu riskerar han ju bra mycket mer.

Jag börjar tro att det är en skum en, MGM.

”Till ansvar för brott mot griftefriden dömes den som obehörigen flyttar, skadar eller skymfligen behandlar lik eller avlidens aska, öppnar grav eller på annat sätt gör skada på kista, urna, grav eller något annat vilorum för de döda.”

Det verkar räcka att flytta kroppen för att det skall vara griftefridsbrott.

Ja nog fan verkar han vara en skum en, om det nu är han. Passar inte i mallen riktigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in